TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 20.8.2024.
Estetika koja definira brend Kaftan Studio uvijek odražava eleganciju kroz lepršave, nježne materijale, ali i autentičnost kroz modele i detalje.
Haljine s kragnom, „šal“ preko haljine, transparentnost materijala i ogrtači koji asociraju na „oblak“, njihov su istaknuti pečat u modnom svijetu. Ove godine su odlučili taj prepoznatljivi potpis učiniti jednim potpuno novim iskustvom te su za svaku osobu koja nosi njihovu kreaciju, izabrali niche parfem koji će svojim nazivom savršeno odražavati duh osobe i kreacije koju nosi.

Jasna Đuričić i Kaftan Studio
Kada pričamo o crvenom tepihu za vrijeme Sarajevo Film Festivala, uz mnoštvo nezaboravnih izdanja i poznatih dama koje nose njihove kreacije, nerijetko se ističu ona koja nosi Jasna Đuričić. Prošle godine smo ju proglasili prvom damom crvenog tepiha jer će njen look u zlatnoj kreaciji ovog brenda ostati zapamćen kroz godine.
Nakon tri godine suradnje koja donosi glamur i autentičnost na crveni tepih Sarajevo Film Festivala, sa sigurnošću možemo reći da su Jasna Đuričić i Kaftan Studio jedan zaista ikoničan duo.


Ove godine, Jasna Đuričić je za drugu večer Sarajevo Film Festivala birala crnu kreaciju sa zlatnim detaljima Kaftan Studija i pokazala da će s razlogom zadržati titulu koju smo joj poklonili.
Na sinoćnjem crvenom tepihu, za koji je nastavila svoju naklonost poklanjati ovom domaćem brendu, birala je još jednu kreaciju iz posljednje Kaftan Studio kolekcije – „Dream On“.


Haljina u nježnoj, blijedoružičastoj nijansi, izrađena je od materijala koji stvara lagani pad i s lakoćom prati svaki pokret glumice. Raskošni svileni plašt, ukrašen je trakom od kristala koja se našla i u ulozi ogrlice te je savršeno uokvirila i duboki izrez na leđima. Detalj je to koji je stvorio magiju kakvu volimo vidjeti na crvenom tepihu.


Uz jedinstvenu kreaciju i materijale koji stvaraju čaroban ples na crvenom tepihu sa svakim pokretom, look je upotpunjen i posebnim mirisnim notama. Jasna Đuričić je kreaciju uparila s parfemom „Portrait of a Lady“ i tako kroz multisenzorno iskustvo prikazala portret istinske dame na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala.

Lejla Graho i Kaftan Studio
Lejla Graho je kostimografkinja koja se najčešće krije iza svih onih kostimografskih radova koje vidimo na malim ekranima. Međutim, za 30. izdanje Sarajevo Film Festivala i sama je prošetala ispred kamera i na crveni tepih donijela osvježenje. Lejla se pojavila u crnoj kreaciji Kaftan Studija s kontrastnim detaljem u ružičastoj boji koji je savršeno prikazao zaigranu stranu kostimografkinje i njenu ljubav prema upečatljivim bojama i materijalima.


Klasična i bezvremenska crna haljina, s elegantnim i širokim izrezom na leđima, evocirala je glamur starog Hollywooda. Raskoš jednostavne crne haljine interpretiran je kroz voluminozni donji dio "balon" kroja. Lejlu smo naviknuli vidjeti u jarkim i vedrim tonovima, stoga je crna kreacija za crveni tepih bila savršeno osvježenje, uz dašak ružičaste koja je unijela njen pečat u ovu haljinu.


Kreaciju su zaokružile mirisne note parfema Delina koji svakom kapljicom odražava spoj elegancije i odvažnosti koja se krije i u haljini Kaftan Studija.

* * *
Foto: Jasmin Agović
Frizura: Ensar Dervišbegović
Makeup: Maja Talović
Cipele: Gordana Dimitrijević
Miris haljine: Delina i Portrait of a Lady
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!