TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 31.8.2024.
Marko Feher, poznat po svojoj hrabrosti da kroz dizajn ispriča priče koje odjekuju daleko izvan granica modne industrije, u tim trenucima postaje više od dizajnera – postaje pripovjedač u trenu kada se stvarnost i vizija susreću.
Ovaj put, s kolekcijom 'My Digital Legacy,' Marko donosi novinu u tkaninama i krojevima, ali i u idejama koje oblikuju digitalnu budućnost. Prije nego što svjetla obasjaju pistu Budapest Central European Fashion Week-a i prvi model zakorači u Markov svijet, imali smo priliku uhvatiti njegove misli, one koje dolaze tek nekoliko minuta prije nego što njegova vizija postane stvarnost.



,,Print je naizgled tradicionalan, ali je meni poprilično ličan'' rekao nam je Marko u razgovoru koji smo vodili kada je najavio ovu kolekciju. Objasnio je da je nastala od recikliranih komada koje su mu donirali njegovi prijatelji na socijalnim mrežama. Njegov cilj je da 'My Digital Legacy' pokrene i inspiriše ljude, ali i da se međusobno pomažemo.



Da li je ispunio svoja očekivanja, saznajemo u razgovoru nakon revije.
No, uspjeli smo ga uhvatiti na nekoliko minuta prije početka, te je samo za nas podijelio svoje emocije i zapažanja neposredno pred izlazak modela na pistu.
,,Organizacija je zaista impresivna. Pista izgleda fenomenalno, odlično je osvijetljena, a protok modela je vrlo dobar. Publika može vidjeti kreacije iz svih uglova, što mi je izuzetno važno. Mislim da bi ovaj šablon mogao biti odličan za slična događanja kod nas. Puno pažnje je posvećeno osvjetljenju, a situacija u backstageu je izvanredna. Ljudi su veoma zainteresovani za kreacije, dodiruju materijale i pokazuju veliki interes za kolekciju.''


Saznali smo da su ulaznice za Markovu reviju, iako su jedne od najskupljih, rasprodane. Pitali smo ga kako se osjeća povodom toga.
"Jako je čudno predstavljati se prvi put publici koja ne poznaje ni mene ni moj rad. Za mene je ovo večeras veliki izazov. Nadam se da će ljudi pokazati interes i doći na reviju."


Za kraj, kroz pomalo nervozni smijeh, dodao je:
"Nadam se da će ova revija koja počinje za 5 minuta izgledati odlično!".


Mi Marku držimo palčeve i vjerujemo da će publika, koja možda po prvi put ima priliku vidjeti njegov rad, biti oduševljena. Njegova inovativna vizija i posvećenost svakom detalju obećavaju nezaboravan doživljaj.
Stay tuned, jer naravno da donosimo i ekskluzivni intervju s Markom nakon revije, gdje ćemo saznati sve detalje o kolekciji, reakcijama publike, i njegovim planovima za budućnost.
* * *
Foto: Privatna arhiva, Marko Feher
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!