TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 18.9.2024.
U samo 12 dana od kako je počela sezona sedmice mode za proljeće/ljeto 2025., modna industrija već je predstavila brojne inovacije i stilske pravce kroz sedmice mode u New Yorku i Londonu.
Milano, prepoznatljiv po svojoj tradiciji visokog dizajna i ključnim trenucima haute couture-a, sada preuzima pozornicu i zaljubljenici u modu ne mogu biti sretniji zbog toga.
Sedmica mode u Milanu službeno je počela jučer i trajat će do ponedjeljka. Danas donosimo highlighte jučerašnjeg dana, kao i pregled nadolazećih revija koje privlače posebnu pažnju modnih insajdera.
FENDI
FENDI je obilježio svoju stogodišnjicu, podsjećajući na svoje korijene, kada ga je 1925. godine osnovala Adele Fendi, u eri art decoa. Kim Jones, trenutni kreativni direktor, je želio povezati ready to wear i haute couture dizajn slaveći svakodnevnicu, dok istovremeno zadržava sofisticiranost kuće.
Kao što možete i pretpostaviti kolekciju je obilježio niski struk, tipičan za modu 20ih. Pored toga vladale su pencil suknje, a naravno vidjeli smo i nove interpretacije kultne FENDI Baguette torbe. Također, FENDI je ovom revijom potvrdio i dao svoj pečat na trend prozirnih materijala. Transparentne haljine ukrašene kristalima, viđene na pisti, predstavljaju modernu viziju Kim Jonesa, redefinišući ovaj trend kroz prizmu FENDI dizajna.



Foto: @milanfashionweek
MARNI
''OMG koje osvježenje' jedan je od prvih komentara koji smo primijetili na društvenim mrežama luksuzne talijanske kuće MARNI. Revija je započela izlaskom modela iz mračne, parom ispunjene scenografije, stvarajući atmosferu koja odražava viziju modne bajke kreativnog direktora Francesca Rissa.
Naglašena široka ramena kaputa i jakni, raznoliki printovi, perje, različiti volumeni u dizajnu, neobični šeširi uz ekscentričan makeup i frizure čine ovu kolekciju modnom rapsodijom. Na prvi pogled, elementi mogu izgledati nespojivo, ali postoji suptilan sklad u ovoj umjetničkoj kolekciji, koja spaja avangardni dizajn s nosivim komadima. Upravo u toj harmoniji leži njena posebnost, vizuelno izazovna, a istovremeno prilagodljiva svakodnevnoj garderobi.



Foto: @instylespain
Koje revije ćete željeti pratiti?
Sedmica mode u Milanu traje do 23.09., već danas nas očekuju revije Jil Sander, Roberto Cavalli, Etro... Kroz naredne dane tu su Tom Ford, La Perla, Prada, Moschino, Emporio Armani, 20.9. nas očekuje Versace, a 21.9. Diesel, The Attico, Bottega Venetta...
Kažemo vam, ključni i najuzbudljiviji modni trenuci nas uvijek čekaju na Sedmici mode u Milanu.
* * *
Naslovna fotografija: @milanfashionweek
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!