TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 20.4.2020.

Profesorska soba na Muzičkoj akademiji u Sarajevu prvi je interijer koji nas je upoznao s radom arhitektonskog studija SOVA arhitektura.

Iza ovog arhitektonskog studija krije se Maja Nurkić, arhitektica koja potpisuje kreativno uređenje par cool dućana u BiH (Dresscode i Bazerdržan), obiteljskih domova u kojima je svaki centimetar prostora pametno iskorišten, kao i raznih objekata koji se ističu upravo interijerom koji poziva na istraživanje (Restoran Sendi u Sarajevu).

Maja kroz igru bojama i uzorcima, ali i posvećenost svakom detalju u prostoru kreira interijere koji imaju moderan vibe, a istovremeno su elegantni, profinjeni, topli.
Željeli smo saznati više o tome kako teče njen proces vizualizacije prostora, koliko je izazovno uskladiti vlastiti stil sa željama investitora i kako ova zaposlena mama u 24h vremena uspjeva spojiti sve privatne obveze, arhitektonske projekte i rad na pjesmama koje objavljuje pod umjetničkim imenom Maysia.

Prije nešto više od mjesec dana, dok sigurnosne mjere nisu sve nas potaknule na jedan sasvim novi tempo unutar četiri zida doma, dogovorili smo druženje s Majom u stanu jedne obitelji iz Sarajeva čije uređenje potpisuje upravo Maja.

Uz toplu dobrodošlicu, saznali smo više o bh.brendovima s kojima surađuje prilikom uređenja prostora, dom koje poznate osobe bi voljela urediti, što nam priprema na polju glazbene karijere, ali i što se krije u Majinoj torbi, kako ostaje organizirana, što trenutno čita, sluša...

3 riječi koje te najbolje opisuju?

1 – ne
2 – opisujem
3 – sebe
:) 

Kada si po prvi puta poželjela biti arhitektica?

Nikada nisam željela biti arhitektica, ni sada ne želim. Smijem se sama sebi trenutno, ali to je istina. Iako sam beskrajno predana svojim enterijerima, volim sve što napravim, volim svoje klijente i dalje, oduvijek i zauvijek, željet ću živjeti u notama .

Zašto tvoj arhitektonski studio nosi naziv SOVA arhitektura? Koje karakteristike mora imati prostor čije uređenje potpisuje SOVA arhitektura?

Moj dragi, najdraži dajdža me je zvao SOVA kada sam bila djevojčica, pa i imam ogromne oči poput ove ptice.:) 

Odlično čuju, odlično vide, nečujne su, pa i onda kada je potpuni mrak. Nekima su mudrost i uspjeh, nekima smrt i strah, u svakom slučaju mistične. Ja volim mistiku, a ljudi će me sigurno doživljavati ili me dožive ovako ili onako, sredine nema. :)
Karakteristike prostora – perfekcionizam prije zraka, iako, ovo su moje želje i čežnje, u svakom slučaju dam sve od sebe da tako i bude, ali... Nekada nije, naravno, a i dosta toga ne ovisi samo o meni.

Kako teče tvoj kreativni proces od ideje do realizacije?

Prije no bilo šta nacrtam, već kada uđem u prostor i pogledam ga, počnem ga rušiti i graditi. Nakon toga razrađujem varijante u glavi, nekada to čak ide i do posljednjeg detalja, a sve se odvija dok vozim ili hodam, pa imam prostora za to. Također, obzirom na veliki broj projekata, muziku i ostalo, mozak će skakati sa jednog na drugo i razrađivati. Najčešće se desi da, na kraju tog višednevnog procesa koji se ponavlja i vrti samo u mojoj mašti, sjednem i nacrtam finalnu varijantu koju prezentujem klijentu. U većini slučajeva, uz minimalna pomjeranja i izmjene, to bude to.

Kako uspijevaš kreirati vezu između prostora i osobe koja će u njemu živjeti?

