TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 6.2.2025.
Bilo da ste ljubitelj klasike, modernih predstava ili eksperimentalnog teatra, sarajevska pozorišta nude nešto za svakoga.
Svi uživamo u različitim predstavama i početkom mjeseca pravimo planove - šta prvo gledati, s kim otići i u koje pozorište. Izbora je mnogo pa ponekad ne stignemo obratiti pažnju na sve, a nekad i zaboravimo na predstave za koje se ulaznice brzo rasprodaju. Stoga smo analizirali protekli period i predstave o kojima se mnogo govorilo te vam donosimo 4 prijedloga koja možete dodati u svoj plan za narednih mjesec dana.
Othello
“Othello” je jedna od najstrašnijih, a istovremeno i najnježnijih Shakespeareovih tragedija. U fokusu priče su zavist, ljubomora, povjerenje, izdaja i ljubav. U ovoj predstavi koju možete gledati u SARTR - u, glume Ermin Bravo, Ana Marija Brđanović, Alban Ukaj, Davor Sabo, Maja Salkić, Snežana Bogićević, Jasenko Pašić, Adnan Kreso, Mak Čengić, Alen Konjicija.
Foto: karter.ba
Termin: 8. februar u 20h
Trajanje: 120 min
Lokacija: SARTR, Gabelina 16
Ljubavnice
Ok, znamo da ste već čitali o njoj i da ste sigurno dobili nekoliko preporuka da je pogledate. Poslušajte te prijedloge. S predstavom se bolje upoznajte kroz naš intervju s glumicom Nadine Mičić.
Foto: @kamerni_teatar_55
Termin: 3. februar u 20h
Lokacija: Kamerni teatar 55, Maršala Tita 56/II
Pinocchio
Mario Drmać se u Pozorištu mladih Sarajevo kroz mjuzikl "Pinocchio" našao u ulozi glavnog lika. Iako se čini da je ovo program samo za vaše najmlađe, teatarske stolice pune ljudi svih generacija kako bi kasnije prepričavali svoj emotivni doživljaj ovog mjuzikla. Pridružite im se!
Foto: Pozorište mladih Sarajevo
Termin: 15. i 16. februar u 18h
Lokacija: Pozorište mladih Sarajevo, Kulovića 8
Marlene Dietrich – Pet tačaka optužnice
"U Narodnom pozorištu Sarajevo u internacionalnoj koprodukciji imamo predstavu o velikoj umjetnici, hrabroj i plemenitoj ženi Marlen Ditrih koja je ostala vjerna umjetnosti, svijetu duha, kao i vlastitoj neovisnosti. Ona je zaigrano kroz svoje filmove i uloge posvećeno radila svojoj dužnosti održavanja svijesti o dobru. Zahvaljujući Marlen i njoj sličnim umjetnicima ostalo je očuvano znanje, spoznaja o dobru i zlu te svijest o vrijednostima i dostojanstvu." - Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo.
Foto: Narodno pozorište Sarajevo
Pored popularnosti ove predstave, kao još jedan način buđenja želje da gledate baš nju, ostavljamo vam i ove riječi Dine Mustafića.
Termin: 4. mart u 19:30
Trajanje:105 minuta
Lokacija: Narodno pozorište Sarajevo, Obala Kulina bana 9
* * *
Naslovna fotografija: @laraaceliaa
TEKST: Bonjour.ba/PR
Šta znači kada Sarajevo postane mjesto gdje se susreću ideje, tekstovi i predstave iz cijelog regiona i kada to rade isključivo za profesionalce?
Od 12. do 14. septembra 2025. Sarajevo će biti domaćin potpuno novog događaja u svijetu savremenog teatra i izvedbenih umjetnosti pod imenom Sarajevo Theatre Showcase. Organizator je SARTR, Sarajevski ratni teatar, uz međunarodne partnere iz Hrvatske, Srbije, Italije i Norveške.
Umjesto još jednog festivala otvorenog za publiku, radi se o profesionalnom okupljanju namijenjenom rediteljima, producentima, kritičarima, kustosima i kulturnim menadžerima.
Zašto nam je ovo važno?
