TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 22.8.2019.

Kroz prethodnih šest dana trajanja Sarajevo Film Festivala, na Festivalskom trgu smo redovito susretali i uvijek nasmijanu (i odlično odjevenu) voditeljicu i novinarku, Aidu Jokanović. 

Aida je mnogima poznata i kao dama koja se krije iza brenda Wholly Wear, koji je, kako nam je i sama otkrila nastao zanimljivim spletom događaja:
Potpuno bez strategije, plana, a posebno bez vizije da će se ta priča pretvoriti u ono što danas jeste. Napravila sam mojoj kumi majicu na kojoj sam iscrtala balon i isjekla njegovu unutrašnjost, bez pretenzije da ona to nosi, već više kao fazon, pošto ona mnogo voli balone. Međutim, ona je poklon otvorila u kafiću i odmah obukla i već tada su svi odregovali sa “hoću i ja”. Već sljedećeg trenutka prštale su ideje šta bi tko iz mog okruženja mogao da nosi, pa su tako nastali motivi sunca, budilnika i sl. A onda su krenule narudžbe... I danas, nakon više od dvije godine, imamo ozbiljnu proizvodnju, nekoliko izvoza iza nas, mnogo vjernih mušterija i mislim da nas najbolje tek čeka.


Upravo se ta spontanost, ležernost, ali i stav, odlična energija i osjećaj za dobar dizajn osjeti u svakom njenom televizijskom javljanju, što nas je potaknulo da jedan dan provedemo s njom i saznamo kako izgleda njen raspored za vrijeme SFF-a, što nosi, sluša i krije u svojoj torbici… 

Kako izgleda jedan tvoj radni dan tijekom Sarajevo Film Festivala? Koliko je bilo izazovno vratiti se ponovno ulozi novinarke i voditeljice nakon kraće pauze?

Dan počinje jutarnjim kolegijem zabavne redakcije Nove BH na kojem rezimiramo sve ono što je urađeno prethodne noći i pravimo novi plan. Zakazuju se snimanja, intervjui, gosti... Zatim se ekipa preseli na Festivalski trg i zabava počinje. Odluka da ponovo uzmem mikrofon i stanem pred kamere nije bila uopšte teška.

Pristup čelnih ljudi televizije NOVA BH je bio konkretan, precizan i što je meni najvažnije izuzetno profesionalan, pa nije bilo prostora za dvoumljenje. Ekipa koja me sačekala na ovom projektu, na čelu s Ajdinom Kulenovićem i novinarima emisije “Danas kod nas”, dodatno je učinila da se u ovoj priči osjećam sigurno i neizmjerno sam im zahvalna na tome. I njima i svima onima koje ne vidimo na ekranu, a koji daju sve od sebe da odgovore na zahtjeve emisije.

Aida Jokanović i Ajdin Kulenović

Na sve navedeno, ja sam faktički profesionalno “odrastala” prateći Sarajevo Film Festival i isti me posredno odveo u Beograd te je izazov samim time bio veći. 

Gdje pronalaziš inspiraciju za modna izdanja koja biraš tijekom snimanja?

Udobnost mi je na prvom mjestu. Termin u kojem se emituje emisija kao i koncept nisu zahtijevali klasičan “red carpet look”, ali je svakako bio izazov i u stilskom smislu pokazati uvertiru pred zvanično otvaranje crvenog tepiha i sve ono što slijedi nakon emisije. I Ajdin i ja smo i stilski htjeli pokazati koliko cijenimo Sarajevo Film Festival i priliku koju smo dobili da s lica mjesta izvještavamo o istom. U tom smislu, birala sam koloritna, jednostavnija i svedenija izdanja, jer se u njima najbolje osjećam. 