Slušam svoje klijente, pratim njihove pokrete, pokušavam ući u njihove umove, koliko god mogu, a ono najvažnije, pristupam otvorenog srca i prijateljski te zbog moje energije, uzvraćaju na isti način. Samim tim ne postoji zid između nas niti prepreka u međusobnom razumijevanju te se stvara veza između njih i mene, a ja sam njihov prostor. 

Maja Nurkić i Dijana Ćavar

Ovaj intervju se odvija upravo u jednom odličnom interijeru koji nosi tvoj potpis. Otkrila si nam da nerijetko s lokalnim stolarima i drugim zanatlijama izrađuješ unikatne i personalizirane komade. S kojim sve domaćim brendovima surađuješ?

Većinu onoga što napravimo ja dizajniram za dati prostor a moj stolar – jedan čovjek, Salhudin Musić – za mene umjetnik – tome da život. ZANAT, Studio Vračo, ZART, Gazzda, Artisan, Sham Capets upotpune umjetničku sliku. Znam da je pitanje vezano za domaće brendove, pa neću imenovati, ali ću svakako pomenuti da me prate, a i ja njih, mnogi bosanskohercegovački trgovci sa kojima također imam lijepu suradnju. Pozdrav za sve.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SOVA (@sovarhitektura) on

Koji su najveći poslovni izazovi s kojima se susrećeš?

Komšije, sve ostalo je med i mlijeko u odnosu na njih.

Kako izgleda tvoj radni dan? Kako svoja 24h uspijevaš podijeliti između obitelji, arhitekture, glazbe i vremena za sebe? Kako ostaješ organizirana i produktivna?

Kažu mi da u ormaru krijem klonove. (hahaha). Ima nekoliko osoba u meni, svaka se bori za svoje, žestoko, a ja moram da ispunjavam. :)

Kada bi mogla da uređuješ radni prostor ili dom neke poznate osobe, koja bi to bila i zašto?

Hm, nisam razmišljala o ovome i ne znam baš da bi me to ispunilo išta više nego kreiranje doma za bilo koju drugu osobu, ali da ne budem party breaker, reći ću Eminem.  

Na koji si svoj projekt najviše ponosna?

Na sve!

Kako kreiraš balans između raznih projekata na kojima radiš?

Klonovi. (hahaha). Ne razmišljam o tome, znam šta moram činiti, činim i gazim naprijed.

Koja zgrada u Sarajevu po tebi zaslužuje posebnu pažnju kada ju promatraš kao arhitektica?

Roditeljska kuća.

Pratiš li što se zbiva u BiH na području arhitekture, glazbe ili mode? Postoji li netko ili nešto što te posebno veseli ili inspirira?

Pretpostavljam da, zbog fokusa na sve što moram uraditi, kreirati, izvesti na pravi put, sam van dešavanja. Sve lijepe stvari koje dođu do mene vesele me. Trudim se inspirisati samu sebe.

Rad kojih arhitekata (domaćih ili stranih) osobno pratiš i cijeniš?

Uvijek sam, u svemu, cijenila sve ljude koji se trude i rade, tako da pozdravljam, sa respektom, kolege kao i ljude iz drugih branši koji grade svoj put.
Ne pratim dešavanja, ako nešto uhvatim na Instagramu, to je sve, obradujem se zbog nečijeg uspjeha, ostavim komentar podrške jer me čini sretnom da ljudi idu naprijed. Aktivno pratim samo rad Emira Salkića, divim se svemu što je utkano u njega kao čovjeka, izrazito je inteligentan i kreativan, radi za sebe i u tišini, a njegovi radovi su itekako glasni.

Glazbu stvaraš pod imenom Maysia. Na internetu se uz tvoju glazbu vežu epiteti unikatan vokal i upečatljiva pojava. Kako bi ti opisala svoj glazbeni stil i što novo pripremaš u ovoj godini?

