TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.3.2023.
Kada bismo morali odabrati jedan segment Bonjour.ba kao omiljeni, to bi bez sumnje bio svaki razgovor sa ženama. Poduzetnice, direktorice, pokretačice malih biznisa, modne ili beauty zaljubljenice ili interijer i gourmet majstorice, svaka od njih nosi posebno mjesto na Bonjour.ba.
Kada govorimo o karijeri u BiH i uspješnim brendovima ta lista nije potpuna bez žene koja stoji iza cijelog kreativnog procesa jednog od najuspješnijih bh. brendova – Alme Ras. Danas vas upoznajemo sa Sedinom Memagić, kreativnom direktoricom ovog brenda. Ukoliko ste imali priliku razgovarati ili surađivati sa Sedinom onda ste jasno mogli primijetiti njeno zalaganje, spretnost i strast prema onome što radi.
Iako to danas nije tema našeg razgovora, ne možemo ne spomenuti ni Sedinine odjevne kombinacije, koje za mnoge predstavljaju inspirativna poslovna izdanja.
Sa Sedinom smo željeli razgovarati o uspjehu, karijernim barijerama i greškama, ali i o mentorstvu i uticaju koji podrške žena imaju na razvoj svake industrije. Šta je to Sedina imala reći na naše upite, čitajte u nastavku.

Sedina Memagić, kreativna direktorica brenda Alma Ras
Sedina, kreativna ste direktorica jedne od najpoznatijih bh. kompanija i poslovni uzor mnogim ženama. Koliko ste ponosni na svoj rad i uticaj koji Alma Ras ima na domaće tržište?
Ponosna sam na svoje ljude, na svoj rad i na uspjeh moje kompanije. Kao lideri u tekstilnoj industriji, pomjeramo mnoge granice. Radimo s izuzetnim uposlenicima koji rastu i razvijaju se s našom kompanijom. Pored toga, kupci nam vjeruju, rado se vraćaju - a to sve predstavlja najveći uspjeh jedne kompanije.
Kako je zapravo tekla vaša karijera? Da li ste oduvijek željeli biti kreativna direktorica Alme Ras ili ste imali druge planove?
Uvijek sam se htjela baviti kreativnim radom, to zasigurno. Moja karijera jeste zavidna, radila sam i razvijala sam se postepeno, ali i kroz sve segmente poslovanja od prodaje, preko razvoja, art –direkcije, do upravljanje ljudima i procesima. Takav razvojni put mi je donio iskustvo i potrebnu širinu da doprinesem daljem rastu kompanije i prenesem svoje znanje dalje kako bismo se svi razvijali.
Biti dio kompanije, pogotovo porodične, gdje možeš dati svoj doprinos je nevjerovatan osjećaj.
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju jednoj kreativnoj direktorici?
Najvažnije sposobnosti i znanja za uspjeh, ma kojoj karijeri su spremnost na promjene, odlučno suočavanje sa izazovima, ali i kreativan pristup. Biti kreativan nije značajno samo u kreativnoj industriji. Biznisima generalno treba kreativnijeg pristupa u poslu, odnosu s kupcima, ljudima i lokalnom zajednicom.
Konstantno praćenje trendova kreativne industrije, inspiracija, motivacija i dobra koordinacija s ostalim odjelima razvoja proizvoda su dio mog svakodnevnog posla kao kreativne direktorice. Opet, važno je da smo u svakom momentu svjesni da postoji prostor za napredak.
Otkrijte nam jednu vašu osobinu/sposobnost ili talent zbog kojih dobro radite vaš posao?
Neiscrpan izvor ideja, sposobnost vizije u trenutku i vizualizacije iste. Kako čujem, svojim stilom i radom inspirišem ostale uposlenike, a vjerujem da je to rezultat moje emocionalne inteligencije i osjećaja u radu s timom.

