TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 24.8.2019.
Sarajevo Film Festival potaknuo nas je da adresu našeg uredništva na osam dana preselimo u Sarajevo. Prije početka Festivala marljivo smo radili na osmišljavanju kreativnih reportaža koje će vam u potpunosti dočarati njegov šarm.
Uz svakodnevne izvještaje s crvenog tepiha, organizirali smo intervjue s poznatima i manje poznatim licima koja ga čine još posebnijim, razgovarali s domaćim dizajnerima o njihovim kreacijama koje su birali gosti crvenog tepiha, često do kasno u noć, ali i pazili da vam predstavimo i zanimljiva događanja te gastro lokacije koje vrijedi posjetiti tijekom trajanja Festivala.
Naši dani bili su pomno isplanirani i užurbani, no, nismo mogli odoljeti da vam ne dočaramo koje sve obveze i aktivnosti staju u jedan dan BONJOUR.uredništva.
Ono što nam se posebice dopada tijekom trajanja Festivala, šarenilo je boja koje vlada na ulicama grada. Sarajevo dobije festivalski makeover, a crvene zastavice unesu poseban šarm u svaki kvart. Naše društvene mreže krasili su zanimljivi kvadrovi snimljeni duž Obale Kulina bana, ali i najvedrijeg open air kina. To nas je i potaknulo da i ove godine dočaramo festivalsku atmosferu kroz fotografije snimljene iz zraka koje možete pogledati ovdje.

Naša jutra započinjala su uz fotografije s crvenog tepiha Festivala nastale ispred objektiva našeg fotografa Marka Jovančića i pisanje članaka BONJOUR.uredništva o svim detaljima modnih odabira koje su birali gosti Festivala.

Već tri godine Marko potpisuje foto materijale kreirane tijekom Festivala, ali i brojne druge koje zajedno kreiramo tijekom godine.
Naša Festivalska priča započela je na zabavi Story Hall of Fame, kada je naša urednica Dijana pokazala kako nastaje te kako ona nosi dizajnersku haljinu bh.brenda La Jupe, ali nas i provela kroz šetnju Zemaljskim muzejom. U kreiranju ove reporaže, njeni partners in crime bili su upravo Marko Jovančić i Ervin Golubović.

Marko, Dijana i Ervin na Story Hall of Fame zabavi
Upravo je Ervin tijekom trajanja Festivala asistirao Marku prilikom fotografiranja. Naime, kako nam je Marko otkrio, njihova profesionalna suradnja započela je još prije godinu dana dok je Ervin išao u srednju školu kada je i pokazao svoj interes za učenje o fotografiji i videu.

Marko i Ervin na Festivalskom trgu
Uz osvrt na crveni tepih, svaki dan Festivala podrazumijevao je i autorske reportaže kroz koje smo željeli pokazati i drugu stranu SFF-a. Prva od njih bila je upravo jedna posebna priča o Made in BiH naušnicama koje je nosila naša Ana na otvorenje Festivala, a koju možete pročitati ovdje. Kada u jednom danu pokušavate organizirati sve poslovne i privatne obveze, nije iznenađujuće što se na snimanju nađe i jedan dječak koje sve nasmijava svojim radoznalim upitima.

Upravo smo na koktel druženju upoznali sjajnog Petera Croyera, bivšeg CEO Asa holdinga s kojim smo kreirali zabavne street style fotografije dok nosi majicu svog benda (jesmo spomenuli da je jako cool manager?), popraćene opuštenim razgovorom i intervjuom koji trebate pročitati.

Zavirili smo i na izložbu godine u Sarajevu fotografkinje Brigitte Lacombe, kao i na probu odvažne Marko Feher kreacije koju je Martina Saira nosila na zatvaranje Festivala, a jedan dan smo proveli i sa stylish novinarkom i voditeljicom Aidom Jokanović.



Istražili smo i gdje trebate svratiti na slatku pauzu i ručak tijekom trajanja Festivala, a nerijetko smo i sami nakon objave reportaža, obrade fotografija i odgovora na xy emailova, slobodno vrijeme koristili za punjenje baterija uz zdrave sokove i ukusne slastice. Ipak, Festival treba iskoristiti i za upoznavanje gastro ponude grada.


Naša Marija je glavni krivac zašto ste na našim društvenim mrežama mogli pratiti baš sve detalje s crvenog tepiha, Instagram Stories koje prenose atmosferu i duh Festivala, ali i odgovarati na zabavne ankete i upitnike. Kroz osam dana trajanja Festivala BONJOUR društvene mreže bile su mjesto na kojem ste mogli naći lijepe domaće priče.

Marija Perić
Poslijepodnevni sati bili su rezervirani za druženje na Festivalskom trgu, razgovor s dragim kolegama, nova poznanstva, umrežavanje, a često i stvaranje novih BONJOUR.reportaža i fotografiranje.






Osmijeh na lice su nam izvukli personalizirani clip 3D bedževi koji su stigli kao malo iznenađenje na adresu uredništva, dodatno nam dali boost za sve projekte koji su nas čekali kroz naredne dane i postali neizostavan dio naših modnih odabira kroz sve dane trajanja Festivala. Sjajni Emir Salkić još jednom nas je iznenadio kreativnošću s kojom pristupa svakom svom projektu.

A sada ovi bedževi imaju posebno mjesto u našoj ladici s nakitom.

Naš radni dan završio bi se fotografiranjem crvenog tepiha te razgovorom o gostima te pričama koje ćemo objaviti dan kasnije.
Pozitivni komentari koje smo dobili na BONJOUR.reportaže bili su najveća prednost ovog osmodnevnog druženja, zbog kojih jedva čekamo naredno izdanje Festivala i nove #bonjourzaviruje reportaže. Hvala vam što ste se družili s nama.

Until next time,
xoxo
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!