TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.3.2023.
Kada bismo morali odabrati jedan segment Bonjour.ba kao omiljeni, to bi bez sumnje bio svaki razgovor sa ženama. Poduzetnice, direktorice, pokretačice malih biznisa, modne ili beauty zaljubljenice ili interijer i gourmet majstorice, svaka od njih nosi posebno mjesto na Bonjour.ba.
Kada govorimo o karijeri u BiH i uspješnim brendovima ta lista nije potpuna bez žene koja stoji iza cijelog kreativnog procesa jednog od najuspješnijih bh. brendova – Alme Ras. Danas vas upoznajemo sa Sedinom Memagić, kreativnom direktoricom ovog brenda. Ukoliko ste imali priliku razgovarati ili surađivati sa Sedinom onda ste jasno mogli primijetiti njeno zalaganje, spretnost i strast prema onome što radi.
Iako to danas nije tema našeg razgovora, ne možemo ne spomenuti ni Sedinine odjevne kombinacije, koje za mnoge predstavljaju inspirativna poslovna izdanja.
Sa Sedinom smo željeli razgovarati o uspjehu, karijernim barijerama i greškama, ali i o mentorstvu i uticaju koji podrške žena imaju na razvoj svake industrije. Šta je to Sedina imala reći na naše upite, čitajte u nastavku.

Sedina Memagić, kreativna direktorica brenda Alma Ras
Sedina, kreativna ste direktorica jedne od najpoznatijih bh. kompanija i poslovni uzor mnogim ženama. Koliko ste ponosni na svoj rad i uticaj koji Alma Ras ima na domaće tržište?
Ponosna sam na svoje ljude, na svoj rad i na uspjeh moje kompanije. Kao lideri u tekstilnoj industriji, pomjeramo mnoge granice. Radimo s izuzetnim uposlenicima koji rastu i razvijaju se s našom kompanijom. Pored toga, kupci nam vjeruju, rado se vraćaju - a to sve predstavlja najveći uspjeh jedne kompanije.
Kako je zapravo tekla vaša karijera? Da li ste oduvijek željeli biti kreativna direktorica Alme Ras ili ste imali druge planove?
Uvijek sam se htjela baviti kreativnim radom, to zasigurno. Moja karijera jeste zavidna, radila sam i razvijala sam se postepeno, ali i kroz sve segmente poslovanja od prodaje, preko razvoja, art –direkcije, do upravljanje ljudima i procesima. Takav razvojni put mi je donio iskustvo i potrebnu širinu da doprinesem daljem rastu kompanije i prenesem svoje znanje dalje kako bismo se svi razvijali.
Biti dio kompanije, pogotovo porodične, gdje možeš dati svoj doprinos je nevjerovatan osjećaj.
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju jednoj kreativnoj direktorici?
Najvažnije sposobnosti i znanja za uspjeh, ma kojoj karijeri su spremnost na promjene, odlučno suočavanje sa izazovima, ali i kreativan pristup. Biti kreativan nije značajno samo u kreativnoj industriji. Biznisima generalno treba kreativnijeg pristupa u poslu, odnosu s kupcima, ljudima i lokalnom zajednicom.
Konstantno praćenje trendova kreativne industrije, inspiracija, motivacija i dobra koordinacija s ostalim odjelima razvoja proizvoda su dio mog svakodnevnog posla kao kreativne direktorice. Opet, važno je da smo u svakom momentu svjesni da postoji prostor za napredak.
Otkrijte nam jednu vašu osobinu/sposobnost ili talent zbog kojih dobro radite vaš posao?
Neiscrpan izvor ideja, sposobnost vizije u trenutku i vizualizacije iste. Kako čujem, svojim stilom i radom inspirišem ostale uposlenike, a vjerujem da je to rezultat moje emocionalne inteligencije i osjećaja u radu s timom.

Na koji način se zapravo inspirišete?
Inspiraciju vidim u svemu, prvo ja moram biti zadovoljna sobom i inspirisati sebe.
Dosta je lijepog oko nas, samo je bitno koliko smo spremni da to vidimo i iz svega najljepše uzmemo. Inspirišu me moji uposlenici, kolege i saradnici, kupci i njihova iskustva. Naša kompanija se trudi da svakim danom stvori bolje uslove rada i kreativnije okruženje. Kroz taj proces svi rastemo, a za mene je to izvor neiscrpne inspiracije.
Kao jedna od liderica velike bh. firme šta vam je bila najizazovnija barijera za prevazići?
Najveći izazov je bio pronaći diferencijator našeg branda, definisati jasan pravac u kom želimo ići, te dosljednost sprovođenja i strategije uprkos izazovima. Pokazalo se da smo jak brand i da se ništa ne dešava slučajno. To nam je ujedno dalo priliku da još više ojačamo i zauzmemo još bolju tržišnu poziciju. Kada tržište pokaže reakcije kakve mi bilježimo iz godine u godinu, to znači da ste na dobrom putu.
Koja greška u karijeri vam je ostala u pamćenju, a iz koje ste uspjeli naučiti nešto važno?
Bilo je i dosta grešaka naravno, ali svaka je bila lekcija. Ne postoje takve organizacije u kojima nema grešaka. Ljudi smo da bismo i pogriješili pa i na taj način učili. Važna greška koja mi se skoro desila mi je pokazala da za neke kampanje tržište nije još uvijek spremno, da treba vremena. Naučila sam mnogo iz svih grešaka, između ostalog i to da što ste jači brend ili kompanija jača su i očekivanja kupaca. To je motivacija za konstantni razvoj.
Da li ste u svojoj karijeri imali žene mentorice i koliko vam je to zapravo pomoglo u radu i rastu?
Imala sam mentorice, među prvima moja majka Almasa, a ženama koje su utjecale na moju karijeru sam neizmjerno zahvalna. Bodrile su me i usmjeravale u smislu da postanem najbolje od onoga što je već u meni i da ostvarim svoj potencijal. Pitanje koga izabrati, koga uzimate za primjer, s kim se poistovjećujete je veoma bitno.
Također, bitno je i da mentor zna koji je idealan put po kojem se trenutno krećete i koju putanju razvoja će odabrati za vas. Ja sam zaista imala sreću, ali i volju da napredujem što je važno koliko i sam izbor mentora. Mi žene razumijemo bolje jedna drugu u svim segmentima našeg života i žene sa lakoćom uviđaju na koji način možemo podnijeti izlazak iz sopstvene zone komfora.

