TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 16.8.2024.
Pretpostavljamo da nema novinarke kojoj se nekada u mislima ne pojavi pitanje „What would Carrie Bradshaw do?“. Or write?
Iako je Carrie zapravo pisala o ljubavi i seksu, neposredno smo kroz njen lik svi živjeli modu i vibrantni život New Yorka, stoga je vječna inspiracija kako povesti nekoga na virtualno putovanje i oživjeti u svima osjećaj da sudjeluju u svakoj priči koju prepričavamo. Ovog puta želimo da kroz naše priče doživite sav raskoš mode i događaja koje nam grad Sarajevo donosi u periodu Sarajevo Film Festivala i da tako budemo vaša Carrie.
Sarajevo Film Festival već 30 godina predstavlja mjesto na kojem se susreću sedma umjetnost, kultura i moda. To je platforma koja stvara nove veze i nove priče, gdje moda, film, ali i sport, zajedno kroče crvenim tepihom pokazujući da se kroz ovakve manifestacije brišu granice između industrija i spajaju u jedan svijet koji zajedno diše kroz istu viziju i strast prema kulturi i umjetnosti.

Elvedina Muzaferija, bh. alpska skijašica
U kontekstu jednog cijenjenog i svjetski prepoznatog filmskog festivala, donosimo našu perspektivu, ali i perspektivu glavnih akterica ovog teksta i suradnje za red carpet koja će sigurno ostati zapamćena. Govorimo o dvije uspješne i snažne bh. žene, od kojih je svaka u svom svijetu kreirala neke nove standarde i prepoznatljivu priču koja ih ističe na sceni.
Belma Tvico – Stambol kao jedna od istaknutih kreatorica bh. modne tapiserije
Belma Tvico – Stambol je bh. modna dizajnerica čiji rad pratimo godinama te iz sezonu u sezonu zajedno s vama svjedočimo njenoj neiscrpnoj mašti i kreacijama koje su dodatni potpis o unikatnom modnom izričaju naše zemlje. Prepoznatljiva je postala po tome što su u svaku kreaciju i kolekciju utkani detalji koji slave naše podneblje, poput bosančice koja je nerijetko jedan od motiva u njenom radu.
Od emocija do univerzuma i zvijezda, Belma inspiraciju pronalazi u neopipljivim elementima koje vješto pretoči u opipljive i nosive komade. Komadi su to koji istovremeno pričaju o tradiciji i suvremenom dobu, spajajući moderne tehnike printa i tradicionalne uzorke.

Njena ljubav prema „letenju“, o kojoj je govorila i na TEDx Talks, interpretira se i kroz "let" prema jednoj nesvakidašnjoj suradnji koja spaja eleganciju te festivalski i sportski duh u jednu priču.
Elvedina Muzaferija sportske je vrijednosti spojila s modnim i filmskim svijetom
Dok Belma svoju ljubav prema nasljeđu ove zemlje iskazuje kroz oživljavanje tradicije u uzorcima, Elvedina Muzaferija odaje počast Bosni i Hercegovini kroz uspjehe koje niže kao skijašica i predstavlja nas svijetu u svjetlu predanosti i talenta. Tu neraskidivu vezu pokazat će i tako što će na Sarajevo Film Festivalu nositi kreaciju Belme Tvico, slaveći tako bh. dizajn i stvarajući sinergiju između dva potpuno različita svijeta – mode i skijanja.

Elvedina, kao najuspješnija bh. alpska skijašica koja se već dva puta plasirala u finale Svjetskog kupa te je zabilježila i prvu pobjedu na Europskom kupu, jedna je od ambasadorica brenda Belma Tvico na ovogodišnjem izdanju Sarajevo Film Festivala. S nama je kroz intervju podijelila više o tome kakav je osjećaj biti dio ovako velikog kulturnog događaja u BiH, kao i o kreaciji koju će nositi i pripremama za njen prvi „spust“ crvenim tepihom.
Kreacija koja naglašava ljepotu oblikovanih mišića
Elvedina je crvenim tepihom prošetala u jednostavnoj i jako efektnoj akromatskoj kreaciji. Crno - bijela haljina odražava bezvremensku klasiku, s naglaskom na gornji dio u obliku korzeta, čiji asimetrični rub kreira posebno upečatljiv efekt. Kako kaže sama Elvedina, korzet je zamišljen tako da, umjesto da ograničava dah, on nosiocu daje osjećaj slobode pri svakom pokretu. Osnova haljine je maxi suknja balon kroja, također izrađena od svile, koja sa svakim pokretom odražava potpunu gracioznost bez napora.
"Rezultat je izgled koji odiše glamurom crvenog tepiha – oličenje elegancije koja je bezvremenska i oslobađajuća. Ovaj ansambl nije samo haljina; to je slavlje slobode, jednostavnosti i snage podcijenjene elegancije. Zamisao je bila pokazati mišiće i građu mene kao sportiste kao nešto graciozno. Sve više nam je poznato da ljepota ne dolazi samo u manjim veličinama i da se ne stidimo pokazati ono za što svakodnevno teško radimo, a to je ljepota u mišićima." - rekla nam je Elvedina Muzaferija.
Kako bi upotpunila ideju slobode kao najvišeg imperativa, Elvedina nosi trodijelni nakit Samusa, dizajniran u suradnji s Belmom Tvico. Ovaj set - naušnice, prsten i narukvica - krasi reinterpretirani motiv slova M iz Bosančice, spajajući duh tradicije s modernošću.


