TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.1.2023.
Osjećaj emocionalne iscrpljenosti nije nešto što je novo u 2023. godini, posebice kada smo svjesni svakodnevnih pojava, dešavanja zbog kojih se osjećamo umorno i preopterećeno što rezultira osjećajem kao da zapravo nikada ne napredujemo i da nemamo energiju čak ni da ustanemo ujutro.
Tačnije, češće nego mi to doživljavamo, sitnice su te koje nas polako iscrpljuju upravo zbog toga smo odlučili izdvojiti nekoliko ključnih segmenata u kojima naša energija polako curi, a da toga nismo ni svjesni.
Prečesto govorite 'da'
Kada ste svima previše dostupni i zalažete se za tuđe potrebe, energija kao da curi niz slamku. Da, zvuči zanimljivo pristati na svaki ručak, rođendansku zabavu i porodični dan, ali je bitno osigurati da imate dovoljno vremena da nadoknadite između. Sasvim je ok reći da nemate mogućnosti da budete tu za prijatelja taj dan kad je vama potreban odmor. Budite iskreni i recite im to. Dobar prijatelj će razumjeti i poštovati to.
Multitasking
Koliko god se činilo produktivnim, istraživanja zapravo sugeriraju da multitasking uzima ozbiljan danak na rezultat. Često u trenucima kada mislimo da uspješno obavljamo više zadataka, vjerovatno samo brzo prelazimo sa zadatka na zadatak.
Umjesto toga, bolji plan je združivanje sličnih zadataka što češće možete.
Odgađate sa to-do listom obaveza koje vam nisu zanimljive
Raščišćavanje garderobe, odlazak po namirnice u prodavnicu, popunjavanje papirologije nisu baš na listi omiljenih zadataka, ali stavljanje malih zadataka na listu za odlaganje obaveza iz sedmice u sedmicu nesvjesno crpi energiju. Zapravo, najbolji način da se uhvatite u koštac s tim je da jednostavno obavite zadatak. U početku vam se to može činiti kao nelagodno, ali na kraju dana bit će vam drago što ste završili sa tim i osjećat ćete se mnogo bolje.
Neuredan i pretrpan prostor
Spremanje radnog stola, ormara, promjena boje ili reorganizacija prostora mogu učiniti čuda za energiju.

Foto:pexels.com
***
Naslovna fotografija:@olcyk
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!