TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 24.8.2024.
Maja Čengić Miralem je prvo lice crvenog tepiha svakog izdanja Sarajevo Film Festivala.
Voditeljica i urednica glazbenog i revijalnog programa na BHRT-u, postala je sinonim za red carpet, kao glavni host Festivala i dama koja nas iz godine u godinu, kroz osam večeri, osvaja svojim stavom, profesionalnošću, sofisticiranošću, ali i kreacijama koje bira. Što god nosila, Maja svojom karizmom daje posebnu notu svakoj kreaciji.
Kada govorimo o tome što nosi, volimo vidjeti da je Maja za crveni tepih ovogodišnjeg Festivala birala kreacije s potpisom regionalnih i bh. dizajnerskih imena. U nastavku donosimo recap svih njenih lookova s 30. Sarajevo film festivala koje je zabilježio fotograf Marko Jovančić i tako sačuvao u vremenu magiju ovog red carpeta.

Prva večer 30. Sarajevo Film Festivala
Za otvorenje 30. izdanja Sarajevo Film Festivala, Maja je birala dizajn Amne Kunovac – Zekić. Sinergija bezvremenske klasike i modernizma definirala je ovu upečatljivu kreaciju - duga slip suknja, u crnom tonu, svu je pažnju poklonila gornjem dijelu u obliku korzeta u intenzivnoj, ljubičastoj nijansi.
Korzet je oličenje kreativnosti dizajnerice, interpretirano kroz igru isprepletenih traka, gdje decentni sjaj tkanine stvara snažan kontrast između svjetla i sjene te tako doprinosi dinamičnosti.


Party otvorenja u Festival Gardenu
Iste večeri, na novoj Sarajevo Film Festival lokaciji – Festival Garden, za party otvorenja Maja je prezentirala trendy i chic izdanje u maloj crnoj haljini. Interesantni twist ovdje je bilo perje koje prati „bardot izrez“ na haljini za poseban efekt. Crna haljina dizajnerice Aleksandre Dojčinović (brend Lei Lou) je upotpunjena upečatljivom narančastom torbicom s potpisom iste dizajnerice i ružem u istoj nijansi.

Nježna ružičasta je obilježila 2. večer red carpeta
Drugu večer 30. Sarajevo Film Festivala, Maja se pojavila u nježnoružičastoj kreaciji dizajnera Milana Senića. Gornji dio s „bardot izrezom“ izrađen je od tila čija je transparentnost, u kombinaciji s naborima, kreirala romantičan i sofisticiran look. Ostatak haljine povezan je istim tonom ružičaste, s decentnim sjajem koji stvara saten, dok se na samoj dužini haljine našao teksturiran materijal koji je dodatno naglasio dizajnerski pečat Milana Senića.


3. večer i dašak avangarde
Marko Feher uvijek donosi dozu avangarde na bh. modnu scenu. Ovog puta Maja je nosila njegovu kaput/haljinu koja je svojim sjajem kreirala dojam fluidnosti uz odsjaj reflektora. Jednostavan dugi kaput ističe se u izboru materijala, ali i predimenzioniranih rukava s naborima koji su kaput pretvorili u još jedan ikoničan carpet look.


Kreacija 4. večeri krije posebnu priču
Ručno rađena haljina brenda No Nation Fashion, iza kojeg stoji kreativna direktorica Aleksandra Lovrić, nosila je ime Zaštitnica Prirode. Izrađena je od vezenog materijala sa staklenim perlama i šljokicama, a za samu izradu bilo je potrebno više od 150 sati.
Haljina kroz metaforu povezuje migraciju i očuvanje prirode te tako naglašava koliko su važni za održivost. Perle u vibrantnoj limeta žutoj nijansi savršeno su se isticale na crvenom tepihu i donijele neopisivi glamur na scenu.


