TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 23.12.2018.

Jedno prohladno zimsko poslijepodne naše uredništvo je provelo u Lavanda flowers & design, gdje smo uz dokumentiranje najdražih blagdanskih uspomena, odlučili saznati i kako zapakirati poklon poput stručnjaka, dekorirati blagdanski stol, ali i koje su to najčešće greške koje ponavljamo prilikom odabira i uređenja cvijeća u domu, kroz godinu, ali i u blagdanskom periodu.

Ljupka Dragana, Ana i Nada pripremile su nam toplu dobrodošlicu koja je uključivala vjerujemo najljepšu cheesecake tortu koju smo probali u posljednje vrijeme. Razgovor o blagdanskim delicijama potrajao je više od očekivanog (znate kako kažu: 'Hrana je univerzalan jezik'), zbog čega smo i s vama odlučili podijeliti i recept za tortu koja će razveseliti vaše nepce. Ali i mamu vašeg dečka (provjereno). :)

lavanda flowers and design intervju blagdanskouredenje 4

lavanda flowers and design intervju blagdanskouredenje 6

lavanda flowers and design intervju blagdanskouredenje 7

KLIK OVDJE ZA DOWNLOAD RECEPTA ZA OVAJ SUPERUKUSNI CHEESECAKE

U njihovoj kreativnoj radionici nastaju dekoracije koje će vam obojati svakodnevnicu, ali i svečane događaje, a zahvaljujući dvadeset godina iskustva, Lavanda tim će ispuniti baš svaku vašu želju. Uz Draganu, Anu i Nadu, tu su i Sanja Sulić i Ana Mijač koje u kreativnom procesu sudjeluju kroz šivanje, krojenje i ostale čarolije koje izrađuju od tkanina. S ljupkom Draganom razgovarali smo o dekoraciji doma, trendovima, zimskim vjenčanjima...

lavanda flowers and design intervju blagdanskouredenje 2
Dragana Mihić, Nada Džidić i Ana Mijač


Kako izgleda vaš kreativni proces? Što vas najviše ispunjava?
Sve što nas okružuje može poslužiti kao inspiracija. Ponekada je to naprimjer, slomljena grana pored puta, a ponekada lijepa vaza iz izloga. Poslije toga, ideje same nadolaze... Ispunjava nas kada naše i želje i maštanja naših klijenata po pitanju dekoracije uspješno pretočimo u stvarnost.

Kako vam je raditi u timu?
Timski rad je balansiranje između različitih osobnosti, kako i kod drugih, tako i kod nas. Naš tim mogu opisati rečenicom: jedna od nas krene s iznošenjem ideje, a druga završi, nadopuni ono što je nedostajalo kod prve.

S kojim materijalima i tehnikama volite najviše raditi?
Toliko ima materijala s kojima radimo (i koji su neophodni pri radu), da je teško izdvojiti neke omiljene. Iako, često i prešutno, dajemo prednost prirodi. Što se tiče tehnika rada, bitno nam je da je finalni izgled baš onakav kakav smo zamislili prije početka rada " i da sve sjedne na svoje mjesto".

Koji projekti vam bude "leptiriće" u trbuhu?
To su naravno, uvijek oni projekti koje do sada nismo imali priliku pretočiti u stvarnost. A i kada ponavljamo projekte, kao npr. "vjenčani buket kao kod...", uvijek nešto promijenimo, nadodamo, prilagodimo stilu klijenta, i nikad ništa nije identično, a može se reći da je i unikatno.

A što vam je najveći izazov?
Ponekada je čak i neka sitnica veći izazov, u usporedbi s ostatkom projekta (nijansa ukrasne vrpce, vrsta vrpce..., i još toliko toga). Jedan primjer: ponekada je teže osmisliti savršeni rever ili zahvalnicu za uzvanike, nego ostatak dekoracija potrebnih za jedno vjenčanje. I uvijek su izazovi nepredvidljivi i drugačiji.

