TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.5.2016.
Približava se šesta po redu Brandolucija. “Mind Your Brand” slogan je šeste Branding konferencije, koja će se održati 3. 6. u My FACE-u, a sve sudionike očekuje iznimno zanimljiv sadržaj i vrhunski predavači. Glavni 'krivac' za ovu sjajnu jednodnevnu konferenciju koja nastavlja s predstavljanjem svjetskih trendova u oblasti brandinga i komunikacija, je Vesna Beganović, CEO agencije Via Media.
„Sloganom konferencije “Mind Your Brand” šaljemo jasnu poruku da vodite računa o svom brendu. Fokus mora biti na konstantnom razvoju i unapređivanju pozicije u svijesti potrošača. Pri tome brandovi moraju ostati dosljedni vrijednostima iza kojih stoje, a u isto vrijeme biti dovoljno zanimljivi i stalno nuditi više od očekivanog. Samo investiranjem u inoviranje brenda i održavanje interakcije s tržištem možete osvojiti nove i iznova zadiviti lojalne potrošače”, istaknula je Vesna Beganović, Founder & CEO agencije Via Media.
Upravo zbog toga smo sa ovom uspješnom menadžericom razgovarali na temu razvoja modnog branda, koja nam je kroz 4 praktična savjeta objasnila na što je važno obratiti pozornost kako bi vaš brand bilježio konstantan rast i dobio simpatije kupaca na tržištu.
***
Modni brandovi prolaze interesantno razdoblje transformacije na tržištu. Nikada nije bilo više modno osviještenih potrošača, koji vode računa o stilu i modi, a u isto vrijeme imaju ograničenje budžeta da bi mogli pratiti trendove modnih brandova. Kupovne navike takvih potrošača su učestale, ali su brandovi, kroz internet revoluciju, svakodnevno izloženi oštrim kritikama i nemilosrdnim zahtjevima potrošača. S druge strane, pored velikih investicija u dizajn branda, investira se i u enterijer design instore, koji za novu generaciju predstavlja samo inspiraciju, dok se kupovina modnih brandova prvenstveno odvija putem interneta. Digitalne platforme i online instore mijenjanju način distribucije i prodaje modnih brandova.
Za mene, modni branding ima četiri najznačajnija polja. Iskazala bih ga kroz skraćeno BIII ili, prošireno i potrošačima razumljivo, kroz skup bitnih elementa: Branding, Inspiracija, Inovativnost, Influenceri.
#Branding
Branding kao ciklus, zatvoreni krug uzajamnog primanja i davanja, u kojem dizajneri provociraju i stimuliraju tržište, a potrošači/korisnici stimuliraju rast brandova, neprestano tražeći potvrdu da su isti vrijedni njihove pažnje i novca.
#Inspiracija
Inspiracija, biti inspirisan ljudima i inspiracija za ljude je dvosmjerna ulica u kojoj modni brandovi neprestano i ciklično šetaju. Prvenstveno mislim na modne dizajnere koji inspiraciju za kreiranje proizvoda pronalaze u ljudima, njihovom načinu i stilu života, traganjem za jedinstvenošću i praktičnosti. S druge strane, ljudi se pokreću inspirisani modnim brandovima i zadovoljavaju svoje različite potrebe.
#Inovativnost
Inovativnost, kako bi modni brandovi ostali u vrhu i prodavali dovoljno, moraju konstantno inovirati. Inovacija je pokretačka snaga branda. Inovativnost se ne ogleda smo u dodacima, već u zadovoljavanju funkcionalnih i emocionalnih vrijednosti, prilagođavanju načinu života svojih potrošača i humanizaciji. Glavni trendovi govore o tome da modni brandovi moraju biti povezani sa svojim potrošačima. Uz to, humanizacija predstavlja nužnu strategiju brandova, a ne trend koji će proći. Kreativnost i inovacija su najvažniji faktor da bi se vrijednost dostavila kupcima kada i gdje je trebaju.
#Influenceri
Influenceri, Instagram, modne blogerice, brandirani sadržaj, važnost vizualnog marketinga, oglašavanje kroz virtualnu stvarnost, korisničko iskustvo u 3D-u, korištenje video doživljaja... sve su to trendovi koji su snažno prisutni u promociji modnih bendova. Influenceri su postali traženi za svaki brand, Instagram je osvojio cijeli svijet, posljednja godina je donijela mnogo promjena, ali ovi trendovi pokazuju da pokretački faktori nisu novi, već su samo porasli.
Fokusiranje na kupca, dostavljanje vrijednosti i donošenje odluka baziranih na podacima, dobrim idejama su stupovi uspješne marketinške strategije.
Foto: Via Media
TEKST: Ada Ćeremida
Na jednom mjestu okupljeni su oni koji Sarajevo pretvaraju u šarenu mapu priča i emocija.
