TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 18.9.2019.

Bh.dizajnerica Ljiljana Majkić postala je prepoznatljiva po kreacijama koje su rezultat igre s različitim formama te eksperimentiranja s materijalima. Njeni komadi su na granici avangardne i nosive umjetnosti, a svaka nova kolekcija donosi novu zabavnu igru s krojevima.

Nedavno je Ljiljana predstavila svoju zimsku liniju naziva 'Architouch' što nam je bio povod da u razgovoru s Ljiljanom saznamo baš sve detalje o njoj.

Što je bila nit vodilja za izradu ove kolekcije? Od kojih materijala je izrađena?

Kao i obično kod stvaranja nove kolekcije, cilj mi je stvoriti nešto avangardno, unikatno i inovativno, naprosto drugačije. Uradila sam par radova za prethodne izložbe, koji su bili upravo ta nit vodilja u ovoj kolekciji. Pošto volim da učestvujem na izložbama, svaki od tih radova je osnova neke buduće kolekcije. Samo je bitan moment kad krenem da eksperimentišem i razrađujem tu ideju, pretvaram je u kolekciju. Ovaj put su to bili radovi 'Alea iakta est', 'Dragon on the street' i 'I heard it through the grapevine'. Oni nose u sebi tu arhitekturalnost kojom sam željela predstaviti cijelu kolekciju, pa je zbog tog i dobila naziv 'Architouch'. Izrađena je od raznolikih, ali jako ugodnih materijala. Naravno, mnogo vremena ode na sam izbor materijala, jer od njih zavisi šta mogu postići u izradi 3D modela. Proces odabira materijala mi je jedan od najvažnijih momenata u procesu kreiranja.

Arhitektura igra važnu ulogu u vašem dizajnu. Kako se rodila vaša ljubav prema 3D oblikovanju?

Arhitektura, kao i skulptura su mi jako inspirativne. Ljudsko tijelo je volumen, pa odatle i potreba za stvaranjem 3D modela u modi. Da bih postigla to što želim konstrukcija je neizbježna. Kao i u arhitekturi i u skulpturi. Posao modelara, stvaranje novog kroja, sama ta konstrukcija mi je jako privlačna. Najinteresantniji i najkreativniji dio mog posla. Ja sam dizajner, koji ne zna i ne želi pokušati izvaditi kroj iz Burde. :) Konstruktivni koncept mojih kolekcija se inače odlikuje jasnim geometrijskim linijama. Ovaj put sam ih uplela u 3D oblike kojim sam naglasila arhitektonske vrijednosti modela.

Koliko vam je vremena potrebno za izradu jedne vaše kreacije?

To ne mogu nikada odrediti, naprosto razlikuju se same po sebi, pa i po vremenu izrade. Ponekad volim komplikovane, a ponekad jednostavne konstrukcije, pa od tog sve zavisi.

A što ćemo pronaći u vašem ormaru?

Najviše rolni materijala i knjiga o modi :) Za sve ostalo ima sve manje mjesta. Ali i jako puno radova koje čuvam za svoju retrospektivnu izložbu. Ona bi trebala da se održi uskoro u Collegium artisticumu, pod istim nazivom 'Architouch' kao što je ova kolekcija za jesen/zimu 2019./20. Moji omiljeni odjevni predmeti su haljine, kape i kaputi, tako da ih je najviše.

Koliko se vodite trendovima u dizajnu? Što vas potiče na stalno eksprimentiranje? Gdje i kako najviše učite o dizajnu?

Pratim sve što se dešava u svijetu mode, ali volim stvarati bezvremenske modele. Ne inspiriše me trend sam po sebi. Uvijek sam voljela izgledati drugačije, a ne kao svi ostali. Tako i u svom radu, želim da se razlikuje od drugih. To me upravo potiče na stalno eksperimentisanje i stvaranje nečeg novog. Želja za inovativnošću. Internet nam je približio svijet i dao mogućnost ostvarenja svih saznanja. Puno naučite i od prijatelja koji se dizajneri, umjetnici. Gledaš, slušaš i učiš, ali nikada ne smiješ kopirati. Onda si nigdje i ništa. Naravno, knjige o modi imaju posebno mjesto i njih ne posuđujem.


Kolekciju ste predstavili i u sklopu izložbe u galeriji ULUPUBIH. Gdje sada možemo pogledati/naručiti vaše komade?

