TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 1.6.2020.
Retinol je moćan anti-age sastojak koji posebno u hladnijem periodu godine postaje čest dodatak beauty rutini brojnih dama.
Bez obzira na tip vaše kože, sunce, klima i ostali vanjski utjecaji tijekom godine mogu ostaviti neželjene posljedice kao što su crvenilo, suha koža, akne i bore. Svi imamo svoje omiljene trikove u našoj svakodnevnoj beauty rutini za zdrav i blistav izgled kože, a jedan od poželjnih sastojaka koji se nalazi na vrhu liste svih stručnjaka za njegu kožu je retinol.
Sigurni smo da ste i sami imali priliku susresti se s ovim sastojkom ranije. Brojne dame ističu kako je upravo on zaslužan za besprijekoran izgled njihove kože lica. No, retinol traži poseban pristup i korištenje, kao i istraživanje u kojoj formi koristiti retinol za vaše lice. Ne treba podcijeniti njegovu moć, ali i sigurnost tijekom korištenja retinola.
Tako se zasigurno pitate je li retinol krema ili je retinol serum? Koji brend ima najbolji retinol u sastavu svojih proizvoda? Koja koncentracija retinola je poželjna? I ono najvažnije, kako kombinirati retinol sa ostalim sastojcima u vašoj beauty rutini?
Bez brige, odgovor na ova, ali i dodatna pitanja donosimo u nastavku. Kroz naš beauty vodič otkrit ćete zašto je retinol omiljeni anti-age sastojak koji čuva posebno mjesto na polici brojnih dama.
Što je retinol?
Retinol je u svojoj osnovi derivat vitamina A koji se koristi za kreme, serum i losion. Budući da može prodrijeti u dublje slojeve kože, kroz eksfolijaciju kože potiče njeno obnavljanje i stvaranje kolagena.
Retinol – benefiti
Ako se pitate i zašto mu toliko dama poklanja pažnju, u nastavku izdvajamo i sve benefite retinola.
Retinol za razne tipove kože i dobne skupine
Retinol mogu koristiti svi tipovi kože, ali dame s masnom i kombiniranom kožom ih podnose bolje; dok suha i osjetljiva koža zahtijeva više opreza. Dermatolozi savjetuju damama s osjetljivom kožom da postupno uvode proizvod s retinolom u maloj koncentraciji u svoju rutinu njege kože i obavezno koriste kreme za lice s visokim SPF faktorom u jutarnjoj rutini.
Kada i koliko često trebate koristiti retinol?
Svaki tip kože mora poduzeti odgovarajuće mjere opreza pri izlaganju suncu dok koriste retinoide. Ne samo da je koža tretirana retinoidima super osjetljiva na UV zrake, već sunčeva svjetlost čini proizvod manje učinkovitim.
Dermatolozi preporučuju stavljanje proizvoda s retinolom na lice prije spavanja i dodavanje kreme sa SPF-om svojoj jutarnjoj rutini kako biste spriječili bilo kakvu osjetljivost i moguću pigmentaciju uzrokovanu suncem.
Koji je najbolji način da retinol uvedete u svoju beauty rutinu?
Možete započeti sa primjenom dva puta tjedno, a nakon otprilike tri tjedna, ako vaše lice dobro podnosi ovaj sastojak, upotreba se može povećati.
Važno je ne koristiti retinol svaku večer jer vaša koža doživljava nevidljivi mikro piling. Kako biste spriječili blago ljuštenje kože, jedan od dana u tjednu kad ne koristite retinol možete koristiti blagi piling za lice. On će pomoći da uklonite mrtve stanice na površini kože. To će pomoći i da se pri narednom korištenju retinola, on lakše apsorbira u vašu kožu.
Imajte na umu da navikavanje na kremu/ulje/serum s retinolom može potrajati nekoliko tjedana ili nekoliko mjeseci. Također, toliko je potrebno sačekati da biste vidjeli stvarne rezultate korištenja ovog sastojka. Budite strpljivi i ustrajni sa svojom beauty rutinom.
Pratite reakcije vašeg lica i pripazite hoće li se pojaviti bilo kakve iritacije i crvenilo.
Kako nanijeti retinol?
Jednostavno nanesite količinu veličine graška na lice i nježno masirajte dok se krema/serum ne upije.
Greška koju naprave mnoge dame jeste da odmah nanesu previše proizvoda (jer misle da je više bolje), ali dovoljna je samo mala količina za cijelo lice. Čak i ako ga racionalno koristite, retinol može biti prilično suh i zato dermatolozi preporučuju nakon njegovog korištenja, nanijeti hidratantnu kremu neposredno prije spavanja.
Koji retinol izabrati?
Kreme/ulja/serumi nemaju istu količinu retinola pa svakako savjetujemo da se prvo obratite vašem dermatologu za savjet. Svaka koža može na njega reagirati drugačije, stoga je bolje započeti njegovu upotrebu kroz beauty rituale par puta tjedno, ne svakodnevno. Upotreba retinola, ako se koristi po uputama, može pokazati sjajne rezultate na vašoj koži.
Gdje kupiti retinol u BiH?
Sad kad imate sve informacije o retinolu sigurni smo da se pitate i gdje u BiH kupiti retinol. Odgovor donosimo kroz maleni beauty shopping vodič ovdje. Ovi proizvodi kriju različite koncentracije retinola, dolaze u obliku seruma ili kreme, a i prikladni su za različite budžete.
