TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 10.7.2024.
Rak je četvrti znak zodijaka i onaj znak koji je simbol dubokih emocionalnih vezanosti i zaštitničkog instinkta.
Rak pripada elementu vode, zajedno s Škorpijama i Ribama, s kojima se zbog sličnosti u karakteru odlično slažu. Ovaj znak obuhvaća osobe rođene između 21. lipnja i 22. srpnja, a jedna od ključnih osobina Rakova je njihova duboka intuitivnost kakvu posjeduju svi znakovi u elementu vode.
Oni su duboko emocionalni i povezani sa svojim osjećajima, što ih čini empatičnim i suosjećajnim prema drugima. Međutim, ova osjetljivost također može dovesti do povučenosti i povremene sklonosti prema melankoliji. Kakav je Rak u ljubavi i poslu, kakav stil odijevanja preferira te po kojim se karakteristikama najviše ističe, otkrivamo u tekstu posvećenom znaku koji vlada ovog mjeseca.
Rak - Osobnost i karakteristike
Rakovi su poznati po svojoj izraženoj emocionalnoj osjetljivosti. Osobe rođene u znaku Rak, zaista duboko proživljavaju svoje emocije i jako su intuitivni kada je u pitanju prepoznavanje osjećaja drugih ljudi. Njihova emocionalna dubina omogućuje im da budu vrlo brižni i da uvijek pružaju veliku podršku svojoj obitelji, prijateljima i kolegama.

Foto: @chloelecareux
Za one koji su rođeni u znaku Rak, obitelj je izuzetno važna. Njihova vezanost za dom i obitelj često je vrlo snažna i duboka te nerijetko preuzimaju ulogu stuba podrške unutar obitelji.
Rakovi često mogu osjetiti promjene u energiji oko sebe ili prepoznati potrebe drugih ljudi bez mnogo riječi. Njihova sposobnost empatije čini ih izuzetno dragocjenim u društvenim situacijama, jer su često savjetnici i podrška svojim bližnjima.
S obzirom na emotivnu osjetljivost, Rak kao horoskopski znak može donijeti karakter sklon velikim promjenama raspoloženja. Duboke emocije koje proživljavaju mogu ih dovesti od intenzivne radosti do duboke tuge u relativno kratkom vremenskom razdoblju. Važno je da svaki Rak nauči balansirati svoje emocije i pronađe zdrav način izražavanja svojih osjećaja kako bi očuvao emocionalnu stabilnost.
Još jedna ključna karakteristika Raka je njegova zaštitnička priroda. Njihova briga može ponekad biti prevelika, ali proizlazi iz iskrene želje da se osigura dobrobit i sigurnost njihovih bližnjih.
Rak i karijera
Osobe u znaku Rak također su vrlo kreativne i maštovite. Imaju duboku povezanost s umjetnošću i izražavanjem, bilo da se radi o slikarstvu, pisanju, glazbi ili drugim oblicima kreativnosti.
Na poslovnom planu, Rak je obično vrlo posvećen i odgovoran. Njihova zaštitnička priroda često ih vodi prema zanimanjima u kojima mogu brinuti o drugima, kao što su medicina, socijalni rad, obrazovanje ili savjetovanje. Oni su vrlo pouzdani i brižni kolege, spremni pomoći drugima i podupirati ih u profesionalnom razvoju.
Rak i ljubav
U ljubavnim odnosima, Rak je vrlo predan i emotivan partner. Oni traže sigurnost, stabilnost i duboku emocionalnu povezanost s partnerom. Njihova intuitivnost omogućuje im da duboko razumiju potrebe i želje svog partnera te se trude biti podrška i oslonac u svim životnim izazovima.

Foto: @tialineker
Međutim, zbog svoje emotivne osjetljivosti, Rak može biti sklon povlačenju u sebe ili osjećaju ranjivosti u odnosima. Važno je da imaju partnera koji će cijeniti njihovu dubinu osjećaja i pružiti im sigurnost i stabilnost koju tako jako traže.
Izazovi i rast
Unatoč svojoj dubokoj emotivnosti i brižnosti, Rakovi se često susreću s izazovima koji proizlaze iz sklonosti prema emocionalnom povlačenju. Njihova duboka vezanost za obitelj može ih često stavljati u ulogu zaštitnika koji se brine za dobrobit svojih najmilijih do te mjere da zanemaruju vlastite potrebe. Važno je da Rakovi nauče postaviti granice kako bi očuvali svoje mentalno i emocionalno zdravlje.
Još jedan izazov s kojim se Rakovi mogu suočiti je njihova sklonost nostalgiji i vezanosti za prošlost. Oni često čuvaju uspomene i emocije iz prošlih vremena, što može otežati njihovo prilagođavanje novim situacijama i promjenama u životu.

Foto: @lise_frt
U svom osobnom rastu, Rakovi trebaju razviti samosvijest o svojim emocionalnim reakcijama i naučiti kako ih konstruktivno izražavati. Važno je da pronađu zdrave načine za upravljanje stresom i tjeskobom, kao što su meditacija, umjetnost ili terapija, kako bi ojačali svoju emocionalnu otpornost.
Rak i hobiji
Rakovi vole hobije koji potiču njihovu kreativnost i emotivnu izražajnost, baš kao i Blizanci. Oni uživaju u aktivnostima poput slikanja, pisanja dnevnika ili kuhanja kao načinu izražavanja svojih osjećaja. Također vole raditi u vrtu ili se baviti aktivnostima koje ih povezuju s prirodom.
Kao emotivni znak, Rakovi često pronalaze utjehu u umjetnosti i stvaranju. Aktivnosti koje im omogućuju da se izraze na kreativan način pomažu im u procesu samopomoći i samorefleksije.
Rak i moda
Rak ima modni stil koji odražava emocionalnu dubinu i kreativnost tog znaka. Za razliku od Vaga koje biraju prvenstveno prema estetici, njihova garderoba često je udobna i praktična, s naglaskom na komfor, ali začinjena sitnim detaljima koji imaju dublje značenje.
Oni cijene tkanine koje su nježne na dodir i odjeću koja im omogućuje slobodu kretanja. Rakovi često biraju odjeću koja ima sentimentalnu vrijednost ili je povezana s obiteljskim tradicijama.
Iako cijene estetiku, Rak također stavlja naglasak na praktičnost i udobnost u odjeći koju nosi. Oni biraju komade koji im omogućuju slobodno kretanje i prilagodbu različitim životnim situacijama. Na primjer, mogu odabrati mekane džempere ili haljine koje se lako kombiniraju s udobnom obućom za svakodnevne aktivnosti.
Nerijetko će Rak birati odjevne predmete s detaljima poput upečatljivih boja, tekstura ili uzoraka koji odražavaju njegovu unutarnju emotivnost.

Foto: @lise_frt
Rakovi su skloni odabiru garderobe koja se lako prilagođava različitim prilikama. Oni vole komade koji im omogućuju da se osjećaju prikladno bez obzira na situaciju, bilo da se radi o casual susretima s prijateljima ili formalnim događajima. Ovo uključuje kombiniranje jednostavnih komada poput traperica i košulja s elegantnijim dodacima za posebne prilike.
Najvažniji aspekt modnog stila onih koji su rođeni u znaku Rak je njihova individualnost. Oni ne slijede slijepo modne trendove, već biraju odjeću i modne dodatke koji odražavaju njihov jedinstveni ukus i osobnost. Rakovi se ne boje eksperimentirati s modom i koriste je kao način izražavanja svoje unutarnje ljepote i složenosti.
* * *
Naslovna fotografija: @chloelecareux
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!