Hvala. :) Ne vjerujem da imam stil, pišem i stvaram prema osjećaju u datom momentu. Ono što mogu reći jeste da volim sound koji je heavy, deep pa možda i dark. Prestala sam planirati, radim, trudim se, a šta će izaći iz svega toga vidjet ćemo.

https://www.youtube.com/watch?v=4jBxh7Cus6g

Što se krije u tvom ormaru, a po kojim kriterijima biraš modne dodatke koje nosiš?

Postoji jedan ormar koji je pun odjeće, neka je i nova, kupljena za, eto ako zatreba. :) Ja sam većinu vremena u trenerci, tenama i sportskim majicama, nerijetko je to sve odjeća sa muškog, pa i muškog dječjeg odjela. Neka je udobna, čista, po mogućnosti crna, bijela, nikako šarena.

Što uvijek nosiš u svojoj torbi?

Za svoj pretprošli rođendan dobila sam pernicu. U tom momentu, kada sam otpakovala poklon, ugledala ju, žuta, mini, a opet dovoljno velika, puna svega, što prije sam ju otvorila jer sam jedva čekala da vidim koje olovke mi je jedna od mojih najbližih prijateljica, također arhitektica, poklonila.
Otvorih, a unutra jedino što prepoznah bila je maskara. (hahahaha
To nije bila pernica, nego neseser, a kako sam digla pogled i pogledala Kanitu ona je odmah počela govoriti – "Molim te Majo, eto ponekad samo se našminkaj. To je ono osnovno." Kako osnovno kad ja ne znam šta čemu služi? Opet se smijem sama sebi. Tada sam prvi put saznala za highlighter. Dvije godine nakon, ipak je žuta pernica, koja je puna crnih olovaka i bez nje ne idem nigdje.

Što trenutno čitaš, slušaš i gledaš?

Ne čitam, koliko god da grozno zvučalo. Slušam sebe jer se analiziram i trudim se napredovati. Gledam Disney filmove sa Noahom i Game of Thrones – opet.

Ujutro kada ustaneš, prva stvar koju napraviš je… A prije spavanja uvijek…

Poljubim Noaha i poljubim Noaha.

Kako izgleda tvoja jutarnja, a kako večernja beauty rutina?

Sad ću se opet sebi nasmijati jer, nisam baš beauty tip. Jutarnja rutina je klikanje bilo kojeg dugmeta na tastaturi kako bih probudila računar i vidjela je li završio sve što sam ga „zamolila“ da uradi dok ja spavam, a večernja klikanje po dugmićima na tastaturi, koji imaju neko značenje u datom programu i rad do momenta dok ne zaspim pa u najgorem slučaju udarim glavom o tastaturu i shvatim da je vrijeme da poljubim dijete, pređem u horizontalni položaj i zažmirim. Ono što se na brzinu natjeram učiniti, kada mi se neko od najbližih nagovori, kako to moram zbog svoje kože, „izmasiram“ lice jednim od Biologique Recherche proizvoda koje zaista volim.

Koja je najvažnija lekcija koju si naučila u karijeri, a što bi savjetovala BONJOUR. čitateljicama koje su tek na početku svog karijernog puta?

Neznanje je divno jer će me uvijek tjerati da saznam više.


Bonjour

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.

Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 


dm_konferencija12bonjour_ba

Ostvaren rast prometa od 16,17%

 

Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%. 

Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.


dm_konferencija7bonjour_ba


 

„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha. 

S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“

Tri puta više razloga za kupovinu

 

U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 


dm_konferencija10bonjour_ba

Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede. 

 

„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty  program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM. 

Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 


dm_konferencija11bonjour_ba

Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije. 

U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.

 

Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.


dm_konferencija1bonjour_ba
 

Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.

 

„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama. 

Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.


dm_konferencija9bonjour_ba
 

Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM. 

Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja. 

U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 


dm_konferencija13bonjour_ba
 

Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova. 

Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
 

Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 


dm_konferencija14bonjour_ba

To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole. 

Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.

 

Jubilej i novi planovi

 

Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici. 

U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!