TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 12.12.2023.
Pantone boja godine za 2024. je Peach Fuzz i ne skrivamo oduševljenje zbog te najave.
To je nježna boja breskve koja pleše na tankoj granici između puder ružičaste i boje svježeg lososa. Kako sam brend Pantone pojašnjava, Peach Fuzz nijansa je zamišljena kao ton koji će pričati o želji da pazimo sami sebe, ali i druge. Njen nježni, „baršunasti“ ton breskve obogaćuje duh, um i tijelo. Objašnjavaju kako su, tražeći nijansu koja će odražavati primarnu ljudsku želju za povezanošću i bliskosti, izabrali ovaj ton koji odiše toplinom i modernom elegancijom.
Pantone je inače tvrtka koja je kreirala standardizirani i zaštićeni sustav za identificiranje i usklađivanje boja. Tako se svakoj novoj nijansi dodaje jedinstveni broj i ime. To omogućuje dosljednost u komunikaciji o bojama između različitih medija.
Jedan od značajnijih doprinosa brenda Pantone je njihov odabir „Pantone boja godine“. Ovaj izbor značajno utječe na trendove u svijetu dizajna, u različitim područjima. Moda, interijeri, grafički dizajn, tisak… Svaka od ovih industrija se oslanja na njihov odabir boje godine kao na glavnu nit vodilju za kreiranje trendova nadolazeće sezone.
Boja godine – Peach Fuzz u interijerima
Zaista, kada pogledate ovu nježnu nijansu breskve, obuzimaju vas emocije koje pričaju o nježnosti, a istovremeno budi energiju i stvara pozitivnu auru oko sebe. Kako boje izrazito mogu utjecati na raspoloženje, uvijek je važno koje nijanse unosimo u naš dom.
Vjerujemo da je idealna nijansa za stvoriti vlastitu oazu mira upravo nijansa Peach Fuzz koja kreira ambijent za opuštanje i atmosferu dobrodošlice. Bilo da se radi o dnevnom boravku, spavaćoj sobi ili kupaonici, nijansa breskve će se s lakoćom integrirati u prostor, dajući mu eleganciju, ali i dozu zaigranog šarma.
Nemojte se dati zavarati da je ova nijansa, zbog svoje nježnosti, rezervirana isključivo za tradicionalnu i vintage estetiku. Ona se u potpunosti prilagođava suvremenom dizajnu i daje novi i osvježavajući pristup modernoj eleganciji. Suptilna i sofisticirana, savršeno će se uklopiti u minimalistički prostor, a jednako se dobro može spojiti i s avangardnim okruženjem.
Evo na koje načine ju možete unijeti u svoj interijer.
Zidovi
Razmislite o tome da obojite jedan ili više zidova u ovu suptilnu, ali odvažnu nijansu. Boja breskve će postati centralni element te prostorije i u potpunosti transformirati interijer. Bojeći samo jedan zid, vizualno ćete prostoru dati dubinu i unijeti dozu energije. Ako ne želite bojiti zid, neki brendovi su već izbacili kolekciju zidnih tapeta koje su prožete nijansom Peach Fuzz.
Namještaj
Ako vam je zid previše, birajte komade namještaja u ovoj nijansi. Sofa, fotelje ili ormarić u boji breskve, svakako će unijeti dinamiku u prostor. Komad u ovoj boji u trenu će postati statement detalj koji stvara kohezivan i stilski skladan prostor.
Tako ćete s jednim upečatljivim detaljem u interijer unijeti svoj potpis i pokazati kako na individualan način pratite trendove.
Dekorativni detalji
Dodatci u boji godine – Peach Fuzz, poput posteljine, jastuka, vaze ili svijeća, na suptilan će način podignuti estetiku prostora. Kako se radi o malim detaljima, kroz interijer možete provući više njih, bez opterećivanja prostora.
Kada krenete na putovanje preuređenja doma koji će zablistati u 2024. godini, dopustite da glavna nit vodilja bude ova nježna boja godine. Peach Fuzz će unijeti sofisticiran, ali odvažan i moderan dodir u vaš životni prostor.
* * *
Naslovna fotografija: @thevillas_bilinga_beach_abodes
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Foto: Monika Andrić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!