TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 23.8.2024.
Bh. manekenka Sarah Čerkez i za ovogodišnje izdanje Sarajevo Film Festivala ponovno je birala kreaciju bh. dizajnerice Amire Pertesi.
S obzirom na to da je prije dvije godine na red carpetu pokupila sve simpatije u bordo crvenoj toaleti s potpisom iste dizajnerice, ne čudi da je svoje povjerenje ponovno poklonila njoj.
Za posljednju večer 30. Sarajevo Film Festivala Sarah i Amira su pokazale da je kraljevsko plava boja s razlogom sinonim za luksuz i izbor stvoren za glamur crvenog tepiha. Predstavile su izdanje koje će zasigurno ostati još jedan zapamćen red carpet trenutak.
Sarah je nosila dugu večernju haljinu koja, osim bojom, osvaja i mnoštvom nabora koji stvaraju osjećaj fluidnosti. Osim kroz odabir kraljevsko plave, bh. dizajnerica Amira Pertesi ovu je haljinu učinila nezaboravnom i kroz interesantan gornji dio koji je idealna sinergija korzeta i haljine sa spuštenim naramenicama.
Bazični korzet i uske naramenice ovdje su interpretirani kroz predimenzionirane „naramenice“ koje padaju s ramena te obavijaju siluetu u potpunosti. Sarah je uz ovako upečatljivu kreaciju birala suptilan makeup i jednostavnu punđu te tako svu pažnju usmjerila na haljinu i kreirala savršeno usklađen završni look.
Kako su prošle pripreme za 30. Sarajevo Film Festival, kroz intervju nam je otkrila dizajnerica Amira Pertesi.
Amira, znamo da Sarajevo Film Festival u grad donosi posebnu atmosferu i energičnost, ali isto tako i mnoštvo obveza u kratkom roku. Možete li nam reći kako za vas izgledaju pripreme za Sarajevo Film Festival i koliko unaprijed one za vas počinju?
Sa organizacijom krenem uvijek na vrijeme da bih nam ostavila dovoljno prostora kako bismo u svemu tome mogle i uživati. Naša priprema počinje još u maju ili junu mjesecu gdje definiramo dizajn i dogovaramo izbor boja i tkanina. Kreacije koje radim za red carpet nisu nikada dio kolekcije već isključivo custom made unikatne haljine prilagođene damama koje ih nose te nam i zbog toga treba malo više vremena.
Dvije nedjelje prije Sarajevo Film Festivala krećemo sa izradom, a u međuvremenu dogovaramo i detalje za ostali dio outfita. Red Carpet u Sarajevu uvijek izdvajam od drugih jer je domaći i jer se održava u našem gradu, a pored profesionalnog pristupa tu ipak postoji posebna emocija koja nas veže za ovu manifestaciju i našu atmosferu spremanja dodatno uljepša.
Znamo da svaka kreacija treba odražavati stil i karakter osobe koja ju nosi. Kako izgleda vaš kreativni proces i mijenja li se on ovisno o osobi za koju radite kreaciju u kojoj će prošetati crvenim tepihom?
Meni je vrlo bitno da kreiram za osobe koje mene lično inspirišu. Ne znam koliko je to idealno za posao, ali taj luksuz barem kada je u pitanju Sarajevo Film Festival želim sebi priuštiti. Mi se i privatno jako dobro poznajemo pa je taj kreativni proces samim tim mnogo opušteniji i komforniji. Sarah i Marija su, koliko god pri prvom dojmu možda djeluje drugačije, potpuno različite, što mene dodatno inspiriše.
Sarah je top model i ima nevjerovatnu moć transformacije da u njenom slučaju nikada još nisam pomislila da li će nešto uspjeti iznijeti ili ne. Pored toga, njena njega i higijena unutrašnje ljepote je nešto što se također manifestira kroz energiju kojom zrači što je meni u izboru modela uvijek jako bitno. Stilski je vrlo prilagodljiva i tu su mi svi pravci otvoreni i dozvoljeni. Naše energije su zaista jedno i razumijemo se bez ijedne riječi.
Marija je simbol ljepote našeg grada. Iako je nekada radila i kao model, njoj ipak ne prilazim kao modelu već kao ženi kod koje trebam istaknuti stari Hollywood i posebnu eleganciju koju ona nosi u svojoj auri i svom ponašanju.
Ona je tu toliko neprikosnovena, a nama na red carpetu fale takve vibracije, da sam odlučila s njom barem neko vrijeme ne mijenjati taj stil. Marija pored vanjske, također posjeduje i nježnu unutrašnju ljepotu koja svojom pojavom širi posebnu energiju, a s takvim ženama je užitak sarađivati.
Osim spremnih kreacija, što je još uključeno u proces pripreme za Sarajevo Film Festival i koji su vam rituali u toj pripremi najdraži?