Recite nam kako se rodila vaša ljubav prema cvijeću?
Prvo čega se mogu sjetiti iz ranih kreativnih godina (hihihi) svoga života, iz poslijeratnog doba, jest da sam u blagdansko vrijeme kupovala mini poklončiće (od stiropora) zamotane u različite ukrasne papire, koje bih doma stavljala na vijence od bršljana (koje sam sama napravila), bez ikakvih pomagala (kao što su danas silikonski pištolji, razna ljepila, žice, pomagala). Tada sam, od alata imala, samo škare za rezanje, i vezice (s kojima je mama vezala vinovu lozu). Kasnijih godina sam sama počela izrađivati poklončiće i druge oblike od kartona i ljepila.

Koliko je teško spojiti vaš stil, želje klijenata i ograničen budžet?
Nije uopće teško spojiti to sve, ako su obje strane voljne pristati na neke kompromise. Ako neke dekoracije zahtijevaju puno svježeg cvijeća, a isto se može zamijeniti s vjernom kopijom umjetnoga ili s nekom povoljnijom vrstom svježeg, što bi značilo i povoljniju opciju za klijenta. Ako klijent pristane na takav ustupak, kompromis je ostvaren. No ako ne želi pristati, mora biti svjestan da mora luksuz i platiti.

Koliko je zelenilo značajno za interijer?
Zelenilo je važno, ali je isto toliko važno da odgovara stilu i prostoru. Ponekada jedna zelena grana može dati prostoru sasvim novu dimenziju, a nekada je potrebna cijela "šuma", hihi.

Kako s ograničenim budžetom unijeti toplinu u interijer uz pomoć cvijeća?
Okruženi smo prirodom. Ponekada jedna suha ili zelena grana iz našega vrta može učiniti čudo u prikladnoj vazi.

Blagdanski period je vrijeme uz koje čvrsto vežemo i mnoštvo ukrasa, sjaja, kiča. Što je po vama ključno pri blagdanskom uređenju doma?
Svatko ima svoj osobni stil i naravno blagdansko uređenje odiše s tim stilom. Nekome domu odgovara minimalno uređenje, samo detalji, a opet nekome odgovara, možda za nečiji ukus i previše. Kažu da za blagdane ne možete pretjerati s uređenjem. Stoga, neka svatko uređuje prema svom osjećaju, jer to je i najbitnije, trenutci koji nas ispunjavaju zadovoljstvom i srećom.

lavanda flowers and design intervju blagdanskouredenje 3



Kako uz pomoć detalja unijeti i potaknuti blagdansku atmosferu u interijeru?
Svaki prostor traži poseban pristup njegovom uređenju. Ali ono što je zajedničko svakom prostoru da bi osvanuo u blagdanskom ozračju, jest svjetlost. Svjetlost lampica ili svijeća u mercury vazama, na svijećnjacima, u lampionima, daje svakom prostoru blagdanski duh. Malo nobilisa (nordijska borovina), malo šišarika u košarama, pšenica zasijana u posudama i naravno miris cimeta i medenjaka. Uz ove detalje blagdani mogu trajati cijelu godinu...

Koji su favoriti bh. dama u blagdanskom uređenju doma ove godine?
Kao i svake godine, svatko se vodi prema vlastitom stilu i stilu kojeg njeguje u svom domu. Najčešće se kupuju aranžmani koji odgovaraju stilom, bojom i uređenjem ostatku dekoracija kojih imaju već kod kuće ( s bojom namještaja, s bojama na boru...). Ove godine su malo više došli do izražaja elegantniji aranžmani, u pastelnim, romantičnim bojama, uz kombinaciju 1-2 borića u istom stilu koje smo imali u blagdanskoj ponudi ove godine.