Od 2021. godine FASADA, festival ulične umjetnosti, u Sarajevu pretvara gradske fasade u galerije pod vedrim nebom, spajajući umjetnost, zajednicu i ekologiju.
Kroz protekle četiri godine nastalo je 29 murala na više od 3.000 m² javnih površina, a Sarajevo danas broji dvije otvorene galerije ulične umjetnosti i petnaest samostojećih velikih murala.
Iza cijele priče stoji muralist i osnivač Obojene Klape, Benjamin Cengić Zian, čiji prepoznatljivi cvijet krasi zidove Sarajeva i regije. FASADA tako svake godine okuplja umjetnike iz cijelog svijeta, a boje i crteži na zidovima postaju trajni dijalog sa gradom i ljudima.
Ovo je tek početak priče, pratite nas jer ćemo kroz naredne dane otkrivati kako nastaju murali, ko su umjetnici koji ih crtaju i šta ulična umjetnost znači za Sarajevo danas i u budućnosti.
Otvorenje koje širi energiju
Četvrto izdanje festivala otvara se u subotu, 6. septembra, u Despićevoj ulici, gdje će biti otvorena izložba High Five i dodijeljena Balkan Street Art Network nagrada.
Uz muziku i DJ setove, atmosfera otvaranja najavljuje dane ispunjene muralima, radionicama, razgovorima i druženjima.
Naredni dani donose početak oslikavanja zidova na Prusačkovoj i Ujevićevoj ulici, kao i jedinstvenu radionicu Street Art & VR u Manifesto galeriji i Darivi, gdje se kreativnost spaja sa tehnologijom i istražuju nove dimenzije ulične umjetnosti.
Posebnu pažnju privlači projekcija filma Girl Power, priča o ženama u uličnoj umjetnosti i njihovom mjestu u globalnom pokretu. U utorak slijedi šetnja kroz već nastale murale grada, a festival se potom seli na muzičke stepenice u Prusačkovoj, gdje će se održati razgovori sa umjetnicima.
Ovogodišnji FASADA festival dovodi raznoliku postavu autora čiji radovi oblikuju savremenu scenu ulične umjetnosti. Francuski umjetnik STOM500, donosi murale prepune boja i antropomorfnih životinja koji istovremeno zabavljaju i provociraju razmišljanje.
Dok kanadsko-srpska muralistica Zmaja, ilustratorica knjiga, sada javni prostor koristi kao polje kolektivne imaginacije kroz humoristične likove i stripovsku estetiku.
Tu su i Simeon Switch iz Nizozemske sa snovitim, gotovo psihodeličnim pejzažima i životinjama, čije hiperrealistične forme stapaju fantaziju i realnost, te argentinska umjetnica Flo Silva koja svoj prepoznatljivi rukopis prenosi iz Južne Amerike do Evrope.
Hrvatska muralistica Téa Jurišić koristi jarke boje i raznolike likove da ispriča priče vezane za lokalni kontekst, dok španski umjetnik Bubblegum stvara ornamentalne kompozicije koje podsjećaju na arhitektonske filigrane.
Francuska autorica Nush gradi svijet ptica, mitskih bića i plamenih boja, a lokalni Vedran Purićanin, poznat i kao tattoo majstor i DJ, unosi humor, spontanost i duh Sarajeva u svaku liniju.
Pred sam kraj festivala, na Darivi će se održati tradicionalni Graffiti Jam, uz druženje i afterparty. Završnica je zakazana za 14. septembar u Prusačkovoj ulici, kada će se simbolično zatvoriti ovogodišnje izdanje.
No, murali i crteži ostaju kao javni arhiv emocija, znak da Sarajevo neprestano diše, mijenja se i raste kroz boje i poruke svojih zidova.
Murali su i platforme za dijalog o tome kako umjetnost oblikuje urbane pejzaže, povezuje ljude i zajednice i postaje pokretač novih razgovora o budućnosti grada.
Kada ulice postanu galerije, umjetnost prestaje biti zatvorena i počinje živjeti u svakodnevici, dodirujući prolaznike jednako kao i posmatrače iz daljine.
Upravo zato ovi projekti pokreću i ekološki diskurs: korištenje održivih boja i sprejeva koji poboljšavaju kvalitet zraka otvara prostor za razmišljanje o tome kako umjetnost može i treba biti u službi zdravije urbane sredine.
Dok različite kulture i autori utiskuju svoje tragove u gradske zidove, Sarajevo se sve više profilira kao mjesto gdje se lokalna urbana scena prirodno uklapa u razgovor o tome šta umjetnost znači u javnom prostoru i kakvu budućnost zajedno gradimo.
Foto: @fasadafestival
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!