TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 24.10.2024.

Marko Feher, bh. dizajner koji kontinuirano pomiče granice u svijetu mode, ponovno je osvojio pažnju publike svojim nastupom na Perwoll Fashion Weeku održanom u Beogradu.


Iako smo njegovu kolekciju već imali priliku vidjeti na Budapest Fashion Weeku, ovaj put pristupamo njegovom radu iz drugačijeg ugla, otkrivajući što se događa iza kulisa kada jedan od najtalentiranijih regionalnih dizajnera priprema svoju reviju.


Foto: Dario Monar



S ekskluzivnim uvidom u Feherov intenzivan dan, od ranog jutra pa sve do finalnih trenutaka pred izlazak modela na pistu, pružamo vam priliku da zavirite u svijet stvaranja njegove modne magije. Ova revija nije bila samo prilika da se još jednom pokažu unikatni komadi iz kolekcije "My digital legacy", već i da se oda počast jednoj od najvećih modnih ikona bivše Jugoslavije, Slađani Milošević.

U ovom članku, uz Markov uvid u kreativni proces, otkrivamo kako izgleda jedan dan modnog dizajnera na dan velike revije, ali i one slatke detalje iz Markovog života, poput toga tko mu je sustanar u studiju.


8:00 – Buđenje i ispijanje čaja

Jutra inače započinjem u tišini, dok pijem čaj i odgovaram na poruke koje sam propustio dan ranije. To je inače moj trenutak za mentalnu pripremu i fokusiranje na dan koji je ispred mene. Međutim na dan revije, to je nešto drugačije, ispijanje čaja se pretvorilo u telefoniranje.




10:00 – Odlazak u agenciju FOX MODELS

U pozivu smo usaglasili promjenu nekih od modela pa odlazim do agencije da s agentom Markom dogovorimo dva nova lica, ali ujedno i da potvrdimo opciju za makeup, obzirom da je Marko profesionalni makeup artist koji će svakako biti glavni i odgovorni za makeup na mojoj reviji.




12:00 – Vrijeme za doručko – ručak - večeru

Dan će biti vrlo intenzivan i neće biti prilike obaviti to kao svaki drugi dan. Obožavam da odem u Smokvicu, hrana je mega ukusna i ambijent je uvijek prijatan pa se osjećam kao kod kuće. Nadam se da moja nutricionistkinja neće vidjeti moj izbor za doručak. :D




13:50 – Dobar znak

Na povratku do mog smještaja srećem dvije crne mačke u rasponu od 50m i to smatram dobrim i pozitivnim znakom. Podsjetile su me na mojih dvoje koje sam kao male mačiće od par dana tek našao odbačene i zavezane u vrećici, nazvao ih Osmi i Maj i danas su moji sustanari u studiju.




14:40 – Pakovanje i odlazak na lokaciju i pripreme

Uvijek volim još jednom proći kroz sve. Ponekad su to sitni popravci ili jednostavno vizualizacija kako će komadi izgledati na pisti. Do ovog trenutka, sve je već odavno spremno, ali kontrola u posljednjem trenutku nikad nije naodmet. Hangar je specifičan prostor koji zahtijeva posebnu pažnju kod postavljanja piste, ali to ekipa BFW uvijek odradi kako treba. Stvari su spremne, spakovane i putujemo ka Hangaru, Luka Beograd.




18:00 – Pripreme za reviju, posljednji trenuci priprema sa modelima

Rad s modelima na finalnom stylingu i dogovor oko dinamike hodanja na pisti daje mi osjećaj da je svaki detalj pod kontrolom. Ovdje dolazi do izražaja energija koju kolekcija nosi i način na koji to modeli trebaju iznijeti.




20:10 – Revija počinje za 20 minuta

U ovom trenutku sve oživi, odjednom sve postaje java. Vizija dolazi do života, a organizatori i publika konačno imaju priliku vidjeti sve što smo pripremali. Ovo je suština onoga što mi dizajneri radimo, trenutak kad sve postaje stvarnost i kada poruka dolazi do publike. Svi modeli su spremni i spremno dočekujemo početak revije.




22:30 – GOTOVOOO!

Kad se sve završi, prijatelji i saradnici preplave backstage i prenose svoje utiske o reviji i kolekciji, tako je bilo i ovaj put. Kada smo sve završili, stvari su spakovane, odlazim sa svojim prijateljima po neku hranu i nastavljamo sumiranje utisaka uz partije smijeha do jutarnjih sati.


Foto: Dario Monar

* * *
Naslovna fotografija: Marko Feher
Foto: Dario Monar
Kolaž foto: Marko Feher


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!