Sanjiva kreacija 5. večeri
Svima nam je poznato kako bajkovite kreacije dolaze iz mašte Sanje Dujmović kroz njen brend La Jupe. Za 5. večer Maja je birala njihovu kreaciju koja je donijela glamur, sofisticiranost i dašak romantike na red carpet. Kratki i voluminozni puff rukavi i veliki volan kreiraju slojevitost, dok upečatljiva tekstura u tri sloja – transparentnost, ružičasti motivi i metalik zlatne aplikacije, čine ovu haljinu dodatno magičnom.


6. večer je priča o sofisticiranosti
6. večer Sarajevo Film Festivala bila je u znaku sofisticiranosti koju na crveni tepih uvijek donose krem bijele kreacije. Maja je u haljini Jasne Hadžimehmedović - Bekrić bila utjelovljenje elegancije čemu je posebno doprinijela nježna i blago transparentna tkanina u par slojeva.
Veliki izrez na prednjoj strani savršeno je dočarao tu slojevitost, dok su dugi rukavi puni volumena dali dodatni dodir profinjenosti. Čitava kreacija zaokružena je izražajnim zlatnim detaljima – široki metalik pojas i dvije široke narukvice, Werkstatt dizajn, dale su ovoj nježnoj i neutralnoj haljini statement moment.


7. večer unijela je živahne tonove na crveni tepih
Maja je za 7. i pretposljednju večer na crveni tepih unijela živopisne boje birajući kreaciju Belme Tvico. Dizajn prepoznatljiv za dizajnericu Belmu, savršeno je dočarao red carpet glamur. Mnoštvo vibrantnih boja, od dubokih tonova do nježnih, pastelnih, stvaraju očaravajuću igru među nijansama čine ovu kreaciju jedinstvenom.
Gornji dio u obliku korzeta upotpunjen je šalom koji se na ramenu oblikuje u mašnu i tako kreira potpuno novu dimenziju ovog bezvremenskog kroja. Široka suknja još je jedan prepoznatljiv detalj bh. dizajnerice Belme Tvico, a s obzirom na to koliko je Maja i ovog puta bila upečatljiva na crvenom tepihu, možemo reći da je ovo jedan idiličan duo.


Posljednja večer 30. Sarajevo Film Festivala
Maja je za posljednju večer nosila dvije različite kreacije te i kroz njih ostala vjerna domaćem i regionalnom dizajnu.
Jednu od kreacija potpisuje mladi dizajner Armin Hodžić koji stoji iza brenda Elysian. Crna satenska suknja sirena kroja, svojim je suptilnim sjajem i jednostavnim krojem svu pažnju poklonila gornjem dijelu koji je bio istaknuti statement piece kakav nerijetko vidimo u Arminovom dizajnu.
Suknju prati korzet/blejzer na kojem dominira predimenzionirana kragna na preklop koja u ovu elegantnu kreaciju dodaje dozu avangarde. Korzet/blejzer jednako je upečatljiv i u svojoj boji i teksturi koju stvara crno – bakreni brokat, savršen izbor za glam look red carpeta.


Druga kreacija istovremeno osvaja unikatnošću, ali i jednostavnošću te je prepoznatljiva za dizajn koji nosi potpis regionalne dizajnerice Aleksandre Dojčinović i brenda Lei Lou. Bordo crvena haljina prati siluetu tijela te ju dodatno naglašava pojasom u struku. Kako bi ovaj klasični model dobio na unikatnosti, dizajnerica je dodala svoj potpis kroz plašt od iste tkanine, koji se visoko s ramena spušta do tla i prelazi dužinu haljine.
Nabori na rameni stvaraju raskošan pad i daju posebnu dozu sofisticiranosti.



