TEKST: Adelisa Mašić
DATUM OBJAVE: 6.10.2025.
Filmovi imaju posebnu moć da nam stvore osjećaj topline čak i kada vani pada kiša ili vjetar udara u prozore.
Dolazak jeseni i zime često znači duge večeri kod kuće, a upravo tada gledanje filmova postaje mali ritual kojem se radujemo; dekica, šolja toplog čaja i dobra priča na ekranu dovoljni su da običnu noć pretvore u poseban trenutak.
Netflix već godinama donosi naslove koji nas nasmiju, rasplaču ili natjeraju na razmišljanje, a njegov katalog toliko je bogat da se ponekad teško odlučiti odakle krenuti.
Zato smo izdvojile deset filmova koji su idealni za hladnije dane, bilo da tražiš romantičnu dramu, napeti triler ili toplu porodičnu priču. Ovi filmovi su pažljivo odabrani jer svaki donosi drugačiji doživljaj: od epskih priča do laganih komedija.
The Irishman
Ovaj epski kriminalistički film Martina Scorsesea traje više od tri sata, ali vrijedi svake minute. Al Pacino, Robert De Niro i Joe Pesci vode nas u svijet mafije, politike i odanosti.
„The Irishman“ je jedan od onih filmova koji se ne gledaju samo jednom: bogat detaljima i atmosferom, idealan je za duge večeri.
Film istražuje pitanje lojalnosti i moralnih dilema, ali i temu starenja i prolaznosti života. Upravo zato ga mnogi svrstavaju među najbolje Netflix filmove posljednje decenije.
Marriage Story
Priča o ljubavi i razvodu, bolna i istovremeno predivna. Scarlett Johansson i Adam Driver daju moćne, realistične izvedbe. „Marriage Story“ je primjer kako Netflix donosi filmove koji su istovremeno intimni i univerzalni.
Posebno upečatljive su scene dijaloga koje prikazuju koliko je teško pronaći balans između ljubavi i lične slobode. Ovakvi filmovi podsjećaju nas da su emocije univerzalne i da se svako može prepoznati u njima.
Enola Holmes
Zabavan i lagan film za večeri kad ti treba nešto šarmantno. Millie Bobby Brown glumi Enolu, mlađu sestru Sherlocka Holmesa, koja istražuje misterije na svoj način.
Ovaj naslov spaja humor, akciju i viktorijansku estetiku: to su Netflixovi filmovi koji se gledaju sa osmijehom.
Dinamična priča, vizualno atraktivna scenografija i pozitivna energija čine ga odličnim izborom za sve uzraste. Netflix ovdje pokazuje koliko filmovi mogu biti zabavni i inspirativni u isto vrijeme.
The Trial of the Chicago 7
Baziran na istinitim događajima, film prati suđenje grupi aktivista nakon protesta 1968. godine. Brzi dijalozi i vrhunska glumačka postava čine ga napetim i dinamičnim.
Netflix je ovim dokazao da zna kako istinite priče pretvoriti u uzbudljive filmove. „The Trial of the Chicago 7“ je više od sudske drame, to je priča o hrabrosti, solidarnosti i borbi protiv nepravde. Upravo ovakvi filmovi nas podsjećaju koliko historija zna biti relevantna i danas.
The Adam Project
Ryan Reynolds glumi pilota iz budućnosti koji susreće svog mlađeg sebe. Naučna fantastika i emocija isprepliću se u ovoj priči o porodici, vremenu i pomirenju sa prošlošću.
„The Adam Project“ je primjer filmova koje možeš gledati s porodicom i prijateljima. Pored zabavne akcije, film donosi i snažnu poruku o važnosti oprosta i razumijevanja. Takvi filmovi ostavljaju toplotu i nakon što se ekran ugasi, što ih čini idealnim za zajedničke večeri.
Don’t Look Up
Jedan od najdiskutovanijih Netflix naslova. Leonardo DiCaprio i Jennifer Lawrence igraju astronome koji pokušavaju uvjeriti svijet da se približava kometa koja će uništiti Zemlju.
Ovaj satirični hit pokazuje kako filmovi mogu istovremeno biti i smiješni i zastrašujuće realni. Kritikuje društvo koje više vjeruje skandalima nego nauci, pa gledatelje tjera da se zapitaju gdje smo danas kao civilizacija.
Upravo takvi filmovi ostaju tema razgovora još dugo nakon gledanja.
