TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 30.7.2024.
Kaftan... gotovo da je riječ postala sinonim za savršenu harmoniju umjetnosti mode i stila na bh. prostorima, ali i šire.
Vjerujemo da nema modne entuzijastice koja nije upućena u rad ovih dama. Zato nas iznimno raduje da je ovaj dizajnerski dvojac, Nermina Hodžić i Emina Hodžić Adilović, za Bonjour.ba ekskluzivno podijelio Behind the scenes trenutke snimanja gdje smo se uvjerili u kreiranje priče o posvećenosti i umjetnosti.
Nije tajna da su projekti koje potpisuju Kaftan sestre uvijek u javnosti željno iščekivani stoga vas sa ponosom vodimo na jedno foto - intervju putovanje elegancijom pokreta, kadrova i modnih scenarija. Saznat ćete kako su se snašle u novim ulogama, koje zanimljive trenutke bi izdvojile, note koje su svirale u pozadini, ko se krije iza kulisa cijelog projekta... u biti spektar jednog kreativnog dana kojeg donosi Kaftan studio, a mi ga prenosimo u nastavku. Dobrodošli u backstage!
Emina, našli ste se u ulozi redateljice. Možete li nam otkriti više detalja u vezi samog kreativnog koncepta i projekta u smislu koliko je bilo izazovno sastaviti čitav tim profesionalnih kreativaca za ovako poseban projekat?
S obzirom na radno iskustvo i činjenicu da sam do sada na skoro svim Kaftan studio autorskim projektima radila art direkciju, ideja da sama režiram bila je samo mali izazov, a još važnije od svega jeste da su me moji saradnici podržali u namjeri... pogotovo moja omiljena dizajnerica Nermina. Bila sam slobodna da se posavjetujem sa stručnjacima iz oblasti režije na koje detalje da posebno obratim pažnju jer po struci nisam redateljica, a izuzetno mi je važan savjet struke.
Imala sam spreman koncept koji je bilo potrebno razraditi i posvetiti se procesu. Svaki detalj je pažljivo iskomuniciran sa jedinim od najboljih direktora fotografije u BiH Almirom Đikolijem kao i sa majstorima svjetla Safetom i Seidalijom Kutlovac.
Sa make up i hair stilistima Majom i Ensarom unaprijed je bilo dogovoreno sve i sam tempo promjena u odnosu na snimanje.
Na dan snimanja svi imaju svoje zadatke i sve je funkcionisalo vrlo opušteno upravo zbog same pripreme. Snimanje je samo dio procesa, a da bi rezultat bio dobar onda dolazi drugi dio procesa sa kojim se sve objedinjuje u skladnu cjelinu. Tu je najveći doprinos u kreativnom smislu dao dizajner Muamer Adilović. S obzirom da smo željele da sve bude 100% autorski rad i Made in BiH, jednu posebnu energiju je unio Tihomir Radić iz grupe Helem Nejse koji je radio muziku i Mirza Redžepagić koji je Tihomirovu melodiju odsvirao na sazu. Dakle... vrlo intenzivan i interesantan proces urađen sa puno ljubavi.
Imate li neki strah na setu ili vlada pozitivna trema?
Biti na setu mi nije strano jer sam u posljednjih 25 godina radila i na filmu kao kostimografkinja, set dizajnerica i art direktorica - sva Kaftanova snimanja organizujemo same. Trema postoji i to je divno jer nam je uvijek stalo da damo najbolje od sebe.
S obzirom da je Kaftan studio organizovao snimanje i da smo se našle u ulozi producentica, vrlo je kompleksno sastaviti veliku ekipu i usaglasiti termine. Pogotovo jer smo željele da to bude ovaj tim fantastičnih ljudi i profesionalaca. Pozitivna trema ne narušava pozitivnu atmosferu, pogotovo kada tim osjeti da znate šta radite i da vam je jednako stalo do svakog člana tima.
Šta je taj dan na vašoj playlisti?
Vrlo kompleksno pitanje (smijeh). Ovoga puta na playlisti je bilo od sevdalinki, Safeta Isovića, Zaima Imamovića, Himze Polovine, Amire Medunjanin pa do Ibrahima Maloufa, Public Enemy-ja, Wu Thang Clana, Miles Davisa, Ette James, Lars Danieldssona, Chet Bakera... Muzika donosi ritam, emociju i doživljaj. S obzirom da i sama svoj dan počinjem uz muziku, a vrlo često mi prva pjesma koju čujem donese izvjesno raspoloženje, cijeli video je baziran na pokretu i raspoloženju - playlista je bila osmišljena u odnosu na kadrove. Amra Čerkezović je izvrsna žena koja ima nevjerovatan senzibilitet za svaku indikaciju, promišlja o onome što radi. S njom pripreme nisu samo šminkanje, frizura i odjeća već razgovor kroz koji ona unese svaku poru svoga bića u projekat.
Kako izgleda jedan dan na setu snimanja Kaftan Studio kampanje?
Spremno. Prije samog snimanja sve do posljednjeg detalja pripremimo. Razradimo u danima prije snimanja šta želimo za koji model, pripremimo asesoare ovoga puta smo koristili Elird nakit i na sami dan snimanja se samo bavimo time da dobijemo željene kadrove jer smo svjesne da već godinama i educiramo nove generacije svojim prezentacijama, da inspirišemo druge i to smatramo velikom odgovornošću.
Neki zanimljivi detalji behind the scenes snimanja koje biste vi izdvojili?
To je zaista teško. Poštujemo i volimo svoje saradnike i nekako svako druženje iza scene je kao naša mala magična planeta na kojoj svi radimo ono što volimo. Uz samo snimanje video materijala, fotografkinja Aida Redžepagić je radila editorijal. Bilo mi je predivno gledati Aidu i Moniku Andrić kako jedva čekaju da zabilježe kadrove koje žele i njihovu sreću što u tome uspijevaju.
