TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.11.2020.
Hanuschka.design brend je iza kojeg stoji mlada dizajnerica Elhana Idrizović, koja kroz upečatljive artikle koje karakterizira ručna izrada i Made in BiH etiketa, želi pokazati i da je iznimno važno kako se osjećamo u odjeći koju nosimo.
Porijeklom je iz BiH, a odrasla je u Austriji. Završila je fakultet modnog dizajna u Düsseldorfu, a trenutno pohađa magistarski studij iz modnog menadžmenta na sveučilištu u Rimu. Karijeru je počela radeći kao asistent u poznatom londonskom brendu Erdem, a nedavno se odvažila i na lansiranje svog brenda – Hanuschka.design.
Hana, kako je od milja zovu, svoj dizajn temelji na vjeri u snagu i vještinu izrade. Um i ruka rade zajedno kako bi oživjeli maštu i donijeli inovaciju u tradicionalne vještine izrade. U srcu je pripovjedačica koja kroz svaku kolekciju priča priču žene u društvu, kroz povijest i razna događanja što se vidi i u njenoj prvoj kolekciji nazvanoj Femina.
„Inspirirana je muškim odijelima iz 40-ih i 50-ih godina i nastoji ukazati na neprestanu transformaciju žene u društvu, stavljajući fokus na njeno umijeće i uspjeh, a ne na figuru. Posvećena je ženi kao simbolu pokreta za ljudska prava te unikatni komadi imena nose po damama koje su uspjele učiniti nemoguće u svoja doba, tako krčeći put za nas.“ – otkrili su nam iz Hanuschka tima.
Kolekcija je predstavljena kroz editorijal koji je okupio domaće kreativce. Ispred objektiva bh. fotografkinje Aide Redžepagić pozirala je Hilda Halilović, model s inozemnom karijerom odjevena u artikle iz Hanuschka.kolekcije koje je stilizirala stilistica Gasha Miladinović, Renata Ponjević (makeup) i Ensar Dervišbegović (frizure) su bili zaduženi za beauty dio cijele priče, dok Ajla Fijuljanin potpisuje organizaciju editorijala.

Priroda kao pozadina, zanimljiva igra teksturama i svjetlom, kombinacije koje privlače pozornost slojevitošću i bojama, jesenski vamp makeup i elegantna frizura, rezultirali su odličnom modnom pričom koja će brzo ukrasti i vaše simpatije. Femina kolekcija je od ove sedmice dostupna u concept store Burtuqaali u Sarajevu, kao i na web stranici brenda.










TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!