TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 9.8.2024.
Bh. dizajner Marko Feher na svom je Instagram profilu uz opis „It's official!“ najavio predstavljanje nove kolekcije i sve nas zaintrigirao sa samo dvije fotografije.
Svima nam je već poznato da je Marko netko tko kroz svoje kolekcije interpretira tradicionalne elemente i avangardu na svoj unikatan i odvažan način te nam kroz svaku novu kolekciju šalje snažne poruke i izražava jasan stav o svijetu u kojem živimo i vrijednostima za koje se zalaže.
Stoga ne iznenađuje što je najavom svoje revije na CENTRAL BUDAPEST EUROPEAN FASHION WEEKu, koja će se održati 31.8., još jednom probudio naše iščekivanje da vidimo interpretaciju naziva kolekcije - “My digital Legacy” kroz kreacije nastale uz donacije odjevnih predmeta Markovih pratilaca na društvenim mrežama.

Foto: @markofeher
U želji da otkrijemo više o pripremama za samu reviju, o poruci koju će nositi kolekcija, ali i o tome što se krije iza sati provedenih na stvaranju unikatnog printa, razgovarali smo s Markom i otkrili ekskluzivne detalje koji će još više potaknuti vašu znatiželju za reviju koja je iza ugla.
Marko, tvoja posljednja Instagram objava nam je najavila tvoju sljedeću reviju na CENTRAL BUDAPEST EUROPEAN FASHION WEEKu. Možeš li nam reći kako je došlo do toga?
Da, došlo je vrijeme za to. Već par godina sam u kontaktu sa organizatorima, pratim rad nekoliko godina i zaista imaju dobru selekciju i vrlo je lijepo organizovano pa sam ovaj put odlučio da se upustim u tu avanturu.
Ono što nam je privuklo pažnju je specifičan print koji u sebi nosi tradicionalne elemente. Možeš li nam reći više o samom printu - procesu izrade istog i ideji koju on predstavlja?
Ne bih još mnogo da otkrivam, print je naizgled tradicionalan, ali je meni poprilično ličan. Vrlo je zanimljiva tehnika kojom printam odjeću ovaj put. To je pliš print, koji je vrlo specifičan, nije štamparijska brza štampa, iziskuje mnogo vremena da se print pripremi za nanošenje.
Po čemu se ova kolekcija razlikuje od dosadašnjih i što nam detaljnije možeš reći o njoj prije same revije?
Pa najviše se razlikuje u tome što je ovo kolekcija moje Instagram i FB zajednice. Ovo je kolekcija nastala od recikliranih odjevnih komada, koje su mi donirali moji pratitelji na socijalnim mrežama.
Zato se kolekcija i zove “My digital Legacy” koja je nastavak moje reciklirane kolekcije “My Grandfathers Legacy”, nagrađene sa “Fashion Makes Sense Award” u Holandiji. Ovoj kolekciji potpuno drugačije pristupam od većine recikliranih kolekcija koje sam radio, a i vidio.
Nakon velike posvećenosti detaljima i printu za novu kolekciju i mnoštvo uloženih sati, kakva su tvoja očekivanja od revije u Budimpešti koja je već iza ugla? Koju poruku će tvoja kolekcija poslati ovog puta?
Moja očekivanja su da se pokrenemo, inspirišemo, a i pomažemo jedni druge, što je ujedno i jedna od poruka, a da biste kolekciju shvatili u cijelosti, predlažem da je dođete pogledati :)
Tekst ćemo završiti s ovim Markovim pozivom na reviju jer smo sigurni da ćete nakon ovakvog uvida u kolekciju, reviju odmah dodati u svoj raspored.
* * *
Naslovna fotografija: @markofeher
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!