TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.5.2019.
Prije nešto više od dva mjeseca, Marko Feher je predstavio svoju novu kolekciju 'Kozara Ethno Fusion', u kojoj je pokazao da su motivi s tradicionalnih bh. nošnji nosivi i danas.
Naime, motive s nošnji je, u suradnji s grafičarkom Milicom Čvokić, pretvorio u unikatan print koji krasi haljine, marame, majice, košulje i kapute iz kolekcije. Spoj printa i nekonvencionalnih krojeva rezultirali su komadima koji na moderan način spajaju tradiciju i futurizam. I upravo su oni u fokusu editorijala kojeg potpisuje fotograf Edvin Kalić.

„Kada je riječ o upotpunjavanju vizuelnog identiteta mojih kolekcija, uvijek nekako kliknem s Edvinom, prosto naša saradnja je nekako logičan slijed, razumijemo se. Htjeli smo djelomično editorijal smjestiti u prirodu, a i na studijski set. Edvin je pronašao lokaciju u prirodi koja mu se dopala i činila adekvatnom za snimanje, a ostatak fotografija smo snimili u prostoru Historijskog Muzeja u Sarajevu.
Jedan od modela je bio mladi umjetnik čije vrijeme tek dolazi, to je Armin Ćosić, obratite pažnju na njegove radove. Svi ostali modeli su potpuno novi i ovo im je prvo modno snimanje, bilo nam je drago vidjeti nova lica i dati priliku nekim novim ljudima koji imaju velike potencijale.“ – otkrio nam je Marko.

Armin Ćosić jedan je od modela u editorijalu 'Kozara Ethno Fusion'
Naravno, nismo mogli odoljeti da Marka ne pitamo i kako možemo i naručiti neki od komada iz ove linije. „Komadi se za sada mogu poručiti putem Marko Feher Facebook i Instagram stranice. Obzirom da se svi materijali za kolekciju rade, te zbog kompleksnosti produkcije materijala, pa onda i komada, neki komadi se čekaju do 15-20 dana." – nadodao je.
Kompletan editorijal donosimo u nastavku.















***
Odjeća: Marko Feher
Foto: Edvin Kalić
Makeup: Adi Hasić
Frizura: Ensar Dervišbegović
Modeli: Anja Medić; Armin Ćosić; Nebojša - Cyrus Models; Jan, Afan, Sara, Azra, Ajla - ABC Models MNGMT
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!