TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 6.2.2025.
Bilo da ste ljubitelj klasike, modernih predstava ili eksperimentalnog teatra, sarajevska pozorišta nude nešto za svakoga.
Svi uživamo u različitim predstavama i početkom mjeseca pravimo planove - šta prvo gledati, s kim otići i u koje pozorište. Izbora je mnogo pa ponekad ne stignemo obratiti pažnju na sve, a nekad i zaboravimo na predstave za koje se ulaznice brzo rasprodaju. Stoga smo analizirali protekli period i predstave o kojima se mnogo govorilo te vam donosimo 4 prijedloga koja možete dodati u svoj plan za narednih mjesec dana.
Othello
“Othello” je jedna od najstrašnijih, a istovremeno i najnježnijih Shakespeareovih tragedija. U fokusu priče su zavist, ljubomora, povjerenje, izdaja i ljubav. U ovoj predstavi koju možete gledati u SARTR - u, glume Ermin Bravo, Ana Marija Brđanović, Alban Ukaj, Davor Sabo, Maja Salkić, Snežana Bogićević, Jasenko Pašić, Adnan Kreso, Mak Čengić, Alen Konjicija.

Foto: karter.ba
Termin: 8. februar u 20h
Trajanje: 120 min
Lokacija: SARTR, Gabelina 16
Ljubavnice
Ok, znamo da ste već čitali o njoj i da ste sigurno dobili nekoliko preporuka da je pogledate. Poslušajte te prijedloge. S predstavom se bolje upoznajte kroz naš intervju s glumicom Nadine Mičić. 

Foto: @kamerni_teatar_55
Termin: 3. februar u 20h
Lokacija: Kamerni teatar 55, Maršala Tita 56/II
Pinocchio
Mario Drmać se u Pozorištu mladih Sarajevo kroz mjuzikl "Pinocchio" našao u ulozi glavnog lika. Iako se čini da je ovo program samo za vaše najmlađe, teatarske stolice pune ljudi svih generacija kako bi kasnije prepričavali svoj emotivni doživljaj ovog mjuzikla. Pridružite im se! 

Foto: Pozorište mladih Sarajevo
Termin: 15. i 16. februar u 18h
Lokacija: Pozorište mladih Sarajevo, Kulovića 8
Marlene Dietrich – Pet tačaka optužnice
"U Narodnom pozorištu Sarajevo u internacionalnoj koprodukciji imamo predstavu o velikoj umjetnici, hrabroj i plemenitoj ženi Marlen Ditrih koja je ostala vjerna umjetnosti, svijetu duha, kao i vlastitoj neovisnosti. Ona je zaigrano kroz svoje filmove i uloge posvećeno radila svojoj dužnosti održavanja svijesti o dobru. Zahvaljujući Marlen i njoj sličnim umjetnicima ostalo je očuvano znanje, spoznaja o dobru i zlu te svijest o vrijednostima i dostojanstvu." - Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo. 

