TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.7.2019.
Kada su kreativne sestre i dizajnerice koje se kriju iza brenda Kaftan studio, na Instagram profilu objavile EQluxe naslovnicu s Teddi Mellencamp Arroyave, odjevenu u prekrasnu kombinaciju u njihovom potpisu, željeli smo znati kako je došlo do ove suradnje.
EQluxe američki je magazin čije izdanje za 6.mjesec krasi upravo Teddi. Američkoj javnosti poznata je kroz svoju jahačku karijeru koja ju je i inspirirala da izgradi jako uspješnu platformu 'All in by Teddi' koja promiče zdravi stil života.

Tedi izgleda jako elegantno u profinjenoj Kaftan studio bluzi koja je ručno ukrašena cvjetnim dezenima te minimalističkoj narančastoj suknji izrađenoj od mekanih materijala koja daje prozračnu notu cijelom looku. Da Kaftan studio uistinu dizajnira komade koji su svojom visokom estetikom nosivi godinama, dokazuje i ovaj look, kreiran od artikala iz njihove kolekcije predstavljene 2016., a koji jednako moderno i šarmantno izgledaju i danas. Upravo je nenametljivost njihovog stilskog pečata razlog zašto ih stilisti i vole.

Kaftan studio lookbook proljeće/ljeto 2016.
Ova naslovnica još je jedan odličan korak u promociji njihove prepoznatljive estetike i na inozemnom tržištu.
Nermina Hodžić i Emina Hodžić Adilović, koje se kriju iza brenda Kaftan studio, su nam u razgovoru otkrile i da imaju jasno postavljanje prioritete i viziju svog brenda kojeg grade na zdravim osnovama.

Nermina Hodžić i Emina Hodžić - Adilović
„Pozitivan uticaj Kaftan studija na razvoj modne scene u BiH je evidentan, sretni smo što nam se puno mladih i kreativnih snaga javlja jer nas prepoznaju kao uzor i što motiviramo mlade da pokrenu svoje projekte iz oblasti modnog dizajna, pokreću svoje male brendove koji će sigurno u budućnosti praviti izvrsne uspjehe. Vjerujemo da kreativna industrija BiH ima veliki potencijal i kao lideri u oblasti modnog dizajna imamo veliku odgovornost upravo prema mladim snagama.“ – komentirale su dizajnerice Kaftan studija.
No, ovo nije prvi put da je dizajn Kaftan studija prepoznat izvan granica regije i odabran od strane modnih znalaca. Njihove kreacije rado nosi i princeza Deena Abdulaziz, a u svoj portfolio upisale su i crveni tepih na dodjeli Oscara.
„Nakon što se BH dizajn prvi put u istoriji zahvaljujući Kaftan studiju našao na crvenom tepihu dodjele Oscara imale smo priliku da razgovaramo s mladima iz cijele BIH, koji žele postati dio Kaftan studija, mladi koji žele da dizajniraju za nas brend, koji žele da uče i koji nas vide kao izvrsnu platformu za lični kreativni razvoj. To zaista smatramo svojim najvećim uspjehom jer nam se žele pridružiti oni koji su budućnost!“ – nadodale su dame.
Veselimo se novim projektima u potpisu ovih kreativnih dizajnerica koje će, sigurni smo, uz Kaftan studio kreacije ispisati još mnoštvo lijepih priča za promociju Made in BiH etikete i bh. modne scene.
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!