TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 23.8.2024.
Helena Vuković je mlada bh. glumica koja iz godine u godinu, za crveni tepih Sarajevo Film Festivala bira kreacije koje odišu elegancijom i autentičnošću.
Ove godine, Helena je svoju naklonost ponovno poklonila bh. dizajnerici Belmi Tvico. Belma Tvico je kroz godine izgradila prepoznatljiv stilski izričaj na bh. modnoj sceni te je svojim kreacijama unijela dozu autentičnosti, elegancije i vedrine kroz vibrantni custom made print koji se često provlači kroz njen dizajn.

Foto: Vedad Krkbešević
Iako su njen pečat postale živopisne boje, od jarkih tonova do nježnih pastelnih, odlično interpretira i akromatske tonove kroz profinjene kreacije. Upravo ta dva kontrasta birala je i Helena za 30. Sarajevo film Festival. Osvojila nas je gracioznim stavom s kojim je ponijela obje kreacije, koje su potpuna suprotnost jedna drugoj.
Nježnost u vibrantnim tonovima
Korzet bez naramenica stvara dojam timeless elegancije, a plisirani detalji na prednjem dijelu u savršenom su skladu s geometrijskim uzorkom koji donosi idiličnu kombinaciju pastelnih ružičastih i koraljnih nijansi. Inspirirana ljepotom noćnog neba i zvijezda, Belma Tvico je kreirala print koji donosi dašak magije i misterije.


Foto: Vedad Krkbešević
Gornji dio haljine prati suknja koja elegantno pada i stvara decentne nabore kojima dodatnu dinamiku daje print. Ova reinterpretacija klasične siluete pokazuje kako jedan posebno osmišljen print može transformirati čak i najjednostavnije haljine u izvanredna modna izdanja.
Na posebnosti joj daje dugi šal na jednoj ruci, čime se stvara zanimljiva asimetrična dinamika. Prateći dužinu haljine, stvorio je dojam lepršavosti i posebne sofisticiranosti.

Foto: Vedad Krkbešević
Akromatski tonovi za 6. večer Sarajevo Film Festivala
Za šetnju crvenim tepihom 6. večeri ovogodišnjeg izdanja Festivala, Helena je birala potpunu suprotnost prvoj kreaciji. Ovog puta pojavila se u crno – bijeloj kreaciji koja odiše bezvremenskim stilom starog Hollywooda.


Foto: Sarajevo Film Festival
U jednostavnu bijelu haljinu utkani su suptilni detalji koji ju čine glamuroznom. Gornji dio krije složene nabore koji korzetu haljine daju dubinu i slojevitost, dok donji dio haljine jednostavno prati liniju tijela. Posebna nota u ovoj kreaciji je široki crni pojas od tkanine koji prelazi dužinu haljine i nalazi se u ulozi šlepa – detalj stvoren za glamur crvenog tepiha.

Foto: Sarajevo Film Festival
* * *
Naslovna fotografija: Sarajevo Film Festival
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste se ikada zapitale zašto večernji komadi rijetko ostanu u ormaru duže od jedne sezone, Plusminus ima odgovor.
Plusminus Festive Night kolekcija dolazi u trenutku kada smo svi pomalo umorni od odijevanja koje traje jednu noć i nestaje s prvom fotografijom. Nakon denim kolekcije koja nas je iznenadila i pokazala koliko daleko ovaj brend može otići bez gubitka identiteta, povratak večernjim siluetama djeluje kao siguran, ali uzbudljiv potez.
Ovo nije klasični party wear, niti kolekcija koja traži strogi dress code. Festive Night je zamišljena za stvarne trenutke izlaske, večere, praznike, ali i one obične dane kada želite da outfit nosi raspoloženje umjesto vas. To je moda koja vam daje samopouzdanje prije nego izađete iz stana

Kada večernji komad ima strukturu, a ne samo efekat
Na prvi pogled, Festive Night osvaja estetikom noćnog izlaska: duboka crvena, metalik sjaj, precizni krojevi i naglašena silueta. Ali ono što zadržava pažnju duže od nekoliko sekundi jeste konstrukcija.
Haljine i korzeti su oblikovani tako da prate tijelo, ali ga ne ograničavaju. Svaki komad ima jasnu formu, skoro arhitektonsku, zbog čega lako prelazi iz svečane u svakodnevnu priču. Ovo su komadi koji ne traže mnogo stiliziranja, oni već znaju šta rade.

Večernji komadi koji počinju prije izlaska
Festive Night se ne dešava samo na plesnom podiju, ona počinje u trenutku kada zatvarate vrata stana i znate da ste obučeni kako treba. Prve siluete u editorijalu igraju se kontrastima: zatvoreni dekoltei, dugi rukavi i naglašeni struk stvaraju osjećaj kontrole, dok korzeti od metaliziranih materijala unose dozu smjelosti.
Ovo su haljine koje ne traže dodatne slojeve ni objašnjenja. Dovoljno su snažne same po sebi, ali ostavljaju prostor da ih stilizirate po svom.
Posebno je zanimljiv kontrast s crnim osnovama kolekcije. Crna ovdje nije ravna ni stroga ona ima dubinu, težinu i onaj gotovo lavinski tok, kao užarena magma koja se sporo kreće kroz noć.
U tom odnosu, metalik djeluje kao akcenat koji naglašava energiju, a ne kao dekor koji dominira. Rezultat su komadi koji izgledaju moćno bez potrebe za teatralnošću, večernji bez kostimografije i luksuzni na način koji se osjeti tek kada im se približite.

Metalik kao akcenat, ne kao kostim
Metalik u Festive Night kolekciji je onaj tihi sjaj koji Plusminus već godinama koristi kao svoj potpis, materijal koji se ne ponaša kao površina, već kao struktura. U formi korzeta i precizno postavljenih panela, metalik ne reflektuje svjetlo ravno, nego ga lomi, prati liniju tijela i mijenja se s pokretom. Svaki kadar otkriva drugačiju teksturu, gotovo kao da tkanina diše zajedno s tijelom.

Moda koja svjesno bira kontekst
Poseban sloj priče ovog editorijala donosi i lokacija snimanja, ispred postavke izložbe Warming Warning umjetnika Almina Zrne. Taj vizualni susret mode i umjetnosti nije slučajan on direktno komunicira vrijednosti koje Plusminus njeguje godinama. Etička proizvodnja, poštovanje ljudi u procesu rada i ideja trajnosti ovdje nisu dodatak, već osnova.
Sve zajedno djeluje kao tiha poruka protiv brzine, viška i zaborava. U tom kontekstu, večernja moda dobija novu dimenziju – postaje promišljena, usporena i lišena viška.

Festive Night nije kolekcija koja vam diktira kako da se obučete, već nas podsjeća zašto ste večernju modu nekada doživljavali kao lični izraz, a ne kao obavezu. Plusminus i ovdje ostaje vjeran svom jeziku: krojevima koji imaju svrhu, materijalima koji nose karakter i estetici koja ne podliježe sezonskoj buci.

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!