TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 19.1.2024.
Štednja novca je proces za koji je neophodna strategija, posebno kada je u pitanju kupovina odjeće.
U svijetu brzih promjena trendova, vjerujemo da su mnogi od vas teško odolijevaju tome da posegnu za svakim novim trendom koji se pojavi preko noći. Međutim, osim što takvom impulzivnom kupnjom dodatno punite ormare i narušavate minimalizam u interijeru skladišnim prostorom, niste baš friendly nastrojeni ni prema vašoj ušteđevini.
Istražili smo koje su to najbolje strategije za pametnu kupovinu odjeće, uz koje ćete uštedjeti novac, a pri tome će vaš ormar ostati organiziran, pregledan i samim time – inspirativan.
Vintage dućani
Second hand dućani, preloved profili poznatih influencerica i vintage komadi iz maminog ormara, nerijetko kriju prave modne dragulje. Second hand i preloved odjeća će osvježiti vaš ormar s nekoliko novih komada, a pri tome ćete uštedjeti. Osim toga, ovakva kupovina obično podrazumijeva pronalazak nekih bezvremenskih komada koji će vas pratiti iz godine u godinu.
Mi smo zavirili u ormar modne entuzijastice Marije koja je za nas složila nekoliko outfita uz omiljene vintage komade. Sigurni smo da će i vas inspirirati za vaša vintage modna iskustva.


Vrijeme kupovine je važno
Kada je odjeća u pitanju, strpljenje se isplati. Sezonska sniženja idealno su vrijeme za osvježavanje garderobe jer tada možete „uloviti“ kvalitetne high end i dizajnerske komade po sniženim cijenama. Tako ćete u ormar dodati klasike koji svojom kvalitetom, ali i stilom, izdržavaju test vremena.
Kako smo već pisali, imajte na umu da kupovina luksuza može biti oblik štednje, posebno kada kupujete u pravo vrijeme.


Foto: @rosiehw
Odredite budžet i pridržavajte se toga
Prije nego odete u shopping ili otvorite web shop svog omiljenog dućana, odredite budžet koji možete izdvojiti za kupovinu. Takav mindset i ograničenje koje ste sebi svjesno postavili u startu, smanjit će poriv za impulzivnim dodavanjem komada u košaricu. Bolje ćete promisliti i sami sebe zapitati „Treba li mi ovo zaista?“ baš kao i Rebecca Bloomwood u filmu "Ispovijesti jedne šopingholičarke".

Kreirajte capsule garderobu
Capsule garderoba je koncept koji sve više modnih entuzijastica i insajderica usvaja. Kreiranje ovakvog koncepta donijet će jasan pregled svega što imate iz sezone u sezonu i neće biti potrebe za dodatnom kupovinom. Osim toga, uz capsule garderobu neće biti vječne nedoumice s čime da što uparite.
Uz ovakav koncept imat ćete osnovne, timeless komade koji se međusobno lako uparuju, a takve bazične outfite možete nadograditi s tek nekoliko statement detalja.

Foto: @ariviere
* * *
Naslovna fotografija: @sarahhashcroft
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!