TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.12.2018.
Jedno prohladno zimsko poslijepodne naše uredništvo je provelo u Lavanda flowers & design, gdje smo uz dokumentiranje najdražih blagdanskih uspomena, odlučili saznati i kako zapakirati poklon poput stručnjaka, dekorirati blagdanski stol, ali i koje su to najčešće greške koje ponavljamo prilikom odabira i uređenja cvijeća u domu, kroz godinu, ali i u blagdanskom periodu.
Ljupka Dragana, Ana i Nada pripremile su nam toplu dobrodošlicu koja je uključivala vjerujemo najljepšu cheesecake tortu koju smo probali u posljednje vrijeme. Razgovor o blagdanskim delicijama potrajao je više od očekivanog (znate kako kažu: 'Hrana je univerzalan jezik'), zbog čega smo i s vama odlučili podijeliti i recept za tortu koja će razveseliti vaše nepce. Ali i mamu vašeg dečka (provjereno). :)
KLIK OVDJE ZA DOWNLOAD RECEPTA ZA OVAJ SUPERUKUSNI CHEESECAKE
U njihovoj kreativnoj radionici nastaju dekoracije koje će vam obojati svakodnevnicu, ali i svečane događaje, a zahvaljujući dvadeset godina iskustva, Lavanda tim će ispuniti baš svaku vašu želju. Uz Draganu, Anu i Nadu, tu su i Sanja Sulić i Ana Mijač koje u kreativnom procesu sudjeluju kroz šivanje, krojenje i ostale čarolije koje izrađuju od tkanina. S ljupkom Draganom razgovarali smo o dekoraciji doma, trendovima, zimskim vjenčanjima...
Dragana Mihić, Nada Džidić i Ana Mijač
Kako izgleda vaš kreativni proces? Što vas najviše ispunjava?
Sve što nas okružuje može poslužiti kao inspiracija. Ponekada je to naprimjer, slomljena grana pored puta, a ponekada lijepa vaza iz izloga. Poslije toga, ideje same nadolaze... Ispunjava nas kada naše i želje i maštanja naših klijenata po pitanju dekoracije uspješno pretočimo u stvarnost.
Kako vam je raditi u timu?
Timski rad je balansiranje između različitih osobnosti, kako i kod drugih, tako i kod nas. Naš tim mogu opisati rečenicom: jedna od nas krene s iznošenjem ideje, a druga završi, nadopuni ono što je nedostajalo kod prve.
S kojim materijalima i tehnikama volite najviše raditi?
Toliko ima materijala s kojima radimo (i koji su neophodni pri radu), da je teško izdvojiti neke omiljene. Iako, često i prešutno, dajemo prednost prirodi. Što se tiče tehnika rada, bitno nam je da je finalni izgled baš onakav kakav smo zamislili prije početka rada " i da sve sjedne na svoje mjesto".
Koji projekti vam bude "leptiriće" u trbuhu?
To su naravno, uvijek oni projekti koje do sada nismo imali priliku pretočiti u stvarnost. A i kada ponavljamo projekte, kao npr. "vjenčani buket kao kod...", uvijek nešto promijenimo, nadodamo, prilagodimo stilu klijenta, i nikad ništa nije identično, a može se reći da je i unikatno.
A što vam je najveći izazov?
Ponekada je čak i neka sitnica veći izazov, u usporedbi s ostatkom projekta (nijansa ukrasne vrpce, vrsta vrpce..., i još toliko toga). Jedan primjer: ponekada je teže osmisliti savršeni rever ili zahvalnicu za uzvanike, nego ostatak dekoracija potrebnih za jedno vjenčanje. I uvijek su izazovi nepredvidljivi i drugačiji.
Recite nam kako se rodila vaša ljubav prema cvijeću?
Prvo čega se mogu sjetiti iz ranih kreativnih godina (hihihi) svoga života, iz poslijeratnog doba, jest da sam u blagdansko vrijeme kupovala mini poklončiće (od stiropora) zamotane u različite ukrasne papire, koje bih doma stavljala na vijence od bršljana (koje sam sama napravila), bez ikakvih pomagala (kao što su danas silikonski pištolji, razna ljepila, žice, pomagala). Tada sam, od alata imala, samo škare za rezanje, i vezice (s kojima je mama vezala vinovu lozu). Kasnijih godina sam sama počela izrađivati poklončiće i druge oblike od kartona i ljepila.
