TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 24.8.2024.
Maja Čengić Miralem je prvo lice crvenog tepiha svakog izdanja Sarajevo Film Festivala.
Voditeljica i urednica glazbenog i revijalnog programa na BHRT-u, postala je sinonim za red carpet, kao glavni host Festivala i dama koja nas iz godine u godinu, kroz osam večeri, osvaja svojim stavom, profesionalnošću, sofisticiranošću, ali i kreacijama koje bira. Što god nosila, Maja svojom karizmom daje posebnu notu svakoj kreaciji.
Kada govorimo o tome što nosi, volimo vidjeti da je Maja za crveni tepih ovogodišnjeg Festivala birala kreacije s potpisom regionalnih i bh. dizajnerskih imena. U nastavku donosimo recap svih njenih lookova s 30. Sarajevo film festivala koje je zabilježio fotograf Marko Jovančić i tako sačuvao u vremenu magiju ovog red carpeta.
Prva večer 30. Sarajevo Film Festivala
Za otvorenje 30. izdanja Sarajevo Film Festivala, Maja je birala dizajn Amne Kunovac – Zekić. Sinergija bezvremenske klasike i modernizma definirala je ovu upečatljivu kreaciju - duga slip suknja, u crnom tonu, svu je pažnju poklonila gornjem dijelu u obliku korzeta u intenzivnoj, ljubičastoj nijansi.
Korzet je oličenje kreativnosti dizajnerice, interpretirano kroz igru isprepletenih traka, gdje decentni sjaj tkanine stvara snažan kontrast između svjetla i sjene te tako doprinosi dinamičnosti.
Party otvorenja u Festival Gardenu
Iste večeri, na novoj Sarajevo Film Festival lokaciji – Festival Garden, za party otvorenja Maja je prezentirala trendy i chic izdanje u maloj crnoj haljini. Interesantni twist ovdje je bilo perje koje prati „bardot izrez“ na haljini za poseban efekt. Crna haljina dizajnerice Aleksandre Dojčinović (brend Lei Lou) je upotpunjena upečatljivom narančastom torbicom s potpisom iste dizajnerice i ružem u istoj nijansi.
Nježna ružičasta je obilježila 2. večer red carpeta
Drugu večer 30. Sarajevo Film Festivala, Maja se pojavila u nježnoružičastoj kreaciji dizajnera Milana Senića. Gornji dio s „bardot izrezom“ izrađen je od tila čija je transparentnost, u kombinaciji s naborima, kreirala romantičan i sofisticiran look. Ostatak haljine povezan je istim tonom ružičaste, s decentnim sjajem koji stvara saten, dok se na samoj dužini haljine našao teksturiran materijal koji je dodatno naglasio dizajnerski pečat Milana Senića.
3. večer i dašak avangarde
Marko Feher uvijek donosi dozu avangarde na bh. modnu scenu. Ovog puta Maja je nosila njegovu kaput/haljinu koja je svojim sjajem kreirala dojam fluidnosti uz odsjaj reflektora. Jednostavan dugi kaput ističe se u izboru materijala, ali i predimenzioniranih rukava s naborima koji su kaput pretvorili u još jedan ikoničan carpet look.
Kreacija 4. večeri krije posebnu priču
Ručno rađena haljina brenda No Nation Fashion, iza kojeg stoji kreativna direktorica Aleksandra Lovrić, nosila je ime Zaštitnica Prirode. Izrađena je od vezenog materijala sa staklenim perlama i šljokicama, a za samu izradu bilo je potrebno više od 150 sati.
Haljina kroz metaforu povezuje migraciju i očuvanje prirode te tako naglašava koliko su važni za održivost. Perle u vibrantnoj limeta žutoj nijansi savršeno su se isticale na crvenom tepihu i donijele neopisivi glamur na scenu.