Elvedina, za početak, kako se osjećate kada se, nakon mnogih postignuća na snijegu, pojavljujete na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala?
Svi smo mi odrasli uz SFF i znamo kako se uživa uz dešavanja tokom te sedmice. Sada kada sam imala priliku da se prvi put pojavim na crvenom tepihu osjećala sam posebnu čast. Ako ostavite neki dobar trag imate pravo da se osjećate posebno. Moji su rezultati primijećeni i sada s razlogom uživam u festivalskom programu. Inače, SFF je stariji od mene pet godina i simbol je vremena u kojem živim.
Prvi put ste se takmičili sa sedam godina. Sigurno je da je su ciljevi o uspješnoj karijeri bili u fokusu tokom odrastanja, koje su najvažnije lekcije koje je skijanje donijelo u vaš život?
Skijanje je, samo po sebi, specifično jer zahtjeva jako puno putovanja od rane dobi, ali mislim da prilika da putujem Europom i cijelim svijetom u mladosti ima svoje prednosti. Bila sam primorana naučiti se mnogo čemu, od toga da se moram sa sedam godina brinuti za sebe na nekom glečeru 10 dana, do organizacije vremena jer, ipak, treba stići trening i školske obaveze. Bila je tu i želja za igrom i druženjem, naravno.

Koji su najveći izazovi s kojim ste se susreli u dosadašnjoj karijeri profesionalne skijašice?
Kao i svaki sportista iz BiH, bilo je problema oko nedostatka pomoći, nedostatka odgovarajućih reprezentacija i tako dalje, ali to mi nikada nije stvaralo prepreku ili smanjilo moju želju za ostvarenjem dječjih snova i onoga za šta radim od svoje sedme godine.
Koliko vam znači biti dio ovako važnog kulturnog događaja kao što je SFF?
Kao sto sam već rekla, SFF je uvijek predstavljao nešto posebno i prilika da budem dio ovakvog događaja je još jedna od mojih ostvarenih želja.
Postoji li neki filmski žanr ili film koji vas posebno inspirira u sportskoj karijeri?
Ono što uvijek volim pogledati je neka sportska autobiografija. Jedan od filmova koji je jako puno uticao na moju karijeru jeste autobiografija američke gimnastičarke Simone Biles - Courage to Soar: A Body in Motion, A Life in Balance.

Vašu haljinu je kreirala bh. dizajnerica Belma Tvico - Stambol, možete li nam reći nešto više o tom procesu pripreme za večerašnji crveni tepih?
Mogu reći da je to bila ljubav na prvi pogled. Haljina me je oduševila na prvu. U njoj se osjećam elegantno, pobjednički i veličanstveno. Zaista sam zahvalna i sretna što sam inspiracija jednoj od najboljih bh. modnih dizajnerica i što sam u njenoj haljini prvi put izašla na crveni tepih SFF-a.
Imate li neki sretan predmet ili ritual iz sporta koji prenosite u pripreme za crveni tepih?
Ogrlica koju sam dobila na svojim drugim Olimpijskim igrama u Pekingu 2022 i od tada je nosim kao moj lucky charm.
Koji su vaši ciljevi u narednoj sezoni i kako se pripremate za njih?
Pripreme za narednu sezonu su počele odmah nakon završetka prethodne sezone, jako puno kondicionih treninga i treninga na snijegu. Odmah nakon SFF-a putujem u Chile u potrazi za snijegom i to na jednomjesečne pripreme.
A ciljevi i želje su puno veće nego u prethodnoj sezoni i osjećam da ću sve zacrtane ciljeve i ispuniti, tako da bih ih u ovom trenutku radije zadržala za sebe. ☺️
Ovo je suradnja koja svjedoči o snazi ujedinjavanja kroz istu viziju i stvaralačku energiju dviju žena. Ako i sami sanjate o tome da budete ptica koja u potpunosti živi svoju slobodu, neka vam ova, ali i sve druge kreacije dizajnerice Belme Tvico, kao i svaki spust Elvedine, budu inspiracija da se odvažno otisnete u realizaciju vaše mašte.
* * *
Foto: Vedad Krkbešević
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!