Koliko je teško spojiti vaš stil, želje klijenata i ograničen budžet?
Nije uopće teško spojiti to sve, ako su obje strane voljne pristati na neke kompromise. Ako neke dekoracije zahtijevaju puno svježeg cvijeća, a isto se može zamijeniti s vjernom kopijom umjetnoga ili s nekom povoljnijom vrstom svježeg, što bi značilo i povoljniju opciju za klijenta. Ako klijent pristane na takav ustupak, kompromis je ostvaren. No ako ne želi pristati, mora biti svjestan da mora luksuz i platiti.
Koliko je zelenilo značajno za interijer?
Zelenilo je važno, ali je isto toliko važno da odgovara stilu i prostoru. Ponekada jedna zelena grana može dati prostoru sasvim novu dimenziju, a nekada je potrebna cijela "šuma", hihi.
Kako s ograničenim budžetom unijeti toplinu u interijer uz pomoć cvijeća?
Okruženi smo prirodom. Ponekada jedna suha ili zelena grana iz našega vrta može učiniti čudo u prikladnoj vazi.
Blagdanski period je vrijeme uz koje čvrsto vežemo i mnoštvo ukrasa, sjaja, kiča. Što je po vama ključno pri blagdanskom uređenju doma?
Svatko ima svoj osobni stil i naravno blagdansko uređenje odiše s tim stilom. Nekome domu odgovara minimalno uređenje, samo detalji, a opet nekome odgovara, možda za nečiji ukus i previše. Kažu da za blagdane ne možete pretjerati s uređenjem. Stoga, neka svatko uređuje prema svom osjećaju, jer to je i najbitnije, trenutci koji nas ispunjavaju zadovoljstvom i srećom.
Kako uz pomoć detalja unijeti i potaknuti blagdansku atmosferu u interijeru?
Svaki prostor traži poseban pristup njegovom uređenju. Ali ono što je zajedničko svakom prostoru da bi osvanuo u blagdanskom ozračju, jest svjetlost. Svjetlost lampica ili svijeća u mercury vazama, na svijećnjacima, u lampionima, daje svakom prostoru blagdanski duh. Malo nobilisa (nordijska borovina), malo šišarika u košarama, pšenica zasijana u posudama i naravno miris cimeta i medenjaka. Uz ove detalje blagdani mogu trajati cijelu godinu...
Koji su favoriti bh. dama u blagdanskom uređenju doma ove godine?
Kao i svake godine, svatko se vodi prema vlastitom stilu i stilu kojeg njeguje u svom domu. Najčešće se kupuju aranžmani koji odgovaraju stilom, bojom i uređenjem ostatku dekoracija kojih imaju već kod kuće ( s bojom namještaja, s bojama na boru...). Ove godine su malo više došli do izražaja elegantniji aranžmani, u pastelnim, romantičnim bojama, uz kombinaciju 1-2 borića u istom stilu koje smo imali u blagdanskoj ponudi ove godine.
A kako unijeti dodatni šarm u obiteljski ručak? Koje su najčešće greške koje dame rade prilikom uređenja interijera?
Foto vodič koji ćete pronaći na ovom linku će biti sjajna inspiracija.
Koji trendovi će vladati zimskim vjenčanjima?
Kao i prethodnih godina, pa tako i ove godine, na sam spomen zimskog vjenčanja, prve misli mi idu na lampice, kao neizostavan detalj svakog zimskog vjenčanja, što u manjoj ili većoj mjeri. Poslije ako stil mladenaca tome teži, kombiniraju se bijele, zelene, često i crvene cvjetne kompozicije, kombinirane sa zlatnim ili srebrenim detaljima. Naravno tu su i neizostavni detalji iz prirode, grane šišarke, borovina, božićne kuglice i još puno puno toga što vas podsjeća na zimu...