Za Majine frizure bio je zadužen Ensar Dervišbegović, za styling Gasha Miladinović, makeup je radio Adi Hasić za L'Oréal, a svaku kreaciju pratila je obuća iz dućana Planika.
* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste se ikada zapitale zašto večernji komadi rijetko ostanu u ormaru duže od jedne sezone, Plusminus ima odgovor.
Plusminus Festive Night kolekcija dolazi u trenutku kada smo svi pomalo umorni od odijevanja koje traje jednu noć i nestaje s prvom fotografijom. Nakon denim kolekcije koja nas je iznenadila i pokazala koliko daleko ovaj brend može otići bez gubitka identiteta, povratak večernjim siluetama djeluje kao siguran, ali uzbudljiv potez.
Ovo nije klasični party wear, niti kolekcija koja traži strogi dress code. Festive Night je zamišljena za stvarne trenutke izlaske, večere, praznike, ali i one obične dane kada želite da outfit nosi raspoloženje umjesto vas. To je moda koja vam daje samopouzdanje prije nego izađete iz stana

Kada večernji komad ima strukturu, a ne samo efekat
Na prvi pogled, Festive Night osvaja estetikom noćnog izlaska: duboka crvena, metalik sjaj, precizni krojevi i naglašena silueta. Ali ono što zadržava pažnju duže od nekoliko sekundi jeste konstrukcija.
Haljine i korzeti su oblikovani tako da prate tijelo, ali ga ne ograničavaju. Svaki komad ima jasnu formu, skoro arhitektonsku, zbog čega lako prelazi iz svečane u svakodnevnu priču. Ovo su komadi koji ne traže mnogo stiliziranja, oni već znaju šta rade.

Večernji komadi koji počinju prije izlaska
Festive Night se ne dešava samo na plesnom podiju, ona počinje u trenutku kada zatvarate vrata stana i znate da ste obučeni kako treba. Prve siluete u editorijalu igraju se kontrastima: zatvoreni dekoltei, dugi rukavi i naglašeni struk stvaraju osjećaj kontrole, dok korzeti od metaliziranih materijala unose dozu smjelosti.
Ovo su haljine koje ne traže dodatne slojeve ni objašnjenja. Dovoljno su snažne same po sebi, ali ostavljaju prostor da ih stilizirate po svom.
Posebno je zanimljiv kontrast s crnim osnovama kolekcije. Crna ovdje nije ravna ni stroga ona ima dubinu, težinu i onaj gotovo lavinski tok, kao užarena magma koja se sporo kreće kroz noć.
U tom odnosu, metalik djeluje kao akcenat koji naglašava energiju, a ne kao dekor koji dominira. Rezultat su komadi koji izgledaju moćno bez potrebe za teatralnošću, večernji bez kostimografije i luksuzni na način koji se osjeti tek kada im se približite.

Metalik kao akcenat, ne kao kostim
Metalik u Festive Night kolekciji je onaj tihi sjaj koji Plusminus već godinama koristi kao svoj potpis, materijal koji se ne ponaša kao površina, već kao struktura. U formi korzeta i precizno postavljenih panela, metalik ne reflektuje svjetlo ravno, nego ga lomi, prati liniju tijela i mijenja se s pokretom. Svaki kadar otkriva drugačiju teksturu, gotovo kao da tkanina diše zajedno s tijelom.

Moda koja svjesno bira kontekst
Poseban sloj priče ovog editorijala donosi i lokacija snimanja, ispred postavke izložbe Warming Warning umjetnika Almina Zrne. Taj vizualni susret mode i umjetnosti nije slučajan on direktno komunicira vrijednosti koje Plusminus njeguje godinama. Etička proizvodnja, poštovanje ljudi u procesu rada i ideja trajnosti ovdje nisu dodatak, već osnova.
Sve zajedno djeluje kao tiha poruka protiv brzine, viška i zaborava. U tom kontekstu, večernja moda dobija novu dimenziju – postaje promišljena, usporena i lišena viška.

Festive Night nije kolekcija koja vam diktira kako da se obučete, već nas podsjeća zašto ste večernju modu nekada doživljavali kao lični izraz, a ne kao obavezu. Plusminus i ovdje ostaje vjeran svom jeziku: krojevima koji imaju svrhu, materijalima koji nose karakter i estetici koja ne podliježe sezonskoj buci.

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!