TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 12.1.2024.
Pitti Immagine Uomo je sajam muške mode koji nadilazi viziju obične izložbe.
To je sartorijski spektakl koji okuplja sve zaljubljenike u modu, istinske poznavatelje i mlade entuzijaste, muškarce i žene. Izložba se održava u idiličnom okruženju Firence čiji pitoreskni pejzaž pruža savršenu kulisu za modnu pistu koja se tih dana održava na ulicama grada, na putu do izložbe koja donosi najbolje iz muške mode pod jedan krov.
Poseban šarm eventu i ekstravagantnim modnim izričajima posjetioca daje kontrast suvremene mode u odnosu na pozadinu tvrđave Fortezza di Basso koja daje pečat bezvremenosti cijelom događaju.
Pitti Uomo je postao sinonim za inovativnost i stil te oda svemu onome što čini besprijekoran muški stil. Tako dva puta godišnje, Firenca postaje centar svijeta za dizajnere, kupce i modne entuzijaste koji žele zaviriti u posljednje trendove menswear svijeta.
Mi smo pak odučili zaviriti u intrigantne kombinacije posjetioca koji su ozbiljno shvatili zadatak – da ostave svoj modni pečat na ulicama grada i pokažu čitav spektar stilova suvremene muške mode.

Foto: @vogueitalia

Foto: @vogueitalia
U svakom njihovom koraku očituje se snažan i definiran modni karakter pa je tako nastao i termin The Pitti Peacock. Tko je to? Modni entuzijasti, influenceri i insajderi industrije koji s lakoćom kombiniraju uglađena, ukrojena, high end odijela s komadima koji imaju street style senzibilitet.
Njihovi outfiti promišljeni su do najsitnijih detalja. Šalovi, šeširi, satovi, oxfordice i Chelsea boots, upotpunjavaju klasična odijela, ali i ležerne jeans hlače i dukserice.
Osvojili su nas klasični slojeviti outfiti sačinjeni od odijela i kaputa od čohe, u toplim zemljanim tonovima ili akromatskim sivim. Nasuprot tih ukrojenih, klasičnih kombinacija, našli su se ležerni boho outfiti, plisirane suknje uparene sa bejzbol ili newsboy kapama, puffer jakne s resama i mnoštvo drugih upečatljivih komada koji plijene pažnju.

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine
Posjetioci jednako spretno vladaju uparivanjem komada u neutralnim tonovima kao i onih u upečatljivim bojama poput narančaste, zelene i crvene.

Foto: @vogueitalia

Foto: @vogueitalia
Oduševile su nas i kombinacije modno usklađenih parova, ali i onih koji se kriju iza kulisa. Fotografi koji bilježe sve ove upečatljive outfite, došli su u kombinacijama koje jednako pričaju o predanosti individualnom modnom izričaju. Spoj udobnosti i unikatnosti servirali su na način koji prati estetiku istinskog Pitti Peacocka.

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine
Pogledajte još upečatljivih izdanja s Pitti Uomo izložbe
* * *
Naslovna fotografija: @voguemagazine
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!