TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.4.2020.
Nova pravila, nove rutine, nove obveze…, globalna pandemija je u posljednjih stotinu dana unijela promjenu u naše živote.
Važnost brige o zdravlju postala je primat, a #OstaniKući kampanje odigrale su bitnu ulogu u širenju svijesti o kućnoj izolaciji i poštivanju sigurnosnih mjera.
Njenu važnost prepoznali su i razni brendovi koji također ovu poruku komuniciraju sa svojim pratiteljima online.
Slično je i s modnim magazinima koji kroz sadržaj koji kreiraju šalju poruku nade i empatije.
Talijanski Vogue objavio je magazin s potpuno bijelom naslovnicom koja zrači snagom, poštovanjom i nadom, francuski Vogue možemo besplatno čitati i online, a uredništvo arapskog Vogue magazina je pokrenulo snažnu #StayHome kampanju.
Iz arhive su izdvojili neke od najboljih naslovnica nastalih u tri godine njihovog rada s poznatim damama, modelima i umjetnicama i redizajnirali ih tako da svaka osoba na naslovnici nosi zaštitnu masku.
Iman, Huda Katan, Rihanna, Bella Hadid, Farida Khelfa i Amel Bouchoucha, samo su neke od poznatih dama koje s već objavljene naslovnice Vogue magazina sada šalju novu poruku u skladu sa situacijom u kojoj se trenutno nosimo.
Dame su se pridružile Vogue kampanji i fotografije ovako uređenih naslovnica podijelili na svojim društvenim mrežama te pozvale svoje pratitelje da ostanu doma.

"U uredništvu želimo poslati poruku da svi trebamo biti ujedinjeniji nego ikada prije, ostati doma i usvojiti propisane sigurnosne postupke kako bismo svi zajedno mogli prevladati ovu zdravstvenu krizu. Budući da naslovnica šalje ključnu poruku, nadamo se da će nam se svi naši pratitelji pridružiti u ovoj kampanji." - komentirao je urednik arapskog Vogue magazina, Manuel Arnaut. Sve naslovnice nastale u sklopu ove kampanje bit će objavljene na društvenim mrežama magazina.




TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!