Galerija ULUPUBIH je pokrenula projekat Umjetnost u izlogu u kom umjetnici dobiju po deset dana za svoju izložbu, ali su i prisutni tokom iste u galeriji. Ja sam predstavila dio svoje nastupajuće kolekcije, ali i tada aktuelnu kolekciju. Izlagala sam u vrijeme SFF-a i jako sam zadovoljna tim predstavljanjem, kao i cijelim konceptom projekta. Moje radove upravo možete naći u Galeriji ULUPUBIH u Sarajevu, ulici Koševo 7, ali od nedavno i u Bazerdžanu, Veliki ćurčiluk 12. Saradnja sa Bazerdžanom me posebno raduje, jer su djevojke koje ga vode jako profesionalne, prije svega i srdačne. Upravo se spremam za izradu male linije posebno za njih. Poigrat ću se s omiljenim spojem tradicionalnog i savremenog.
Uz to, pripremam veliku samostalnu, retrospektivnu izložbu, koja je i dobila naziv po ovoj kolekciji, Architouch. Izložba će biti realizovana u 2020. godini u Collegium artisticumu, o čemu ću vas još obavještavati.

U nastavku donosimo kompletnu kampanju za kolekciju nastalu ispred objektiva Vanje Lisac. Frizuru modela Marije Šušković potpisuje Ensar Dervišbegović, makeup Maja Talović, a kompletna priča obogaćena je i Werkstatt studio nakitom te Evica Milovanov Penezić rukavicama.



***
Fotografija: Vanja Lisac
Make up: Maja Talović
Frizura: Ensar Dervišbegović
Model: Marija Šuković
Nakit: Werkstatt studio
Rukavice: Evica Milovanov Penezić


Bonjour

Rese u pokretu: Kaftan Studio kao dio Amirinog scenskog potpisa na sinoćnjem koncertu

TEKST: Ada Ćeremida

Rese u pokretu: Kaftan Studio kao dio Amirinog scenskog potpisa na sinoćnjem koncertu Rese u pokretu: Kaftan Studio kao dio Amirinog scenskog potpisa na sinoćnjem koncertu

Sinoć je Amira Medunjanin u prepunoj Plavoj dvorani Sava centra u Beogradu održala koncert koji će se dugo pamtiti, večer ispunjenu emocijom, smirajem i onom posebnom ljepotom koja prati svaki njen nastup.

U jednoj od najjačih koncertnih sezona koje je imala, Amira Medunjanim je ponovo pokazala zbog čega je smatraju jednim od najvažnijih glasova sevdalinke danas: minimalistička scena, savršena akustika i interpretacija koja dotiče publiku već od prvog stiha.

A za ovu posebnu noć, odabrala je i posebnu kreaciju, haljinu Kaftan studija, brenda čiji dizajn već godinama prati njenu eleganciju, scenski izražaj i umjetnički identitet.


amira_medunjanin_kaftan_bonjour_ba6
amira_medunjanin_kaftan_bonjour_ba9

Amira je sinoć nosila crnu, dugu haljinu čistih linija, preko koje se spuštao top od finih, dugih resa koje su pratile svaki njen pokret. Upravo te rese, tanke, fluidne i dinamične, stvarale su vizualnu melodiju koja se stapala s muzikom, dajući nastupu dodatnu dimenziju.

Gornji dio haljine oblikovan je tako da naglašava ramena i vrat, dok rese mekano prelaze preko ruku i lagano se spuštaju niz siluetu. U pokretu, stvaraju efekt svjetlosnih valova koji se mijenjaju ovisno o scenskom osvjetljenjum savršen spoj elegancije i modernog minimalizma.

Look je zaokružen crvenim ružem, minimalističkim nakitom i Amirinom prepoznatljivom frizurom, estetskim potpisom koji balansira sofisticiranost i scensku snagu.


amira_medunjanin_kaftan_bonjour_ba2
amira_medunjanin_kaftan_bonjour_ba5

Kaftan Studio već godinama oblikuje kostime za značajne nastupe, filmske festivale i međunarodne ceremonije, ali njihova saradnja s Amirom nosi posebnu simboliku.

Njene pjesme nose tradiciju, emociju i dubinu, dok Kaftan svojim dizajnom daje vizualnu suptilnost i scensku eleganciju. Rezultat je uvijek isti: spoj koji izgleda prirodno, nenametljivo, a opet snažno i prepoznatljivo.

I sinoć, u rasprodanoj dvorani Sava centra, taj je spoj ponovo oživio u muzici, svjetlu i pokretu.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Stefan Simonović/ Kaftan Studio


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!