A kako unijeti dodatni šarm u obiteljski ručak? Koje su najčešće greške koje dame rade prilikom uređenja interijera?
Foto vodič koji ćete pronaći na ovom linku će biti sjajna inspiracija.

lavanda flowers and design intervju blagdanskouredenje 1


Koji trendovi će vladati zimskim vjenčanjima?
Kao i prethodnih godina, pa tako i ove godine, na sam spomen zimskog vjenčanja, prve misli mi idu na lampice, kao neizostavan detalj svakog zimskog vjenčanja, što u manjoj ili većoj mjeri. Poslije ako stil mladenaca tome teži, kombiniraju se bijele, zelene, često i crvene cvjetne kompozicije, kombinirane sa zlatnim ili srebrenim detaljima. Naravno tu su i neizostavni detalji iz prirode, grane šišarke, borovina, božićne kuglice i još puno puno toga što vas podsjeća na zimu...


 


Bonjour

Nostalgija djetinstva: Kako nas je Hanna Dujmović vratila u sobe u kojima smo prvi put maštali

TEKST: Ada Ćeremida

Nostalgija djetinstva: Kako nas je Hanna Dujmović vratila u sobe u kojima smo prvi put maštali Nostalgija djetinstva: Kako nas je Hanna Dujmović vratila u sobe u kojima smo prvi put maštali

U Historijskom muzeju, umjetnost je na trenutak vratila mirise i boje koje smo mislili da smo prerasli.

U večeri prvog sarajevskog snijega onog tihog, usporenog, što grad na tren pretvori u vlastitu nostalgiju zakoračili smo u Crnu sobu i ušli u svijet Hanne Dujmović. Sve je djelovalo poznato, ali drugačije kao da su uspomene samo čekale da ih neko pozove nazad.

U galeriji ispunjenom ljudima, bojama i tihim uzdasima prepoznavanja, Hanna Dujmović je otvorila  svoju novu izložbu „Nostalgija djetinjstva“, a za sve koji nisu stigli na otvaranje, postavka ostaje otvorena do 29. novembra.

Umjesto klasičnog otvaranja, publika je dobila scensku večer: figure iz Hanninog imaginarnog svijeta kretale su se kroz prostor, VR projekcije otvarale skrivene slojeve slika, a fasada muzeja postala svjetlosna pozornica. Sve je djelovalo kao da je neko na trenutak spojio umjetnost, performans i animaciju u jedan polifoni doživljaj.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_2
hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_14

I baš tu, u toj pažljivo režiranoj mješavini umjetnosti i intime, počinje priča o ciklusu koji ne prikazuje samo djetinjstvo nego osjećaj povratka sebi.

Prije nego što se prepustimo bojama, simbolima i malim ritualima koji čine ovaj ciklus, razgovarali smo s Hannom o tome šta je „Nostalgija djetinjstva“ zaista otključala u njoj i zašto se činilo da je sinoć cijela galerija disala tim istim osjećajem.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_11

Nostalgija djetinjstva“ je naziv koji odmah otvara vrata u vrlo intiman, gotovo scenski prostor.   

Šta taj pojam znači za vas i kakvu ste ideju željeli da publika ponese iz ovog ciklusa?  

Naziv “Nostalgija djetinjstva” došao je vrlo prirodno, gotovo spontano, dok sam radila na ovim formatima i vraćala se prizorima koji su godinama bili potisnuti negdje u tišini mog sjećanja. 

Djetinjstvo je za mene bilo razigrano, puno topline, bezbrižnosti i maštovitih svjetova koje sam tada smatrala stvarnim. Ovaj ciklus je zapravo moj pokušaj da ponovo dotaknem te fragmente, da ih izvučem na svjetlo i dam im novu formu.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_9
hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_13
 

Naziv nosi sa sobom i određenu nježnost, ali i blagu tugu, tugu za vremenom koje ne možemo vratiti, ali koje i dalje živi u nama kroz mirise, predmete i osjećaje koji se iznenada jave. 

Željela bih da publika, bez obzira na to odakle dolazi, kroz ove slike pronađe svoje uspomene: kroz neki predmet iz kuće svojih roditelja, zvuk iz ulice, igru koju su davno zaboravili.