Na koji način se zapravo inspirišete?
Inspiraciju vidim u svemu, prvo ja moram biti zadovoljna sobom i inspirisati sebe.
Dosta je lijepog oko nas, samo je bitno koliko smo spremni da to vidimo i iz svega najljepše uzmemo. Inspirišu me moji uposlenici, kolege i saradnici, kupci i njihova iskustva. Naša kompanija se trudi da svakim danom stvori bolje uslove rada i kreativnije okruženje. Kroz taj proces svi rastemo, a za mene je to izvor neiscrpne inspiracije.
Kao jedna od liderica velike bh. firme šta vam je bila najizazovnija barijera za prevazići?
Najveći izazov je bio pronaći diferencijator našeg branda, definisati jasan pravac u kom želimo ići, te dosljednost sprovođenja i strategije uprkos izazovima. Pokazalo se da smo jak brand i da se ništa ne dešava slučajno. To nam je ujedno dalo priliku da još više ojačamo i zauzmemo još bolju tržišnu poziciju. Kada tržište pokaže reakcije kakve mi bilježimo iz godine u godinu, to znači da ste na dobrom putu.
Koja greška u karijeri vam je ostala u pamćenju, a iz koje ste uspjeli naučiti nešto važno?
Bilo je i dosta grešaka naravno, ali svaka je bila lekcija. Ne postoje takve organizacije u kojima nema grešaka. Ljudi smo da bismo i pogriješili pa i na taj način učili. Važna greška koja mi se skoro desila mi je pokazala da za neke kampanje tržište nije još uvijek spremno, da treba vremena. Naučila sam mnogo iz svih grešaka, između ostalog i to da što ste jači brend ili kompanija jača su i očekivanja kupaca. To je motivacija za konstantni razvoj.
Da li ste u svojoj karijeri imali žene mentorice i koliko vam je to zapravo pomoglo u radu i rastu?
Imala sam mentorice, među prvima moja majka Almasa, a ženama koje su utjecale na moju karijeru sam neizmjerno zahvalna. Bodrile su me i usmjeravale u smislu da postanem najbolje od onoga što je već u meni i da ostvarim svoj potencijal. Pitanje koga izabrati, koga uzimate za primjer, s kim se poistovjećujete je veoma bitno.
Također, bitno je i da mentor zna koji je idealan put po kojem se trenutno krećete i koju putanju razvoja će odabrati za vas. Ja sam zaista imala sreću, ali i volju da napredujem što je važno koliko i sam izbor mentora. Mi žene razumijemo bolje jedna drugu u svim segmentima našeg života i žene sa lakoćom uviđaju na koji način možemo podnijeti izlazak iz sopstvene zone komfora.

Enisa Gleda (trade specialist), Nermina Kadrić (marketing manager), Mervana Muhović (PR), Azra Omerhodžić (digital marketing specialist)
Koji je vaš najbolji savjet za buduće poduzetnice kada je u pitanju razvoj brenda?
Moj savjet je da vjeruju u sebe i svoj brand. Da se maksimalno posvete i stave u ulogu samog korisnika. Jako je bitno definisati ciljne skupine i poruke kome se obraćaju.
Kreirati kampanje koje su u skladu sa personom koja opisuje njihov brand (životni stil, starosna skupina, primanja, obrazovanje, interesne sfere) i što je najbitnije biti drugačiji, jedinstven.
Na koji način ste vi danas tu za mlade poduzetnice, kolegice i suradnice?
Ja sam često u ulozi mentora i saradnika, neko ko svojim imputima želi da moj kolega i saradnik dođe do najboljeg i najkreativnijeg rješenja. Učestvujem na panelima i diskusijama na kojima su mladi ljudi u publici. Nastojim da na svaki mogući način podržim i pospješim njihov rad.

Foto: Alma Ras konferencija
Za kraj vas nećemo pitati kako to 'kao žena' stižete sve obaveze u danu. Ono što želimo znati jeste jedan korak vaše mental health rutine koji ne preskačete ni jedan dan?
Zahvalnost prije svega, na svemu što jeste i na onome što imate, to je jedini način da budete bolji, jer time privlačite bolje. Kad vam se učini nešto teško, odvažite se da to učinite, jer na taj način razvijate sebe i druge oko sebe. Kad mislite da je nada nestala, dajte joj još jednu šansu, tako ćete se vi motivisati, a i vaš tim. Umor je dobra reakcija da pravite dobre stvari i izlazite iz zone komfora.
Ako se osjećate super potrudite se da i drugi osjete tu sreću. Završite dan tako što mislite da ste dali najbolje od sebe i budite zahvalni za naredni dan koji dolazi jer je to prilika da bude bolji od prethodnog.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba
U poslovnom svijetu često se od žena liderica očekuje mnogo: da budu odlučne, ali ne preoštre, empatične, ali ne preemotivne, uspješne na poslu, ali i prisutne kod kuće. U toj tišini između očekivanja i stvarnosti, upravo njihove priče postaju najvrijedniji izvor znanja i inspiracije.
Bonjour.ba, zajedno s ASA Bankom, kroz serijal razgovora sa ženama koje vode važne sektore unutar banke, želi približiti stvarno lice bankarstva… ono koje ne oblikuju samo brojke, već i ljudi.

Alma Tahunić, direktorica Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike ASA Banke
U središtu priče nalaze se liderice koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću kreiraju konkretna rješenja za klijente i timove. Kroz njihove uvide, otvaramo teme koje su dugo ostajale po strani: kako izgleda razvoj proizvoda u savremenom bankarstvu, šta znači biti liderica te kako balansirati strateške ciljeve i stvarne potrebe ljudi.

5 lekcija koje smo naučili iz razgovora s Almom Tahunić
U trećem razgovoru, predstavljamo Almu Tahunić, direktoricu Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike. Kroz konkretna pitanja i njene odgovore, donosimo 5 lekcija koje vrijede i za one koje vode timove i za one koje tek traže svoj put.
Neće uvijek biti lako. I to je u redu.
Da Vas danas pita mlađa kolegica iz poslovnice "kako do Vaše pozicije" šta biste joj rekli bez filtera?
Almin odgovor počinje iskrenošću: “Zasigurno bih joj rekla da će biti puno teških trenutaka i da neće uvijek biti lako. Treba da bude spremna na puno rada, ali i na to da ne dobije uvijek i odmah zasluženo priznanje koje joj pripada.”