Sanjiva kreacija 5. večeri
Svima nam je poznato kako bajkovite kreacije dolaze iz mašte Sanje Dujmović kroz njen brend La Jupe. Za 5. večer Maja je birala njihovu kreaciju koja je donijela glamur, sofisticiranost i dašak romantike na red carpet. Kratki i voluminozni puff rukavi i veliki volan kreiraju slojevitost, dok upečatljiva tekstura u tri sloja – transparentnost, ružičasti motivi i metalik zlatne aplikacije, čine ovu haljinu dodatno magičnom.
6. večer je priča o sofisticiranosti
6. večer Sarajevo Film Festivala bila je u znaku sofisticiranosti koju na crveni tepih uvijek donose krem bijele kreacije. Maja je u haljini Jasne Hadžimehmedović - Bekrić bila utjelovljenje elegancije čemu je posebno doprinijela nježna i blago transparentna tkanina u par slojeva.
Veliki izrez na prednjoj strani savršeno je dočarao tu slojevitost, dok su dugi rukavi puni volumena dali dodatni dodir profinjenosti. Čitava kreacija zaokružena je izražajnim zlatnim detaljima – široki metalik pojas i dvije široke narukvice, Werkstatt dizajn, dale su ovoj nježnoj i neutralnoj haljini statement moment.
7. večer unijela je živahne tonove na crveni tepih
Maja je za 7. i pretposljednju večer na crveni tepih unijela živopisne boje birajući kreaciju Belme Tvico. Dizajn prepoznatljiv za dizajnericu Belmu, savršeno je dočarao red carpet glamur. Mnoštvo vibrantnih boja, od dubokih tonova do nježnih, pastelnih, stvaraju očaravajuću igru među nijansama čine ovu kreaciju jedinstvenom.
Gornji dio u obliku korzeta upotpunjen je šalom koji se na ramenu oblikuje u mašnu i tako kreira potpuno novu dimenziju ovog bezvremenskog kroja. Široka suknja još je jedan prepoznatljiv detalj bh. dizajnerice Belme Tvico, a s obzirom na to koliko je Maja i ovog puta bila upečatljiva na crvenom tepihu, možemo reći da je ovo jedan idiličan duo.
Posljednja večer 30. Sarajevo Film Festivala
Maja je za posljednju večer nosila dvije različite kreacije te i kroz njih ostala vjerna domaćem i regionalnom dizajnu.
Jednu od kreacija potpisuje mladi dizajner Armin Hodžić koji stoji iza brenda Elysian. Crna satenska suknja sirena kroja, svojim je suptilnim sjajem i jednostavnim krojem svu pažnju poklonila gornjem dijelu koji je bio istaknuti statement piece kakav nerijetko vidimo u Arminovom dizajnu.
Suknju prati korzet/blejzer na kojem dominira predimenzionirana kragna na preklop koja u ovu elegantnu kreaciju dodaje dozu avangarde. Korzet/blejzer jednako je upečatljiv i u svojoj boji i teksturi koju stvara crno – bakreni brokat, savršen izbor za glam look red carpeta.
Druga kreacija istovremeno osvaja unikatnošću, ali i jednostavnošću te je prepoznatljiva za dizajn koji nosi potpis regionalne dizajnerice Aleksandre Dojčinović i brenda Lei Lou. Bordo crvena haljina prati siluetu tijela te ju dodatno naglašava pojasom u struku. Kako bi ovaj klasični model dobio na unikatnosti, dizajnerica je dodala svoj potpis kroz plašt od iste tkanine, koji se visoko s ramena spušta do tla i prelazi dužinu haljine.
Nabori na rameni stvaraju raskošan pad i daju posebnu dozu sofisticiranosti.
Za Majine frizure bio je zadužen Ensar Dervišbegović, za styling Gasha Miladinović, makeup je radio Adi Hasić za L'Oréal, a svaku kreaciju pratila je obuća iz dućana Planika.
* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Emina Smaka
Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.
Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.
U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode.
1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone
Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije.
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije.
Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.
2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu
Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.
3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda
Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.
Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.
4. Vječno nasljeđe
Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.
U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.
Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.
Naslovna fotografija: @giorgioarmani
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!