TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 6.2.2025.
Bilo da ste ljubitelj klasike, modernih predstava ili eksperimentalnog teatra, sarajevska pozorišta nude nešto za svakoga.
Svi uživamo u različitim predstavama i početkom mjeseca pravimo planove - šta prvo gledati, s kim otići i u koje pozorište. Izbora je mnogo pa ponekad ne stignemo obratiti pažnju na sve, a nekad i zaboravimo na predstave za koje se ulaznice brzo rasprodaju. Stoga smo analizirali protekli period i predstave o kojima se mnogo govorilo te vam donosimo 4 prijedloga koja možete dodati u svoj plan za narednih mjesec dana.
Othello
“Othello” je jedna od najstrašnijih, a istovremeno i najnježnijih Shakespeareovih tragedija. U fokusu priče su zavist, ljubomora, povjerenje, izdaja i ljubav. U ovoj predstavi koju možete gledati u SARTR - u, glume Ermin Bravo, Ana Marija Brđanović, Alban Ukaj, Davor Sabo, Maja Salkić, Snežana Bogićević, Jasenko Pašić, Adnan Kreso, Mak Čengić, Alen Konjicija.

Foto: karter.ba
Termin: 8. februar u 20h
Trajanje: 120 min
Lokacija: SARTR, Gabelina 16
Ljubavnice
Ok, znamo da ste već čitali o njoj i da ste sigurno dobili nekoliko preporuka da je pogledate. Poslušajte te prijedloge. S predstavom se bolje upoznajte kroz naš intervju s glumicom Nadine Mičić. 

Foto: @kamerni_teatar_55
Termin: 3. februar u 20h
Lokacija: Kamerni teatar 55, Maršala Tita 56/II
Pinocchio
Mario Drmać se u Pozorištu mladih Sarajevo kroz mjuzikl "Pinocchio" našao u ulozi glavnog lika. Iako se čini da je ovo program samo za vaše najmlađe, teatarske stolice pune ljudi svih generacija kako bi kasnije prepričavali svoj emotivni doživljaj ovog mjuzikla. Pridružite im se! 

Foto: Pozorište mladih Sarajevo
Termin: 15. i 16. februar u 18h
Lokacija: Pozorište mladih Sarajevo, Kulovića 8
Marlene Dietrich – Pet tačaka optužnice
"U Narodnom pozorištu Sarajevo u internacionalnoj koprodukciji imamo predstavu o velikoj umjetnici, hrabroj i plemenitoj ženi Marlen Ditrih koja je ostala vjerna umjetnosti, svijetu duha, kao i vlastitoj neovisnosti. Ona je zaigrano kroz svoje filmove i uloge posvećeno radila svojoj dužnosti održavanja svijesti o dobru. Zahvaljujući Marlen i njoj sličnim umjetnicima ostalo je očuvano znanje, spoznaja o dobru i zlu te svijest o vrijednostima i dostojanstvu." - Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo. 

Foto: Narodno pozorište Sarajevo
Pored popularnosti ove predstave, kao još jedan način buđenja želje da gledate baš nju, ostavljamo vam i ove riječi Dine Mustafića.
Termin: 4. mart u 19:30
Trajanje:105 minuta
Lokacija: Narodno pozorište Sarajevo, Obala Kulina bana 9
* * *
Naslovna fotografija: @laraaceliaa
TEKST: Ada Ćeremida
Sinoć je u Kamernom teatru 55 počelo ono o čemu smo vam već malo šapnuli prošle semice šest dana, pet predstava i jedna scena koja svake godine iznova podsjeti zašto joj se vraćamo.
Nema boljeg načina da se uđe u festival nego kroz predstavu koja odmah postavlja ton. „Sve dobre Barbike“ je snažna i emotivna izvedba u koprodukciji Hartefakta, SARTR-a i Realstage-a, kojom su zvanično otvoreni Dani Jurislava Korenića, jedan od najznačajnijih regionalnih teatarskih događaja.
Deveta godina ovog festivala pokazalo je da je pozorište i dalje mjesto istine, susreta i živog emocionalnog iskustva. Onakvog kakvo je Jurislav Korenić ostavio u naslijeđe.


“Sve dobre Barbike”: Šta se desi kad “dobre” počnu da pucaju?
Ako ste ikada gledali predstavu koja vas uvlači bez naglog početka, već kao da ste upali u misao koja se već odavno odvija onda znate energiju kojom ova noć počinje.
Vanja, junakinja Katarine Mitrović, ovdje nije samo lik, ona je stanje, zbrka, strah, pad, povratak, sve u isto vrijeme. Predstava se ne trudi da je uljepša. Ne pokušava je “objasniti”. Samo vam dozvoljava da je vidite.


Režija Đorđa Nešovića je, u najkraćem, precizna. Ona ne ostavlja prostor za predah, ali ni za teatralnost, sve je suzdržano, kontrolisano i, upravo zbog toga, emotivno još jače.
Adaptacija Isidore Milosavljević nosi Vanjinu kontradikciju bez ijedne izgubljene nijanse, a trojka na sceni Aleksandra Arizanović, Julija Petković i Nevena Kočović gradi energiju koja se mijenja iz minute u minutu, ali nikada ne gubi fokus.


Iako večerašnja izvedba označava tek početak festivala, ona već definiše njegov ton, teatra u svom najintimnijem izdanju.
Atmosfera u Kamernom teatru 55 je nakon predstave prešla u razgovor. Oni formalni, koje vodi dramaturginja Asja Krsmanović, i oni neformalni, koji se nastavljaju po navici publike: u klubu, u foajeu, na stepenicama. Ovo je festival na kojem se priča jednako koliko se i gleda.



Prva noć festivala je otvarena, ali ništa se još ne završava. Tek smo počeli.
Večeras ulazimo u svijet potpuno drugačije poetike. „Sjaj zvezda na plafonu“, beogradska predstava koja već godinama nosi glas jedne generacije, stiže na festivalsku scenu, a mi ćemo biti tamo.
Čekajte nas s utiscima, znamo da će ih biti. Ako volite da vam teatar malo poremeti ritam, vidimo se sutra u tekstu broj tri.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!