Ako publika izađe iz prostora izložbe s toplinom u grudima, s osmijehom i možda nekom malom uspomenom koja im se iznenada vratila onda je ciklus ispunio svoj zadatak.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_12

Svaka izložba ima onaj jedan trenutak koji vas “zaključa” u temu, kada sve što je do tada bilo rasuto odjednom dobije jasnu putanju.

Sjećate li se šta je kod ove postavke bila ta iskra onaj emocionalni impuls od kojeg je sve krenulo?    

Rekla bih da oduvijek u sebi nosim određenu dozu čežnje za nekim prošlim vremenima kao stara duša koja putuje modernim svijetom koji se ubrzano razvija. 

U ovom ciklusu sam misli i emocije spojila u jedan impuls koji je doveo do realizacije na platnima. Vjerujem da ću ovaj ciklus kroz vrijeme nastaviti razvijati, jer smatram da ima perspektivu da potakne kolektivnu emociju i da održi vizuelni, fizički prikaz fragmenata koje polako zaboravljamo.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_7
hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_8

Vaše slike već godinama vode dijalog sa snovima, mitovima, sjećanjima kao da se više glasova prepliće u jednom kadru.

Koje ste nove glasove pozvali u ovaj ciklus i zašto mislite da su se pojavili baš sada?  

Tako je. Pored simbolike, tema mojih slika navodi me da se mnogo bavim introspekcijom, a tako dolazim do novih odaja unutar svog bića i preplićem ih s onim što stvaram. 

Kao što sam rekla ranije ubrzano i površno doba u kojem živimo potiče me da se vraćam starim vrijednostima, koje kroz ovaj ciklus želim sačuvati i veličati.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_4

Ženska figura je u vašem radu dugo bila nositeljica energije, simbolike i unutrašnje dinamike.  

Kako se ženska figura pojavljuje u ovoj postavci kao lik, kao energija, kao arhetip ili nešto treće?  

Ženska figura je u većini mojih slika nositeljica kompozicije. Na taj način odajem poštovanje ženama, koje su mnogo više od fizičke pojave što vrlo često zaboravljamo.

U ovom ciklusu fokus na žensku figuru je nešto manji, više odlazim u intimu prostora i razradu dječjih figura, obzirom da je koncept ciklusa to zahtijevao.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_3

Kada se približimo vašim platnima, uvijek postoji jedan detalj koji nas emocionalno uhvati.

Ako biste morali izdvojiti jedan kadar iz nove postavke koji najtačnije govori o vašem trenutnom unutarnjem pejzažu, šta bi to bilo?  

Svaka od slika nosi mnoštvo simbolike, a kako smo svi individue za sebe, tako i isti motivi bude različite emocije kod različitih ljudi.
Konkretno iz ovog ciklusa, za mene posebnu emotivnu težinu nosi simbol Kinderlada zdjelice, posude iz koje sam tokom djetinjstva jela Čokolino i gledala crtane filmove. 

Danas se tom ritualu vraćam kroz sjećanje, kao trenutku u kojem sam istinski osjećala nešto što nam je danas tako strano: mir.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_18
hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_izlozba_sarajevo_bonjour_ba_19

Foto: Monika Andrić


Šta vas, u ovom trenutku, najviše zaokuplja kao umjetnicu pitanje, ideja ili osjećaj kojem se stalno vraćate dok razmišljate o svojim narednim radovima?  

Publika gleda završni rezultat bez jasnog uvida u to kako je do njega došlo i koje su se unutrašnje faze odvile. Kako sve moje slike nastaju bez prethodnih skica, često se desi da određeni detalji nisu dovedeni do savršenstva, ali upravo u tome leži autentičnost rukopisa kojim se koristim.

U ovom trenutku, kao i tokom rada na ovom ciklusu, emocija koja me najviše prožimala bila je upravo: nostalgija.

hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_sarajevo_bonjour_ba_5
hanna_dujmovic_nostalgija_djetinstva_sarajevo_bonjour_ba_4

Foto: Amna Geljo  
 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Monika Andrić, Amna Geljo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!