TEKST: Bonjour.ba/PR
U životu svake žene postoje teme o kojima dugo nismo učene da pričamo naglas. Teme koje se godinama guraju pod tepih, odlažu za 'kad bude vremena', potiskuju jer 'nije ništa strašno'.
Ali upravo tu, gdje šutnja traje predugo, nastaje prostor za nesigurnost i neinformisanost.
Zato su trenuci kada se žene okupe, otvoreno razgovaraju i uče tako dragocjeni.
Početak juna u Sarajevu i Banjaluci obilježila je treća dm konferencija o zdravlju žena, događaj koji je još jednom potvrdio koliko je važno otvoreno govoriti o zdravlju, bez zadrške i bez tabua.
Činjenica da je svih 500 ulaznica rasprodano u rekordnom roku govori sama za sebe. Na jednom mjestu našle su se učesnice svih generacija i profila, a razgovaralo se o temama koje se tiču svih nas, bez obzira na godine, poziciju, status.
„Zdravlje žena ne smije biti tabu tema...“
Tokom konferencije, učesnice su imale priliku čuti stručnjake iz oblasti ginekologije, nutricionizma, endokrinologije i psihologije, a teme poput HPV-a, prevencije karcinoma, endometrioze, mentalnog zdravlja i hroničnog umora obrađene su na jasan, empatičan i edukativan način.
„Zdravlje žena ne smije biti tabu tema. Ova konferencija je prostor gdje se otvaramo, učimo i osnažujemo, zajedno sa stručnjacima i kroz međusobnu podršku. Ponosni smo što je interesovanje iz godine u godinu sve veće, što pokazuje da žene žele znanje, razgovor i povezanost“, izjavila je Ajla Hadžić, menadžerica marketinga u dm BiH.
Jedna od centralnih tema bila je i važnost informisanja o HPV-u i redovnih pregleda. Doktorica Ives Šindrek naglasila je ozbiljnost ovog virusa:
„HPV je u 99 % uzročnik svih slučajeva karcinoma grlića materice. Iako se većina HPV infekcija povuče spontano, u manjim procentima virus ostaje u organizmu i može dovesti do ozbiljnih promjena pa i razvoja raka. Upravo zato su redovni ginekološki pregledi i HPV testiranja od ključnog značaja za rano otkrivanje i prevenciju. Takođe, vakcinacija protiv HPV-a predstavlja jednu od najsigurnijih i najučinkovitijih mjera prevencije. Danas imamo vakcine koje štite od više tipova virusa, a njihova primjena preporučuje se i djevojčicama i dječacima.“
S velikim zanimanjem ispraćeno je i predavanje doktorice Amine Šeta, koja se fokusirala na hronični umor, stanje koje, kako je objasnila, ne bi trebalo pripisivati samo 'užurbanom načinu života':
„Umor koji traje danima ili sedmicama, a ne prolazi ni nakon odmora, često je znak dubljih disbalansa u organizmu, od hormonskih poremećaja poput hipotireoze i adrenalnog zamora, do nutritivnih deficita, hroničnih upala, autoimunih i psihičkih stanja. U toj priči ishrana igra ključnu, često terapijsku ulogu. Kod stanja poput Hashimoto sindroma, ishrana bez glutena, bogata selenom, cinkom i omega-3 masnim kiselinama, može pomoći u stabilizaciji štitne žlijezde i jačanju imuniteta. Ne postoji univerzalni pristup – važno je slušati tijelo i plan ishrane prilagoditi individualnim potrebama i dijagnozama.“
Osim edukativnog dijela, konferencije su imale i onu toplu, ljudsku dimenziju, prostor za povezivanje, podršku i zajednički ručak, uz pažljivo pripremljene poklone partnera konferencije poput brendova Afrodita Cosmetics, Violeta, Nature’s FINEST, Libresse, Skin1004, Biona, Tahirović, Natracare, Yasenka, Carefree i Afrodita+.
Treće izdanje dm konferencije još jednom je pokazalo da žene žele znati više, žele osjećati podršku i biti dio zajednice koja se brine, ne samo za fizičko zdravlje, već i za emocionalnu snagu.
Foto: dm PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!