TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.3.2023.
Kada bismo morali odabrati jedan segment Bonjour.ba kao omiljeni, to bi bez sumnje bio svaki razgovor sa ženama. Poduzetnice, direktorice, pokretačice malih biznisa, modne ili beauty zaljubljenice ili interijer i gourmet majstorice, svaka od njih nosi posebno mjesto na Bonjour.ba.
Kada govorimo o karijeri u BiH i uspješnim brendovima ta lista nije potpuna bez žene koja stoji iza cijelog kreativnog procesa jednog od najuspješnijih bh. brendova – Alme Ras. Danas vas upoznajemo sa Sedinom Memagić, kreativnom direktoricom ovog brenda. Ukoliko ste imali priliku razgovarati ili surađivati sa Sedinom onda ste jasno mogli primijetiti njeno zalaganje, spretnost i strast prema onome što radi.
Iako to danas nije tema našeg razgovora, ne možemo ne spomenuti ni Sedinine odjevne kombinacije, koje za mnoge predstavljaju inspirativna poslovna izdanja.
Sa Sedinom smo željeli razgovarati o uspjehu, karijernim barijerama i greškama, ali i o mentorstvu i uticaju koji podrške žena imaju na razvoj svake industrije. Šta je to Sedina imala reći na naše upite, čitajte u nastavku.

Sedina Memagić, kreativna direktorica brenda Alma Ras
Sedina, kreativna ste direktorica jedne od najpoznatijih bh. kompanija i poslovni uzor mnogim ženama. Koliko ste ponosni na svoj rad i uticaj koji Alma Ras ima na domaće tržište?
Ponosna sam na svoje ljude, na svoj rad i na uspjeh moje kompanije. Kao lideri u tekstilnoj industriji, pomjeramo mnoge granice. Radimo s izuzetnim uposlenicima koji rastu i razvijaju se s našom kompanijom. Pored toga, kupci nam vjeruju, rado se vraćaju - a to sve predstavlja najveći uspjeh jedne kompanije.
Kako je zapravo tekla vaša karijera? Da li ste oduvijek željeli biti kreativna direktorica Alme Ras ili ste imali druge planove?
Uvijek sam se htjela baviti kreativnim radom, to zasigurno. Moja karijera jeste zavidna, radila sam i razvijala sam se postepeno, ali i kroz sve segmente poslovanja od prodaje, preko razvoja, art –direkcije, do upravljanje ljudima i procesima. Takav razvojni put mi je donio iskustvo i potrebnu širinu da doprinesem daljem rastu kompanije i prenesem svoje znanje dalje kako bismo se svi razvijali.
Biti dio kompanije, pogotovo porodične, gdje možeš dati svoj doprinos je nevjerovatan osjećaj.
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju jednoj kreativnoj direktorici?
Najvažnije sposobnosti i znanja za uspjeh, ma kojoj karijeri su spremnost na promjene, odlučno suočavanje sa izazovima, ali i kreativan pristup. Biti kreativan nije značajno samo u kreativnoj industriji. Biznisima generalno treba kreativnijeg pristupa u poslu, odnosu s kupcima, ljudima i lokalnom zajednicom.
Konstantno praćenje trendova kreativne industrije, inspiracija, motivacija i dobra koordinacija s ostalim odjelima razvoja proizvoda su dio mog svakodnevnog posla kao kreativne direktorice. Opet, važno je da smo u svakom momentu svjesni da postoji prostor za napredak.
Otkrijte nam jednu vašu osobinu/sposobnost ili talent zbog kojih dobro radite vaš posao?
Neiscrpan izvor ideja, sposobnost vizije u trenutku i vizualizacije iste. Kako čujem, svojim stilom i radom inspirišem ostale uposlenike, a vjerujem da je to rezultat moje emocionalne inteligencije i osjećaja u radu s timom.

