TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 11.8.2022.
Bliži nam se 29. po redu Sarajevo Film Festival i sigurni smo da se, kao i mi, radujete svemu što donosi.
Svi volimo kada Sarajevo zaživi i svaku večer na svojim ulicama okupi toliko ljubitelja filmske, modne i party scene. Poseban doživljaj daje prostor ispred Narodnog Pozorišta gdje svim osam dana, na glamuroznom crvenom tepihu, pomno pratimo čije kreacije nose poznata lica sa domaće, ali i inozemne scene.
Sigurni smo da svi, od glumica i glumaca, preko redatelja i glazbenih zvijezda, pa sve do poznatih ličnosti i ljudi iz svijeta mode, kreacije koje će nositi pripremaju već mjesecima unaprijed.
Posebno nam je drago, na eventu koji slavi film, kreativnost i modu vidjeti kada gosti Festivala pokažu svu raskoš festivalskog glamura u kreacijama domaćih modnih dizajnera. To je jedinstvena prilika promocije modnog dizajna u BiH, ali i šire obzirom da glavni grad Bosne i Hercegovine na osam dana postaje centar filmskih događanja u regiji.
Tatjana Šojić u Kaftan Studio kreaciji
Željno iščekujući nove ideje nastale u njihovim ateljeima, donosimo vam pregled dosadašnjih SFF izdanja koja su nas oduševila kroz godine.
Lejla Filipović u Kaftan Studio kreaciji
Martina Saira u Elysian kreaciji
Maja Čengić Miralem u Amira Pertesi kreaciji
Hana Zrno u Belma Tvico kreaciji i Sanjin Arnautović
Maja Čengić Miralem u Jasna Hadžimehmedović-Bekrić kreaciji
Dženita Imamović u Belma Tvico kreaciji i Emir Hadžihafizbegović
Lejla Graho u Kaftan Studio kreaciji
Džejla Glavović Očuz u Belma Tvico kreaciji
Aida Jahić u Belma Tvico kreaciji
Naida Kundurović u Belma Tvico kreaciji
Džejla Glavović Očuz u Belma Tvico kreaciji i Mahir Očuz
Maja Čengić Miralem u Belma Tvico kreaciji
Sarah Čerkez u Amira Pertesi kreaciji
Sarah Čerkez u Amira Pertesi kreaciji
Judita Franković Brdar u Aleksandra Dojčinović kreaciji
Džejla Glavović Očuz u TWINS kreaciji i Mahir Očuz
Maja Čengić Miralem u Jasna Hadžimehmedović Bekrić dizajnu
Martina Saira u Marko Feher kreaciji
Daria Lorenzi Flatz u Kaftan Studio kreaciji
Sarah Čerkez u Amira Pertesi dizajnu
Edina Dervišević Handžić i Amra Silajdžić Džeko u Amira Pertesi kreacijama
Elma Tataragić u Kaftan Studio dizajnu
Hilda Halilović u Belma Tvico kreaciji
Emina Ganić u Kaftan Studio kreaciji
Amra Silajdžić Džeko u Kaftan Studio kreaciji
Daria Lorenci Flatz u Kaftan Studio kreaciji
Džejla Glavović Očuz u Amira Pertesi izdanju i Mahir Očuz
Elma Tataragić u Kaftan Studio kreaciji
Emina Ganić u Kaftan Studio kreaciji
Erna Saljević u Design by Tea kreaciji
Enisa Njemčević u Belma Tvico kreaciji
Funa Maduka u Kaftan Studio kreaciji
Ina Hamzić u Plusminus dizajnu
Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević
Jasna Đuričić u Kaftan Studio kreaciji
Funa Maduka u Kaftan Studio kreaciji
Lejla Durmo u Jasna Hadžimehmedović Bekrić kreaciji
Judita Franković Brdar u Envy Room kreaciji
Lejla Filipović u Alesandra Dojčinović kreaciji i Tarik Filipović
Jasna Đuričić u Kaftan Studio kreaciji
Maja Čengić Miralem u Belma Tvico kreaciji
Lejla Graho u Kaftan Studio kreaciji
Mediha Adrović u Ljiljana Majkić dizajnu
Sarah Čerkez u Amira Pertesi kreaciji
Naida Kundurović u Belma Tvico izdanju i Sanel Hadžić
Nadine Mičić
Samra Menzilović Čatić
Mediha Adrović u Ljiljana Majkić dizajnu
Alisa Čajić u Plusminus dizajnu
Sarah Čerkez u Amira Pertesi izdanju
***
Foto: Marko Jovančić, Aida Redžepagić, Jasmin Agović
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!