Kako biste opisali emociju koju osjećate kada kolekcija ugleda svjetlo dana?
Najviše uživamo u samom kreativnom procesu od skice, kreacije do kreiranja prezentacije. Kada objavimo kolekciju to je svaki put kao da puštate svoje dijete prvi put samo na putovanje. Dale smo sve od sebe da bude dobro, ali nikada ne znate kako će proći putovanje. Nadamo se najboljem.
Kome se najviše veselite predstaviti detalje kampanje/kolekcije na kojoj radite?
Uvijek Kaftan studio ženama.
Čiji vam feedback daje najveći vjetar u leđa?
Od dama koje i ne poznajemo, građanki koje nas zaustave na ulici da nam kažu svoje opažanje onako iskreno i jednostavno. Posebno mi znače feedback važnih saradnika, a jako me dirne kada mi se jave profesori sa Akademije Likovnih Umjetnosti i kažu da su ponosni što su mi predavali i da prate naš razvoj.
* * *
Foto: Monika Andrić
TEKST: Bonjour.ba
Prošli tjedan je održana Bonjour x Via Media Gala Night, večer posvećena eleganciji, glamuru i iznenađenjima.
Nakon prošlogodišnjeg uspjeha i osvojenog srebra u kategoriji Event na No Limit Festivalu , sada s ponosom možemo reći da je ovo večer koja postavlja nove standarde te koju s nestrpljenjem iščekujemo svake godine.
„Nebrojeno mnogo puta smo čuli – Let's think outside the box. Mi smo ovog puta, inspirirani upravo ovim kockastim prostorom, odlučili zapitati se upravo suprotno – What's inside the box?“ – otkrila je Ana Ćavar, osnivačica i direktorica Bonjour.ba u svom govoru.
Bonjour.ba i Via Media tim
What's Inside The Box?
Koncept otkrivanja i očekivanja ove godine pretočen je u premium kutiju obogaćenu Bonjour x Via Media mašnom koja je bila poveznica kroz cijelu večer. Upravo smo iskustvo unboxing a željeli prenijeti na događaj koji je kroz cijelu večer držao pažnju uzvanika.
U savršeno tempiranom ritmu, ispred svakog gosta kroz večer se našlo sedam identičnih, brendiranih kutija otvaranih istovremeno na znak naratora.
Misterioznu notu večeri zadržali smo i kroz uređenje, pomno kreiranu rasvjetu koja se prostirala niz duge crne stolove koji su dodatno naglašeni visokim svijećnjacima. Dugi crni stolovi i igra svjetlom reflektirala se na 6 metara dugom zrcalnom zidu.
Ovoj savršenoj uigranoj predstavi dodatno je pridonio glas naratora koji se čuo u pozadini, a koji je vodio uzvanike kroz večer otkrivajući detalje o sadržaju kutija, dodatno potičući radoznalost uzvanika sa svakom novom kutijom.
Zavirite u backstage priprema Bonjour x Via Media Gala Night 2025.
Iako smo znali da ćemo event organizirati u 4.mjesecu ove godine, prvi pozivi, emailovi, izmjenjeni moodboardovi te sastanci započeli su već u 9.mjesecu prošle godine, kako bismo bili sigurni da baš svaki detalj savršeno odgovara konceptu.
Znali smo da želimo veliki prazan prostor koji možemo modelirati sukladno viziji koju imamo. Bonjour i Via Media tim zajedno su istraživali potencijalne lokacije za održavanje eventa imajući na umu dosadašnje lekcije, znanje i iskustvo.
Odabir je pao na veliki kockasti crni prostor koji je za potrebe realizacije eventa te savršenu kordinaciju 'unboxing' priče, imao i backstage koji je zauzimao površinu skoro jednaku kao i sam event.
Tjedni prije eventa nosili su izazove - od kordinacije 3 slijeda večere tijekom večeri, kako bismo osigurali da više od 180 uzvanika dobije u isto vrijeme svoju kutiju unutar kojeg se kriju fine dine zalogaji, preko pronalska idealnih dekoracija, kreiranje naracije i glasa koji je uzvanike vodio kroz večer pa sve do postavke dugog zrcala dužine 6 metara koji je kasnije postao omiljeni photo point.
Održali smo i generalnu probu. Zvuci violina koji su dolazili niz dugu salu ispunjenu savršeno orekstiranim snopovima svjetala koja su padala na srebrene svjećnjace, bile su poseban intro u gala večer.
O važnosti savršene kordinacije, fokusiranosti na baš svaki detalj te savršene harmonije baš svakog koraka eventa – glazbe, naracije i otvaranje kutije, dodatno potvrđuje i činjenica da je postavka eventa trajala dva dana.
Gala Night prepoznali su i partneri događaja: Fashion&Friends , Kérastase , Lancôme , Zlatarna Celje , Podravka , ERONET , Carski Vinogradi Emporia , Pelinova Pelinkovac , Ledo , Grand kafa i IQOS , koji su u ovom jedinstvenom događaju prepoznali važnost ekskluzivnih okupljanja uz aktere sa bh. lifestyle scene te kreiranja iskustava kojima ćemo se iznova rado vraćati.
*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne pušače.
Ova gala večer još je jedna potvrda važnosti kontinuiranog ulaganja i donošenja inovativnih riješenja koja će redefinisati način na koji percipiramo i gradimo lifestyle scenu u BiH.
Istovremeno, naša misija je inspirisati brendove da prepoznaju vrijednost autentičnosti, kreativnosti i zajedničkog stvaranja.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!