TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 5.9.2022.
Posao i poslovne obveze čine dobar dio našeg života zbog čega se treba posebna pozornost usmjeriti na postavljanje jasnih i zdravih granica koje će vam pomoći da balansirate svoj život i karijeru.
Previše posla, nedovoljno dobra organizacija i manjak slobodnog vremena samo su jedan od razloga zašto danas često možete imati nesanicu ili osjećati velike količine stresa.
Kako biste preuzeli kontrolu nad svojom svakodnevicom i rutinom, važno je na poslu komunicirati koja su vaša očekivanja i granice koje želite da se poštuju. Ove granice mogu se odnositi na brojne stvari, od rokova koji se trebaju ispuniti, preko optimalne organizacije za tim pa sve do povlastica koje slijede. Imajući na umu poštovanje kao lajtmotiv i sa ciljem da poslovno okruženje učinimo pozitivnim, izdvojili smo savjete uspješnih dama kroz koje na suptilan ili direktan način možete pokazati svoje granice i profesionalne vještine komunikacije.
Koji su to poslovni savjeti koje smo odabrali (ali i iskusili sami), otkrijte u nastavku.
Uvijek jasno komunicirajte
Bilo da se čujete preko e-maila, telefonom, online video pozivom ili uživo, uvijek se trudite jasno uokviriti svoje misli i izrecite ih sa samopouzdanjem i pratećim argumentima. Na taj način će se vaše ideje uzeti ozbiljno, nećete osjećati potrebu da se ponavljate i rjeđe ćete se susresti s tim da vas netko prekida. U ovim slučajevima je to puno lakše savjetovati nego učiniti, no možemo obećati da je priprema pola posla. Samim time, za svaki sastanak i razgovor se unaprijed pripremite, a svoj govor i komunikaciju uvježbajte kroz online networking, upoznavanje i evente uživo.
Birajte riječi u poslovnoj komunikaciji
Kad je u pitanju komunikacija putem e-maila, često se nađemo pred izazovom kako pravilno artikulirati svoje zamisli tako da se one prenesu na željeni način do naših kolega, klijenata ili partnera. Tako je dobro u toj komunikaciji rečenice poput: „Bez brige, nije problem.“ zamijeniti afirmativnim rečenicama kao što je: „Drago mi je što mogu pomoći.“. Na ovaj suptilan način ćete jasno pokazati kroz svoj primjer kakvu komunikaciju očekujete od drugih ljudi i otkriti ćete koliko su vam organizacija, kao i pravilno planiranje vremena prioritet.
Organizirajte sastanak sa šefom/icom na mjesečnoj, tromjesečnoj ili godišnjoj razini
Ako vam se nešto u trenutnoj organizaciji rada ne sviđa, djeluje demotivirajuće na vas ili mislite da postoji bolje rješenje, organizirajte sastanak sa svojim šefom/icom. Kroz razgovor možete jasno i direktno objasniti koje stvari su vam potrebne za kvalitetan rad i zašto su vam potrebne. Kroz kompromis i razgovor sigurni smo da ćete naći rješenje, a ukoliko vaš šef ili šefica ne mogu trenutno ispuniti te uvjete dogovorite se za određeni vremenski rok kada možete otvoriti ponovo tu temu. Ustrajte u svojim ciljevima i obrani svojih granica ako još uvijek vidite svoje mjesto na tom poslu.

Foto: Pexels
Naučite delegirati
Kada jedna osoba radi posao za troje ljudi, to sigurno ne donosi dugoročno mnogo benefita ni za koju stranu. S obzirom na to, ako imate tim, educirajte ih i obučite da preuzmu jedan dio vašeg posla kako biste se vi mogli baviti konkretnijim zadacima bližima vašem opisu posla. A ako nemate tim, kontaktirajte HR ili svoga šefa/icu sa prijedlogom da zaposli još jednu osobu. Kad započnete svoj razgovor pripremite brojke i mjerila koja će pokazati zašto je bolje i produktivnije zaposliti još jednu ili više osoba nego da vi radite posao za troje ljudi.

Foto: Pexels
Uvježbajte kako reći ne kad je to potrebno
Jedna od najtežih stvari u današnjem radnom okruženju u kojem imamo osjećaj da se gotovo konstantno treba dokazivati svakako je naučiti kako reći ne. Jedna tako malena, naoko bezazlena riječ, drži puno moći i konotacija, i zato ju je potrebno po potrebi upotrijebiti. Kada neke situacije nisu ispravne, ako znate da nešto krši vaše osobne ili poslovne granice ili ako osjećate da netko kreira toksične scenarije za vas, vrijeme je da kažete ne. Odmah u startu pokažite što je za vas u redu, a što ne, i time ćete dobiti puno veće poštovanje i jasno komunicirati svoje granice.
Možete reći ne na suptilan ili direktan način, ovisno o situaciji i osobi s kojom se trenutno trebate nositi. Vjerujte svom instinktu i vježbajte kod kuće kako bi vam došlo prirodno kada vam uistinu zatreba.
Kreirajte rutinu
Kad kažemo kreirajte rutinu, mislimo na to da kreirate naviku za sebe i ljude oko sebe. Ta rutina će ljudima reći kada vas u danu i na koji način mogu kontaktirati. Uz rutinski rad nećete imati stalna prekidanja i osobe će znati kada i kako vas mogu naći, a vi u tim vremenskim terminima budite dostupni. Jedino tako ćete postići maksimalnu produktivnost, pa čak i kad su mailovi u pitanju. Odredite vrijeme u danu kada ćete odgovarati na mailove i osobe koje vas kontaktiraju, poučene ranijim iskustvima, znati će za koliko vremena mogu dobiti odgovor natrag.
Na ovaj način moći ćete kreirati periode u danu kada ćete biti maksimalno fokusirani na rad, a upravo tako će se roditi velike ideje.
***
Naslovna fotografija: @jessicaalba
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!