TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 20.2.2023.

Za ljubitelje unikatnih i zanimljivih dekoracija, modnih dodataka i stylish artikala bh. kreativaca vijest da se otvara nova koncept radnja je razlog više da posjete Banja Luku.

U razgovoru sa Tekne timom saznali smo da se radnja nalazi u samom centru Banja Luke, na samo par koraka od glavne šetačke zone tj. Gospodske ulice:

„Radnja je smještena u dijelu centra koji se zove Stari zanatski, koji je nekad bio prepun zanatlija, a mi sada u jednom od tih prostora skupljamo razne  zanatlije, dizajnere i umjetnike.“ - otkrili su nam u razgovoru.

 


 

2020. godine smo uradili prvu intervju sa brendom Tekne, a danas već razgovaramo o Tekne koncept butiku? Veliki je to napredak i korak u poslu. Kako je tekao čitav proces otvaranja i ko je zaslužan za uređenje prostora?



Studio Tekne izrađuje prekrasne porculanske proizvode još od 2019. godine. Sve to rade vrijedne i zlatne ruke moje sestre Jane Kuvalje. Ja sam od početka Tekne projekta bila pomoć na više načina, tako da je ova radnja divan nastavak te sestrinske priče.
 

Foto: Tekne koncept

 

Banjoj Luci je nedostajao jedan ovakav prostor, kojih ima po čitavoj državi. U takvim radnjama studio Tekne izlaže svoje proizvode već 3 godine. Tu sam vidjela priliku za dodatnu promociju ne samo Tekne proizvoda, već i drugih brendova koji rade izuzetane proizvode širom Bosne i Hercegovine.

Prostor, koji nije velik, sam dizajnirala sama, uz pomoć Jane.

 

"Prostor smo zamislili kao ušuškano i ugodno mjesto za kupovinu, razgledanje i razgovor."



Sve je izvedeno uz pomoć porodice i prijatelja jer je majstore bilo veoma teško naći. Tako da prostor krasi divni stakleni sto sa okvirom od mesinga, koji star preko 50 godina i pripada mojoj tetki tetku, a nalazio se u podrumu zadnjih 15 godina i očitao čekao ovaj trenutak da zasjaji ponovo. Pult mi je napravio kum, a štendere bivši šef (dala sam otkaz da bi otvorila Tekne koncept). Većinu šarafa smo zavrnuli moj otac, koji je pravnik i ja, a svijetla je promijenio moj zet. Tako da je u svaki dio radnje utkano puno ljubavi.



Foto: Tekne koncept


 

Moramo priznati kako sve izgleda odlično i u detalje osmišljeno. Otkud inspiracija za cijeli ovaj koncept?



Malen prostor je diktirao mnogo toga. Počeli smo od nekoliko detalja koje smo znali da želimo, kao što je stakleni stol, police za Tekne keramiku i plavi zid, i ostalo smo gradili oko toga. Pošto smo odrasle u maloj kući, imamo puno iskustva kako da stavimo što više stvari u što manji prostor, a da to bude izuzetno funkcionalno. Izuzetno mi je bilo bitno da prostor da priliku proizvodima da sjaje i kupcima mjesto gdje žele stalno da se vraćaju.



Foto: Tekne koncept

 

Koje detalje bi izdvojili kao najzanimljivije u interijeru Tekne koncept radnje?



Stakleni stol je definitivno dragulj koji krasi radnju, ali tu su i zanimljive police za Tekne keramiku, a i asimetrično ogledalo.
 


Foto: Tekne koncept


 

Šta sve možemo očekivati u Tekne prodavnici?

 

Tekne koncept je pun izuzetnih domaćih brendova, koji su zanimljivog dizajna i kvalitetne izrade. Tako da ćete na našim štenderima naći Kaur, Treehana, Lola tees, I am by Aly i Ozrenka fashion odjeću; St.ranac, Kaur i Rukom torbe. Police i stol nam krasi naravno Tekne nakit i keramika, Waga wood daske, a tu su Ivy Q, Dstone i Tufna nakit, Magnus svijeće.

 

 

A poseban doživljaj proizvodi miris Shebek sapuna koji je prvi, opojni utisak koji dobijete kad uđete kroz naša vrata.

 

Foto: Tekne koncept

 

Možete li nam otkriti kakve su bile prve reakcije nakon otvaranja?

 

Ja sam veoma zadovoljna sa reakcijom Banjalučana, toliko da već imamo stalne kupce.

 

"Svi su oduševljeni da napokon imaju u gradu nešto neobično, zanimljivo i drugačije."



Kao i ostatak svijeta i mi se okrećemo slow fashionu, spremni smo da kupimo manje stvari, ali da su kvalitetnije, a to je nešto što svi ovi brendovi nude. Svi koriste izuzetno kvalitetne materijale za svoje proizvode i to je prva stvar koju kupci primjete i to cijene.

 

Foto: Tekne koncept

 

Neki novi planovi koje možemo očekivati u ovoj godini? 

 

Kao i svi mali biznisi, moramo da vrijedno radimo i rastemo, da ne bi umrli. Imamo neke zanimljive ideje i nadamo se da ćemo da ih ostvarimo, ali za sad je fokus na promociji Tekne koncepta, da bi što više ljudi saznalo za nas i za brendove koji se kod nas nalaze.

 

"Želimo da široj publici približimo da bosanskohercegovački brendovi imaju puno toga da pruže i pokažu, a i da naglasimo koliko je bitno da ih podržimo."

 

Kada za skoro istu cijenu možete da kupite domaći brend, koji je uz to kvalitetniji i zanimljiviji, zašto bi uopšte odabrali nešto što se proizvodi u milijunima primjeraka, na drugom kraju planete?

 

Foto: Tekne koncept

Foto: Tekne koncept

Foto: Tekne koncept


***
Naslovna fotografija: Tekne koncept


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!