Bosna i Hercegovina dugo je imala živu, ali fragmentiranu teatarsku scenu. Ovaj događaj donosi nešto sasvim drugo: priliku da Sarajevo postane regionalni centar razmjene i saradnje. Još važnije, jedan od ciljeva je i razvoj pozorišne kritike u BiH, prakse koja je često zapostavljena, a presudna za kvalitet i vidljivost domaćih produkcija.
Predstave koje mijenjaju tok razgovora
Showcase program donosi pažljivo odabrane predstave iz regiona u selekciji Beke Vučo i Ulriche Johnson u dijalogu s Andrejem Nosovom.
Na sceni će se naći komadi koji već izazivaju diskusije: Suicide As a Social Fact iz Bitef teatra, The Machine iz Instituta 0.1 u Ljubljani, Hinkemann iz Theatre Golden Yelets iz Skoplja i MOT Festivala, This is my truth, tell me yours iz Centra za dramsku umjetnost u saradnji s Via Negative i City of Women, Podroom u produkciji SARTR-a i Reelstagea, te PRISHTINA. The Premeditated Killing of a Dream iz Qendre Multimedije u Prištini.
Kada se tekstovi susretnu s producentima
Theatre Market funkcioniše kao kurirani program sastanaka jedan-na-jedan, gdje autori regionalnih tekstova razgovaraju direktno s producentima i kustosima iz Evrope.
Ove godine predstavljaju se Kansas City, Kansas Vide Davidović, This is our house Lucije Klarić, Gone, Yet Still Leaving/Living Nikoline Rafaj i A Name in the Ashes Nine Plavanajc.
Projekti u potrazi za budućnošću
Industry Pitch nudi prostor za nove projekte u nastajanju. Nakon rada s mentorima Miroljubom Mijatovićem, Stelom Mišković i Gordanom Goncić, svoje vizije predstavljaju timovi iza projekata Blank, Fragments of violence, I killed Alma, First Macedonian in Space, I guess I’ve moved? i Xenia.
Škola iza zatvorenih vrata: rezidencije i radionice
Rezidencijalni program okuplja dvadeset mladih reditelja, producenata i kritičara iz jugoistočne Evrope. Tokom sedmice boravka u Sarajevu prolaze radionice i peer-learning sesije pod vođstvom Selme Spahić, Branislava Cerovića i Natashe Tripney.
Iako zatvoren za publiku, ovaj program otvara učesnicima vrata prema međunarodnim mrežama i iskustvima.
Mladi pisci i njihovi prvi veliki tekstovi
Atelier za dramske pisce okupio je devetnaest autora koji su radili uz podršku Biljane Srbljanović, Ivora Martinića, Marije Milisavljević i Bernharda Studlara.
Završna scenska čitanja u Sarajevu predstavljaju četiri nagrađena teksta: Mi se bojimo, učimo da brojimo Jane Milivojević iz Srbije, 11 minuta u svemiru Armina Behrema iz BiH, Moje ime je Dajana Nađe Mišković iz Srbije i Hotel Europa Arme Tanović i Saide Mustajbegović iz BiH.
Razgovori koji otvaraju pozornicu budućnosti
Stage Talks konferencija bavi se temama koje oblikuju sutrašnji teatar: održive produkcijske prakse, novi modeli mobilnosti, razvoj publike, kolektivno organizovanje te etičke i pravne dimenzije autorstva.
Govornici uključuju Ivanu Vuković, Alexandera Scholza, Jovanu Karaulić i Kseniju Marković iz GreenArt Incubator te Ásu Richardsdóttir, generalnu sekretarku IETM mreže.
Sarajevo na mapi: Šta ovo znači za našu scenu?
Ono što Sarajevo ovim projektom dobija jeste više od trodnevnog programa. Radi se o pozicioniranju grada i zemlje kao mjesta susreta i kreacije u savremenim izvedbenim umjetnostima. Fokus na žene, mlade autore i nedovoljno zastupljene stvaraoce daje dodatnu vrijednost, jer budućnost teatra zavisi od novih glasova i novih mreža.
Sarajevo tako izlazi iz okvira lokalnog i postaje mjesto gdje se budućnost teatra regiona piše sada.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!