The Power of the Dog
Napeta psihološka drama smještena na Divlji zapad. Benedict Cumberbatch u ulozi farmera čija kompleksna ličnost unosi napetost u svaku scenu.
To su Netflix filmovi koji se pamte po atmosferi i snažnim emocijama. Film istražuje teme moći, kontrole i potisnutih emocija, stvarajući osjećaj nelagode koji traje do samog kraja.
Takvi filmovi zahtijevaju pažnju i donose intenzivan doživljaj koji se dugo pamti.
Roma
Remek-djelo Alfonsa Cuaróna, crno-bijeli film koji donosi intimnu priču o kućnoj pomoćnici u Meksiku sedamdesetih. „Roma“ je vizuelno savršen i emotivno snažan, primjer je kako filmovi mogu biti umjetnička iskustva.
Svaka scena pažljivo je komponovana, a emocije se prenose suptilno, ali snažno. Sniman gotovo dokumentarističkim stilom, „Roma“ otvara prostor za razmišljanje o porodičnim odnosima, klasnim razlikama i društvenim previranjima tog vremena.
Upravo takvi filmovi ostaju u sjećanju, jer nas uče empatiji i podsjećaju koliko i male, svakodnevne priče mogu biti velike kada se ispričaju na pravi način.
Glass Onion: A Knives Out Mystery
Nastavak megapopularnog „Knives Out“ trilera. Daniel Craig ponovo glumi ekscentričnog detektiva u priči punoj obrta i neočekivanih momenata.
To je jedan od onih filmova koji gledaoce drže do samog kraja. „Glass Onion“ donosi spoj misterije, luksuzne scenografije i pametno napisanih dijaloga, što ga čini istinskim crowd-pleaserom.
Posebno je zanimljivo kako film kritikuje bogatstvo, moć i površnost modernog društva, dok istovremeno zabavlja i intrigira. Tako ovaj Netflix naslov spada među filmove o kojima se dugo priča nakon gledanja i koje vrijedi pogledati više puta.
Klaus
Topla animirana priča o prijateljstvu i prazničnom duhu. „Klaus“ je savršen izbor za zimu jer spaja humor, emociju i bajkovitu atmosferu.
Ovakvi filmovi uvijek osvajaju cijelu porodicu i vraćaju nas u djetinjstvo. Njegova toplina, kreativna animacija i univerzalna poruka ljubavi i solidarnosti čine ga modernim klasikom.
Osim što donosi novu perspektivu na priču o Djedu Mrazu, „Klaus“ pokazuje da i animirani filmovi mogu biti duboki, emotivni i inspirativni za sve generacije.
Gleda se u jednom dahu, a onda poželiš da ga uključiš ponovo, svake zime, kao i svi praznični filmovi koji postanu tradicija.
Ovih deset naslova još jednom potvrđuju zašto su filmovi na Netflixu savršen izbor za hladnije dane. Kada se vani spuste temperature, upravo su filmovi ti koji nas griju svojim pričama, uvode u drugačije svjetove i donose emocije koje dugo pamtimo.
Bilo da biraš romantične filmove poput Marriage Story, napete trilere kao što su Glass Onion ili epske drame poput The Irishman, svaki od ovih naslova nudi priliku da se opustiš i uživaš.
Netflix nudi katalog koji se stalno širi, pa uvijek ima novih filmova koje možeš otkriti, ali i klasika kojima se vrijedi vraćati. Ono što ih povezuje jeste to da svi ovi filmovi pružaju bijeg iz svakodnevnice, bilo kroz smijeh, suze, misteriju ili bajkovitu atmosferu.
Zato napravi listu, ušuškaj se i odaberi svoj omiljeni naslov, jer ovi filmovi čekaju da ih pogledaš već večeras.
Foto: IMDB, unsplash.com, pexels.com
TEKST: Ada Ćeremida
Uoči prve dodjele Adriatic Film Awards, razgovarali smo sa Selmom Alispahić, glumicom čija uloga Milice Babić u seriji “Nobelovac” podsjeća da umjetnost i u najtišim trenucima, zna biti najjači glas svog vremena.
Filmska i televizijska jesen regije ove godine ima poseban ritam. Sarajevo Film Festival, Festival autorskog filma Beograd i Zagreb Film Festival su povezani istim kadrom kroz Adriatic Film Awards.
Riječ je o priznanjima koja slave ono najbolje što je regionalna scena stvorila u protekloj godini u filmu i na televiziji.
Kao glavni partner i domaćin, Porto Montenegro postaje nova tačka susreta regionalne scene, mjesto gdje se simbolično spajaju gradovi, autori i priče koje dijelimo.