***
Foto: Pexels, Freepik
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Već treće ljeto zaredom, sve postavke beauty ljeta u jednom trenutku prestanu biti pitanje trenda i postanu pitanje Hailey Bieber.
Ona više nije samo model s besprijekornim tenom. Ona je ta it-girl koja ujedinjuje cijeli beauty svijet: od TikTok virala do backstage briefing-a, od prvih swipeova na Rhode webshopu do analiza sastava i finish efekta na koži.
Šta je to novo?
Ako ste se i vi pitali „zar nije kasno da pišemo o Rhode Lemontini kolekciji?“, odgovor je: ne, samo smo čekali pravi trenutak.
Rhode nas je ovoga ljeta opet podsjetio da je s razlogom hype, a Hailey Bieber da je ta priča pažljivo ispisana, nijansirano upakovana i sezonski savršeno tempirana.
Nova Lemontini Summer kolekcija je stigla, ali ono što je zanimljivo nije samo ono što piše na ambalaži već šta stoji iza nje.
Započnimo s činjenicama
Nova Rhode kolekcija za ljeto 2025. dolazi pod imenom Lemontini Summer. Ovo je limitirano izdanje koje dolazi s cijelom vizualnom, teksturalnom i funkcionalnom filozofijom ljeta koju je Hailey Bieber pažljivo isplanirala.
Glavni proizvod? Peptide Lip Tint u nijansi Lemontini sjaj za usne zlatnog shimmera, prozirne teksture i mirisa koji podsjeća na citrusni koktel s ivice bazena. Formula, naravno, ostaje vjerna Rhode standardima: s peptidima, shea i cupuaçu maslacem, babassu uljem i skvalanom, pruža intenzivnu hidrataciju, idealnu za tople dane.
Rhode nije stao tu. Lemontini liniju prati i novi, limitirani Bubble Phone Case u istoj žutoj nijansi, s posebnim držačem za tubicu lip glossa. Dizajniran da odgovara svim postojećim Rhode veličinama maski, ovaj dodatak je kreiran ekskluzivno za Lemontini izdanje i bit će dostupan samo tokom ljeta.
Tu je i Summer Kit, kao zaokružena ljetna postava Rhode klasika: rumenilo u sticku (Tan Line ili Sun Soak), zlatni Lemontini lip tint i fina maglica za sjaj kože. Sve dolazi spakovano u mini verziji žute bubble torbice. Lansiranje je zakazano za 14. juli, naravno, uz waitlistu.
Zašto sve ovo sad pišemo?
Hailey Bieber već treću godinu zaredom uspijeva da u isto vrijeme bude i muza i marketing lider u beauty svijetu. Sve što lansira Rhode… od Glazing Milk-a, preko Pineapple Refresh Cleansera do ovog ljeta Lemontinija, pažljivo je usklađeno s godišnjim dobom, trendovima, bojama i TikTok filterima. Rekli bismo, školski odrađen marketing po svim standardima.
Foto: @haileybieber
Nije slučajno da Lemontini miriše na limun jer citrusi su zvijezde sezone u svemu, od parfema do lakova za nokte (žuta je nova nude). Rhode je jednostavno znao šta radimo ovog ljeta: pravimo spritzeve, fotkamo ruke sa slamkama i... mažemo usne limunastim slojem sjaja.
Ok, Rhode je brend, a Hailey? Hailey kao glavni beauty narator generacije.
Hailey ne prodaje samo skincare. Ona kreira (čitaj prodaje) početke dana, lagane zalaske sunca, fotografije bez filtera koje i dalje izgledaju savršeno. Daje taj osjećaj da je sve moguće ako imate slicked bun, SPF i Rhode tubicu.
Foto: @haileybieber
To je upravo ono što čini Lemontini zanimljivim danas jer on dolazi kao statement: „Znam šta je u trendu i idem u korak s njim.“
Kad hype uđe u Sephoru, više nije samo hype
Rhode je do sada bio digitalni darling u smislu direktna prodaja, limited dropovi, lista čekanja, ali ovog ljeta Hailey je napravila zaokret koji jasno pokazuje da Rhode više ne računa samo na internet generaciju.
Ulazak u Sephoru, najveći svjetski beauty lanac, signal je da Rhode postaje ozbiljan globalni brend. Dostupnost u fizičkim prodavnicama znači dodir s novom publikom, onom koja ne refresh-a stranice, već testira formule na ruci, poredi teksture i kupuje bez filtera. To je najtiši, ali najmoćniji potez cijele marketing strategije jer kada proizvod za koji su vas učili da ga čekate u redu, sada možete samo uzeti s police, onda znate da se brend pomjerio i Hailey s njim.
Foto: @haileybieber
A šta smo sve još poželjeli zbog nje?
Da naš makeup torbica bude samo tri proizvoda.
Da nokti uvijek budu milky, short and clean.
Da sjaj za usne može biti jednako cool kao i bold ruž.
Da koža izgleda „glass“, i kad nismo popili dovoljno vode.
I da limun na usnama može biti lifestyle, ne samo aroma.
I možda ne možemo svi imati njen lifestyle, stan u Beverly Hillsu ili beauty tim iza scene, ali kad zavežemo kosu, nanesemo rumenilo prstima i stavimo zlatni sloj sjaja na usneosjećamo se tačno onako kako je ona zamislila… works for us.
Foto: @rhode
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!