TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 1.2.2021.

Prije točno četiri mjeseca predstavili smo #FEELGOODmajicu kroz video koji slavi važnost zajedništva i snagu svih žena koje vješto žongliraju između svih obveza i uloga u danu.

Brojni pozitivni komentari i prepun inbox pokazali su nam da smo započeli lijepu priču koja će kroz naredne tjedne dobiti još posebnije finese. 

Podsjećamo, BONJOUR.ba tim je u suradnji s dm drogerie markt kreirao i na tržištu predstavio Made in BIH majicu sa inspirativnom porukom , a njenom kupovinom u dm prodavnicama, donirali ste 2 KM za projekt #poduzetneZAJEDNO u potpisu domaće neprofitne organizacije Fondacija 787. Majica je još uvijek dostupna u dm drogerie markt prodavnicama i bit će sjajan poklon vama, ali i vašim frendicama.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BONJOUR.ba (@bonjourba_)

Fotografije koje su nam slale dame širom BiH u svojoj #BONJOURsuperwoman majici dokazale su da je ovo univerzalan artikl za svaku ženu, neovisno o tome koliko godina ima, kojim poslom se bavi ili da li jutro započinje uz kavu, čaj ili omiljenom slasticom.

Foto: Aida Redžepagić

Presretni smo što smo zahvaljujući vama kroz ovaj projekt prikupili čak 10 000 KM za edukaciju i promociju više od 50 poduzetnica iz BiH o čijim ćete pričama i brendovima u koje je uloženo mnogo ljubavi, tradicije i vještine čitati već u narednim danima na bh. lifestyle portalu. Znate kojem. :)

https://www.youtube.com/watch?v=cI3e_u9OZ4s 

Prvi dio projekta su stručna usavršavanja za poduzetnice kroz webinare koji približavaju problematike i izazove koji su iznimno važni za rast i razvoj njihovih brendova. 
Obzirom da je većina njihove prodaje u ovom periodu usmjerena na online kupovinu, znali smo da je fotografija važan segment cijele priče. Upravo je zato prvi webinar na temu fotografije održala Ana Lukenda, poznata bh. fotografkinja koja je kroz svoje iskustvo i znanje poduzetnicama pokazale kako i same mogu kvalitetno napraviti fotografije s opremom koju imaju u svom domu i kreirati primamljive kadrove koji savršeno oslikavaju ljepotu njihovih artikala. 
Prije svega moram istaći koliko sam zahvalna na prilici koja mi je pružena. I iako ne volim javne nastupe (ako ovaj Zoom "nastup" možemo tako nazvati), uživam prenositi svoje znanje i iskustvo, jer sam mišljenja da svatko može sve naučiti, ako to zaista želi i ako se dovoljno potrudi. Jako mi se svidjelo što su učesnice u svojim komentarima rekle kako su zadovoljne prezentiranim i kako im je pomoglo da shvate neke elemente koje nisu razumjele do tada. I sama, kao žena i poduzetnica uvijek budem sretna kada imam priliku prisustvovati nekom tečaju kojim ću proširiti svoja znanja, bez obzira je li to iz polja koje poznajem površno ili ne poznajem nikako.

Ana Lukenda

Nekako i kad držim individualne tečajeve, bilo u polju grafičkog dizajna, bilo u polju fotografije, najbolji osjećaj je kad vidim rezultate napretka učesnika. Jer tada znam da su bar dio tog znanja usvojili i da sam ih zainteresirala da vježbaju i probaju. Kao i kod svakog učenja vježba i ponavljanje dovode do boljih rezultata.
Kako polaznice radionice nisu fotografkinje ili nisu netko tko se bavi fotografijom iz hobija, nego poduzetnice koje žele i trebaju unaprijediti svoje vještine fotografiranja, kako bi što bolje i kvalitetnije predstavile svoj proizvod, bilo mi je bitno da im što jednostavnije predstavim neke stručne termine. I objasnim da je fotografija osim umjetnosti i skup pravila koje treba poštovati, posebno u početničkoj fazi jer tek nakon naučenih i usvojenih pravila, možemo si dopustiti da ih kršimo."
- kroz razgovor nam je prokomentirala Ana.

Bh. poduzetnice također nisu krile entuzijazam nastao nakon naučenih lekcija, ali i uzbuđenje da se i same uskoro okušaju u fotografiranju svojih proizvoda. 

Ana je uspjela na jednostavan i zanimljiv način objasniti i inspirisati me da se vratim i posvetim fotografiji inače mojoj velikoj ljubavi. Do sada se nisam koristila moodboard-om koji znatno olakšava osmišljavanje photoshootinga. Zahvaljujem se Ani kao i divnom organizacionom timu na ovoj prilici." - komentirala je Tajana Ćumurija, osnivačica brenda Bulbul Design.

„Obzirom da do ovog webinara nismo fotografisale svoje proizvode, koristile smo mockup, sam zadatak nam je bio zanimljiv i izazovan. Ana nas je uputila u fotografiju i njenu bitnost u ukupnom prezentovanju naših radova. Znale smo da je svjetlo jako bitno, ali nam je Ana detaljno i jasno objasnila kako postići da naše mape samim osvjetljenjem izgledaju privlačnije kupcima. Zahvaljujemo se Ani na ovom, a i svim ostalim pro tips u sklopu webinara, naravno i Fondaciji 787, dm BiH i BONJOUR.ba što ste i ovaj put super pogodili s temom i predavačem." - nadodale su Selma Vidimlić i Arnela Čolak, osnivačice kompanije "GIS Solutions BH" i brenda Maps Design.

Workshop s Anom Lukendom je bio fantastičan i za razvoj mog biznisa jako koristan. Flora nakit prodaje se samo online zbog toga nam je ključna dobra fotografija koja će pokazati svu posebnost nakita, fotografija koja će ga prikazati upravo onakvog kakav je uživo. Ono što je važno naglasiti jeste da kao start up često nisam u prilici angažovati profesionalnog fotografa i većinu fotkanja radim sama, stoga su mi Anini savjeti više nego korisni, posebno jer smo svi imali priliku raditi na vlastitim fotografijama i analizirati ih." - otkrila nam je Sunita Dizdar-Hodžić, osnivačica brenda Flora Handmade.

Sada kada su poduzetnice dodatno usavršile svoje vještine fotografiranja proizvoda, iduća edukacija u sklopu projekta #poduzetneZAJEDNO će biti kako svoje proizvode predstaviti u digitalnom svijetu. Naravno njihove dojmove i detalje webinara ćemo podijeliti s vama, a do tada se naš tim druži s poduzetnicama u sjajnom cooworking prostoru Ters House gdje radimo neke, ništa manje nego fenomenalne photosessione. Sve o njima čitajte od 8.2. na BONJOUR.ba. 

Jedva čekamo jer #ženemogusve! 

***
Tekst: BONJOUR.ba
Naslovna fotografija: Ana Lukenda


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!