TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 15.9.2019.

Na adresi Veliki ćurčiluk 12, krije se dućan primamljivog imena, s još slađim izlogom koji jednostavno poziva da zavirite unutra i otkrijete što se krije iza romantičnih vrata ovog prostora.

Nakon par koraka, jasno je da je baš svaki detalj prostora pomno osmišljen kako biste u potpunosti doživjeli ljepotu radova brojnih bh.kreativaca, ali i kako biste se tu osjećali kao doma.

Osnivačica Bazerdžan dućana, Zana Karkin, je prilikom uređivanja prostora surađivala sa Sova arhitektura, a on iz sezone u sezonu dobiva svježi izgled. Ovdje ćete naći unikatne poklone, komade koje ćete nositi sezonama, ali i nasmijanu ekipu koja će odgovoriti na sve vaše nedoumice. Shodno posljednjem mini preuređenju prostora, odlučili smo zamoliti Zanu da nam pojasni kako je započela njena priča i što danas Bazerdžan čini posebnim mjestom za shopping.

***

Koliko je trebalo hrabrosti da započneš priču kao što je Bazerdžan? Što ti je bila inspiracija, ali i nit vodilja za pokretanje concept store dućana ovog tipa?

Upustiti se u realizaciju ovakve ideje jeste bilo riskantno. Ni jedna osoba oko mene nije mogla zamisliti šta ja to želim i kakav je to koncept. Ljudi često imaju negativnu percepciju svega i bilo je nezamislivo da ovakva ideja može uspjeti u BiH. Ipak, bila sam odlučna probati, jer napokon sam sebi priznala ko sam te rekla sebi da je OK jer želim šta želim. Željela sam imati svoj kutak, koji je uređen tako da mene inspiriše, gdje se osjećam dobrodošlo i zaštićeno. Željela sam da budem okružena ljepotom, da radim sa sretnim ljudima i da doprinosim razvoju ljudi te ekonomije BiH.

Nisam mogla znati šta će se desiti, ali nisam željela ni da se zamaram time. Rekla sam si da će biti šta bude, a ja ću do tada da kreiram ono o čemu sanjam.

Zašto baš naziv Bazerdžan? Tko danas čini vaš tim?

Ideju za naziv radnje nisam imala. Koncept sam smislila, ali ime još nisam našla. Radnja koju je gospođa prije mene imala u istom prostoru se zvala Bazerdžan. Meni se to ime sviđalo i kad smo radili preregistraciju, pitala sam gospođu da li joj odgovara da preuzmemo to ime, s čime se složila. Tako da bih rekla da je ime radnje odabralo nas. Bazerdžan znači trgovac na turskom jeziku i riječ je koja je između ostalog poznata ljudima zbog sevdalinki.

Emina Sarvan, Vildana Brkić, Ina Čano i Zana Karkin
Foto: Edvin Kalić

Moj tim je jedan od najljepših aspekata Bazerdžana. Cijenim različitost i jedinstvenost svake osobe, volim da svako ima svoj stil koji reflektuje osobu. Takve saradnike sam željela imati, karakterne osobe, koje imaju viziju sebe i onoga što žele biti. U timu su Vildana Brkić, Ina Čano, Emina Sarvan i odnedavno moja sestra Azra Karkin. Sve naše različitosti nas ujedinjuju i omogućavaju da stvaramo jedinstven Bazerdžan. Kontinuirano radimo na jačanju jedni drugih, identificiramo u kojem segmentu svaka ima talenta i usmjeravamo se ka tome. Vildana je nevjerovatno kreativna pri stvaranju i realizaciji novih koncepata; Inin vizuelni identitet i prefinjenost percepcije uveliko doprinose našem vizuelnom identitetu; Emina koordinira komunikacijom sa saradnicima (umjetnicima, zanatlijama) i osigurava da je ponuda proizvoda uvijek na nivou; Azra nas odnedavno uči šta znači profesionalizam, borbenost i postizanje cilja i vodi Bazerdžan ka daljem razvoju.

Tu je i moja mama Dika Karkin (koja je imala nešto slobodnog vremena s obzirom da je u penziji) koja osigurava da posao funkcioniše besprijekorno. Mi često letimo, ali ona nas vraća u okvire realnosti.

