TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.3.2023.
Kada bismo morali odabrati jedan segment Bonjour.ba kao omiljeni, to bi bez sumnje bio svaki razgovor sa ženama. Poduzetnice, direktorice, pokretačice malih biznisa, modne ili beauty zaljubljenice ili interijer i gourmet majstorice, svaka od njih nosi posebno mjesto na Bonjour.ba.
Kada govorimo o karijeri u BiH i uspješnim brendovima ta lista nije potpuna bez žene koja stoji iza cijelog kreativnog procesa jednog od najuspješnijih bh. brendova – Alme Ras. Danas vas upoznajemo sa Sedinom Memagić, kreativnom direktoricom ovog brenda. Ukoliko ste imali priliku razgovarati ili surađivati sa Sedinom onda ste jasno mogli primijetiti njeno zalaganje, spretnost i strast prema onome što radi.
Iako to danas nije tema našeg razgovora, ne možemo ne spomenuti ni Sedinine odjevne kombinacije, koje za mnoge predstavljaju inspirativna poslovna izdanja.
Sa Sedinom smo željeli razgovarati o uspjehu, karijernim barijerama i greškama, ali i o mentorstvu i uticaju koji podrške žena imaju na razvoj svake industrije. Šta je to Sedina imala reći na naše upite, čitajte u nastavku.

Sedina Memagić, kreativna direktorica brenda Alma Ras
Sedina, kreativna ste direktorica jedne od najpoznatijih bh. kompanija i poslovni uzor mnogim ženama. Koliko ste ponosni na svoj rad i uticaj koji Alma Ras ima na domaće tržište?
Ponosna sam na svoje ljude, na svoj rad i na uspjeh moje kompanije. Kao lideri u tekstilnoj industriji, pomjeramo mnoge granice. Radimo s izuzetnim uposlenicima koji rastu i razvijaju se s našom kompanijom. Pored toga, kupci nam vjeruju, rado se vraćaju - a to sve predstavlja najveći uspjeh jedne kompanije.
Kako je zapravo tekla vaša karijera? Da li ste oduvijek željeli biti kreativna direktorica Alme Ras ili ste imali druge planove?
Uvijek sam se htjela baviti kreativnim radom, to zasigurno. Moja karijera jeste zavidna, radila sam i razvijala sam se postepeno, ali i kroz sve segmente poslovanja od prodaje, preko razvoja, art –direkcije, do upravljanje ljudima i procesima. Takav razvojni put mi je donio iskustvo i potrebnu širinu da doprinesem daljem rastu kompanije i prenesem svoje znanje dalje kako bismo se svi razvijali.
Biti dio kompanije, pogotovo porodične, gdje možeš dati svoj doprinos je nevjerovatan osjećaj.
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju jednoj kreativnoj direktorici?
Najvažnije sposobnosti i znanja za uspjeh, ma kojoj karijeri su spremnost na promjene, odlučno suočavanje sa izazovima, ali i kreativan pristup. Biti kreativan nije značajno samo u kreativnoj industriji. Biznisima generalno treba kreativnijeg pristupa u poslu, odnosu s kupcima, ljudima i lokalnom zajednicom.
Konstantno praćenje trendova kreativne industrije, inspiracija, motivacija i dobra koordinacija s ostalim odjelima razvoja proizvoda su dio mog svakodnevnog posla kao kreativne direktorice. Opet, važno je da smo u svakom momentu svjesni da postoji prostor za napredak.
Otkrijte nam jednu vašu osobinu/sposobnost ili talent zbog kojih dobro radite vaš posao?
Neiscrpan izvor ideja, sposobnost vizije u trenutku i vizualizacije iste. Kako čujem, svojim stilom i radom inspirišem ostale uposlenike, a vjerujem da je to rezultat moje emocionalne inteligencije i osjećaja u radu s timom.

