TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 12.1.2024.
Pitti Immagine Uomo je sajam muške mode koji nadilazi viziju obične izložbe.
To je sartorijski spektakl koji okuplja sve zaljubljenike u modu, istinske poznavatelje i mlade entuzijaste, muškarce i žene. Izložba se održava u idiličnom okruženju Firence čiji pitoreskni pejzaž pruža savršenu kulisu za modnu pistu koja se tih dana održava na ulicama grada, na putu do izložbe koja donosi najbolje iz muške mode pod jedan krov.
Poseban šarm eventu i ekstravagantnim modnim izričajima posjetioca daje kontrast suvremene mode u odnosu na pozadinu tvrđave Fortezza di Basso koja daje pečat bezvremenosti cijelom događaju.
Pitti Uomo je postao sinonim za inovativnost i stil te oda svemu onome što čini besprijekoran muški stil. Tako dva puta godišnje, Firenca postaje centar svijeta za dizajnere, kupce i modne entuzijaste koji žele zaviriti u posljednje trendove menswear svijeta.
Mi smo pak odučili zaviriti u intrigantne kombinacije posjetioca koji su ozbiljno shvatili zadatak – da ostave svoj modni pečat na ulicama grada i pokažu čitav spektar stilova suvremene muške mode.

Foto: @vogueitalia

Foto: @vogueitalia
U svakom njihovom koraku očituje se snažan i definiran modni karakter pa je tako nastao i termin The Pitti Peacock. Tko je to? Modni entuzijasti, influenceri i insajderi industrije koji s lakoćom kombiniraju uglađena, ukrojena, high end odijela s komadima koji imaju street style senzibilitet.
Njihovi outfiti promišljeni su do najsitnijih detalja. Šalovi, šeširi, satovi, oxfordice i Chelsea boots, upotpunjavaju klasična odijela, ali i ležerne jeans hlače i dukserice.
Osvojili su nas klasični slojeviti outfiti sačinjeni od odijela i kaputa od čohe, u toplim zemljanim tonovima ili akromatskim sivim. Nasuprot tih ukrojenih, klasičnih kombinacija, našli su se ležerni boho outfiti, plisirane suknje uparene sa bejzbol ili newsboy kapama, puffer jakne s resama i mnoštvo drugih upečatljivih komada koji plijene pažnju.

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine
Posjetioci jednako spretno vladaju uparivanjem komada u neutralnim tonovima kao i onih u upečatljivim bojama poput narančaste, zelene i crvene.

Foto: @vogueitalia

Foto: @vogueitalia
Oduševile su nas i kombinacije modno usklađenih parova, ali i onih koji se kriju iza kulisa. Fotografi koji bilježe sve ove upečatljive outfite, došli su u kombinacijama koje jednako pričaju o predanosti individualnom modnom izričaju. Spoj udobnosti i unikatnosti servirali su na način koji prati estetiku istinskog Pitti Peacocka.

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine
Pogledajte još upečatljivih izdanja s Pitti Uomo izložbe
* * *
Naslovna fotografija: @voguemagazine
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!