TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 13.9.2024.
Deveti mjesec nam je svima poznat i kao početak modne kalendarske godine.
Svi modni insajderi trče na kiosk uloviti svoja September issue izdanja kultnih printanih magazina, a u virtualnom svijetu svi su pogledi usmjereni na 4 prijestolnice mode: New York, London, Milano i Pariz. Ovo je period u kojem na ulicama zažive avangarda, glamur i urbani chic, a gradovi postanu šarolika modna tapiserija koja govori da je počela Fashion Week groznica.
Ako deveti mjesec gledamo kao početak godine, možemo reći da je ova počela s nekoliko spektakularnih revija održanih na Tjednu mode u New Yorku, poput revija Tory Burch i Ralph Laurena čije smo komade već dodali na listu želja. Nakon toga, čitav modni svijet se preselio u London, nestrpljivi da vide što nam to predstavnici modnog dizajna u ovoj metropoli najavljuju kao trend za sezonu Proljeće / Ljeto 2025.
Kojim imenima na Tjednu mode u Londonu se najviše radujemo?
Znamo da neki od vas već imaju spremne outfite i karte za London, dok su se drugi udobno smjestili za virtualno praćenje modne magije koja se u Londonu održava od 13. – 17.9.
Ovo je grad poznat po svojoj modnoj eklektičnosti i grad koji je svijetu poklonio neka od svima omiljenih dizajnerskih imena; Grad koji je kombinacija tradicije i nasljeđa koji odlikuju modne kuće kao što je Burberry, ali i grad koji je epicentar mračne i odvažne avangarde kakvu predstavlja Alexander McQueen.
Sigurni smo da će London kao grad kontradiktornosti i multikulturalnosti donijeti na scenu trendove koje ćemo objeručke prihvatiti za sljedeću godinu i koji će, kao i uvijek, inspirirati i pokrenuti našu modnu maštu u smjeru odvažnosti i unikatnosti.
Nensi Dojaka je mlada dizajnerica čija moda kombinira sofisticiranost s avangardom. Poznata po svojoj inovativnoj upotrebi materijala, dekonstruiranim siluetama i slojevima transparentnih tkanina koje slaže u nezaboravne kreacije, Nensi stvara odjeću koja ističe ženstvenost i modernu eleganciju na jedinstven način.
Njezine kolekcije često uključuju složene detalje i igru proporcija, što je čini prepoznatljivom u modnom svijetu. Njena revija bit će održana 14.9. u 20 h.

Foto: @nensidojaka
Burberry, kultni londonski brend, čije smo revije prije dolaska Daniel Leea na mjesto kreativnog direktora gledali s nedoumicom i pitanjem „Kada će zakoračiti u budućnost, ali s prepoznatljivim Burberry potpisom?“, reviju će održati 16.9. u 16h. Lee je donio osvježenje u Burberry i predstavio idiličnu kombinaciju nasljeđa ove modne kuće i modernog pristupa luksuzu kakav je prije toga unosio i u modnu kuću Bottega Veneta.
Nestrpljivo čekamo vidjeti što će najaviti kao trend koji će definirati 2025. godinu.

Foto: @naomi
Simone Rocha je poznata po svojoj jedinstvenoj estetici koja spaja romantične i avangardne elemente. Simone je stekla i priznanje za svoje inovativne pristupe modi i karakteristične siluete koje uključuju složene teksture, voluminozne oblike i detalje inspirirane viktorijanskom erom. Njezine kolekcije često uključuju bogate, slojevite tkanine, 3D detalje i neobične kombinacije boja i uzoraka, čime stvara vizualno upečatljive i emotivne komade.
Ako ste željni avangardne i inovativnih pristupa modi, znamo da ćete u kalendare zapisati ovaj datum i vrijeme i nestrpljivo čekati live prijenos 15.9. u 16 h.
Uz ova prepoznatljiva imena na watch listi su nam svakako i ERDEM, JW Anderson i Emilia Wickstead, od kojih svatko definira potpuno autentičan smjer za sezonu Proljeće / Ljeto 2025.
* * *
Naslovna fotografija: @nensidojaka
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!