Na koji način se zapravo inspirišete?
Inspiraciju vidim u svemu, prvo ja moram biti zadovoljna sobom i inspirisati sebe.
Dosta je lijepog oko nas, samo je bitno koliko smo spremni da to vidimo i iz svega najljepše uzmemo. Inspirišu me moji uposlenici, kolege i saradnici, kupci i njihova iskustva. Naša kompanija se trudi da svakim danom stvori bolje uslove rada i kreativnije okruženje. Kroz taj proces svi rastemo, a za mene je to izvor neiscrpne inspiracije.
Kao jedna od liderica velike bh. firme šta vam je bila najizazovnija barijera za prevazići?
Najveći izazov je bio pronaći diferencijator našeg branda, definisati jasan pravac u kom želimo ići, te dosljednost sprovođenja i strategije uprkos izazovima. Pokazalo se da smo jak brand i da se ništa ne dešava slučajno. To nam je ujedno dalo priliku da još više ojačamo i zauzmemo još bolju tržišnu poziciju. Kada tržište pokaže reakcije kakve mi bilježimo iz godine u godinu, to znači da ste na dobrom putu.
Koja greška u karijeri vam je ostala u pamćenju, a iz koje ste uspjeli naučiti nešto važno?
Bilo je i dosta grešaka naravno, ali svaka je bila lekcija. Ne postoje takve organizacije u kojima nema grešaka. Ljudi smo da bismo i pogriješili pa i na taj način učili. Važna greška koja mi se skoro desila mi je pokazala da za neke kampanje tržište nije još uvijek spremno, da treba vremena. Naučila sam mnogo iz svih grešaka, između ostalog i to da što ste jači brend ili kompanija jača su i očekivanja kupaca. To je motivacija za konstantni razvoj.
Da li ste u svojoj karijeri imali žene mentorice i koliko vam je to zapravo pomoglo u radu i rastu?
Imala sam mentorice, među prvima moja majka Almasa, a ženama koje su utjecale na moju karijeru sam neizmjerno zahvalna. Bodrile su me i usmjeravale u smislu da postanem najbolje od onoga što je već u meni i da ostvarim svoj potencijal. Pitanje koga izabrati, koga uzimate za primjer, s kim se poistovjećujete je veoma bitno.
Također, bitno je i da mentor zna koji je idealan put po kojem se trenutno krećete i koju putanju razvoja će odabrati za vas. Ja sam zaista imala sreću, ali i volju da napredujem što je važno koliko i sam izbor mentora. Mi žene razumijemo bolje jedna drugu u svim segmentima našeg života i žene sa lakoćom uviđaju na koji način možemo podnijeti izlazak iz sopstvene zone komfora.

Enisa Gleda (trade specialist), Nermina Kadrić (marketing manager), Mervana Muhović (PR), Azra Omerhodžić (digital marketing specialist)
Koji je vaš najbolji savjet za buduće poduzetnice kada je u pitanju razvoj brenda?
Moj savjet je da vjeruju u sebe i svoj brand. Da se maksimalno posvete i stave u ulogu samog korisnika. Jako je bitno definisati ciljne skupine i poruke kome se obraćaju.
Kreirati kampanje koje su u skladu sa personom koja opisuje njihov brand (životni stil, starosna skupina, primanja, obrazovanje, interesne sfere) i što je najbitnije biti drugačiji, jedinstven.
Na koji način ste vi danas tu za mlade poduzetnice, kolegice i suradnice?
Ja sam često u ulozi mentora i saradnika, neko ko svojim imputima želi da moj kolega i saradnik dođe do najboljeg i najkreativnijeg rješenja. Učestvujem na panelima i diskusijama na kojima su mladi ljudi u publici. Nastojim da na svaki mogući način podržim i pospješim njihov rad.

Foto: Alma Ras konferencija
Za kraj vas nećemo pitati kako to 'kao žena' stižete sve obaveze u danu. Ono što želimo znati jeste jedan korak vaše mental health rutine koji ne preskačete ni jedan dan?
Zahvalnost prije svega, na svemu što jeste i na onome što imate, to je jedini način da budete bolji, jer time privlačite bolje. Kad vam se učini nešto teško, odvažite se da to učinite, jer na taj način razvijate sebe i druge oko sebe. Kad mislite da je nada nestala, dajte joj još jednu šansu, tako ćete se vi motivisati, a i vaš tim. Umor je dobra reakcija da pravite dobre stvari i izlazite iz zone komfora.
Ako se osjećate super potrudite se da i drugi osjete tu sreću. Završite dan tako što mislite da ste dali najbolje od sebe i budite zahvalni za naredni dan koji dolazi jer je to prilika da bude bolji od prethodnog.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!