TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.7.2019.
Kada su kreativne sestre i dizajnerice koje se kriju iza brenda Kaftan studio, na Instagram profilu objavile EQluxe naslovnicu s Teddi Mellencamp Arroyave, odjevenu u prekrasnu kombinaciju u njihovom potpisu, željeli smo znati kako je došlo do ove suradnje.
EQluxe američki je magazin čije izdanje za 6.mjesec krasi upravo Teddi. Američkoj javnosti poznata je kroz svoju jahačku karijeru koja ju je i inspirirala da izgradi jako uspješnu platformu 'All in by Teddi' koja promiče zdravi stil života.

Tedi izgleda jako elegantno u profinjenoj Kaftan studio bluzi koja je ručno ukrašena cvjetnim dezenima te minimalističkoj narančastoj suknji izrađenoj od mekanih materijala koja daje prozračnu notu cijelom looku. Da Kaftan studio uistinu dizajnira komade koji su svojom visokom estetikom nosivi godinama, dokazuje i ovaj look, kreiran od artikala iz njihove kolekcije predstavljene 2016., a koji jednako moderno i šarmantno izgledaju i danas. Upravo je nenametljivost njihovog stilskog pečata razlog zašto ih stilisti i vole.

Kaftan studio lookbook proljeće/ljeto 2016.
Ova naslovnica još je jedan odličan korak u promociji njihove prepoznatljive estetike i na inozemnom tržištu.
Nermina Hodžić i Emina Hodžić Adilović, koje se kriju iza brenda Kaftan studio, su nam u razgovoru otkrile i da imaju jasno postavljanje prioritete i viziju svog brenda kojeg grade na zdravim osnovama.

Nermina Hodžić i Emina Hodžić - Adilović
„Pozitivan uticaj Kaftan studija na razvoj modne scene u BiH je evidentan, sretni smo što nam se puno mladih i kreativnih snaga javlja jer nas prepoznaju kao uzor i što motiviramo mlade da pokrenu svoje projekte iz oblasti modnog dizajna, pokreću svoje male brendove koji će sigurno u budućnosti praviti izvrsne uspjehe. Vjerujemo da kreativna industrija BiH ima veliki potencijal i kao lideri u oblasti modnog dizajna imamo veliku odgovornost upravo prema mladim snagama.“ – komentirale su dizajnerice Kaftan studija.
No, ovo nije prvi put da je dizajn Kaftan studija prepoznat izvan granica regije i odabran od strane modnih znalaca. Njihove kreacije rado nosi i princeza Deena Abdulaziz, a u svoj portfolio upisale su i crveni tepih na dodjeli Oscara.
„Nakon što se BH dizajn prvi put u istoriji zahvaljujući Kaftan studiju našao na crvenom tepihu dodjele Oscara imale smo priliku da razgovaramo s mladima iz cijele BIH, koji žele postati dio Kaftan studija, mladi koji žele da dizajniraju za nas brend, koji žele da uče i koji nas vide kao izvrsnu platformu za lični kreativni razvoj. To zaista smatramo svojim najvećim uspjehom jer nam se žele pridružiti oni koji su budućnost!“ – nadodale su dame.
Veselimo se novim projektima u potpisu ovih kreativnih dizajnerica koje će, sigurni smo, uz Kaftan studio kreacije ispisati još mnoštvo lijepih priča za promociju Made in BiH etikete i bh. modne scene.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!