Čime ste se vodili pri uređenju dućana? Surađivali ste i s bh.arhitekticom na cijelom projektu…

Osnovna vodilja je bila spoj tradicionalnog i modernog, maksimalno iskorištavanje prostora (tako da u manjem prostoru imamo radnju, kancelariju, kuhinju i ormare za skladištenje robe) uz mogućnost da stalno mijenjamo izložbenu postavku proizvoda.

Zadovoljstvo je bilo sarađivati sa Sova Arhitektura, jer Maja uspijeva na neočekivan način kroz uređenje prostora odgovoriti na sve naše potrebe. Posjetiteljima je najinteresantnija naša viseća kancelarija – naime, po ormarima koji služe za odlaganje robe, penjemo se i na vrhu sjednemo za naš radni stol gdje se možemo donekle izdvojiti i obavljati dio posla na računaru.  

A koje brendove možemo pronaći u vašoj ponudi? Kako uopće započinje vaša suradnja s domaćim brendovima?

Sarađujemo sa mnogim bh. kreativcima i zanatlijama. Najčešće ih mi nađemo ili nam se jave kroz našu online aplikaciju za uspostavljanje saradnje s Bazerdžanom.

Sa nekima sarađujemo od početka i to su sad već dobro stasali brendovi. U te ubrajamo Werkstatt, Waga Wood, Bogda rukotvorine, Kohel, Molimao, Plusminus.

Neki od novih kreativaca sa kojima sarađujemo su Marko Feher, Ljiljana Majkić i Tekne nakit. Najnovije proizvode koje smo uvrstili u ponudu su Baltazar District dizajnera Timura Stroil, ilustracije Dalile Manso i TEKI handmade prirodno bojeni proizvodi Cat Norman Tahirović. Mnoge kreativce nisam spomenula jer je lista duga, ali mi našu ponudu kontinuirano mijenjamo, da bi bilo zanimljivo i nama i mušterijama. :) 

Saradnja počinje kada shvatimo da kreativac ima priču koju želimo da i drugi čuju. Sa nekima osmišljamo proizvode, drugima sugerišemo određene promjene na proizvodima, ali sa svima radimo na promociji i dizanju svijesti o proizvodima koje izrađuju lokalni kreativci. 

Imate i Bazerdžan Wear liniju. Što nju karakterizira i što ćemo naći u njenoj jesenskoj kolekciji?

Bazerdžan Wear je proizašao iz naše potrebe za odjećom koju nismo mogli drugdje naći, ali i iz potrebe da sami kreiramo odjeću koja nam se sviđa. Pristup našeg tima je netipičan i nismo na sebe stavili pritisak izrade kolekcija, već radimo onako kako nas vodi inspiracija. Kao i do sada, za jesen/zimu 2019/20 radimo na liniji odjeće koja je nosiva u različitim prilikama. Najbitnija nam je udobnost i nosivost te svakako kreacija koja mora biti drugačija od već viđenog. Također radimo i na liniji vunenih nosivih proizvoda sa timom Bogda rukotvorine. 

Dosta ulažete u vizualni identitet brenda. Koliko vremena posvećujete komunikaciji na društvenim mrežama i vašim autorskim fotografijama?

Dosta vremena posvećujemo izradi materijala koje koristimo u svrhu promocije proizvoda, našeg rada i promocije ljudi s kojima radimo. Tu su fotografije, tekstovi na socijalnim mrežama i na blogu, storiji na Instagramu, sve različiti mediji koji zahtijevaju drugačiji pristup i ekspertizu. Cijeli tim učestvuje u različitim segmentima ovog procesa.

Imate i jako lijep oslikan izlog, ali i outdoor kutak. Tko potpisuje njegov dizajn?

Vildana Brkić. :) Svakih nekoliko sedmica se dogovorimo koji novi citat domaćeg pisca ćemo ispisati na staklu prozora i potom ga Vildana upotpuni sa oslikavanjem nove ilustracije. Ljudi često zastaju te čitaju šta smo to novo napisali.

Vildana je također oslikala našu klupu i stolice. Naš izlog je postao posebno mjesto za fotografisanje turista i građana BiH.