Selma Alispahić, bosanskoherecgovačka glumica
Među ovogodišnjim nominovanima ističe se Selma Alispahić, nominovana za Najbolju glavnu glumicu u TV seriji, dok je i sama serija “Nobelovac” nominovana u kategoriji Najbolja TV serija.
U osam epizoda, ovo ostvarenje oživljava život Ive Andrića između trenutka kada saznaje da je dobitnik Nobelove nagrade i povratka iz Stokholma, a kroz lik Milice Babić, Andrićeve supruge, serija otvara prostor tišini, dostojanstvu i unutrašnjoj snazi.
Sa Selmom smo razgovarali o značenju AFA nagrade, o etičkim pitanjima koja serija otvara, o ulozi umjetnika u svijetu moći i o ženama koje i kada su u sjeni, oblikuju svjetlo.
Adriatic Film Awards dolaze kao novi, regionalni okvir koji prepoznaje i televizijska i filmska ostvarenja sa prostora regije.
Šta za vas znači ova nominacija, posebno u kontekstu serije koja se bavi jednim od najvećih pisaca našeg prostora? I kako vidite značaj takve regionalne saradnje za glumce i autore?
Nominacija za Adriatic Film Awards za mene je već nagrada jer se radi o prestižnoj regionalnoj selekciji. Posebno je značajno što je nagrada prvenstveno ustanovljena kao dio Sarajevo Film Festivala i pozdravljam nastojanje ljudi iz drugih zemalja i drugih festivala da aktivno učestvuju u promociji najboljih filmskih i TV ostvarenja regije.
Ovaj drugi aspekt nominacija koji ste spomenuli je također značajan, a to je da se radi o seriji koja priča priču o životu našeg Nobelovca Ive Andrića, vodi nas u neko drugo vrijeme, neku drugu epohu iz koje možemo naučiti nešto o onome što živimo danas.
Pored toga, nadam se da će serija probuditi interesovanje i povratak velikoj literaturi, što nam je u današnje vrijeme instant vrijednosti vrlo potrebno. Počašćena sam i sretna što mogu s kolegama proslaviti svoj rad koji je prepoznat i izdvojen od tolikog broja filmskih profesionalaca kao nešto na što treba obratiti pažnju.
Također, raduje me što je nominiran Tihomir Stanić za glavnu mušku ulogu, koji je ujedno i kreator, reditelj i producent serije, kao i cijela serija “Nobelovac” u kategoriji najboljih serija. To su divna priznanja za jedan ozbiljan i predan rad.
Serija “Nobelovac” vraća nas u jedno od ključnih poglavlja kulturne historije naše regije, u život Ive Andrića u trenucima unutrašnjih dilema, ali i dilemu jednog vremena između starih vrijednosti i novog poretka.
Kako je bilo ući u svijet u kojem se historija, književnost i emocija neprekidno prepliću?
Serija, između ostalog, postavlja vrlo značajna etička i moralna pitanja o ulozi umjetnika u teškim i izazovnim historijskim vremenima. Šta umjetnik mora i može, šta je ono što se od njega očekuje, da li je umjetnost iznad života, života pojedinca, koliko treba žrtvovati za umjetnost i po koju cijenu?
Mislim da je serija “Nobelovac” prije svega pošteno napisana serija koja nije ni pretjerano slavila niti kudila čovjeka o kojem govori, nego je nastojala prikazati jednog vrhunskog umjetnika koji je, u trenutku u kojem je živio, samo nastojao da preživi.
U amanet nam je ostavio književna djela koja će generacije različito tumačiti, upotrebljavati, nekada i zloupotrebljavati, pa čak i u dnevno-političke svrhe. Ono što je nesreća Andrićevog djela jeste to što je vrlo često tumačeno kao izvor historijskih činjenica, isto se dešava i sa Šekspirom.
Često mislimo da su Šekspirova djela istinska historija Engleske, ali i u jednom i u drugom slučaju korištene su historijske činjenice kako bi se napisala vrlo uzbudljiva, intrigantna i često bolna fikcija.
Svakom istinskom umjetniku cilj je da kaže nešto o svijetu u kojem živi, kako bi oplemenio sredinu u kojoj stvara. Mislim da veliki umjetnici uvijek seciraju sredinu, društvo, ljudsku prirodu: ono što je trenutno i ono što je bezvremeno ili svevremeno u njoj.