Alma Tahunić na fotografiji nosi odjeću Gema
Ona dalje ističe da će biti trenutaka u kojima će biti nesigurna i sumnjati u sebe, ali baš u takvim situacijama treba da skupi posebnu hrabrost i snagu da nastavi dalje.
A kad govori o karijeri, ne zaboravlja ono što često ostane neizrečeno: "Nije samo znanje i rad ono što vas vodi do uspjeha, nego i vaš stav i odnos prema ljudima, ali isto tako, što je vrlo važno, i prema sebi samima."

Dobar proizvod ne nastaje u Excel tabeli već u slušanju klijenata
Šta je najvažnije kod razvoja novog bankarskog proizvoda ili ponude za klijente?
Kao neko ko svakodnevno balansira između inovacije i realnih potreba tržišta, Alma nas podsjeća na suštinu: „Najvažnije je da razumijete stvarne potrebe klijenata. Mi u ASA Banci ne pravimo proizvode tek toliko da bismo imali nešto novo, nego da bismo ponudili konkretna rješenja našim klijentima."

Inovacija, kaže, ne mora biti neka tehnološka revolucija. Nekad je to promjena koja daje osjećaj sigurnosti, kako ona ističe “pojednostavljenje koje će našim klijentima uštediti vrijeme, resurse i stvoriti veći osjećaj sigurnosti. Naš cilj je da klijenti ASA Banke prepoznaju proizvod kao proizvod koji je osmišljen za njih vrlo jednostavno, jasno i korisno.”
Stručnjakinja zna posao. Liderica zna ljude.
Šta razlikuje dobru stručnjakinju od liderice koja za sobom povuče tim?
"Dobra stručnjakinja zna svoj posao. Ona ima znanje, vještine i kompetencije i ljudi je, po pravilu, cijene i vjeruju joj kada je u pitanju njena struka.” objašnjava Alma.
Ključna razlika, ističe, događa se u trenutku kada prelazimo iz ‘ja to znam najbolje’ u ‘mi znamo i možemo’: “Liderica ipak ide korak dalje, ona zna da podijeli svoje znanje, inspiriše i motiviše svoj tim, posebno u trenucima kada stvari ne idu nekim željenim tokom ili kako je to zamišljeno.”
I upravo tu leži najveća lekcija: liderica ne gradi autoritet kontrolom, nego zajedništvom.
Od liderice se tiho očekuje sve.
Šta se od žene liderice tiho očekuje, ali joj se nikad ne kaže direktno?
“Danas se od žena liderica nesumnjivo očekuje jako mnogo,” započinje Alma. "Ja bih rekla da postoje neka standardna očekivanja kao što su odgovornost, profesionalizam, vještine, upravljanje timovima i upravljanje u nekim nesvakidašnjim situacijama. I to su ona očekivanja koja se vrlo transparentno komuniciraju, da li kroz ugovore, opise radnih zadataka, organizacionu kulturu i slično.

No, dodaje, postoje i ona mnogo suptilnija, tiha očekivanja i upravo ona mogu biti najopasnija: “Ta očekivanja očekuju od žene liderice da bude odlučna, ali ne preoštra, da bude empatična, ali ne preemotivna i da uspješno balansira svoj privatni i poslovni život bez ikakvih problema ili barem da ne prikazuje izazove sa kojima se susreće u tom dijelu. Iako joj to danas niko glasno i jasno ne kaže, od žene liderce se očekuje da bude besprijekorna na više frontova istovremeno.”
Ne postoje prečice. Samo verzije nas koje ne odustaju.
Ako biste danas počinjali karijeru ispočetka, šta biste radili isto, bez dileme?
“Bez dileme bih zadržala svoj odnos prema poslu i ljudima,” kaže Alma. “Vjerujem da bih bila jednako hrabra, požrtvovana i radna. Možda bih u nekim trenucima bila manje emotivna, više racionalna, ali to govorim sada iz ove današnje perspektive.”
Dodaje da bi, i da može sve ispočetka, zadržala istu vjeru da trud ima smisla. Njen put, kaže, nikada nije bio linija ni prečica, češće duži, strmiji i zahtjevniji, ali uvijek njen. Upravo ti trenuci, oni kada je bilo najlakše odustati, a ona nije, oblikovali su je kao lidericu kakva je danas.

I upravo u toj rečenici završavamo razgovor jer bolje zaključne misli od te nema.
Ove priče ne mijenjaju samo percepciju bankarstva. One pokazuju da je liderstvo danas dostupno ženama koje se ne boje biti svoje.
Upravo takve žene mijenjaju sistem iznutra i o njima vrijedi pisati. U nastavku serijala, donosimo priče drugih žena, liderica ASA Banke. Pratite nas jer liderstvo, kada je stvarno, zaslužuje da se vidi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!