Na koji način se zapravo inspirišete?
Inspiraciju vidim u svemu, prvo ja moram biti zadovoljna sobom i inspirisati sebe.
Dosta je lijepog oko nas, samo je bitno koliko smo spremni da to vidimo i iz svega najljepše uzmemo. Inspirišu me moji uposlenici, kolege i saradnici, kupci i njihova iskustva. Naša kompanija se trudi da svakim danom stvori bolje uslove rada i kreativnije okruženje. Kroz taj proces svi rastemo, a za mene je to izvor neiscrpne inspiracije.
Kao jedna od liderica velike bh. firme šta vam je bila najizazovnija barijera za prevazići?
Najveći izazov je bio pronaći diferencijator našeg branda, definisati jasan pravac u kom želimo ići, te dosljednost sprovođenja i strategije uprkos izazovima. Pokazalo se da smo jak brand i da se ništa ne dešava slučajno. To nam je ujedno dalo priliku da još više ojačamo i zauzmemo još bolju tržišnu poziciju. Kada tržište pokaže reakcije kakve mi bilježimo iz godine u godinu, to znači da ste na dobrom putu.
Koja greška u karijeri vam je ostala u pamćenju, a iz koje ste uspjeli naučiti nešto važno?
Bilo je i dosta grešaka naravno, ali svaka je bila lekcija. Ne postoje takve organizacije u kojima nema grešaka. Ljudi smo da bismo i pogriješili pa i na taj način učili. Važna greška koja mi se skoro desila mi je pokazala da za neke kampanje tržište nije još uvijek spremno, da treba vremena. Naučila sam mnogo iz svih grešaka, između ostalog i to da što ste jači brend ili kompanija jača su i očekivanja kupaca. To je motivacija za konstantni razvoj.
Da li ste u svojoj karijeri imali žene mentorice i koliko vam je to zapravo pomoglo u radu i rastu?
Imala sam mentorice, među prvima moja majka Almasa, a ženama koje su utjecale na moju karijeru sam neizmjerno zahvalna. Bodrile su me i usmjeravale u smislu da postanem najbolje od onoga što je već u meni i da ostvarim svoj potencijal. Pitanje koga izabrati, koga uzimate za primjer, s kim se poistovjećujete je veoma bitno.
Također, bitno je i da mentor zna koji je idealan put po kojem se trenutno krećete i koju putanju razvoja će odabrati za vas. Ja sam zaista imala sreću, ali i volju da napredujem što je važno koliko i sam izbor mentora. Mi žene razumijemo bolje jedna drugu u svim segmentima našeg života i žene sa lakoćom uviđaju na koji način možemo podnijeti izlazak iz sopstvene zone komfora.

Enisa Gleda (trade specialist), Nermina Kadrić (marketing manager), Mervana Muhović (PR), Azra Omerhodžić (digital marketing specialist)
Koji je vaš najbolji savjet za buduće poduzetnice kada je u pitanju razvoj brenda?
Moj savjet je da vjeruju u sebe i svoj brand. Da se maksimalno posvete i stave u ulogu samog korisnika. Jako je bitno definisati ciljne skupine i poruke kome se obraćaju.
Kreirati kampanje koje su u skladu sa personom koja opisuje njihov brand (životni stil, starosna skupina, primanja, obrazovanje, interesne sfere) i što je najbitnije biti drugačiji, jedinstven.
Na koji način ste vi danas tu za mlade poduzetnice, kolegice i suradnice?
Ja sam često u ulozi mentora i saradnika, neko ko svojim imputima želi da moj kolega i saradnik dođe do najboljeg i najkreativnijeg rješenja. Učestvujem na panelima i diskusijama na kojima su mladi ljudi u publici. Nastojim da na svaki mogući način podržim i pospješim njihov rad.

Foto: Alma Ras konferencija
Za kraj vas nećemo pitati kako to 'kao žena' stižete sve obaveze u danu. Ono što želimo znati jeste jedan korak vaše mental health rutine koji ne preskačete ni jedan dan?
Zahvalnost prije svega, na svemu što jeste i na onome što imate, to je jedini način da budete bolji, jer time privlačite bolje. Kad vam se učini nešto teško, odvažite se da to učinite, jer na taj način razvijate sebe i druge oko sebe. Kad mislite da je nada nestala, dajte joj još jednu šansu, tako ćete se vi motivisati, a i vaš tim. Umor je dobra reakcija da pravite dobre stvari i izlazite iz zone komfora.
Ako se osjećate super potrudite se da i drugi osjete tu sreću. Završite dan tako što mislite da ste dali najbolje od sebe i budite zahvalni za naredni dan koji dolazi jer je to prilika da bude bolji od prethodnog.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!