TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 18.3.2019.

  U četvrtak je u prepunom Banskom dvoru u Banja Luci održana revija Marka Fehera koja je na sasvim nov način pokazala da su karakteristični elementi narodne nošnje i danas nosivi na ulicama grada.

Naime, na inicijativu KUD-a „Piskavica” i Turističke organizacije grada Banja Luka te uz podršku Grada Banja Luka nastao je projekt koji je za cilj imao ispričati i urbanu modnu stranu njihovog bogatog kulturnog nasljeđa. Tako je i nastala 'Kozara Ethno Fusion' by Marko Feher.

Markov nekonvencionalan pristup u tekstilnom oblikovanju i motivi tradicionalnih nošnji na materijalima dokazali su da tradicija i zanimljivi krojevi zajedno mogu ispričati itekako posebne modne priče.
Ono što je vez bio u prošlosti, danas je print, zbog čega ne čudi što je Marko uz pomoć grafičarke Milice Čvokić, vez s tradicionalnih nošnji pretvorio u unikatan print koji krase haljine, marame, majice, košulje i kapute iz kolekcije. Kolekcija je imala ograničen kolorit – crna, bijela i crvena su se isprepletale i u muškoj i ženskoj kolekciji, dok su naglašena ramena, oversized komadi, pomalo futurističke suknje te zanimljive jakne na kopčanje dale cijeloj priči modernu notu. Makeup koji potpisuje Kosta Miljković i frizure za koje je bio zadužen Hairstyle Marjanović zaokružili su cijelu priču.

S Markom smo detaljnije razgovarali o samoj inspiraciji i viziji koja se krije iza ove kolekcije.

Kako si se osjećao kada si imao svoju prvu reviju? Što je drugačije danas u odnosu na tada?

Nekako je sve potpuno drugačije, a opet toliko je stvari ostalo isto. Prva revija je bila nešto novo za mene, pa onda kada uplovljavaš u nešto novo i ne znaš baš što te sve čeka. Sada je to drugačije, imam ogromnu dozu odgovornosti i sve je nekako na meni, pogotovo kada samostalno radiš reviju, to je onda ozbiljan stres ako paziš da sve bude kako treba.


Tvoja kolekcija nosi naziv Kozara Ethno Fusion. Nije rijetkost da upravo kroz modu dizajneri prenose važne kulturne i društveno odgovorne poruke, a ti nas vodiš na modno putovanje u prošlost. Kako etno priča izgleda u potpisu dizajnera koji je postao prepoznatljiv po futurističkom pristupu modi, androgenosti i korištenjem ne-boja u dizajniranju?

Eto imali ste priliku vidjeti kako to izgleda. Prosto spoj tradicije u vidu ornamentike koja je osvježena i oživljena te unaprijeđeni izvorni krojevi, neke nove forme na bazi starih, sve je to moguće, sve je to upravo fuzija tradicije u savremenom. Poznato je da je sve što sam do sada radio bilo zapravo dio istraživanja, nikada ne radim odjeću samo jer je lijepa i jer smatram da je zabavna, kod mene su kolekcije produkt istraživanja i otkrivanja nekih novih trenutaka.

3 stvari koje trebamo znati o novoj kolekciji?
Materijali za ovu kolekciju su rađeni u Italiji i Hrvatskoj. Svaki uzorak je dizajniran za ovu kolekciju i ne postoji slobodna prodaja ovih materijala. Narudžbe idu putem metoda PRE ORDER, što znači da se komadi naručuju i čekaju zbog kompleksnosti izrade materijala te se svaki komad radi po mjeri naručioca.

markofeher kolekcija clanak1


A koji su tvoji prvi modni koraci kojih se uvijek rado prisjećaš?
Svi, od onih prvih do ovih od nekidan... Bukvalno su svi jednako dragi, jednako laki i jednako teški, a svakako jednako značajni. A u početku se uvijek sjećam onih trenutaka kada su ljudi govorili da je bolje da radim nekakav "normalan" posao, jer da ovo nije ni lako, a i ne može se... Eto, možda me to i držalo.


Kako izgleda tvoj kreativni proces, od ideje i skice do realizacije kreacije i predstavljanja na pisti? Koji je najveći izazov s kojim si se do sada susreo prilikom dizajniranja ove kolekcije?
Uvijek krećem od inspiracije i istraživanja. Često najviše vremena provedem otkrivajući detalje i suštinu teme koju istražujem, gotovo o svakoj kolekciji imam knjigu cijelog istraživačkog rada te skice detalja koji vežu istraživanje. Nakon istraživanja se uputim u razvijanje tehničkih skica pa krojeva. Ovaj put je jedan značajan segment bio upravo dizajn uzoraka za materijale i istraživanja o tradicionalnim ornamentima. Onda nakon toga ide izrada prototipa i finalizacija te na kraju pripreme i revija.
Ovaj put najveći izazov su bili materijali, morao sam odlaziti da pratim razvoj situacije jer nisam to htio prepustiti slučaju, obzirom da je uloženo mnogo truda i novca kako bi se svi ti materijali izrealizovali.

markofeher kolekcija clanak2

 

Zašto si upravo Banski dvor izabrao za lokaciju revije?
Banski dvor doživljavam kao jednu vrstu kulturnog naslijeđa koje Banjaluka ima, nekako je to prostor uz Muzej Savremene Umjetnosti glavno mjesto za predstaviti nešto vrijedno. Smatram da je oživljavanje tradicije izuzetno vrijedno, ne samo u modi, nego i muzici na primjer. Moram da kažem da je Petar Topalović iz grupe Sopot stvorio za moju reviju vrsnu numeru koja je bukvalno oduševila sve prisutne, uskoro je spot u planu pa ćete čuti o čemu sam vam pričao. :)

Koji je tvoj najdraži komad iz nove kolekcije?
Nemam ga, teško ih je izdvojiti, baš stereotipno, ali nekako su mi svi kao djeca. :) Znam koji su komadi najviše naručivani, ali ne znam da li su mi omiljeni. :)

Kako u svijet mode u kojem se trendovima mijenjaju svjetlosnom brzinom ostati vjeran prepoznatljivoj estetici i pronaći vlastiti pečat?
Uvijek je najlakše biti svoj, prosto ne težiti ka tuđim kupcima. To je uglavnom razlog kopiranja, ne željeti tuđi put, ne izmišljati priče o radu, ne izmišljati naslovnice - biti iskren, biti zaista onaj tko jesi i jedino to ti može pokazati stvarnu vrijednost tog rada. Otkako sam krenuo u London na fakultet otvorio sam svoje poglede glede estetike, ne treba se ograničiti prvim radovima, prosto se treba posvetiti razvoju i napretku, a povrh svega istraživanja, kolekciju treba smisleno napraviti, da je priča potpuno jasna.

 

markofeher kolekcija clanak3

Kompletnu 'Kozara Etno Fusion' kolekciju pogledajte u galeriji u nastavku.

 

{gallery}2019/2019_03/markofeher{/gallery}

 

Fotografija naslovnice: TOBL
Foto: Aco Čavić


Bonjour

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

TEKST: Emina Smaka

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.


Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.

U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode. 

1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone 

Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije. 
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije. 

Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.


2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu 

Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.


3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda

Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.

Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.


4. Vječno nasljeđe

Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.


U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.


Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.

 

Naslovna fotografija: @giorgioarmani


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!