TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 29.7.2024.
Modne dizajnerice i sestre Nermina Hodžić i Emina Hodžić Adilović koje djeluju pod brendom Kaftan studio su za sve ljubitelje/-ice njihovog rada priredile novi modni video kojim, kako one otkrivaju slave eleganciju, ljepotu, gracioznost i dostojanstvo svih žena u BiH.
Projekat je nastao kao znak zahvalnosti Kaftan studija prema svim damama koje su im kroz godine predanog rada bile inspiracija, sa kojima su zajedno sanjale i istinski uživale dizajnirajući svaki outfit, kao i za sve one sa kojima i dalje nastavljaju sanjati i graditi svoju uspješnu modnu priču.
Režiju videa potpisuje kreativna direktorica Kaftan studija Emina Hodžić Adilović:
“Od samog osnivanja Kaftan studija jedna od naših osnovnih ideja jeste da kroz rad, obrazovanje, profesionalni pristup pokažemo ali i dokažemo da je, uprkos kompletnoj BH problematici, ipak moguće praviti ozbiljne iskorake i ostvarivati vrhunske rezultate kako na domaćem tako i na internacionalnom nivou – drago mi je da u tome uspjevamo."
Možete li nam otkriti nešto više o samom snimanju?
Ovaj kompletan projekat je Made In BiH, željela sam snimati u prostoru koji će na svojevrstan način biti refleksija BiH i zato sam odlučila da realizacija projekta bude u rezidenciji Konak koja je naš prelijepi arhitektonski dragulj, ali koja se urušava i već godinama propada. Kao takva rezidencija Konak je na nekoj simboličkoj ravni i odraz same Bosne i Hercegovine danas.
Može zvučati kao isprana fraza, ali ja zaista volim svoju domovinu, gradove i ljude u BiH. Neumorno se nadam, možda idealistički naivno, da je radom, ljepotom, kulturom i kreativnošću moguće mijenjati stvari na bolje. Mi zajedno sa ostalim našim kolegama umjetnicima uporno radimo, postižemo internacionalne uspjehe i rezultate ali uvijek iznova sanjamo neku bolju BiH.“
https://www.youtube.com/watch?v=Wn8xUfsb4ZU
Ko je sve učestvovao u kreiranju i šta još možemo očekivati u nastavku?
U sklopu projekta uskoro će biti prezentiran i modni editorijal koji je nastao u saradnji sa fotografkinjom Aidom Redžepagić.
Za kreiranje ovog modnog videa Kaftan studio je angažovao neke od najboljih bh. profesionalaca koji su kroz umjetnost, dizajn, muziku, fotografiju, doprinijeli realizaciji ovog projekta.
Režija: Emina Hodžić Adilović
Dizajn: Kaftan studio
Direktor fotografije: Almir Đikoli
Muzika: Tihomir Radić Toshi
Saz: Mirza Redžepagić
Montaža: Muamer Adilović
Model: Amra Čerkezović
Majstori svjetla: Safet i Sejdalija Kutlovac / K-Light
Šminka: Maja Talović
Frizura: Ensar Dervišbegović
Fotografija: Aida Redžepagić
Nakit: Elird
Asistenti direktora fotografije: Hana Elezović, Enis Mulaosmanović, Emir Špago
Asistenti svjetla: Adnan Pertef, Armis Bećirović, Vedad Kutlovac
Asistentica fotografije: Monika Andrić
Volonteri: Elif Adilović, Muhamed Mehić, Sanita Kapetanović
Filmska i video oprema: Aldin Arnautović / Grip Team
Produkcija: © Kaftan studio 2024.
* * *
Naslovna fotografija: Aida Redžepagić
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!