Regionalna publika ima snažnu emotivnu vezu s Andrićem i njegovim naslijeđem, a Milica Babić u seriji nosi emotivnu, ali i simboličnu težinu njegovog svijeta.
Kako ste pristupili građenju atmosfere tog vremena i šta vam je bilo najvažnije da sačuvate u liku Milice Babić? Koliko ste se vi lično povezali s Milicom?
Milica Babić je žena iz sjene, u toj poziciji je bila donekle vlastitim izborom, a vrlo često zbog okolnosti u kojima se našla. Da nismo imali Milicu u sjeni, vjerovatno ne bismo imali Ivu Andrića u punom svjetlu. Ona je aktivno utjecala na neke njegove odluke i vjerujem da je bila inspiracija za sjajne ženske likove koje je ostavio u svojoj literaturi.
Drago mi je što će ova serija izvući na svjetlo dana jednu izuzetnu ženu koja je ostavila vrlo značajne tragove u historiji teatra ovih prostora kao vrstan kostimograf. Radila je na području cijele bivše Jugoslavije, bila je vrlo priznata u svojoj profesiji, svojim životom je rušila predrasude i pomjerala granice i na kraju se ipak izborila za ljubav koja je bila duboka, istinska, jedinstvena.
Otišla je s ovog svijeta vrlo mlada, u 58. godini života, a Ivo Andrić je nakon njene smrti zapisao: “Ustvari ne tugujem ja što je umrla, nego što je bila smrtna…” Umrla je u njihovoj kući u Herceg Novom i nakon njene smrti Andrić više nikada nije otišao tamo.
Bilo bi lijepo da se gledaoci kroz lik Milice Babić Andrić podsjete na sve one tihe, diskretne, ali snažne žene koje su ostavljale tragove u umjetnosti ovih prostora, ali koje su bile skoro zaboravljene ili svedene na neke usputne crtice historije.
Milicino vrijeme možda nije bilo ono u kojem je živjela, ali ljepota umjetnosti je u tome što umjetničino vrijeme može doći i mnogo kasnije ne za njenog života, ali evo za našeg, da nas podsjeti na sebe.
Serija se bavi vremenom u kojem su odluke, i one lične i profesionalne, nosile veliku težinu i posljedice.
Šta mislite da današnja publika može naučiti iz tog vremena, kroz lik Milice i Andrića?
Žan-Pol Sartr ima jednu rečenicu koja kaže: “Možda je bilo i boljih vremena, ali ovo je naše.”
Kao svako vrijeme, na svoj način i ovo naše je izazovno za umjetnike. Kako ostati dostojanstven u životu i profesiji kada je sve stavljeno pod pitanje, pogotovo čovjekov integritet i pravo na slobodu mišljenja?
Osnovna ljudska prava su pogažena, a tako i prava čovjeka umjetnika. Mi danas svakodnevno osvajamo slobodu i pravo da živimo koliko-toliko dostojanstvene živote.
Nadam se da će oni koji se odluče gledati seriju pokušati razumjeti čovjeka, a razumjeti mogu ako gledaju bez predrasuda ili unaprijed formiranih mišljenja, a da bi imali svoje mišljenje, moraju se obrazovati, čitati, dobro izučiti i informisati se o vremenu i političkim okolnostima u kojima su neki umjetnici stvarali.
Trebaju posmatrati život otvorenih očiju i srca, s dobronamjernim pogledom prema drugom ljudskom biću. Tek onda će istinski moći uživati u bogatstvu jednog umjetničkog čina, pa bila to knjiga, pozorišna predstava, koncert, izložba ili TV serija.
Jedan od najzanimljivijih aspekata serije jeste odnos između umjetnosti i moći. Kako ste doživjeli tu temu tokom rada na projektu?
Umjetnik mora biti slobodan čovjek, dobro bi bilo da se uvijek drži dalje od moćnika. Naravno, nekada to nije moguće jer ti moćnici određuju umjetnikovu sudbinu.
Mislim da mora na sve moguće načine pokušati ostati nezavisan. To često košta, ali sve su to izbori koji se moraju u neko doba života napraviti. Sve je, na kraju, stvar izbora. I dobro i zlo.
Umjetnik bi morao uvijek biti na strani dobra i humanosti, na strani čovjeka i života.
Ako biste morali opisati seriju “Nobelovac” u jednoj rečenici za nekoga ko je još nije pogledao, kako bi ona glasila?
Podsjetimo se ko smo, gdje smo bili i kuda idemo, ali uvijek s mišlju o umjetnosti kao braniku ljudskosti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!