Enisa Gleda (trade specialist), Nermina Kadrić (marketing manager), Mervana Muhović (PR), Azra Omerhodžić (digital marketing specialist)
Koji je vaš najbolji savjet za buduće poduzetnice kada je u pitanju razvoj brenda?
Moj savjet je da vjeruju u sebe i svoj brand. Da se maksimalno posvete i stave u ulogu samog korisnika. Jako je bitno definisati ciljne skupine i poruke kome se obraćaju.
Kreirati kampanje koje su u skladu sa personom koja opisuje njihov brand (životni stil, starosna skupina, primanja, obrazovanje, interesne sfere) i što je najbitnije biti drugačiji, jedinstven.
Na koji način ste vi danas tu za mlade poduzetnice, kolegice i suradnice?
Ja sam često u ulozi mentora i saradnika, neko ko svojim imputima želi da moj kolega i saradnik dođe do najboljeg i najkreativnijeg rješenja. Učestvujem na panelima i diskusijama na kojima su mladi ljudi u publici. Nastojim da na svaki mogući način podržim i pospješim njihov rad.

Foto: Alma Ras konferencija
Za kraj vas nećemo pitati kako to 'kao žena' stižete sve obaveze u danu. Ono što želimo znati jeste jedan korak vaše mental health rutine koji ne preskačete ni jedan dan?
Zahvalnost prije svega, na svemu što jeste i na onome što imate, to je jedini način da budete bolji, jer time privlačite bolje. Kad vam se učini nešto teško, odvažite se da to učinite, jer na taj način razvijate sebe i druge oko sebe. Kad mislite da je nada nestala, dajte joj još jednu šansu, tako ćete se vi motivisati, a i vaš tim. Umor je dobra reakcija da pravite dobre stvari i izlazite iz zone komfora.
Ako se osjećate super potrudite se da i drugi osjete tu sreću. Završite dan tako što mislite da ste dali najbolje od sebe i budite zahvalni za naredni dan koji dolazi jer je to prilika da bude bolji od prethodnog.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba - PR
Argeta i ove godine potvrđuje zašto je jedan od najprepoznatljivijih brendova na našem tržištu. Uz rekordnu prodaju, uspjeh ne mjeri samo brojkama, već ga dijeli s potrošačima kroz zabavnu turneju i sa zajednicom kroz vrijednu donaciju onima kojima je najpotrebnija.
Već više od dvije decenije, Argeta ostaje simbol ‘Dobre strane hljeba’ i prvi izbor potrošača.
Uz jasno definisanu strategiju i angažman svih svojih uposlenih, Argeta neumorno nastavlja stvarati kvalitetne proizvode i graditi partnerske odnose u poslovnoj zajednici, jer je to jedini način da se osigura održiv budući rast. 
U poslovnom lancu najvažnije mjesto ipak zauzimaju potrošači, koji iz godine u godinu svoje povjerenje poklanjaju Argeti, stoga je Argeta u četiri velika bosanskohercegovačka grada, odlučila s njima zajednički proslaviti novi prodajni rekord, više od 4.000 tona proizvoda.

Sa više od 4.000 razloga za slavlje, tokom decembra traje Argeta turneja kojoj su domaćini Sarajevo, Mostar, Zenica i Banja Luka, a tokom koje posjetioci imaju priliku da se dobro zabave uz DJ-a i prigodne sadržaje na otvorenom, te naravno i da degustiraju omiljene Argeta proizvode. 
Sarajevo i Mostar su već bili domaćini ovom fantastičnom događaju sa sjajnom atmosferom, a preostaju još Zenica i Banja Luka. Tokom posjeta bh. gradovima Argeta planira svojim potrošačima podijeliti ukupno 40.000 pašteta.
Značajan poslovni uspjeh nadahnuo je Argetu da kao društveno odgovorna kompanija da svoj doprinos i onima kojima je pomoć prijeko potrebna. 

Ovom prilikom, Argeta će donirati proizvode u vrijednosti od 49 hiljada KM Udruženju Pomozi.ba za potrebe projekta ‘Obrok za sve’, u okviru kojeg Udruženje ljudima u potrebi širom BiH isporuči više od 1.000 obroka dnevno.
Rad ovog Udruženja motiviše širu društvenu zajednicu i često nas ujedinjuje kada je građanima pomoć neophodna. Kroz ovu donaciju i Argeta se nada da će pomoć mnogima donijeti osmijeh na lice, a drugima biti snažna motivacija da učestvuju u projektu ‘Obrok za sve’. 
Svi ovi uspjesi potvrđuju da je Argeta više od paštete, brend koji godinama gradi kvalitet i povjerenje, ostajući dosljedan onome što ga čini prepoznatljivim.
Foto: PR
Naslovna fotografija: @argeta_official
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!