TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 31.8.2024.
Marko Feher, poznat po svojoj hrabrosti da kroz dizajn ispriča priče koje odjekuju daleko izvan granica modne industrije, u tim trenucima postaje više od dizajnera – postaje pripovjedač u trenu kada se stvarnost i vizija susreću.
Ovaj put, s kolekcijom 'My Digital Legacy,' Marko donosi novinu u tkaninama i krojevima, ali i u idejama koje oblikuju digitalnu budućnost. Prije nego što svjetla obasjaju pistu Budapest Central European Fashion Week-a i prvi model zakorači u Markov svijet, imali smo priliku uhvatiti njegove misli, one koje dolaze tek nekoliko minuta prije nego što njegova vizija postane stvarnost.



,,Print je naizgled tradicionalan, ali je meni poprilično ličan'' rekao nam je Marko u razgovoru koji smo vodili kada je najavio ovu kolekciju. Objasnio je da je nastala od recikliranih komada koje su mu donirali njegovi prijatelji na socijalnim mrežama. Njegov cilj je da 'My Digital Legacy' pokrene i inspiriše ljude, ali i da se međusobno pomažemo.



Da li je ispunio svoja očekivanja, saznajemo u razgovoru nakon revije.
No, uspjeli smo ga uhvatiti na nekoliko minuta prije početka, te je samo za nas podijelio svoje emocije i zapažanja neposredno pred izlazak modela na pistu.
,,Organizacija je zaista impresivna. Pista izgleda fenomenalno, odlično je osvijetljena, a protok modela je vrlo dobar. Publika može vidjeti kreacije iz svih uglova, što mi je izuzetno važno. Mislim da bi ovaj šablon mogao biti odličan za slična događanja kod nas. Puno pažnje je posvećeno osvjetljenju, a situacija u backstageu je izvanredna. Ljudi su veoma zainteresovani za kreacije, dodiruju materijale i pokazuju veliki interes za kolekciju.''


Saznali smo da su ulaznice za Markovu reviju, iako su jedne od najskupljih, rasprodane. Pitali smo ga kako se osjeća povodom toga.
"Jako je čudno predstavljati se prvi put publici koja ne poznaje ni mene ni moj rad. Za mene je ovo večeras veliki izazov. Nadam se da će ljudi pokazati interes i doći na reviju."


Za kraj, kroz pomalo nervozni smijeh, dodao je:
"Nadam se da će ova revija koja počinje za 5 minuta izgledati odlično!".


Mi Marku držimo palčeve i vjerujemo da će publika, koja možda po prvi put ima priliku vidjeti njegov rad, biti oduševljena. Njegova inovativna vizija i posvećenost svakom detalju obećavaju nezaboravan doživljaj.
Stay tuned, jer naravno da donosimo i ekskluzivni intervju s Markom nakon revije, gdje ćemo saznati sve detalje o kolekciji, reakcijama publike, i njegovim planovima za budućnost.
* * *
Foto: Privatna arhiva, Marko Feher
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!