TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 2.8.2024.
Dok se sportisti na Olimpijadi u Parizu takmiče protiv najbolje konkurencije na svijetu, nije manjkalo poznatih ličnosti koje su otputovale kako bi ih podržali.
Naime, kada je olimpijska baklja zasvijetlila na obzorju Pariza 2024, Grad svjetlosti postao je ne samo epicentar sportskih događaja, već i pozornica za mnoga celebrity lica. Poznate ličnosti poput Toma Cruisea, Charlize Theron, Jessice Chastain, Nicole Kidman, Queen Latifahe, Nine Dobrev, Margot Robbie, Bill Gatesa, Natalie Portman?
Da, svi su u Parizu.
Holivudski režiseri kao što su Greta Gerwig, Steven Spielberg i Spike Lee? Također i oni su tu.
Bivši olimpijski sportisti kao što su Shaun White, Michael Phelps i Serena Williams su u Parizu kako bi svjedočili sljedećoj generaciji odličnih sportskih uzora.
Lady Gaga i Céline Dion su dame koje i ne moramo posebno imenovati jer su one bile zvijezde otvaranja Ljetnih olimpijskih igri.
Gaga je na svom Instagram profilu istakla:
„Svima u Francuskoj, hvala vam puno što ste mi poželili dobrodošlicu u vašu zemlju da vam pjevam u čast – to je poklon koji nikada neću zaboraviti! Čestitam svim sportistima koji se takmiče na ovogodišnjim Olimpijskim igrama! Velika mi je čast pjevati za vas i bodriti vas! Gledajući Olimpijske igre uvijek me rasplače! Vaš talenat je nezamisliv. Neka igre počnu!”
Od muzičkih artista izdvojili bismo Arianu Grande, Kelly Clarkson, Rosalíu, Nick Jonasa, Mick Jaggera, John Legenda i njegovu suprugu, manekenku Chrissy Teigen.
Naravno, omiljeni modnim entuzijasticama Anna Wintour, Zendaya i Pharrell Williams također su zagrijali dlanove podržavajući sportiste. Sarah Jesica Parker i Jennifer Hudson dale su nam mini reunion Carrie i Louise.
Lice koje možda niste očekivali vidjeti ove godine na Olimpijskim igrama u Parizu je Snoop Dogg koji je bio komentator NBC - ja na ceremoniji otvaranja.
Da neki event ne može proći bez sestara Kardashian uvjerila nas je Kendall Jenner koja je 1.08. iznenadila sve kada se pojavila u total USA outfitu dok je navijala za gimnastičarke u ženskom pojedinačnom višeboju. Na njenom Instagram profilu objavila je story koji donosimo u nastavku.

Foto: @kendalljenner
* * *
Naslovna fotografija: @voguemagazine
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!