TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.9.2019.
Jučer je Dior revija bila odlična uvertira u Paris Fashion Week. Kreativna dizajnerica brenda Maria Grazia Chiuri je kroz baš svaki detalj revije prenijela snažnu poruku o bezvremenskoj modi i važnosti brige za prirodu.
Od modne piste koja je nastala u suradnju s botaničarima preko odjeće koja je kreirana po filozofiji 'buy now, wear forever' pa sve do inspiracije za kolekciju, ovo je bila revija o kojoj će se još puno pričati.
Nas je razveselilo i što smo među fotografijama s revije vidjeli i bh.manekenku Hildu Halilović, koja je nakon uspješne suradnje s dizajnerima na MFW-u, kao i LFW-u, dodala i ovaj za kultnu francusku modnu kuću te tako napravila još jedan sjajan uspjeh u svojoj karijeri. Veselimo se vidjeti koje će još revije nositi Hilda.
U nastavku pogledajte njen look, ali i ostale detalje s proljetne Dior revije.
PISTA JE BILA UPOTPUNJENA S ČAK 164 RAZLIČITE VRSTE DRVEĆA
Dior je oduvijek bio pionir u kreiranju modnih pisti koje šalju snažnu poruku, ne samo posjetiteljima, nego i svima onima koji će reviju gledati kroz monitor računara ili mobitela.

Ove sezone, dizajnerica Maria Grazia je željela pokazati raznolikost koja vlada u prirodi, ali i potaknuti ljude na akciju kroz primjer brenda. To je i učinila tako što će sve drveće koje je kreiralo prekrasnu pozadinu za fotografiranje i pokazalo svoju šarolikost na samoj reviji, nakon nje biti posađeno na raznim lokacijama diljem Pariza.

Dior modna pista
MISS DIOR, SESTRA CHRISTIANA DIORA BILA JE INSPIRACIJA ZA OVU REVIJU
Catherine Dior je zapravo dama koja je bila inspiracija za Christian Dior parfem - Miss Dior. Catherine se često igrala u obiteljskom vrtu, a kasnije je bila i cvjećarka. Navodno je upravo ona potaknula na korištenje cvijeta jasmina i ruža u Miss Dior parfemu. Za Christiana ona je također bila veliki izvor inspiracije, a Maria je kroz ovu kolekciju odala počast upravo njoj, ali i njenoj brizi o prirodi.

BRIGA O PRIRODI I PRAKTIČNOST SU NIT VODILJA KOLEKCIJE
Kroz ovu kolekciju Maria je željela ukazati i na klimatsku krizu te važnost naše brige o planeti. Upravo zbog toga je kroz ovu kolekciju željela pokazati kako je sam DNA njihovog brenda u kvalitetnim i bezvremenskim komadima koji sa svakom novom kolekcijom dobivaju novi prizvuk.
„Moramo se educirati. Ne znam možemo li doći do točke kada možemo reći da smo sustainable.
Ali mislim da možemo napraviti maksimalno da utječemo što manje na prirodu. Moramo biti transparentni s našom publikom. Moda može učiniti puno toga jer ima moć utjecati na izbore svoje publike.“ – nadodala je Maria.

Hilda Halilović na Dior modnoj reviji
Tako ćete u novom kolekciji pronaći šešire idealne za dan u prirodi, rafiju u sasvim novom obliku, opušteno pletivo, ali i haljine s cvjetnim uzorkom koje su idealne za ljetni piknik.
ROMANTIČNE TOALETE KOJE ĆEMO ČESTO VIĐATI NA CRVENOM TEPIHU
Uz ležerne svakodnevne komade, poput prugastih džempera, košulja naglašenih ramena, midi suknja i odijela, dio kolekcije su sanjive haljine izrađene od tila u koji su utkani ili oslikani cvjetni motivi. Lepršave i romantične, savršeno se nastavljaju na dosadašnju filozofiju Dior brenda i postaju idealan kandidat za crveni tepih.

TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!