TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 5.8.2020.
Tijekom ljeta naša koža često postaje masnija zbog prekomjernog rada lojnih žlijezda koje proizvode prirodno ulje.
Najbolji način da uzvratite jeste kreiranjem idealne skincare rutine.

Foto: @ariellechernov
Za dame koje imaju masni tip kože, vrlo je važno dodatno se pobrinuti da kožu lica ne učinite još više sjajnijom i masnijom što može uz to začepiti i pore. Upravo zbog toga smo odlučili navesti nekoliko uobičajenih pogrešaka koje dame sa masnom kožom trebaju izbjegavati.

Foto: @cellajaneblog
UMIVANJE TOPLOM VODOM
Ponekad koristimo toplu ili mlaku vodu za pranje lica, ali to nije dobro za našu kožu. Topla voda može ukloniti iz kože prirodna ulja i učiniti je suhom zbog čega će naša koža pokušavati nadoknaditi nedostatak stvaranjem prirodnijeg ulja koje čini kožu masnijom i sjajnijom.
PREČESTO PERETE LICE
Korak koji se nadovezuje na prethodni jeste da većina dama sa masnom kožom prečesto peru lice u pokušaju da speru višak masnoće, ali ovo je najveća greška koju treba izbjegavati. Kad perete lice i koristite sredstvo za čišćenje više od dva do tri puta dnevno, ono istina isušuje vašu kožu, ali i uklanja prirodnu hidrataciju što zauzvrat uzrokuje da vaša koža proizvodi više prirodnog ulja. Izbjegavajte prečesto korištenje sredstva za pranje lica ili sredstva za čišćenje i umjesto toga koristite papiriće za matiranje lica.

Foto: @twistmepretty
PREKOMJERNI PILING
Također, mnoge djevojke sa masnom kožom prekomjerno rade piling. U idealnom slučaju trebali bismo piling kože raditi samo jednom tjedno. Budite vrlo nježni prema svojoj koži kada radite piling jer previše pilinga ili agresivnije masaže pilingom mogu kožu učiniti masnijom i oštetiti je.
ČESTO MIJENJANJE PROIZVODA ZA NJEGU LICA
Čestim isprobavanjem novih proizvoda možete oštetiti vašu kožu. Nikada nije dobra ideja kožu preopteretiti novim proizvodima i formulama jer koži treba četiri do šest tjedana da se prilagodi novom proizvodu.
POGREŠAN TONIK ZA LICE
Mnoge dame sa masnom kožom na kraju se odluče koristiti proizvode koji preoštro djeluju na kožu, posebno kad je riječ o toniku. Korištenjem prejakog tonera na bazi alkohola može vam napraviti veću štetu, nego dati korist masnoj koži.
NE KORISTITE KREMU ZA LICE
Važno je razumjeti da je i masnoj koži potrebno hidratantno sredstvo. S obzirom da ljeti koža postaje masnijom, možda ćete doći u iskušenje da preskočite hidratantnu kremu, ali to nije dobra ideja.
PREČESTO DIRANJE LICA RUKAMA
Ne možemo ovo dovoljno naglasiti. Masna koža osjetljiva je na razvoj infekcija od suhe kože. Akne, osipi, pa čak i iritacije na koži rezultat su čestog dodirivanja lica. Mekane maramice i papirići za uklanjanje viška masnoće su SOS u ovom slučaju.
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
Layering direktno na koži
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.

Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.

Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.

Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.

Foto: @thfragrancevault
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!