TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 20.2.2024.
Hladna zima se korak po korak transformira u toplo proljeće i sa sobom nosi i novu paletu boja.
Nakon perioda smirenih i zagasitih tonova, proljeće 2024. donosi nam svježinu i živopisnu paletu boja koja će dominirati modnim svijetom. Proljeće će obilježiti nijanse koje daju energiju svakoj kombinaciji, od nježnih pastelnih tonova do jarkih, upečatljivih nijansi.
Istražili smo koje to boje već vladaju modnim pistama, koje će se uskoro preseliti i na street style scenu. Kroz naš trend report za boje koje nosimo ovo proljeće, donosimo detaljan pregled trendy nijansi koje će u potpunosti transformirati svaki stil.
Ako se volite okupati intenzivnim i vibrantnim tonovima, sezona koja stiže idealna je za vas. S druge strane, čak i ako ste pobornice minimalizma i klasičnih, neutralnih tonova, sigurni smo da ćete nakon čitanja ovog trend reporta i sami posegnuti barem za nekim sitnim detaljima u bojama sezone. Jer, nijanse koje donosimo u nastavku, osvajaju svojom karizmom i energijom.

Foto: @limaswardrobe
Koje boje nosimo na proljeće 2024.?
Na revijama svjetskih dizajnera istaknule su se raskošne nijanse koje variraju od nježnih i romantičnih tonova, do onih odvažnih i upečatljivih koje će uvijek ukrasti svjetla reflektora. Zaronite s nama u taj šareni svijet koji će okupati tople proljetne dane.
Decentno buđenje energije
Nijansa u kojoj se žuti ton gotovo jedva nazire, zadržava minimalizam i neutralnost, ali u kombinacije unosi dašak topline i pokreće energiju baš kao i svaka druga žuta nijansa. Ovo je nijansa koja se savršeno uklapa u priču o proljeću, o sezoni u kojoj se sve budi i pokreće.
Nježno i sanjivo
Sljedeća boja koja će biti nezaobilazna je svijetloplava, koja simbolizira vedrinu neba i mirnoću oceana. Ova nježna nijansa donosi osjećaj lakoće i svježine, a idealna je za proljetne dane provedene na otvorenom.

Foto: @asmatchkotua

Foto: @mimiarr
Svečano i sofisticirano
Metalik efekt u srebrnoj nijansi neprolazan je trend već posljednjih nekoliko sezona. Sudeći po proljetnim kolekcijama, ovaj trend postaje samo sve snažniji. On svojim sjajem daje dozu moderne elegancije i futurističkog stila. Zagasiti metalik sjaj, u svakom materijalu i teksturi, daje i posebnu sofisticiranost kombinacijama što ga čini idealnim izborom za svečane prigode i posebne evente.
Povratak u prošlost
Millennial pink, boja koja nas vraća u 2010. godinu kada je postala omiljeni izbor svih modnih insajdera. Ova nježna ružičasta nijansa simbolizira mladenačku energiju i suptilnu eleganciju, a sigurni smo da će u svaki outfit unijeti živost i karakter.
Odraz prirode
Pistachio zelena boja još je jedna karizmatična nijansa. Pitate se kako boja može biti karizmatična? Odgovor na to ćete dobiti kada ju inkorporirate u svoj stil i vidite kako donosi poseban dojam i energiju. Ona predstavlja svježinu prirode i vitalnost proljeća.

Foto: @ines_rcdd
Vibrantno i upečatljivo
Crvena boja, koja uvijek privlači pažnju svojom snagom i strastvenošću, bez obzira radi li se o jarko crvenom tonu ili boji vina. Intenzivni crveni tonovi daju dozu energije i samopouzdanja, što ih čini savršenim izborom za one koji žele odvažan statement outfit.
Pantone boja godine
Sve nijanse narančaste boje, od svijetlih tonova do dubokih i zagasitih nijansi, bit će nezaobilazne u proljetnim kolekcijama. Posebno se ističe Peach Fuzz nijansa koju je Pantone proglasio bojom godine, ali u novim kolekcijama su se našle i one vibrantnije nijanse.

Foto: @dashakos
Ukratko, paleta boja za proljeće 2024. godine obiluje raznolikim i živahnim tonovima, nudeći inspiraciju za svaki stil i prigodu. Bez obzira na osobni ukus, ove boje omogućuju eksperimentiranje i izražavanje individualnosti kroz modu.
* * *
Naslovna fotografija: @oliviaandalice
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!