TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 9.8.2024.
Bh. dizajner Marko Feher na svom je Instagram profilu uz opis „It's official!“ najavio predstavljanje nove kolekcije i sve nas zaintrigirao sa samo dvije fotografije.
Svima nam je već poznato da je Marko netko tko kroz svoje kolekcije interpretira tradicionalne elemente i avangardu na svoj unikatan i odvažan način te nam kroz svaku novu kolekciju šalje snažne poruke i izražava jasan stav o svijetu u kojem živimo i vrijednostima za koje se zalaže.
Stoga ne iznenađuje što je najavom svoje revije na CENTRAL BUDAPEST EUROPEAN FASHION WEEKu, koja će se održati 31.8., još jednom probudio naše iščekivanje da vidimo interpretaciju naziva kolekcije - “My digital Legacy” kroz kreacije nastale uz donacije odjevnih predmeta Markovih pratilaca na društvenim mrežama.
Foto: @markofeher
U želji da otkrijemo više o pripremama za samu reviju, o poruci koju će nositi kolekcija, ali i o tome što se krije iza sati provedenih na stvaranju unikatnog printa, razgovarali smo s Markom i otkrili ekskluzivne detalje koji će još više potaknuti vašu znatiželju za reviju koja je iza ugla.
Marko, tvoja posljednja Instagram objava nam je najavila tvoju sljedeću reviju na CENTRAL BUDAPEST EUROPEAN FASHION WEEKu. Možeš li nam reći kako je došlo do toga?
Da, došlo je vrijeme za to. Već par godina sam u kontaktu sa organizatorima, pratim rad nekoliko godina i zaista imaju dobru selekciju i vrlo je lijepo organizovano pa sam ovaj put odlučio da se upustim u tu avanturu.
Ono što nam je privuklo pažnju je specifičan print koji u sebi nosi tradicionalne elemente. Možeš li nam reći više o samom printu - procesu izrade istog i ideji koju on predstavlja?
Ne bih još mnogo da otkrivam, print je naizgled tradicionalan, ali je meni poprilično ličan. Vrlo je zanimljiva tehnika kojom printam odjeću ovaj put. To je pliš print, koji je vrlo specifičan, nije štamparijska brza štampa, iziskuje mnogo vremena da se print pripremi za nanošenje.
Po čemu se ova kolekcija razlikuje od dosadašnjih i što nam detaljnije možeš reći o njoj prije same revije?
Pa najviše se razlikuje u tome što je ovo kolekcija moje Instagram i FB zajednice. Ovo je kolekcija nastala od recikliranih odjevnih komada, koje su mi donirali moji pratitelji na socijalnim mrežama.
Zato se kolekcija i zove “My digital Legacy” koja je nastavak moje reciklirane kolekcije “My Grandfathers Legacy”, nagrađene sa “Fashion Makes Sense Award” u Holandiji. Ovoj kolekciji potpuno drugačije pristupam od većine recikliranih kolekcija koje sam radio, a i vidio.
Nakon velike posvećenosti detaljima i printu za novu kolekciju i mnoštvo uloženih sati, kakva su tvoja očekivanja od revije u Budimpešti koja je već iza ugla? Koju poruku će tvoja kolekcija poslati ovog puta?
Moja očekivanja su da se pokrenemo, inspirišemo, a i pomažemo jedni druge, što je ujedno i jedna od poruka, a da biste kolekciju shvatili u cijelosti, predlažem da je dođete pogledati :)
Tekst ćemo završiti s ovim Markovim pozivom na reviju jer smo sigurni da ćete nakon ovakvog uvida u kolekciju, reviju odmah dodati u svoj raspored.
* * *
Naslovna fotografija: @markofeher
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U Sarajevu se ovih dana otvara nova priča kada je riječ o muškoj modi, tačnije AROS atelje u Strossmayerovoj ulici.
Fokus na tihe, nenametljive komade, sa naglaskom na detalj, materijal i promišljen dizajn.
Kolekcija za proljeće/ljeto 2025, koju smo imali priliku pregledati prije zvaničnog otvaranja, nosi naziv „Vječni klasici“. To su komadi koje biste podjednako lako mogli zamisliti na ulicama Stockholma ili Milana: od laganih lanenih pantalona, preko ležerno krojenih sakoa, do odijela koja jednako dobro izgledaju i na poslovnom sastanku i u neformalnijim prilikama.
Zamišljena je kao baza garderobe za muškarca koji vodi aktivan život, ali ne želi mijenjati tri outfita dnevno. Tu su klasični muški odjevni predmeti i dodaci, osvježeni najfinijim tkaninama i detaljima koji prate svakodnevne situacije od posla do večernjeg izlaska. To su maskulini oblici reinterpretirani kroz jednostavan, ali precizan dizajn, uz paletu boja koja se uklapa u različite životne faze.
Ono što posebno izdvaja AROS jeste mogućnost izrade po mjeri kroz AROS LUX uslugu, dostupnu uz prethodnu najavu. Riječ je o procesu gdje klijent bira tkanine, uključujući one renomiranih italijanskih proizvođača poput Loro Piana i Cerruti, te definiše sve detalje kroja.
Za one koji cijene funkcionalnost, udobnost i dizajn AROS može biti zanimljiva opcija pogotovo za one koji žele personaliziran pristup odijevanju.
Ko stoji iza AROS-a? Armin Osmančević, dizajner s adresom u Sarajevu i iskustvom iz svjetskih modnih kuća
Iza brenda AROS stoji Armin Osmančević, ime koje možda nije često u naslovima, ali definitivno ima šta da kaže kada je riječ o modnom dizajnu. Armin dolazi s preko 20 godina međunarodnog iskustva, a iza njega su saradnje s globalnim brendovima poput Adidas, Stella McCartney, Maison Margiela, Mercedes, H&M i Pepsi.
Armin Osmančević
Foto: Johan Strindberg
Njegov profesionalni put uključuje i magistarsku diplomu sa Konstfack Univerziteta umjetnosti, zanata i dizajna u Štokholmu, što dodatno objašnjava zašto AROS izgleda baš ovako, rekli bismo skandinavski odmjereno, a opet promišljeno do posljednjeg detalja.
Upravo s tim pristupom, Armin je odlučio otvoriti AROS atelje u Sarajevu, u Strossmayerovoj ulici br. 6, gdje će od kraja jula 2025. biti dostupna gotova kolekcija za proljeće/ljeto 2025, ali i individualno krojenje kroz AROS LUX uslugu.
Paralelno s ateljeom, već je aktivna i AROS e-trgovina, dostupna u više zemalja poput Njemačke, Engleske, Švedske i Švicarske, a možete je pronaći na: aroslux.com.
Foto: Sanela Babić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!