TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.8.2022.
Iako sinoć nije bilo tipično ljetno večer kakvo smo navikli u augustu, ipak kiša i nevrijeme nisu uspjeli ugasiti duh SFFa.
Na sinoćnjem red carpetu su se prošetale ekipe bh. kriminalističke serije 'Kotlina' redatelja Danisa Tanovića, zatim ekipa filma 'Balada' bh. redateljice Aide Begić.
Druga noć SFFa sigurno će ostati upamćena i po dozi sjajne energije, s obzirom na to da su simpatije svih prisutnih ukrale glumice Jasna Đuričić i Tatjana Šojić. Pored njihovog profinjenog i glamuroznog izgleda na red carpetu, ove dame su izazvale reakcije osmijesima, opuštenošću i povezanošću dok su hodale crvenim tepihom. Obje su nosile kombinacije prepoznatljivog bh. brenda Kaftan Studija.


Prisjetit ćemo se da je Jasna Đuričić prošle godine također nosila kreacije Kaftan Studija, te ostala upamćena kao jedna od najbolje obučenih dama. Jasna je ovaj put nosila kreaciju iz dva dijela, bijele, profinjene suknje i topa u zlatno – srebrenim nijansama, boje koje su dodatno naglasile profinjenost i glamuroznu notu kreacije. Uz jednostavnu frizuru, Jasna je kombinaciji još dodala i nakit Ashk jewellery iz Sarajeva.


Tatjana Šojić je nosila ledeno sivu haljinu, s volumeniziranim svilenim rukavima. Haljina neodoljivo podsjeća na zlatno doba Hollywooda, što zaista želimo vidjeti i na našem Festivalu. Kombinacija je pažljivo osmišljena do najsitnijih detalja od strane Kaftan Studia. Kreacija je stilizirana uz pomno odabran nakit bh. dizajnerskog dvojca Elird jewellery.


U kreaciji Kaftan Studia prošetala je i hrvatska glumica Helena Minić-Matanić, a riječ je o upečatljivoj kombinaciji u crvenoj boji. Kreacija se sastoji od prepoznatljive Kaftan košulje od svilenkastog materijala, te dugačke suknje s efektnim prorezom. Kombinaciji je savršeno komplementirala i Helenina crvena kosa, kao i cipele na vezivanje u pink nijansi.


Veselimo se vidjeti kakva iznenađenja i kombinacije nas očekuju u nastavku Sarajevo Film Festivala.
* * *
Fotografije: Jasmin Agović
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!