TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 13.8.2024.
Zamislite ovo: svijet filma okupljen u jednom gradu, gdje svaki ugao udiše onu posebnu vrstu energije koju možete osjetiti samo u Sarajevu tokom Festivala.
Sarajevo Film Festival ove godine slavi 30. godina postojanja, a uz to i najbolje filmove, redatelje, glumce, režisere... Dok filmske premijere osvajaju velika platna, crveni tepih preuzima ulogu pozornice, gdje se osobe iz filma, kulture i lifestylea pojavljuju u svojim najposebnijim stilskim izdanjima.
Po čemu je posebna bila prva noć 30. SFF-a
Prva noć festivala donijela je ugledne goste i mnoštvo upečatljivih trenutaka. Festival je otvoren ceremonijom u Narodnom pozorištu gdje je prikazana premijera filma 'Nakon ljeta' oskarovca Danisa Tanovića. Počasno srce Sarajeva uručeno je redatelju Eliji Sulejmanu, a tepihom je prošetala i glumica i redateljica Noomi Rapace.

Danis Tanović i ekipa sa seta filma "Nakon ljeta"

Danis i Maëlys Tanović

Noomi Rapace, glumica
Stilska izdanja s otvaranja 30. Sarajevo Film Festivala
Crveni tepih kao koncept je odavno prevazišao svoju osnovnu funkciju, on je simbol ovog Festivala, mjesto gdje se kreativnost i glamur sudaraju s realnošću.
Za sve vas koji niste uspjeli biti dio ovogodišnje filmske bajke, neka vam priče koje donosimo na Bonjour.ba budu vaše male razglednice iz Sarajeva, ispunjene pozitivnim vibracijama i onim neuhvatljivim osjećajem da je ljubav prema filmu, prema životu u zraku. Jer trenutno, u ovom gradu, svima nam leptirići igraju u stomaku.

Anja Kraljević, glumica
Izdanja s koktel prijema 1. noći Festivala
Noć je započela uz koktele, gdje su se prve čaše ispijale u opuštenoj atmosferi, dok je crveni tepih čekao da se rasplamsa ispred Narodnog pozorišta. Koktel izdanja i red carpet kombinacije spojile su se u savršenoj harmoniji, a svi su, barem na trenutak, bili zvijezde vlastitog filma. Koktelu su se pridružile i naše Ana Ćavar i Dijana Ćavar.

Dijana Ćavar, kreativna direktorica Bonjour.ba i Ana Ćavar osnivačica i direktorica Bonjour.ba



Haris i Erna Saljević

Džejla Glavović

Džejla Glavović i Mona Muratović


Amina Efendić i Aida Čamdžić Lagumdžija

Ena Hodžić

Njena Ekselencija Helena Lagerlöf, ambasadorica Švedske u BiH
Stilska izdanja sa crvenog tepiha 1. noći Festivala
Kroz stilsku prizmu, donosimo vam pregled izdanja s prve večeri, koja su, iako možda nisu sva bila savršena, svakako privukla pažnju. Pogledajte kako su se poznati snašli pred reflektorima i kakve su modne poruke poslali ove godine.
Na otvorenju 30. Sarajevo Film Festivala, u odijelu brenda Dresscode, crvenim tepihom prošetao je i Danis Tanović u društvu supruge Maëlys Tanović. Odijelo u oker žutom tonu svakako ga je istaknulo kao jednog od najodvažnije odjevenih muškaraca te večeri.

Danis i Maëlys Tanović
Amna Džambić Branković je bila jedna od onih koje su crvenim tepihom prošetale u kreacijama Kaftan Studija. Amna je osvojila sve modne insajdere, ali i entuzijaste, profinjenom bijelom haljinom na kojoj je velika mašna na leđima, s unutrašnjosti u pink tonu, bila poseban začin ove kreacije.



Amna Džambić Branković i Adnan Branković
Svoju predanost i podršku priči o sestrinstvu i biznisu podržale su i sestre Merjem, Inas i Emina Zukić Kaftan Studio kreacijama u nježnim, puderastim tonovima.
Kaftan Studio kreacija, koju je nosila Njena Ekselencija Helena Lagerlöf, donosi kroj prepoznatljiv za Kaftan Studio, a svijetloplavim tonom kreacija se posebno isticala na crvenom tepihu. Jednako upečatljiva, bila je i njihova kreacija u akromatskim tonovima koju je nosila Dženita Mustafić.
Sve njihove outfite možete vidjeti ovdje, uz predivnu priču o sestrinstvu koja se provukla kroz ove kreacije Kaftan Studija.
Lejla Filipović i Anja Kraljević odlučile su se za kreacije mladog dizajnera Armina Hodžića, kojima su slavile ljepotu i gracioznost starog Hollywooda. Anja je nosila haljinu od bijelog satena s upečatljivim šlepom, dok je Lejla birala potpunu estetsku suprotnost – usku haljinu u crnom tonu, izrađenu od pliša. Zavirite i u backstage i otkrijte kako su izgledale njihove pripreme.



Anja Kraljević

Lejla Filipović
Šetnja crvenim tepihom Elvedine Muzaferije svakako će ostati zapamćen trenutak. Ljepotu trenutka koji slavi sljubljivanje mode i sporta, upotpunila je kreacija dizajnerice Belme Tvico. Još jedna akromatska kreacija, koja se isticala po širokom donjem dijelu balon kroja, uz unikatan korzet s asimetričnim rubom. Za više fotografija i iskren intervju s Elvedinom, o tome kako su prolazile pripreme za SFF, pogledajte i ovaj tekst.

Elvedina Muzaferija
Uz crno – bijele kreacije, Belma Tvico poznata je po odjevnim komadima u vibrantnim i vedrim tonovima. Upravo izdanjem u tim živopisnim tonovima osvojila nas je i Margarita Mladinić koja je nosila Belma Tvico kombinezon.


Margarita Mladinić
Maja Čengić Miralem, uvijek zapažena na crvenom tepihu, za prvu večer SFF-a nosila je kreaciju bh. dizajnerice Amne Kunovac – Zekić. Jednostavna crna suknja u ovoj kreaciji, zvijezdom je učinila korzet s neobično isprepletenim trakama od intenzivno ljubičastog materijala s decentnim sjajem.

Maja Čengić Miralem
Alisa Čajić ostat će zapamćena u odvažnoj kreaciji s metalik srebrnim efektom i s body painting momentom koji je bio savršen dodatak ovoj haljini. Za kreaciju i body art zaslužna je umjetnica Vildana Brkić.


Alisa Čajić
NÈNNA Atelier stoji iza kreacije u kojoj se na crvenom tepihu pojavila uvijek neodoljiva Nadine Mičić, koja savršeno odražava duh Hollywooda. Klasičan kroj crno – bijele satenske haljine unikatnim su učinili dugi rukavi okupani šljokicama.


Nadine Mičić
Maja Izetbegović nosila je kreaciju Milana Senića i pokazala kako se haljina u crvenoj boji može itekako istaknuti i na crvenom tepihu.


Maja Izetbegović
Pogledajte i ostala izdanja s crvenog tepiha


Dino, Lejla i Tarik Filipović

Haris Mujanović i Ena Mujanović


Dino i Tarik Filipović


Šejla Kamerić i Jovan Marjanović





Alena Džebo


Džejla Glavović

Ivana Roščić



Mona Muratović

Jasmila Žbanić

Anja Matković


Ajla i Nihad Uk






* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!