TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 2.12.2024.
Pod u prostoriji može napraviti čuda! Otkrijte najbolje trikove za vizuelno povećanje prostora uz pomoć različitih podnih obloga i naših savjeta.
Pod vam trenutno ne izgleda onako kako želite ili se tek useljavate pa niste sigurni šta je najbolja opcija, a pri tome u pitanju je mali stan i želite da izgleda prostranije? Odlična vijest! Mali prostor ne mora biti sinonim za skučenost. S nekoliko pametnih trikova i pravim podom, vaš dom može izgledati veći i prozračniji nego što zapravo jest.
Podne obloge: Ključ vizuelnog povećanja prostora
Odabir pravih podnih obloga je prvi korak prema vizuelnom povećanju prostora. Saznajte koje vrste podova su idealne za male stanove i kako mogu utjecati na percepciju veličine.
Podni materijali: Koji je pravi za vas?
Odabir pravog podnog materijala je važna odluka koja može utjecati na izgled i funkcionalnost vašeg prostora. Svaki materijal ima svoje prednosti i nedostatke, a pravi izbor zavisi od vaših potreba, stila i budžeta.
Laminat je izdržljiva i jednostavna za održavanje podna obloga koja se lako čisti i dostupna je u širokom spektru boja i uzoraka. Njegova brza i jednostavna ugradnja čini ga popularnim izborom za mnoge. Međutim, laminat ima i svoje nedostatke. Nije vodootporan pa nije prikladan za prostorije s visokom vlagom poput kupatila. Također, iako vjerno oponaša prirodne materijale, laminat nema istu toplinu i dubinu boje kao pravi drveni pod.
Vinil je fleksibilan i vodootporan podni materijal koji je idealan za kuhinje i kupatila. Dostupan je u različitim debljinama, teksturama i uzorcima, uključujući imitaciju drveta, kamena i keramike. Međutim, nije tako izdržljiv kao keramika i može se oštetiti oštrim predmetima.
Keramika je izdržljiva, higijenska i jednostavna za čišćenje podna obloga. Dostupna je u širokom izboru veličina, oblika i boja. Međutim, keramičke pločice mogu biti hladne na dodir i sklone pucanju.
Drvo je prirodan i topao materijal koji dodaje eleganciju i vrijednost svakom prostoru. Međutim, drveni podovi zahtijevaju redovito održavanje i osjetljivi su na vlagu. Cijena drvenih podova varira u zavisnosti od vrste drveta.
Podne boje: Svijetlo ili tamno?
Izbor boje poda može mnogo djelovati na atmosferu i vizuelnu percepciju prostora. Općenito, svijetle boje čine prostor većim i prozračnijim, dok tamne boje stvaraju intimniju i topliju atmosferu. Međutim, izbor boje ovisi od nekoliko faktora kao što su veličina prostorije, količina prirodnog svjetla i željeni stil uređenja.
Podni uzorci: Ključ za stvaranje iluzije prostora
Dijagonalno postavljene pločice ili daske kreiraju iluziju dužeg prostora što je posebno korisno u uskim hodnicima ili sobama. S druge strane, velike pločice s jednostavnim uzorkom ili bez uzorka čine prostor vizuelno većim i otvorenijim. Manji, složeniji uzorci mogu dodati dinamiku prostoru, ali ih je potrebno pažljivo koristiti, posebno u manjim sobama kako ne bi djelovali preopterećujuće.
Dodatni trikovi za vizuelno povećanje prostora
Osim podnih uzoraka, postoji nekoliko drugih trikova koje možete iskoristiti kako bi vizuelno povećali svoj prostor:
Želite li da prostor izgleda još prostranije? Prihvatite minimalistički pristup dizajnu i izbjegavajte pretrpanost. Svijetle, neutralne boje na zidovima i namještaju vizuelno će proširiti prostor. Ako imate visoke stropove, iskoristite ih visokim zavjesama ili policama. Lagani tekstili poput lana ili pamuka dodat će prostranosti i svjetlosti.
* * *
Naslovna fotografija: @johannawiemann
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Foto: Monika Andrić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!