TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 8.4.2020.
„U ovakvim vremenima, vjerujemo da tiha naslovnica govori mnogo više od bilo koje riječi ili slike. Bijela je univerzalna poruka snage, čistoće, poštovanja i nade.“ – ovo su riječi s kojima je Ferdinando Verderi, kreativni direktor Vogue magazina dao mali uvod zašto naslovnica talijanskog Vogue magazina dolazi u bijeloj boji.
Naime, shodno globalnoj pandemiji koja je ostavila neizbrisiv trag u Italiji, iako, prvotno imajući u vidu potpuno drugi sadržaj i priču, kompletno uredništvo talijanskog Vogue magazina posljednjih par tjedana radilo je kako bi kreirali magazin koji će sadržajem odgovoriti na situaciju u kojoj se svi nalazimo.
JEDNOSTAVNA NASLOVNICA KOJA ŠALJE SNAŽNU PORUKU
„Prije nešto manje od dva tjedna trebali smo tiskati broj koji smo planirali već neko vrijeme i koji je također uključivao L'Uomo Vogue, u naš sestrinski projekt. Ali govoriti o bilo čemu drugom - dok ljudi umiru, liječnici i medicinske sestre riskiraju svoje živote, a svijet se zauvijek mijenja - nije u DNK Vogue Italia. U skladu s tim, odložili smo naš projekt i krenuli ispočetka, s namjerom da napravimo tri stvari.
Prvo, pokušati gledati van ove gungule i pokušati zamisliti kartu svijeta koji nas očekuje, objavljujući mišljenja stručnjaka i ne prepuštajući se samosažaljenju (postoji i bit će još toliko posla kojeg treba završiti da bismo gubili vrijeme gledajući nostalgično u prošlost).
Drugi je ojačavanje naše zajednice. Preko 40 umjetnika, raštrkanih po svijetu i u potpunosti zaključani, bili su nam dostupni u svojim domovima kako bi stvorili ono što je zapravo prava fotografija modnog časopisa koji je objavio jedan novi svijet – svi smo daleko, no, nitko nije sam.
Treća je možda najteža: odluka da prvi put u našoj povijesti ispisujemo potpuno bijelu naslovnicu. Ne zato što je nedostajalo slika - upravo suprotno.
Bijela boja istovremeno označava mnoge stvari.
Bijela je prije svega poštovanje.
Bijela je ponovno rođenje, svjetlost nakon tame, zbroj svih boja.
Bijela je boja uniforme koju nose oni koji su svoj život postavili na crtu kako bi spasili naše.
Predstavlja prostor i vrijeme za razmišljanje, kao i za šutnju.
Bijela je za one koji ovo prazno vrijeme i prostor ispunjavaju idejama, razmišljanjima, pričama, stihovima, glazbom i brigom za druge.
Bijele se prisjećamo i kada je nakon krize 1929. godine ova besprijekorna boja bila prihvaćena za odjeću kao izraz čistoće u sadašnjosti i nade u budućnost.
Bijela označava neprospavane noći onih koji su radili na ovom pitanju, s obje strane oceana i u kompliciranim uvjetima. Zahvalan sam svakom od njih.
Iznad svega: bijelo nije predaja, već prazan list koji čeka da bude napisan, naslovna stranica nove priče koja upravo treba započeti.“ -stoji u pismu urednika, Ferdinanda Vedera.
Osim naslovnice koja na suptilan način govori puno toga, unutar stranica magazina također se nalazi jednako inspirativan i kreativan svijet.
Više od 40 različitih umjetnika pomoglo im je iz udobnosti svojih domova da ovo vrlo osobno izdanje sadrži svježe priče o modi i dizajnu u doba korona virusa, među kojima su Steven Klein, David Sims, Harley Weir, Oliver Hadlee Pearch, Emilie Kareh, Thomas De Kluvyer, Ibrahim Kamara, Charlotte Wales, Jack Davison, Max Pearmain, Laura Nash, Tyrone Lebon, Mert Alas , Marcus Piggott, Joe McKenna, Chris Simmonds, Larissa Hoffman, Drew Vickers, Tyler Mitchell, Roe Ethridge, Brianna Capozzi, Haley Wollens, Bella Hadid i mnogi drugi.
