Kako postaviti zdrave granice na poslu? Ukradite ove savjete uspješnih žena. - Bonjour.ba - bh.lifestyle magazin

Kako postaviti zdrave granice na poslu? Ukradite ove savjete uspješnih žena.

Tekst:

Marija Perić

POSLOVNI SAVJETI
24.7.2023.

Posao i poslovne obveze čine dobar dio našeg života zbog čega se treba posebna pozornost usmjeriti na postavljanje jasnih i zdravih granica koje će vam pomoći da balansirate svoj život i karijeru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Previše posla, nedovoljno dobra organizacija i manjak slobodnog vremena samo su jedan od razloga zašto danas često možete imati nesanicu ili osjećati velike količine stresa.

Kako biste preuzeli kontrolu nad svojom svakodnevicom i rutinom, važno je na poslu komunicirati koja su vaša očekivanja i granice koje želite da se poštuju. Ove granice mogu se odnositi na brojne stvari, od rokova koji se trebaju ispuniti, preko optimalne organizacije za tim pa sve do povlastica koje slijede. Imajući na umu poštovanje kao lajtmotiv i sa ciljem da poslovno okruženje učinimo pozitivnim, izdvojili smo savjete uspješnih dama kroz koje na suptilan ili direktan način možete pokazati svoje granice i profesionalne vještine komunikacije.

Koji su to poslovni savjeti koje smo odabrali (ali i iskusili sami), otkrijte u nastavku.

 

Uvijek jasno komunicirajte
 

Bilo da se čujete preko e-maila, telefonom, online video pozivom ili uživo, uvijek se trudite jasno uokviriti svoje misli i izrecite ih sa samopouzdanjem i pratećim argumentima. Na taj način će se vaše ideje uzeti ozbiljno, nećete osjećati potrebu da se ponavljate i rjeđe ćete se susresti s tim da vas netko prekida. U ovim slučajevima je to puno lakše savjetovati nego učiniti, no možemo obećati da je priprema pola posla. Samim time, za svaki sastanak i razgovor se unaprijed pripremite, a svoj govor i komunikaciju uvježbajte kroz online networking, upoznavanje i evente uživo.

 



Birajte riječi u poslovnoj komunikaciji
 

Kad je u pitanju komunikacija putem e-maila, često se nađemo pred izazovom kako pravilno artikulirati svoje zamisli tako da se one prenesu na željeni način do naših kolega, klijenata ili partnera. Tako je dobro u toj komunikaciji rečenice poput: „Bez brige, nije problem.“ zamijeniti afirmativnim rečenicama kao što je: „Drago mi je što mogu pomoći.“. Na ovaj suptilan način ćete jasno pokazati kroz svoj primjer kakvu komunikaciju očekujete od drugih ljudi i otkriti ćete koliko su vam organizacija, kao i pravilno planiranje vremena prioritet.

 



Organizirajte sastanak sa šefom/icom na mjesečnoj, tromjesečnoj ili godišnjoj razini
 

Ako vam se nešto u trenutnoj organizaciji rada ne sviđa, djeluje demotivirajuće na vas ili mislite da postoji bolje rješenje, organizirajte sastanak sa svojim šefom/icom. Kroz razgovor možete jasno i direktno objasniti koje stvari su vam potrebne za kvalitetan rad i zašto su vam potrebne. Kroz kompromis i razgovor sigurni smo da ćete naći rješenje, a ukoliko vaš šef ili šefica ne mogu trenutno ispuniti te uvjete dogovorite se za određeni vremenski rok kada možete otvoriti ponovo tu temu. Ustrajte u svojim ciljevima i obrani svojih granica ako još uvijek vidite svoje mjesto na tom poslu.

 

Foto: Pexels
 

Naučite delegirati
 

Kada jedna osoba radi posao za troje ljudi, to sigurno ne donosi dugoročno mnogo benefita ni za koju stranu. S obzirom na to, ako imate tim, educirajte ih i obučite da preuzmu jedan dio vašeg posla kako biste se vi mogli baviti konkretnijim zadacima bližima vašem opisu posla. A ako nemate tim, kontaktirajte HR ili svoga šefa/icu sa prijedlogom da zaposli još jednu osobu. Kad započnete svoj razgovor pripremite brojke i mjerila koja će pokazati zašto je bolje i produktivnije zaposliti još jednu ili više osoba nego da vi radite posao za troje ljudi.

 

Foto: Pexels
 

Uvježbajte kako reći ne kad je to potrebno
 

Jedna od najtežih stvari u današnjem radnom okruženju u kojem imamo osjećaj da se gotovo konstantno treba dokazivati svakako je naučiti kako reći ne. Jedna tako malena, naoko bezazlena riječ, drži puno moći i konotacija, i zato ju je potrebno po potrebi upotrijebiti. Kada neke situacije nisu ispravne, ako znate da nešto krši vaše osobne ili poslovne granice ili ako osjećate da netko kreira toksične scenarije za vas, vrijeme je da kažete ne. Odmah u startu pokažite što je za vas u redu, a što ne, i time ćete dobiti puno veće poštovanje i jasno komunicirati svoje granice.

Možete reći ne na suptilan ili direktan način, ovisno o situaciji i osobi s kojom se trenutno trebate nositi. Vjerujte svom instinktu i vježbajte kod kuće kako bi vam došlo prirodno kada vam uistinu zatreba.

 



Kreirajte rutinu
 

Kad kažemo kreirajte rutinu, mislimo na to da kreirate naviku za sebe i ljude oko sebe. Ta rutina će ljudima reći kada vas u danu i na koji način mogu kontaktirati. Uz rutinski rad nećete imati stalna prekidanja i osobe će znati kada i kako vas mogu naći, a vi u tim vremenskim terminima budite dostupni. Jedino tako ćete postići maksimalnu produktivnost, pa čak i kad su mailovi u pitanju. Odredite vrijeme u danu kada ćete odgovarati na mailove i osobe koje vas kontaktiraju, poučene ranijim iskustvima, znati će za koliko vremena mogu dobiti odgovor natrag.

Na ovaj način moći ćete kreirati periode u danu kada ćete biti maksimalno fokusirani na rad, a upravo tako će se roditi velike ideje.

 

***
Naslovna fotografija: @jessicaalba

Povezani članci

Najpopularniji članci

Posljednje objavljeno