TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 7.3.2023.

Krenut ćemo sa pretpostavkom da smo svi u nekom trenutku svog života imali osjećaj krivice ili stida što smo dragim osobama, bilo to član porodice ili prijatelj, rekli „ne“, "ne mogu" ili "neću".

Naime, osjećaj krivice jer smo to izgovorili rezultat je činjenice da se plašimo iznevjeriti ljude, razočarati ljude, povrijediti njihova osjećanja gdje često mi i zaboravimo zapravo sami sebe i svoja osjećanja.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jacqueline Mikuta (@mikutas)



Kada volite nekoga, sasvim je prirodno da toj osobi poklonite svoje vrijeme, trud i energiju jer se osjećate dobro zbog toga, ali u danima kada jednostavno morate reći "ne" nije sebično. Zapravo, mogućnost reći „ne“, "ne mogu" ili "neću" vas uči kako postaviti zdrave granice.

 

„When you say 'yes' to others, make sure you're not saying 'no' to yourself.“ - Paulo Coelho



Upravo zbog toga odlučili smo izdvojiti načine tačno kako reći ne, a da ne narušite odnos sa dragim ljudima.

 

Budite iskreni i ljubazni



Stvar je u tome da ne kontrolišete tuđe emocije. Vi, međutim, kontrolišete svoju sposobnost da govorite svoju istinu i budite ljubazni u tome. Kako drugi ljudi tumače vašu istinu zavisi od njih, a ne od vas. Imamo ograničenu energiju, vrijeme i resurse i svi imamo odgovornost prema sebi da ih pametno koristimo. Ako se uvijek dajemo, a ne uzimamo ništa za sebe, onda ćemo jednostavno doživjeti burnout. Reći „ne“, „ne mogu“ i „neću“ dozvoljava nam da biramo gdje ćemo uložiti svoje vrijeme i energiju.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FELICIA WEDIN (@wefelicia)

 

Kako reći ne?



Izrazite zahvalnost, tačnije zahvalite na prilici i ljubazno im recite da niste u poziciji da taj dan budete tu.  Ako je reći „ne“, „ ne mogu“ ili „neću“ nešto novo, trebalo bi da se pomirite s idejom da ćete se u početku osjećati krivim. Kada dođe do krivice, samo je nježno priznajte onakvom kakva jeste i nastavite sa onim što radite. Često ćete otkriti da su ljudi zapravo zahvalni na ovakvoj iskrenosti.

Konkretni odgovori koje možete reći:

"To zvuči sjajno, ali taj dan sam zauzeta."

„Trenutno nisam u mogućnosti da preuzmem taj dio odgovornosti/posla“.

"To zvuči kao odlična prilika, ali ovaj put ću morati da propustim."

"Hvala što misliš na mene, ali ipak ću preskočiti."

“Nažalost, tvoj prijedlog se ne uklapa u moj raspored”.

“Ovaj put neću moći pomoći”.

 

Predložite alternative



Ovisno o tome šta se traži od vas, predložite alternative kojima se možete posvetiti. Na primjer: „Hvala što misliš na mene, međutim, nemam mogućnost da budem tu taj dan, ali možda ću moći da se vidimo drugi dan.“

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LEA | (@brunechocolat)


 

Imajte jasne „da“



Korisna strategija koja vam može omogućiti da kažete ne s većom lakoćom je da steknete jasnoću oko vrsta stvari kojima želite reći da. Napravite listu vaša tri najveća prioriteta. Postavite ove prioritete tamo gdje ćete ih stalno vidjeti: ogledalo u kupatilu, noćni ormarić, laptop, frižideru… Kada vas neko nešto pita, provjerite da li će to poslužiti bilo čemu od stvari za koje ste izjavili da želite da uložite svoje vrijeme i energiju. Ako je odgovor potvrdan, slobodno na upit odgovorite potvrdno. Ako nije u skladu s vašim ciljevima, recite ne.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Pauline ? (@paulinepain_)



Dakle, sljedeći put kada budete željeli reći "da" iz osjećaja krivice kada zaista želite reći "ne", nemojte. Što više vježbate svoju sposobnost da kažete "ne", osjećat ćete se manje krivim kada to učinite.

***
Naslovna fotografija: @olcyk


Bonjour

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.

Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku. 


woman_comm5bonjour_ba

Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“. 

 

„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi. 


woman_comm15bonjour_ba

Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“

 

Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“



woman_comm8bonjour_ba

Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi

 

Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.


woman_comm9bonjour_ba
 

U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.

 

U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija. 


woman_comm12bonjour_ba

Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.

 

Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta. 

To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate. 


woman_comm13bonjour_ba


 

„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.

Nove teme: Krize, AI i event marketing

 

Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“. 


woman_comm11bonjour_ba

S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.


woman_comm1bonjour_ba

Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga,  sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.

 

O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“


woman_comm6bonjour_ba

Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice

 

Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.

„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.


woman_comm10bonjour_ba


 

Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti  i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!