TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 24.10.2024.
Marko Feher, bh. dizajner koji kontinuirano pomiče granice u svijetu mode, ponovno je osvojio pažnju publike svojim nastupom na Perwoll Fashion Weeku održanom u Beogradu.
Iako smo njegovu kolekciju već imali priliku vidjeti na Budapest Fashion Weeku, ovaj put pristupamo njegovom radu iz drugačijeg ugla, otkrivajući što se događa iza kulisa kada jedan od najtalentiranijih regionalnih dizajnera priprema svoju reviju.

Foto: Dario Monar
S ekskluzivnim uvidom u Feherov intenzivan dan, od ranog jutra pa sve do finalnih trenutaka pred izlazak modela na pistu, pružamo vam priliku da zavirite u svijet stvaranja njegove modne magije. Ova revija nije bila samo prilika da se još jednom pokažu unikatni komadi iz kolekcije "My digital legacy", već i da se oda počast jednoj od najvećih modnih ikona bivše Jugoslavije, Slađani Milošević.
U ovom članku, uz Markov uvid u kreativni proces, otkrivamo kako izgleda jedan dan modnog dizajnera na dan velike revije, ali i one slatke detalje iz Markovog života, poput toga tko mu je sustanar u studiju.
8:00 – Buđenje i ispijanje čaja
Jutra inače započinjem u tišini, dok pijem čaj i odgovaram na poruke koje sam propustio dan ranije. To je inače moj trenutak za mentalnu pripremu i fokusiranje na dan koji je ispred mene. Međutim na dan revije, to je nešto drugačije, ispijanje čaja se pretvorilo u telefoniranje.

10:00 – Odlazak u agenciju FOX MODELS
U pozivu smo usaglasili promjenu nekih od modela pa odlazim do agencije da s agentom Markom dogovorimo dva nova lica, ali ujedno i da potvrdimo opciju za makeup, obzirom da je Marko profesionalni makeup artist koji će svakako biti glavni i odgovorni za makeup na mojoj reviji.

12:00 – Vrijeme za doručko – ručak - večeru
Dan će biti vrlo intenzivan i neće biti prilike obaviti to kao svaki drugi dan. Obožavam da odem u Smokvicu, hrana je mega ukusna i ambijent je uvijek prijatan pa se osjećam kao kod kuće. Nadam se da moja nutricionistkinja neće vidjeti moj izbor za doručak. :D

13:50 – Dobar znak
Na povratku do mog smještaja srećem dvije crne mačke u rasponu od 50m i to smatram dobrim i pozitivnim znakom. Podsjetile su me na mojih dvoje koje sam kao male mačiće od par dana tek našao odbačene i zavezane u vrećici, nazvao ih Osmi i Maj i danas su moji sustanari u studiju.

14:40 – Pakovanje i odlazak na lokaciju i pripreme
Uvijek volim još jednom proći kroz sve. Ponekad su to sitni popravci ili jednostavno vizualizacija kako će komadi izgledati na pisti. Do ovog trenutka, sve je već odavno spremno, ali kontrola u posljednjem trenutku nikad nije naodmet. Hangar je specifičan prostor koji zahtijeva posebnu pažnju kod postavljanja piste, ali to ekipa BFW uvijek odradi kako treba. Stvari su spremne, spakovane i putujemo ka Hangaru, Luka Beograd.

18:00 – Pripreme za reviju, posljednji trenuci priprema sa modelima
Rad s modelima na finalnom stylingu i dogovor oko dinamike hodanja na pisti daje mi osjećaj da je svaki detalj pod kontrolom. Ovdje dolazi do izražaja energija koju kolekcija nosi i način na koji to modeli trebaju iznijeti.

20:10 – Revija počinje za 20 minuta
U ovom trenutku sve oživi, odjednom sve postaje java. Vizija dolazi do života, a organizatori i publika konačno imaju priliku vidjeti sve što smo pripremali. Ovo je suština onoga što mi dizajneri radimo, trenutak kad sve postaje stvarnost i kada poruka dolazi do publike. Svi modeli su spremni i spremno dočekujemo početak revije.



22:30 – GOTOVOOO!
Kad se sve završi, prijatelji i saradnici preplave backstage i prenose svoje utiske o reviji i kolekciji, tako je bilo i ovaj put. Kada smo sve završili, stvari su spakovane, odlazim sa svojim prijateljima po neku hranu i nastavljamo sumiranje utisaka uz partije smijeha do jutarnjih sati.





Foto: Dario Monar
* * *
Naslovna fotografija: Marko Feher
Foto: Dario Monar
Kolaž foto: Marko Feher
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!