Foto: Narodno pozorište Sarajevo
Pored popularnosti ove predstave, kao još jedan način buđenja želje da gledate baš nju, ostavljamo vam i ove riječi Dine Mustafića.
Termin: 4. mart u 19:30
Trajanje:105 minuta
Lokacija: Narodno pozorište Sarajevo, Obala Kulina bana 9
* * *
Naslovna fotografija: @laraaceliaa
TEKST: Ada Ćeremida
Sedmica koja je počela tihim šuškanjem u holu Kamernog, završila je sinoć potpuno drugačijom energijom, onom koja se desi samo nakon što prođe pet predstava, nekoliko razgovora sa publikom i gomila utisaka koje nismo stigli ni posložiti.
Ako ste pratili naše prethodne tekstove, onda već znate: ovo je bio festival koji je od publike tražio fokus, a zauzvrat joj dao emociju, preciznost i priče koje ostaju i poslije aplauza.
Sinoć je, 21. novembra, održana svečana dodjela nagrada IX Internacionalnog festivala „Dani Jurislava Korenića“. Ona završna okupljanja uvijek imaju neku posebnu mješavinu malo svečanosti, malo umora, malo one tihe euforije koju prepoznaju samo oni koji su proveli sedmicu zatvoreni između scene i gledališta.
Mi jesmo. Gledali smo ‘’Sve dobre barbike'', „Sjaj zvezda na plafonu“, gledali smo i„Kiselinu“, pisali vam o njima, pričali s ljudima u foajeu, povezivali teme. Sinoć je, konačno, sve dobilo svoju završnu liniju.
Ko je ove godine birao najbolje?
Žiri je ove godine bio sastavljen tako da pokrije sve slojeve teatra od glume, do dramaturgije i režije. Glumac svjetske karijere Zijah Sokolović, ikona bh. pozorišta Jasna Ornela Bery, scenograf Osman “Oma” Arslanagić, dramaturginja i scenaristica Stela Mišković i reditelj Ivan Planinić vodili su glavnu riječ.
Zajedno s njima, nagrade je uručivao i novinar i publicista Danijel Hadžović, koji je dodijelio specijalnu nagradu medijskog pokrovitelja „Avazov zmaj“. Jedna lijepa kombinacija iskustva, stila i teatralne preciznosti.
Ko je ponio priznanja i kakvu priču grade ove nagrade?
Ovogodišnji festival je imao samo pet predstava, ali pet potpuno različitih svjetova. Ako ste prošli kroz naš pregled ranijih izvedbi, onda znate da su se teme kretale od porodičnih pukotina do generacijskih strahova i od intimnih monodrama do kolektivnih glasova mladih glumica.
Nagradu za najbolju režiju, „Jurislav Korenić“, ponio je Jug Đorđević za „Ljudski glas“. Potpuno zasluženo, njegova monodrama je sinoć bila najčešća referenca u publici.
Režija koja ne pokušava impresionirati formom, već precizno gradi unutrašnju napetost, bila je jedan od najjačih trenutaka festivala. 
Nagrada za najbolju glumicu, „Dragan Jovičić“, otišla je Dijani Vidušin također za „Ljudski glas“. Njena izvedba bila je primjer koliko se daleko može otići u monodrami kada su emocija i tehnika potpuno usklađeni.

Najbolje mlade glumice? To je bila odluka na koju je publika reagovala s osmijehom trio iz „Sve dobre barbike“: Aleksandra Arizanović, Julija Petković i Nevena Kočović. Ako ste gledali otvaranje, znate o čemu govorimo energija između njih bila je prepoznatljiva od prve scene.


Najbolji glumac, u istoj kategoriji, bio je Mirvad Kurić za „Kiselinu“ predstavu o kojoj smo vam već pisali. Njegov raspon, od tihih trenutaka do eksplozija osjećaja, bio je jedan od razloga zbog kojih je ta predstava imala tako snažan razgovor sa publikom nakon izvedbe.
A publika? Publika se nije dvoumila. „Sjaj zvezda na plafonu“ je odnijela nagradu za najbolju predstavu i to dvostruko sa glasovima publike i žirija.
Kako izgleda kraj jedne festivalske sedmice?
Nakon dodjele, scena se prebacila u nešto mekše nastup Gudačkog kvarteta Kamernog teatra 55, koji je bio idealan most između ozbiljnosti ceremonije i opuštenosti koja je uslijedila.
Završni tempo je podigao DJ Lemandier, a publika se razlila kroz hol onako kako to obično biva: još uvijek govoreći o likovima, replikama, trenucima, a ne o tome ko je šta obukao.
Festival je zatvoren, ali ne kao kraj više kao zaključak poglavlja. Ove godine potvrdio je ono što se već znalo: da je naslijeđe Jurislava Korenića i dalje živo, glasno i važno i da je Kamerni teatar jedan od rijetkih prostora u kojima se publika i umjetnici i dalje zaista sreću.
Ako ste bili tu tokom sedmice znate, a ako niste iduće godine znate adresu na kojoj trebate biti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!