TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 20.2.2024.
Hladna zima se korak po korak transformira u toplo proljeće i sa sobom nosi i novu paletu boja.
Nakon perioda smirenih i zagasitih tonova, proljeće 2024. donosi nam svježinu i živopisnu paletu boja koja će dominirati modnim svijetom. Proljeće će obilježiti nijanse koje daju energiju svakoj kombinaciji, od nježnih pastelnih tonova do jarkih, upečatljivih nijansi.
Istražili smo koje to boje već vladaju modnim pistama, koje će se uskoro preseliti i na street style scenu. Kroz naš trend report za boje koje nosimo ovo proljeće, donosimo detaljan pregled trendy nijansi koje će u potpunosti transformirati svaki stil.
Ako se volite okupati intenzivnim i vibrantnim tonovima, sezona koja stiže idealna je za vas. S druge strane, čak i ako ste pobornice minimalizma i klasičnih, neutralnih tonova, sigurni smo da ćete nakon čitanja ovog trend reporta i sami posegnuti barem za nekim sitnim detaljima u bojama sezone. Jer, nijanse koje donosimo u nastavku, osvajaju svojom karizmom i energijom.

Foto: @limaswardrobe
Koje boje nosimo na proljeće 2024.?
Na revijama svjetskih dizajnera istaknule su se raskošne nijanse koje variraju od nježnih i romantičnih tonova, do onih odvažnih i upečatljivih koje će uvijek ukrasti svjetla reflektora. Zaronite s nama u taj šareni svijet koji će okupati tople proljetne dane.
Decentno buđenje energije
Nijansa u kojoj se žuti ton gotovo jedva nazire, zadržava minimalizam i neutralnost, ali u kombinacije unosi dašak topline i pokreće energiju baš kao i svaka druga žuta nijansa. Ovo je nijansa koja se savršeno uklapa u priču o proljeću, o sezoni u kojoj se sve budi i pokreće.
Nježno i sanjivo
Sljedeća boja koja će biti nezaobilazna je svijetloplava, koja simbolizira vedrinu neba i mirnoću oceana. Ova nježna nijansa donosi osjećaj lakoće i svježine, a idealna je za proljetne dane provedene na otvorenom.

Foto: @asmatchkotua

Foto: @mimiarr
Svečano i sofisticirano
Metalik efekt u srebrnoj nijansi neprolazan je trend već posljednjih nekoliko sezona. Sudeći po proljetnim kolekcijama, ovaj trend postaje samo sve snažniji. On svojim sjajem daje dozu moderne elegancije i futurističkog stila. Zagasiti metalik sjaj, u svakom materijalu i teksturi, daje i posebnu sofisticiranost kombinacijama što ga čini idealnim izborom za svečane prigode i posebne evente.
Povratak u prošlost
Millennial pink, boja koja nas vraća u 2010. godinu kada je postala omiljeni izbor svih modnih insajdera. Ova nježna ružičasta nijansa simbolizira mladenačku energiju i suptilnu eleganciju, a sigurni smo da će u svaki outfit unijeti živost i karakter.
Odraz prirode
Pistachio zelena boja još je jedna karizmatična nijansa. Pitate se kako boja može biti karizmatična? Odgovor na to ćete dobiti kada ju inkorporirate u svoj stil i vidite kako donosi poseban dojam i energiju. Ona predstavlja svježinu prirode i vitalnost proljeća.

Foto: @ines_rcdd
Vibrantno i upečatljivo
Crvena boja, koja uvijek privlači pažnju svojom snagom i strastvenošću, bez obzira radi li se o jarko crvenom tonu ili boji vina. Intenzivni crveni tonovi daju dozu energije i samopouzdanja, što ih čini savršenim izborom za one koji žele odvažan statement outfit.
Pantone boja godine
Sve nijanse narančaste boje, od svijetlih tonova do dubokih i zagasitih nijansi, bit će nezaobilazne u proljetnim kolekcijama. Posebno se ističe Peach Fuzz nijansa koju je Pantone proglasio bojom godine, ali u novim kolekcijama su se našle i one vibrantnije nijanse.

Foto: @dashakos
Ukratko, paleta boja za proljeće 2024. godine obiluje raznolikim i živahnim tonovima, nudeći inspiraciju za svaki stil i prigodu. Bez obzira na osobni ukus, ove boje omogućuju eksperimentiranje i izražavanje individualnosti kroz modu.
* * *
Naslovna fotografija: @oliviaandalice
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!