Pored haljina, mnogo pažnje posvećujemo i njezi koze u našoj klinici SkinCare gdje tretmanima kožu pripremamo i za savršeni makeup. Pored njege kože, važan je i dobar san, tako da najmanje dvije noći pred izlazak izbjegavamo tulume i kasno lijeganje u krevet. Priprema pred red carpet bilo gdje u svijetu izgleda otprilike ovako, tako da i u Sarajevu postoje iste rutine i iste navike.
Postoje li neki specifični trendovi, detalji ili materijali koji će se ove godine provući kroz vaše kreacije kao istaknuta tema?
Često sam govorila o tome da moju kreativnost uvijek pokreće emocija i da trendovi ne određuju pravac u kojem se krećem. Nemam specifičnu temu kojom kroz kreacije želim poslati poruku, ali smatram da je manifestacija sama po sebi dovoljno bitna i specifična da našim djelovanjem i doprinosom na Sarajevo Film Festivalu u svijet uvijek, svjesno ili nesvjesno, pošaljemo slike i poruke.
Kao neko ko se profesionalno bavi estetikom, mojim kreacijama i pojavljivanjem na red carpetu želimo na jedan suptilan način prezentirati i bh. umjetnost kao i svijest o bitnosti iste.
Uz svaku kreaciju jednako su važni i modni dodaci jer s cipelama i nakitom to postaje zaokružen outfit. Kako u vašim pripremama za Sarajevo Film Festival izgleda završno stiliziranje?
Kreacija koju nosite je samo dio outfita i ukoliko ostali dodaci nisu usklađeni, ona taj nedostatak ili višak ne može sama nadomjestiti ili ponijeti. Smatram da su svi detalji podjednako bitni i final touch je upravo usklađenost i harmonija svih tih detalja.
* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Kreacije: Amira Pertesi
Makeup: Emina Čolpa
Hair: Ensar Dervišbegović
Nakit: Zlatara Sofić
Tretman lica: SkinCare klinika
TEKST: Ada Ćeremida | FOTO: Armin Dorado
Pratimo ih godinama, radujući se svakom novom projektu, ali kada se njihovi putevi spoje, rezultat je nešto posebno.
Bisera Berberkić je poznato ime kada govorimo o besprijekorno dizajniranim interijerima, a GAZZDA je sinonim za vrhunski dizajn i zanatsku preciznost.
Ovaj stan, s toplinom drveta, suptilnom paletom i prozračnim rasporedom, odiše lakoćom i promišljenim minimalizmom koji ne gubi osjećaj ugodnosti. Svaki komad namještaja djeluje prirodno uklopljen, a opet pažljivo odabran, balansirajući preciznost i neopterećenost.
Kako su Bisera i GAZZDA zajedno oblikovali prostor koji istovremeno djeluje promišljeno i prirodno? Razgovarali smo sa njima i saznali kako je nastao ovaj sofisticiran interijer u ovoj harmoničnoj kolaboraciji.
Bisera, ovaj interijer nosi dozu nenametljive elegancije, prirodni materijali i topla paleta boja djeluju instinktivno skladno. No, koliko je takva jednostavnost zapravo zahtjevna za postići? Koji su ključni elementi koji prostoru daju taj osjećaj lakoće, a da ne izgleda previše minimalistički ili
monoton?
Postići jednostavnost koja nije monotona, niti previše minimalistička, zahtijeva precizno balansiranje materijala, boja i tekstura. Ključ je prirodnim materijalima poput drveta, kamena i tkanina organskog porijekla, koji prostoru daju toplinu i taktilnu ugodnost.
Također, kombinacija toplih neutralnih tonova sa suptilnim kontrastima stvara vizualni ritam koji prostoru daje dinamiku bez narušavanja harmonije.
U ovakvom pristupu, suštinska razlika između jednostavnosti i praznine leži u slojevitosti. Kada se pažljivo dodaju detalji poput rasvjete, umjetničkih predmeta ili personalizovanih elemenata, prostor dobija dušu i postaje nenametljivo sofisticiran.
Postoji nešto umirujuće u ovom prostoru, svaki komad namještaja ima svoje mjesto, ali bez ukočene perfekcije. Kako ste balansirali između planske preciznosti i one neopipljive ugodnosti koja čini da se prostor osjeća kao dom?
Balans između preciznosti i ugodnosti postiže se pažljivim odabirom materijala, boja i proporcija, ali i načinom na koji se elementi međusobno povezuju. Umjesto stroge simetrije, prostor oblikujem tako da djeluje skladno, ali ne predvidljivo. Važno mi je da svaki komad namještaja ima svoju funkciju i svrhu, ali da cjelina ostavlja dojam lakoće i prirodnosti.
Posebno pažljivo biram komade koji nisu oštri i strogo geometrijski, već imaju meke linije i organsku formu, jer upravo takvi elementi dodaju osjećaj topline i umirujuće atmosfere.
