TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.8.2024.
Kaftan uvijek iznova dokazuje zašto je jedno od najistaknutijih i najcjenjenijih imena na modnoj sceni u BiH.
Prošli put smo vas ekskluzivno vodili iza kulisa snimanja novog fashion videa za novu 'Dream On' kolekciju, a sada donosimo još jednu ekskluzivnu priču gdje ćete među prvima moći uživati u svim detaljima upravo tih komada.


Odvojite jutros vrijeme i uživajte u dizajnu kojem su sestre dizajnerice Nermina Hodžić i Emina Hodžić Adilović, koje stoje iza ovog renomiranog modnog studija, odlučile svojom umjetničkom vizijom još jednom istaknuti snagu i eleganciju njihovih kreacija.



'Dream On' editorijal
'Dream On' je mnogo više od običnog modnog editorijala, to je emotivna priča koja odaje počast svim ženama koje su kroz godine postale neiscrpna inspiracija za Kaftan Studio. Ovo modno putovanje simbolizuje zahvalu svim damama koje su sa sestrama Hodžić sanjale i kreirale nezaboravne trenutke, ali i onima s kojima nastavljaju graditi uspjeh na modnoj sceni.


Kreacije Kaftan Studija, poznate po prepoznatljivom autorskom izrazu, odišu elegancijom i dostojanstvom, čineći ih savršenim izborom za svečane prilike i, naravno, za crveni tepih Sarajevo Film Festivala. Svaka haljina iz ovog studija nosi u sebi priču o ljepoti i snazi žene, osiguravajući da svaka dama koja nosi Kaftan Studio izgleda i osjeća se kao prava diva.



Posebnu pažnju u realizaciji ovog projekta privukao je i vrhunski tim s Amrom Čerkezović kao zaštitnim licem ovog projekta, a fotografkinja Aida Redžepagić je na autentičan način zabilježila ovu kolekciju.



Ovaj poseban projekat je još jedan dokaz iznimne kreativnosti i posvećenosti sestara Hodžić, koje nastavljaju obogaćivati modno nebo Bosne i Hercegovine i regije. "Dream On" nije samo modna kolekcija, već manifest snova, elegancije i ljepote, o kojoj ćemo govoriti još dugo.




* * *
Ono što nas uvijek iznova 'kupi' od Kaftan Studija jeste njihova sposobnost da tu svoju prepoznatljivu nit, spoj tradicije i modernog, koja donosi osjećaj lakoće i sofisticiranosti, predstave na jedan topao, pa gotovo intiman način.
Ono što morate cijeniti, gledajući cijeli projekat 'Dream On', jeste osjećaj za detalj koji ovaj duo posjeduje, od fotografija, boja, kadrova u video i foto prezentaciji, do odabira tkanina, silueta do najsitnijih elemenata koji čine njihove komade nepretenciozno raskošnim.
Gledajući neke od komada iz ove kolekcije, da li govorimo o haljini ili blejzeru s mašnom, kada se zamislite u tim komadima osjećate komfort jer znate da izgledate fantastično. Ne iznenađuje da je Kaftan drag izbor i ženama iz svijeta filmske industrije, kako na domaćem filmskom Festivalu, tako i na Cannesu ili THE crvenom tepihu – onom na dodjeli Osacara.
Ovaj projekat nam glasno govori da prava ljepota leži u jednostavnosti koja odiše autentičnošću. Poput savršeno krojenog haute couture komada, svaki detalj odiše preciznošću i elegancijom koja se ne može imitirati. Njihov rad nas uvijek iznova podsjeća da su upravo ti fini detalji ono što izdvaja vrhunski dizajn od prolaznih trendova.
* * *
Art direkcija: Kaftan studio
Model: Amra Čerkezović
Fotografija: Aida Redžepagić
Make up: Maja Talović
Hair style: Ensar Dervišbegović
Nakit: Elird
Asistentica fotografije: Monika Andrić
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!