TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 30.7.2024.

Kaftan... gotovo da je riječ postala sinonim za savršenu harmoniju umjetnosti mode i stila na bh. prostorima, ali i šire.


Vjerujemo da nema modne entuzijastice koja nije upućena u rad ovih dama. Zato nas iznimno raduje da je ovaj dizajnerski dvojac, Nermina HodžićEmina Hodžić Adilović, za Bonjour.ba ekskluzivno podijelio Behind the scenes trenutke snimanja gdje smo se uvjerili u kreiranje priče o posvećenosti i umjetnosti.

Nije tajna da su projekti koje potpisuju Kaftan sestre uvijek u javnosti željno iščekivani stoga vas sa ponosom vodimo na jedno foto - intervju putovanje elegancijom pokreta, kadrova i modnih scenarija. Saznat ćete kako su se snašle u novim ulogama, koje zanimljive trenutke bi izdvojile, note koje su svirale u pozadini, ko se krije iza kulisa cijelog projekta... u biti spektar jednog kreativnog dana kojeg donosi Kaftan studio, a mi ga prenosimo u nastavku. Dobrodošli u backstage!

 

Emina, našli ste se u ulozi redateljice. Možete li nam otkriti više detalja u vezi samog kreativnog koncepta i projekta u smislu koliko je bilo izazovno sastaviti čitav tim profesionalnih kreativaca za ovako poseban projekat?
 

S obzirom na radno iskustvo i činjenicu da sam do sada na skoro svim Kaftan studio autorskim projektima radila art direkciju, ideja da sama režiram bila je samo mali izazov, a još važnije od svega jeste da su me moji saradnici podržali u namjeri... pogotovo moja omiljena dizajnerica Nermina. Bila sam slobodna da se posavjetujem sa stručnjacima iz oblasti režije na koje detalje da posebno obratim pažnju jer po struci nisam redateljica, a izuzetno mi je važan savjet struke. 

 



Imala sam spreman koncept koji je bilo potrebno razraditi i posvetiti se procesu. Svaki detalj je pažljivo iskomuniciran sa jedinim od najboljih direktora fotografije u BiH Almirom Đikolijem kao i sa majstorima svjetla Safetom i Seidalijom Kutlovac.

 




Sa make up i hair stilistima Majom i Ensarom unaprijed je bilo dogovoreno sve i sam tempo promjena u odnosu na snimanje.  

 




Na dan snimanja svi imaju svoje zadatke i sve je funkcionisalo vrlo opušteno upravo zbog same pripreme. Snimanje je samo dio procesa, a da bi rezultat bio dobar onda dolazi drugi dio procesa sa kojim se sve objedinjuje u skladnu cjelinu. Tu je najveći doprinos u kreativnom smislu dao dizajner Muamer Adilović. S obzirom da smo željele da sve bude 100% autorski rad i Made in BiH, jednu posebnu energiju je unio Tihomir Radić iz grupe Helem Nejse koji je radio muziku i Mirza Redžepagić koji je Tihomirovu melodiju odsvirao na sazu. Dakle... vrlo intenzivan i interesantan proces urađen sa puno ljubavi

 


 

Imate li neki strah na setu ili vlada pozitivna trema?


Biti na setu mi nije strano jer sam u posljednjih 25 godina radila i na filmu kao kostimografkinja, set dizajnerica i art direktorica - sva Kaftanova snimanja organizujemo same. Trema postoji i to je divno jer nam je uvijek stalo da damo najbolje od sebe

S obzirom da je Kaftan studio organizovao snimanje i da smo se našle u ulozi producentica, vrlo je kompleksno sastaviti veliku ekipu i usaglasiti termine. Pogotovo jer smo željele da to bude ovaj tim fantastičnih ljudi i profesionalaca. Pozitivna trema ne narušava pozitivnu atmosferu, pogotovo kada tim osjeti da znate šta radite i da vam je jednako stalo do svakog člana tima.

 



 

Šta je taj dan na vašoj playlisti?


Vrlo kompleksno pitanje (smijeh). Ovoga puta na playlisti je bilo od sevdalinki, Safeta Isovića, Zaima Imamovića, Himze Polovine, Amire Medunjanin pa do Ibrahima Maloufa, Public Enemy-ja, Wu Thang Clana, Miles Davisa, Ette James, Lars Danieldssona, Chet Bakera... Muzika donosi ritam, emociju i doživljaj. S obzirom da i sama svoj dan počinjem uz muziku, a vrlo često mi prva pjesma koju čujem donese izvjesno raspoloženje, cijeli video je baziran na pokretu i raspoloženju - playlista je bila osmišljena u odnosu na kadrove. Amra Čerkezović je izvrsna žena koja ima nevjerovatan senzibilitet za svaku indikaciju, promišlja o onome što radi. S njom pripreme nisu samo šminkanje, frizura i odjeća već razgovor kroz koji ona unese svaku poru svoga bića u projekat. 

 



 

Kako izgleda jedan dan na setu snimanja Kaftan Studio kampanje?

Spremno. Prije samog snimanja sve do posljednjeg detalja pripremimo. Razradimo u danima prije snimanja šta želimo za koji model, pripremimo asesoare ovoga puta smo koristili Elird nakit i na sami dan snimanja se samo bavimo time da dobijemo željene kadrove jer smo svjesne da već godinama i educiramo nove generacije svojim prezentacijama, da inspirišemo druge i to smatramo velikom odgovornošću

 



 

Neki zanimljivi detalji behind the scenes snimanja koje biste vi izdvojili?


To je zaista teško. Poštujemo i volimo svoje saradnike i nekako svako druženje iza scene je kao naša mala magična planeta na kojoj svi radimo ono što volimo. Uz samo snimanje video materijala, fotografkinja Aida Redžepagić je radila editorijal. Bilo mi je predivno gledati Aidu i Moniku Andrić kako jedva čekaju da zabilježe kadrove koje žele i njihovu sreću što u tome uspijevaju.

 



Kako biste opisali emociju koju osjećate kada kolekcija ugleda svjetlo dana?
 

Najviše uživamo u samom kreativnom procesu od skice, kreacije do kreiranja prezentacije. Kada objavimo kolekciju to je svaki put kao da puštate svoje dijete prvi put samo na putovanje. Dale smo sve od sebe da bude dobro, ali nikada ne znate kako će proći putovanje. Nadamo se najboljem. 




 

Kome se najviše veselite predstaviti detalje kampanje/kolekcije na kojoj radite?


Uvijek Kaftan studio ženama. 

 

Čiji vam feedback daje najveći vjetar u leđa?
 

Od dama koje i ne poznajemo, građanki koje nas zaustave na ulici da nam kažu svoje opažanje onako iskreno i jednostavno. Posebno mi znače feedback važnih saradnika, a jako me dirne kada mi se jave profesori sa Akademije Likovnih Umjetnosti i kažu da su ponosni što su mi predavali i da prate naš razvoj. 

* * *
Foto: Monika Andrić


Bonjour

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

TEKST: Bonjour.ba

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“ Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.


Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.

Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
 

Bez komentara 


„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 


Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (2)


Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (3)


Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (4)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (5)


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
 

Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (6)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (7)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (8)


Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala. 



Bonjour_ba_01feher_marko_

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (10)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (11)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (12)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (13)


Feherova moda? Inteligentna i promišljena.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (14)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (15)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (16)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (17)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (18)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (19)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (20)


„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje. 

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (21)
 

Fashion: Marko Feher

Talent: Tatjana Šojić

Photography: Edvin Kalić

Hair: Ensar Dervišbegović

Makeup: Renata Ponjević

Supernumerary: Alaoui Ismail  
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!