TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 5.9.2022.
Posao i poslovne obveze čine dobar dio našeg života zbog čega se treba posebna pozornost usmjeriti na postavljanje jasnih i zdravih granica koje će vam pomoći da balansirate svoj život i karijeru.
Previše posla, nedovoljno dobra organizacija i manjak slobodnog vremena samo su jedan od razloga zašto danas često možete imati nesanicu ili osjećati velike količine stresa.
Kako biste preuzeli kontrolu nad svojom svakodnevicom i rutinom, važno je na poslu komunicirati koja su vaša očekivanja i granice koje želite da se poštuju. Ove granice mogu se odnositi na brojne stvari, od rokova koji se trebaju ispuniti, preko optimalne organizacije za tim pa sve do povlastica koje slijede. Imajući na umu poštovanje kao lajtmotiv i sa ciljem da poslovno okruženje učinimo pozitivnim, izdvojili smo savjete uspješnih dama kroz koje na suptilan ili direktan način možete pokazati svoje granice i profesionalne vještine komunikacije.
Koji su to poslovni savjeti koje smo odabrali (ali i iskusili sami), otkrijte u nastavku.
Uvijek jasno komunicirajte
Bilo da se čujete preko e-maila, telefonom, online video pozivom ili uživo, uvijek se trudite jasno uokviriti svoje misli i izrecite ih sa samopouzdanjem i pratećim argumentima. Na taj način će se vaše ideje uzeti ozbiljno, nećete osjećati potrebu da se ponavljate i rjeđe ćete se susresti s tim da vas netko prekida. U ovim slučajevima je to puno lakše savjetovati nego učiniti, no možemo obećati da je priprema pola posla. Samim time, za svaki sastanak i razgovor se unaprijed pripremite, a svoj govor i komunikaciju uvježbajte kroz online networking, upoznavanje i evente uživo.
Birajte riječi u poslovnoj komunikaciji
Kad je u pitanju komunikacija putem e-maila, često se nađemo pred izazovom kako pravilno artikulirati svoje zamisli tako da se one prenesu na željeni način do naših kolega, klijenata ili partnera. Tako je dobro u toj komunikaciji rečenice poput: „Bez brige, nije problem.“ zamijeniti afirmativnim rečenicama kao što je: „Drago mi je što mogu pomoći.“. Na ovaj suptilan način ćete jasno pokazati kroz svoj primjer kakvu komunikaciju očekujete od drugih ljudi i otkriti ćete koliko su vam organizacija, kao i pravilno planiranje vremena prioritet.
Organizirajte sastanak sa šefom/icom na mjesečnoj, tromjesečnoj ili godišnjoj razini
Ako vam se nešto u trenutnoj organizaciji rada ne sviđa, djeluje demotivirajuće na vas ili mislite da postoji bolje rješenje, organizirajte sastanak sa svojim šefom/icom. Kroz razgovor možete jasno i direktno objasniti koje stvari su vam potrebne za kvalitetan rad i zašto su vam potrebne. Kroz kompromis i razgovor sigurni smo da ćete naći rješenje, a ukoliko vaš šef ili šefica ne mogu trenutno ispuniti te uvjete dogovorite se za određeni vremenski rok kada možete otvoriti ponovo tu temu. Ustrajte u svojim ciljevima i obrani svojih granica ako još uvijek vidite svoje mjesto na tom poslu.

Foto: Pexels
Naučite delegirati
Kada jedna osoba radi posao za troje ljudi, to sigurno ne donosi dugoročno mnogo benefita ni za koju stranu. S obzirom na to, ako imate tim, educirajte ih i obučite da preuzmu jedan dio vašeg posla kako biste se vi mogli baviti konkretnijim zadacima bližima vašem opisu posla. A ako nemate tim, kontaktirajte HR ili svoga šefa/icu sa prijedlogom da zaposli još jednu osobu. Kad započnete svoj razgovor pripremite brojke i mjerila koja će pokazati zašto je bolje i produktivnije zaposliti još jednu ili više osoba nego da vi radite posao za troje ljudi.

Foto: Pexels
Uvježbajte kako reći ne kad je to potrebno
Jedna od najtežih stvari u današnjem radnom okruženju u kojem imamo osjećaj da se gotovo konstantno treba dokazivati svakako je naučiti kako reći ne. Jedna tako malena, naoko bezazlena riječ, drži puno moći i konotacija, i zato ju je potrebno po potrebi upotrijebiti. Kada neke situacije nisu ispravne, ako znate da nešto krši vaše osobne ili poslovne granice ili ako osjećate da netko kreira toksične scenarije za vas, vrijeme je da kažete ne. Odmah u startu pokažite što je za vas u redu, a što ne, i time ćete dobiti puno veće poštovanje i jasno komunicirati svoje granice.
Možete reći ne na suptilan ili direktan način, ovisno o situaciji i osobi s kojom se trenutno trebate nositi. Vjerujte svom instinktu i vježbajte kod kuće kako bi vam došlo prirodno kada vam uistinu zatreba.
Kreirajte rutinu
Kad kažemo kreirajte rutinu, mislimo na to da kreirate naviku za sebe i ljude oko sebe. Ta rutina će ljudima reći kada vas u danu i na koji način mogu kontaktirati. Uz rutinski rad nećete imati stalna prekidanja i osobe će znati kada i kako vas mogu naći, a vi u tim vremenskim terminima budite dostupni. Jedino tako ćete postići maksimalnu produktivnost, pa čak i kad su mailovi u pitanju. Odredite vrijeme u danu kada ćete odgovarati na mailove i osobe koje vas kontaktiraju, poučene ranijim iskustvima, znati će za koliko vremena mogu dobiti odgovor natrag.
Na ovaj način moći ćete kreirati periode u danu kada ćete biti maksimalno fokusirani na rad, a upravo tako će se roditi velike ideje.
***
Naslovna fotografija: @jessicaalba
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!