Aida nosi Milan Zejak haljinu, Zara cipele i Werkstatt naušnice

Bila sam svjesna da će se na SFF-u pojaviti kreacije mnogih bh. dizajnera, pa sam odlučila sa sobom ponijeti dio Beograda i beogradske modne scene. Beogradski “Fab Living by Una” i “Fond Fashion House” pažljivo brinu o lokalnoj modnoj sceni i kod njih mi nije bilo teško pronaći komade koji odgovaraju svim gore navedenim zahtjevima. Na sve to, u kreacije Milana Zejaka, Shash, Nine Milan, Daire World, Kota Way, Marte Jovanović u koje sam potpuno zaljubljena i tako se sve poklopilo. 

A kada nisi na setu, što najradije odijevaš?

Manje više slično. Neki od komada su dovoljno univerzalni da mogu podnijeti nastup pred kamerama, ali i šetnju po gradu i odlazak na koncert. U svojoj privatnoj kolekciji imam pet ili šest Shash haljina koje su toliko vanvremenske, ali opet toliko prilagodljive različitim prilikama i to je ono što mi je mnogo važno. I stilski i taj praktični efekat odjevnog komada.

Što za tebe znači biti osoba koja živi urban život?

Povezala bih urbanost sa sviješću o mjestu i vremenu u kom živimo i dala mu malo dublje značenje od bukvalnog prevoda. Mislim da je mnogo važno ponašati se odgovorno prema sredini i okruženju u kojem živimo. Biti empatičan i čuti ljude oko nas. Čuti šta nam poručuje priroda. Čistiti svoje dvorište i bukvalno i figurativno. Raditi na sebi, jer će jedino tada posljedice koje ostaju iza nas biti dobre i za društvo. 

Kakav nakit voliš?

Nakit u principu ne volim. Uvijek ga osjećam, a ja zapravo volim kad se ono što nosim “sjedini” sa mnom, postane dio mene i kad nema potrebe da o istom razmišljam da li je tu i kako stoji. Kad nosim nakit, konstantno sam ga svjesna i osjećam se kao da imam neki višak. Međutim, ovo ne važi za komade sarajevskog Werkstatt studija, koje obožavam bez obzira na njihovu masivnost i upečatljivost.

Aida nosi naušnice bh.brenda Werkstatt

A što se uvijek krije u tvojoj torbici?

Najmanje četiri labela čija je vlasnica moja ćerka Rima. :)

Najdraži TV prilog/intervju koji si radila tijekom ovogodišnjeg Festivala?

Intervju s Branislavom Trifunovićem nakon 10 godina. 

Tvoja omiljena lokacija tijekom trajanja Festivala?

Jedna Terasa. 

Koju kombinaciju biraš za zadnji dan Sarajevo Film Festivala?

S nestrpljenjem očekujem da ponesem Kaftan studio, a zadnji dan je savršena prilika za to. 

3 osobine koje te najbolje opisuju?

Sve moje osobine su kao moja djeca. :) Ako izdvojim tri, ostale će se naljutiti. 

A što čitaš i slušaš ovih dana? 

Slušam i fokusirana sam na glasine da nam stiže Tarantino, pa me poslije SFF-a očekuje plaža gdje ću slušati i čitati sve ostalo. 

Modna izjava koja te najbolje opisuje je…?

Neka bude “manje je više”.


Bonjour

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.

Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku. 


woman_comm5bonjour_ba

Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“. 

 

„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi. 


woman_comm15bonjour_ba

Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“

 

Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“



woman_comm8bonjour_ba

Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi

 

Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.


woman_comm9bonjour_ba
 

U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.

 

U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija. 


woman_comm12bonjour_ba

Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.

 

Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta. 

To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate. 


woman_comm13bonjour_ba


 

„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.

Nove teme: Krize, AI i event marketing

 

Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“. 


woman_comm11bonjour_ba

S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.


woman_comm1bonjour_ba

Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga,  sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.

 

O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“


woman_comm6bonjour_ba

Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice

 

Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.

„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.


woman_comm10bonjour_ba


 

Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti  i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!