TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 7.3.2023.
Krenut ćemo sa pretpostavkom da smo svi u nekom trenutku svog života imali osjećaj krivice ili stida što smo dragim osobama, bilo to član porodice ili prijatelj, rekli „ne“, "ne mogu" ili "neću".
Naime, osjećaj krivice jer smo to izgovorili rezultat je činjenice da se plašimo iznevjeriti ljude, razočarati ljude, povrijediti njihova osjećanja gdje često mi i zaboravimo zapravo sami sebe i svoja osjećanja.
Kada volite nekoga, sasvim je prirodno da toj osobi poklonite svoje vrijeme, trud i energiju jer se osjećate dobro zbog toga, ali u danima kada jednostavno morate reći "ne" nije sebično. Zapravo, mogućnost reći „ne“, "ne mogu" ili "neću" vas uči kako postaviti zdrave granice.
„When you say 'yes' to others, make sure you're not saying 'no' to yourself.“ - Paulo Coelho
Upravo zbog toga odlučili smo izdvojiti načine tačno kako reći ne, a da ne narušite odnos sa dragim ljudima.
Budite iskreni i ljubazni
Stvar je u tome da ne kontrolišete tuđe emocije. Vi, međutim, kontrolišete svoju sposobnost da govorite svoju istinu i budite ljubazni u tome. Kako drugi ljudi tumače vašu istinu zavisi od njih, a ne od vas. Imamo ograničenu energiju, vrijeme i resurse i svi imamo odgovornost prema sebi da ih pametno koristimo. Ako se uvijek dajemo, a ne uzimamo ništa za sebe, onda ćemo jednostavno doživjeti burnout. Reći „ne“, „ne mogu“ i „neću“ dozvoljava nam da biramo gdje ćemo uložiti svoje vrijeme i energiju.
Kako reći ne?
Izrazite zahvalnost, tačnije zahvalite na prilici i ljubazno im recite da niste u poziciji da taj dan budete tu. Ako je reći „ne“, „ ne mogu“ ili „neću“ nešto novo, trebalo bi da se pomirite s idejom da ćete se u početku osjećati krivim. Kada dođe do krivice, samo je nježno priznajte onakvom kakva jeste i nastavite sa onim što radite. Često ćete otkriti da su ljudi zapravo zahvalni na ovakvoj iskrenosti.
Konkretni odgovori koje možete reći:
"To zvuči sjajno, ali taj dan sam zauzeta."
„Trenutno nisam u mogućnosti da preuzmem taj dio odgovornosti/posla“.
"To zvuči kao odlična prilika, ali ovaj put ću morati da propustim."
"Hvala što misliš na mene, ali ipak ću preskočiti."
“Nažalost, tvoj prijedlog se ne uklapa u moj raspored”.
“Ovaj put neću moći pomoći”.
Predložite alternative
Ovisno o tome šta se traži od vas, predložite alternative kojima se možete posvetiti. Na primjer: „Hvala što misliš na mene, međutim, nemam mogućnost da budem tu taj dan, ali možda ću moći da se vidimo drugi dan.“
Imajte jasne „da“
Korisna strategija koja vam može omogućiti da kažete ne s većom lakoćom je da steknete jasnoću oko vrsta stvari kojima želite reći da. Napravite listu vaša tri najveća prioriteta. Postavite ove prioritete tamo gdje ćete ih stalno vidjeti: ogledalo u kupatilu, noćni ormarić, laptop, frižideru… Kada vas neko nešto pita, provjerite da li će to poslužiti bilo čemu od stvari za koje ste izjavili da želite da uložite svoje vrijeme i energiju. Ako je odgovor potvrdan, slobodno na upit odgovorite potvrdno. Ako nije u skladu s vašim ciljevima, recite ne.
Dakle, sljedeći put kada budete željeli reći "da" iz osjećaja krivice kada zaista želite reći "ne", nemojte. Što više vježbate svoju sposobnost da kažete "ne", osjećat ćete se manje krivim kada to učinite.
***
Naslovna fotografija: @olcyk
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!