TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 16.12.2020.
U srcu Baščaršije interpretatorka sevdalinki Naida Kraljić poznata po svom predivnom glasu i istančanom osjećaju za lijepo, otvorila je concept store pod nazivom Vitrina.
Smještanjem na povijesnom i kulturnom središtu grada, concept store Vitrina daje naslutiti kako se radi o novom omiljenom mjestu gdje možete pronaći savršene poklone inspirirane kulturom i tradicijom.

Naida Kraljić
Foto: @vitrina.concept
Naime, sama riječ vitrina sugerira na zastakljeni prostor koji se koristi uglavnom za čuvanje posebnog posuđa koji se često koristi i kao izložbeni prostor za dekorativne predmete. Vjerujemo da je to i najbolji opis ovog prostora koji na svojim policama njeguje unikatne radove brendova iz Bosne i Hercegovine sa ciljem da motive tradicije možete uvijek nosite sa sobom u vidu odjevnih artikala, ali možete i iz sigurnosti jedne vitrine smjestiti u svoj kutak i oazu. Bakrene rukotvorine, šećerluk, ibrik džezve, fildžani, čajnici samo su neki od poklona sa kojima možete obradovati drage osobe.

Foto: @vitrina.concept

Foto: @vitrina.concept
U ovom konceptualnom dućanu u ulici Kazandžiluk na broju 23, osim tradicionalnih i ručno rađenih proizvoda, možete pronaći i proizvode njihovog brenda „Vitrina“ ispunjeni često motivom tradicionalnog ćilima i filigranskih zanatskih radova.
Vjerujemo da će vas obradovati činjenica da smo o većini dostupnih brendova pisali na BONJOUR.ba tako da ste već upoznati sa njihovim inspirativnim radovima poput brendova Tekne, @mandalart_bms, Bulbul design, Hanuschka design, BEgs, ali da možete pronaći i divne brendove poput SRMA handraft, Civilisation Aksesoare i druge.

Foto: @vitrina.concept

Foto: @vitrina.concept

Foto: @vitrina.concept

Foto: @vitrina.concept
Vitrina concept store posjetite u Sarajevu na ulici Kazandžiluk na broju 23, a više detalja možete pogledati na Instagram profilu i Facebook stranici.
***
Naslovna fotografija: @vitrina.concept
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!