TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 8.1.2024.
Sezona dodjele nagrada i glamuroznih događaja za ovu godinu otvorena je sinoć s 81. Golden Globes dodjelom nagrada.
To je godišnja dodjela nagrada koja se odvija još od 1944. u čast umjetnicima iz svijeta filma, kako onih na američkom tlu tako i internacionalnih. Prihodi generisani iz godišnje ceremonije omogućili su HFPA da donira milione dolara organizacijama vezanim za zabavu, kao i da finansira stipendije i druge programe za buduće stručnjake u filmskoj i televizijskoj industriji.

Foto: @britishvogue
Ovakav glam događaj sa sobom, naravno, nosi i listu najbolje obučenih umjetnika i umjetnica. Kako je ovo jedna od preteča Oscara ne iznenađuje da su nas sinoć stilisti/-ice poznatih počastili s nekim od najljepših izdanja.
Ako je suditi po sinoćnjem red carpetu u ovoj godini nas očekuju stilska osvježenja, a posebno nas raduje vidjeti modna ostvarenja u svijetu muške mode, koja iz godine u godinu postaju sve odvažnija. Konačno možemo govoriti o najbolje obučenim glumcima, bez da za svakog kažemo: ,,Bio je u crnom tux odijelu.''.

Foto: @gq
U nastavku donosimo listu najbolje obučenih po izboru našeg uredništva.
Margot Robbie - Armani
Kako je Barbie nominovan za najviše nagrada ove godine, ne iznenađuje što se na prvom mjestu nalazi prekrasna Margot Robbie. Dok smo prethodnih sezona ipak svjedočili nekim od njenih najlošije ocijenjenih stilskih izdanja, s promocijom Barbie filma (naravno i novom stilisticom).
Pojavila se u pink haljini! Tu nema nekog posebnog iznenađenja, no, uprkos tome i činjenici da je ova Armani kreacija replika Super Star Barbie lutke iz 1977. Margot ne izgleda kostimirano. Haljina, s šalom od tila je zvijezda ovog izdanja. Njeni stilisti su se odlučili za minimalan makeup, jednostavno frizuru te samo jedan prsten i dijamantske naušnice. Čista petica!
Rosamund Pike - Dior
Ova listu bi bilo nefer kreirati bez razgovora o zvijezdama kontraverznog filma među mainstream publikom – Saltburn. Čini se da je najviše simpatija sinoć pokupila Rosamund Pike. Ako ste očekivali da se (kao i u filmu) pojavi u nekoj od Valentino kreacija, Rosamund je ipak odabrala Dior kreaciju iz jesen/zima 2019. kolekcije. Baš kao i Margot Robbie, možemo reći da je dio svoje uloge iz Saltburna uspjela prenijeti i ovdje.
Prekrasno urađena haljina u crnoj boji, s detaljima na kojima je tim Diora sigurno proveo sate i sate utrošenog vremena, je zaokružena fascinatorom koji mistično krije njeno lice. Ni u njenom izdanju nakit se ne ističe, a satenske sandale s platformom čine savršen spoj s haljinom.
Barry Keoghan - Louis Vuitton
Naravno, tu je i Barry Keoghan čija stilska izdanja u posljednje vrijeme stavljaju u sjenu ona od popularnog mu kolege Jacoba Elordija. Barry je sinoć, uprkos jarko crvenom Louis Vuitton odijelu, pokazao kako aksesoari mogu igrati glavnu ulogu u kombinaciji. Birao je zlatni remen s bisernim dodacima koji je upario s naušnicom i ogrlicom od bisera i crvenih kristala te Tiffany & Co brošem.

Foto: @rollingstone
Julianne Moore - Bottega Veneta i Natalie Portman - Dior
Gledali ste film May Decembar? Onda ste željno očekivali vidjeti dvije, slobodno možemo reći, ikone Hollywooda – Natalie Portman i Julianne Moore. Ne tražite da biramo između ova dva looka. Julianne Moore u fantastičnoj, custom crvenoj Bottega Veneta haljini, dok je Natalie Portman ostala vjerna svom Dior timu. Obje su birale izdanja koja savršeno pristaju baš njima.
Meryl Streep - Valentino
Kada smo kod ikona Hollywooda, kako nastaviti dalje bez spomena Meryl Streep. Iako nije čest gost najbolje ili reći ćemo najzanimljivije obučenih poznatih, ovaj put je ne želimo preskočiti. Valentino set suknje i blazera sa šljokicama, u crnoj boji dao je Meryl stilsku svježinu i klasični, ali trendy izgled. Naravno da smo oduševljeni i crnim naočalama u Miranda Priestly stilu.

Foto: @bazaarbr
Dua Lipa - Schiaparelli
Željno smo očekivali vidjeti nekoga u Schiaparelli kreaciji, a koga bolje no Dua Lipu? Ukoliko je moguće kreirati look 'bez mnogo napora' dok nosite Schiaparelli magiju, onda je to Dua postigla sinoć. Možda bi neki rekli da kosa koja izgleda kao da je tek ustala iz kreveta nije dovoljna za ovu haljinu, no po našem mišljenju ovdje je upravo to kreiralo balans u kreaciji.
Tiffany & Co vintage ogrlica iz 1962. je bila savršen završni touch ovom looku.
Billie Eilish - Willy Chavarria
Šta god mislili o stilu talentovane Billie Eilish možete biti sigurni da će izgledati pa… drugačije od drugih. Ovaj put je na red carpetu utjelovila novi trend 'chic librarian' s njoj prepoznatljivim oversized komadima.
Lenny Kravitz - Alexander McQueen
Ukoliko govorimo o stilu, a posebno onom koji su nam predstavili poznati iz muške ekipe nikako ne smijemo preskočiti legendarnog Lenny Kravitza. Njegov stilista Rodney Burns još jednom se pobrinuo da sve oči budu usmjerene ka Lenniju. Ovaj put je birao Alexander McQueen tuxedo jumpsuit, ne možete reći da ste to već vidjeli više puta, te Christian Louboutin čizme.
Lily Gladstone - Valentino
Žena koja je sinoć ušla u historiju kao prva žena domorodac koja je nominovana za najbolju glavnu glumicu u kategoriji Motion Picture Drama - Lily Gladstone. (Ne smijemo zaboraviti ni njenu kolegicu Irene Bedard, koja je bila nominovana za svoju ulogu iz 1994. godine u TV filmu "Lakota Woman: Siege at Wounded Knee.".
Lily je blistala u bijeloj Valentino haljini bez naramenica s dramatičnim crnim plaštom, kombinaciji je dodala i naušnice dizajnerice Lenise Omeaso.
Liste najbolje obučenih prate i Taylor Swift u metallic zelenoj Gucci toaleti, a pažnju je ukrala i Oprah u custom, ljubičastoj Louis Vuitton haljini. Crvene kreacije su sinoć bile u vodstvu, tako se u crvenoj Prada kreaciji pojavila se i Ayo Edebiri, Selena Gomez u crvenoj Armani kreaciji, Florence Pugh u Valentino transparentnoj toaleti, Heidi Klum u volumentiziranoj Sophie Couture haljini, te Rachel Brosnahan u Sergio Hudson haljini.

Foto: @voguemagazine
* * *
Naslovna fotografija: @voguemagazine
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!