Topli tonovi, taktilni materijali i promišljena rasvjeta dodatno pojačavaju taj efekat, dok fluidnost rasporeda omogućava da prostor izgleda živo i prilagodljivo, umjesto statično i rigidno.
Na taj način prostor odiše karakterom i postaje mjesto u kojem se zaista može uživati.
Koliko je za vas kao dizajnera važno imati priliku raditi s domaćim brendom poput GAZZDA? Da li osjećate da su ovakve saradnje način da se razvija lokalna scena dizajna enterijera? Postoji li neki komad namještaja iz GAZZDA kolekcije koji vam je bio posebno inspirativan u ovom projektu?
GAZZDA je vrhunski primjer kako domaći brend može dostići svjetski nivo, a istovremeno zadržati autentičnost i prepoznatljiv dizajnerski potpis. Njihov spoj sofisticirane estetike, vrhunske izrade i pažnje prema detaljima čini ih pravim ponosom naše industrije.
Uvijek cijenim priliku da radim s njihovim komadima i posebno se radujem kada i moji klijenti prepoznaju tu izuzetnu kombinaciju ljepote i kvaliteta.
Njihov namještaj nije samo funkcionalan, već unosi poseban karakter u prostor, što ga čini idealnim izborom za projekte koji teže nenametljivoj eleganciji. Posebno volim Muna stolice, koje smo koristili i u ovom projektu. One su istovremeno udobne i estetski besprijekorne, s prefinjenim linijama koje se lako uklapaju u različite stilove enterijera.
Velika prednost je i široka mogućnost obrade materijala, od tkanina do kože, što omogućava potpunu prilagodbu svakom prostoru. GAZZDA nas uvijek iznova oduševljava i s nestrpljenjem pratim šta će sljedeće donijeti.
Namještaj GAZZDA često nosi onaj prepoznatljiv pečat, spoj zanatske preciznosti i suptilne, nenametljive estetike. Kako osiguravate da svaki komad ostane bezvremenski, a opet dovoljno prilagodljiv za različite tipove prostora?
Mi kao GAZZDA vjerujemo da dom nije samo zbir predmeta na jednom mjestu, nego stvarno prostor u kojem duša odmara. Zato svaki komad prolazi kroz strogo definisan proces razvoja, od prvog skiciranja do finalnog detalja u radionici.
Naši dizajneri ne pristupaju namještaju samo kao estetskom i funkcionalnom objektu, već kao zanatskom zadatku – stalno dorađujući prototipe, balansirajući proporcije, eksperimentirajući s materijalima.
U toj tišini radionice, gdje se svaki spoj završava rukom, nastaje ono što mi zovemo GAZZDA kvalitet. Komadi koje stvaramo su suptilno oblikovani da traju – estetski, funkcionalno i emotivno – ali i dovoljno fleksibilni da se uklope u prostore različitih karaktera i senzibiliteta.
GAZZDA komadi djeluju gotovo kao produžetak prirode unutar interijera. Kako postižete tu lakoću dizajna koja spaja savremenu estetiku s osjećajem topline i prirodnosti? I koja je priča iza komada namještaja odabranih za ovaj stan?
Naša filozofija i pristup dizajnu su jednostavni – stvarati prostor koji ne vrišti, već šapuće. Komadi poput Fawn kreveta ili Dedo lounge fotelje nisu tu da dominiraju, već da udahnu tišinu i mir prostoru, oblikujući ga linijama koje teku prirodno, organski.
Vjerujemo u moć jednostavnosti, u materijale koji pozivaju na dodir i oblike koji dopuštaju da prostor diše. U ovom interijeru, svaki GAZZDA komad tiho doprinosi cjelini. Trpezijskim dijelom dominiraju Muna stolice i Fawn sto – blagi rubovi, taktilno drvo i topli tonovi koji pozivaju na prisutnost i zajedništvo.
Dedo fotelja, Fawn lowboard, krevet i noćni ormarić, te Mu stolić u dnevnom boravku, unose onu smirenost i prirodnu lakoću koja je srž GAZZDA dizajna – prisutan, ali nenametljiv.
Koliko je za brend GAZZDA važno raditi s dizajnerima interijera poput Bisere? Kako ste kroz ovu saradnju uskladili njenu viziju s prepoznatljivim GAZZDA dizajnerskim potpisom?
Uživamo raditi s ljudima koji imaju jasnu viziju – i još važnije, koji znaju za koga je ta vizija. Bisera je već u fazi narudžbe imala precizan osjećaj za svaki komad, znala je koji materijali će najbolje odgovarati ambijentu i kako sve povezati u skladnu cjelinu. Nama je bilo zadovoljstvo to ispratiti i podržati.
Naš fokus je stvaranje – osmišljavanje i dorađivanje komada koji imaju vlastiti karakter. Ali kad dođe trenutak da ti komadi pronađu svoj dom, tu svoju konačnu formu često dobivaju upravo kroz ruke arhitekata i dizajnera interijera.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!