A kako izgleda jedan tvoj radni dan?

Bazerdžan nije moj jedini projekat, imam nekoliko različitih inicijativa na kojima radim. Kada dan posvetim Bazerdžanu, većinom je unaprijed isplaniran, ali se nekada desi i da mi se dan otme kontroli :), i aktivnosti se nižu mimo plana. U Bazerdžanu obavljamo mnoštvo različitih aktivnosti, grupisaću ih u aktivnosti stvaralaštva, marketinga, vođenja radnje i tima te aktivnosti razvoja biznisa. Svaki radni dan je potpuno drugačiji. Često radim nešto novo, što do tada nisam radila.

Volim da sam u kontaktu sa kreativcima i volim da se sastanem sa njima s vremena na vrijeme. Nekad (mimo redovnih posjeta tima) odem do majstora Ibre koji izrađuje BazerdzanWear torbe, odem do naše krojačice te do ekipe Bogda u Visokom. Volim čuti šta misle i koliko su zadovoljni saradnjom sa nama. Kada se vratim sa tog «putovanja», svratim do Bazerdžana da podijelim sa svima šta smo sve dogovarali. U Bazerdžanu najprije razmijenimo dnevnu dozu zagrljaja. Potom obavimo kratke konsultacije.

Naš tim je konstantno u kontaktu putem Interneta. Koristimo alat naziva «Asana» za praćenje obaveza svih članova tima, tako da uvijek znamo šta su čije obaveze i kako njihova realizacija napreduje. Svakodnevno pratim naš projekat na Asani, ali uradim i kratku analizu našeg prisustva na socijalnim mrežama. Sa timom podijelim zapažanja. Popodne često imam još koji sastanak sa ljudima koje nisam prije upoznala. Svaki dan nastojim izdvojiti vremena za samo-refleksiju i osmišljanje narednih koraka. Najdraži su mi momenti kada imam nove ideje. Zanimljiv je i proces razmišljanja kako realizovati te ideje. 

Najdraži artikl iz Bazerdžana dosada?

Evo moja tri najdraža artikla koji mi trenutno na um padaju:

1. Šubara iz kolekcije 2018./19. koju su izradili Bogda rukotvorine za Bazerdžan. Totalno je osvježenje i kapa drugačija od onoga što bi očekivali. Volim je nositi jer se volim istaći noseći neobičan proizvod.

Foto: Vedad Krkbešević

2. Tradicionalni ćilim Arife Šabanović iz Srebrenice izrađen koristeći moderne jarke boje. Arifa je jako nadarena i svaki njen ćilim predstavlja umjetničko djelo. Volim njen izbor boja i kombinacija – svaka se ureže u pamćenje!

Foto: Ajla Salkić

3. Ilustracije stećaka Enisa Čišića. Jako sam sretna što je baš on radio ilustracije za knjigu Stećak Gorčina Dizdar (Izdavačke kuće Vrijeme). Mislim da su fenomenalne i da bi svaki ponosni bh. građanin trebao imati takvo remek djelo u svojoj kolekciji. Limitirana serija ilustracija sa potpisom se može naći i kupiti kod nas.  

Foto: Bazerdžan

Gdje vidiš Bazerdžan 2021. godine?

Ne volim pričati o budućnosti. Kažu da treba imati velike snove, a moj san je bio da imam malu radnju na Baščaršiji sa velikim uticajem na društvo. Radujem se daljem radu i napretku te mislim da ću prepustiti inspiraciji momenta da me vodi. 


Bonjour

Šta čini dobar dizajn danas? Slavimir Futro otkriva na Alma Ras Industry Day 2026.

TEKST: Bonjour.ba - PR

Šta čini dobar dizajn danas? Slavimir Futro otkriva na Alma Ras Industry Day 2026. Šta čini dobar dizajn danas? Slavimir Futro otkriva na Alma Ras Industry Day 2026.

Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.

Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.


alma_rad_industry_day5bonjour_ba

Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.

Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.


alma_rad_industry_day6bonjour_ba

Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.


alma_rad_industry_day1bonjour_ba

U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.

Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 


alma_rad_industry_day4bonjour_ba

Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti. 

Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.

Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!