TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 21.9.2021.
Mnoge uspješne dame dijele mišljenje da su rutine nakon posla jedan od najvažnijih dijelova dana.
Tačnije, period koji slijedi nakon što zatvorimo laptop ili napustimo radno mjesto mogu uljepšati kraj dana, pripremiti nas za sutrašnji u boljem raspoloženju i pomoći nam u razmišljanju, ulaganju u sebe i zasluženom odmoru.
Pri tome ne mislimo na ogromne liste sa zadacima i obavezama, već stručnjaci vjeruju da je sve je u održavanju jednostavnosti i pronalaženju ravnoteže.
Upravo zbog toga izdvojili smo nekoliko ideja za rutinu nakon posla koje će vam pomoći da izađete iz #office moda i istinski se opustiti.
Kad nakon posla imate dovoljno energije da budete produktivni…
Savršeno je vrijeme da konačno dođete do onog zadatka na vašoj listi obaveza koji ste predugo izbjegavali.
Bilo da se radi o pregledu finansija ili dekorisanju, danas je dan za produktivnost.
Također, možete se aktivirati na polju treninga. Prijavite se za zumbu, pilates, jogu ili neki drugi trening koji ste oduvijek htjeli pohađati.
Zapišite i izgovorite pet komplimenata usmjerenih na sebe i proslavite uz šolju tople čokolade.
Svjesno izaberite offline večer.
Nakon napornog dana, opuštanje je apsolutno ključno, stoga večeras uzmite knjigu koja vas već dugo gleda sa police ili uzmite omiljenu olovku i počnite pisati u dnevnik.
Bilo da više volite dokumentirati tok svijesti, vježbati zahvalnost ili postaviti cilj, to je savršen kraj napornog dana i pomoći će vam da isključite um i tijelo bez emitiranja plavog svjetla.
Kad nakon posla nemate snage za bilo šta novo…
Iako su nade u produktivnost danas stavljene u drugi plan sjednite i napravite listu obaveza za sutra, tako da kada se odmorite, imat ćete spreman plan koji će vam u mnogo čemu olakšati sutrašnji dan.
Jedan od manje zahtjevnih načina da se uistinu odmorite je opuštajuća kupka.
To je savršena aktivnost za dane kada osjećate da ste izmoreni, ali ste i dalje zainteresirani za #feelgood trenutke.
Izvucite svoju listu za čitanje ili potraži jednu od knjiga koju je Bonjour.tim preporučio i usmjerite svog unutrašnjeg ljubitelja knjige na čitanje čak i samo šest minuta čitanja prije spavanja jer to može pomoći smanjiti stres za što ju čini savršenom aktivnošću prije spavanja.
Kad nakon posla želite druženje sa dragim osobama…
Odlazak u šetnju sa prijateljicom jedan je od omiljenih načina za win-win situaciju u kojoj se družite, smijete, ali i lagano vježbate.
Pozovite prijateljicu da zajedno pohađate neki kurs.
Ulaganje vremena u hobi može pomoći da potaknemo radost, smanjte stres i naučite nove vještine.
***
Naslovna fotografija: @anindigoday
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!