Još jednom je talijanski Vogue nastavio svoju ulogu snažnog društvenog medija koji kroz svaku stranicu magazina osluškuje potrebe svojih čitatelja i govori o aktualnim problemima, istovremeno šaljući poruke empatije i nade.
TEKST: Ada Ćeremida
Šta nam moda sa pisti danas želi da poruči? Da se vratimo korijenima ili da zakoračimo u nepoznato?
New York Fashion Week zatvara svoja vrata, a iza njih je ostao jasan utisak: nostalgija i futurizam rame uz rame diktiraju sezonu. Nije samo pitanje odjeće, već i način na koji razmišljamo o stilu, vraćamo se poznatim siluetama da bismo se osjećali sigurno, dok istovremeno tražimo nove materijale i forme koje nas vuku naprijed.
Ako ste se pitali kuda moda ide i šta to znači za naš svakodnevni ormar, odgovor se upravo krije u toj napetosti između jučer i sutra. Upravo zato, čini nam se, su ove revije za sezonu proljeće/ljeto 2026. pristupačnije nego ikad.
Ulična moda vs. Runway
Dok su piste New Yorka prikazale spektakularne vizije, njihova prava vrijednost leži u onome što će tek preći u svakodnevni život.
Altuzarra je kroz kožne jakne i lepršave šalvare dao naslutiti kako će buduća sezona oblikovati naš odnos prema udobnosti i kontrastu strukture i lepršavih silueta, dok Michael Kors i Ralph Lauren nastavljaju graditi most između sofisticiranog i praktičnog, nudeći estetiku koja postavlja temelje za klasičan chic narednog proljeća i ljeta.
Foto: @archivedrunway
Grace Ling i Kim Shui otišle su korak dalje, eksperimentirajući s dekonstruisanim formama, layeringom i neočekivanim materijalima, stvarajući futurističku notu koja inspiriše čak i kada je prevedena u mali detalj ili aksesoar.
Na kraju, ono što smo vidjeli na revijama nije trenutna stvarnost, već vodič za ono što dolazi: ideje koje će tek pronaći svoj izraz kroz street style i svakodnevni styling.
Foto: @archivedrunway
Pet trendova za vaše ormare
Ono što je jasno nakon New York Fashion Week-a jeste da pet ključnih trendova oblikuje sezonu pred nama.
Oversized komadi više nisu samo prolazna faza nego nova osnova svakodnevnog garderobera, dok klasična chic elegancija Michaela Korsa, Ralpha Laurena i Altuzarre potvrđuje da sofisticiranost uvijek ima publiku.
Dekonstrukcija i neobične siluete, koje su donijele Grace Ling i Kim Shui, otvaraju prostor za hrabre kombinacije i modnu igru.
Istovremeno, povratak ’90-ih u minimalističkim linijama i neutralnim tonovima daje dozu nostalgije, dok futuristički detalji metalik površine, neonski akcenti i slojevi uvode nas u sasvim novu modnu priču.
Ovi trendovi nisu rezervisani samo za piste nego se prevode u stvarni život i oblikuju način na koji vas može inspirisati za naredne sezone.
Nostalgija i futurizam
Cijela sedmica mode balansirala je između sjećanja i vizije. Na jednoj strani retro linije koje prizivaju duh 90 - ih: slip haljine, crop topovi i minimalistički tailoring, a na drugoj futuristički detalji poput metalik tkanina, avangardnih krojeva i high-tech aksesoara koji nas guraju naprijed.
Upravo taj kontrast oblikovao je prepoznatljiv vibe ove godine na New York Fashion Week-u, estetiku koja je poznata i uzbudljivo nova.
Nostalgija nas vraća u udobnost onoga što smo već nosili, dok futurizam otvara prostor za eksperiment i redefiniše kako zamišljamo svakodnevni stil. U tom dijalogu prošlog i budućeg, jasno se ocrtava smjer u kojem moda ide, prema hrabroj kombinaciji vremena i estetika.
Foto: @archivedrunway
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!