TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 23.8.2024.
Helena Vuković je mlada bh. glumica koja iz godine u godinu, za crveni tepih Sarajevo Film Festivala bira kreacije koje odišu elegancijom i autentičnošću.
Ove godine, Helena je svoju naklonost ponovno poklonila bh. dizajnerici Belmi Tvico. Belma Tvico je kroz godine izgradila prepoznatljiv stilski izričaj na bh. modnoj sceni te je svojim kreacijama unijela dozu autentičnosti, elegancije i vedrine kroz vibrantni custom made print koji se često provlači kroz njen dizajn.

Foto: Vedad Krkbešević
Iako su njen pečat postale živopisne boje, od jarkih tonova do nježnih pastelnih, odlično interpretira i akromatske tonove kroz profinjene kreacije. Upravo ta dva kontrasta birala je i Helena za 30. Sarajevo film Festival. Osvojila nas je gracioznim stavom s kojim je ponijela obje kreacije, koje su potpuna suprotnost jedna drugoj.
Nježnost u vibrantnim tonovima
Korzet bez naramenica stvara dojam timeless elegancije, a plisirani detalji na prednjem dijelu u savršenom su skladu s geometrijskim uzorkom koji donosi idiličnu kombinaciju pastelnih ružičastih i koraljnih nijansi. Inspirirana ljepotom noćnog neba i zvijezda, Belma Tvico je kreirala print koji donosi dašak magije i misterije.


Foto: Vedad Krkbešević
Gornji dio haljine prati suknja koja elegantno pada i stvara decentne nabore kojima dodatnu dinamiku daje print. Ova reinterpretacija klasične siluete pokazuje kako jedan posebno osmišljen print može transformirati čak i najjednostavnije haljine u izvanredna modna izdanja.
Na posebnosti joj daje dugi šal na jednoj ruci, čime se stvara zanimljiva asimetrična dinamika. Prateći dužinu haljine, stvorio je dojam lepršavosti i posebne sofisticiranosti.

Foto: Vedad Krkbešević
Akromatski tonovi za 6. večer Sarajevo Film Festivala
Za šetnju crvenim tepihom 6. večeri ovogodišnjeg izdanja Festivala, Helena je birala potpunu suprotnost prvoj kreaciji. Ovog puta pojavila se u crno – bijeloj kreaciji koja odiše bezvremenskim stilom starog Hollywooda.


Foto: Sarajevo Film Festival
U jednostavnu bijelu haljinu utkani su suptilni detalji koji ju čine glamuroznom. Gornji dio krije složene nabore koji korzetu haljine daju dubinu i slojevitost, dok donji dio haljine jednostavno prati liniju tijela. Posebna nota u ovoj kreaciji je široki crni pojas od tkanine koji prelazi dužinu haljine i nalazi se u ulozi šlepa – detalj stvoren za glamur crvenog tepiha.

Foto: Sarajevo Film Festival
* * *
Naslovna fotografija: Sarajevo Film Festival
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!